Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 13:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heej,

Ik zit nu in 5V en ga na de zesde waarschijnlijk op kamers. Ik heb een kat en een rat als huisdier en als mn rat doodgaat mag ik van mn moeder geen nieuwe omdat ze zegt dat ik die niet mee mag nemen als ik op kamers ga. Is het waar dat je als je op kamers gaat daar geen huisdieren mag houden??? Weet iemand of dit in Nederland en Belgie hetzelfde is want ik ga misschien in Belgie studeren en dus ook op kamers (op kot)?
Oud 26-04-2003, 09:47
biep
biep is offline
een rat zal toch geen probleem zijn? een vriend van mij zit trouwens op kamers in Amsterdam, en die heeft 3 ratten... volgens mij is daar nooit wat van gezegd. Een hond is wat anders, maar een rat
Oud 26-04-2003, 09:57
Verwijderd
Ligt aan de regels die er in het huis/campus gelden waar je gaat wonen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 10:28
Verwijderd
ik denk dat het best kan. je moet gewoon goed zoeken

ik ga proberen mijn 2 honden mee te krijgen als ik ga studerfen.. dan gaat een rat zeker ook wel lukken
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:23
autodropje
autodropje is offline
sommige plaatsen wel andere niet, ligt er maar net aan waar je heen gaat.
Oud 27-04-2003, 01:04
Verwijderd
Precies ligt helemaal aan de plaats waar je heen gaat.... zonder huisdier heb je natuurlijk wel meer keus.

Er is altijd wel iets te vinden waar je huisdieren mag houden, maar het is nog maar de vraag of dat handig is. Je zit natuurlijk maar in een klein kamertje (weet niet of ratten stinken?) en je zit dus ook dichter bij het geluid van eventueel speelgoed in zijn kooi. Ook is er waarschijnlijk niemand om hem te voeren als jij er niet bent. (dus als je thuis wil wassen in het weekend... moet je rat mee met openbaar vervoer)
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 22:22
poecilotheria
poecilotheria is offline
ligt dat niet gewoon aan de huisbaas of het mag of niet??

mijn vriendin heeft 2 vogelspinnen staan en iedereen vind het wel mooi hehe
Oud 02-05-2003, 10:30
Verwijderd
Citaat:
poecilotheria schreef op 01-05-2003 @ 23:22:
ligt dat niet gewoon aan de huisbaas of het mag of niet??
Lijkt mij ook, dat is wat ik bedoelde met: Ligt aan de regels die er in het huis/campus gelden waar je gaat wonen. Iedereen heeft het maar over plaatsen...ik weet niet of ze daar plaatsen in de zin van steden of plaatsen in de zin van huizen/kamers mee bedoelen...? Mij lijkt het laatste het meest logische, het eerste klopt sowieso al niet nl.

Als je geen kamer vindt waar je een huisdier mag houden is een flatje oid ook nog een idee, daar mag het vaak (niet altijd) nl wel en qua prijs scheelt het niet super veel, zeker niet in een studentenstad (je moet alleen goed zoeken en je op tijd inschrijven ed).
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 11:15
ne0
ne0 is offline
ik woon ook op kamers *studentenhuis van me schoonouders* en hier mogen we geen honden houden. wel katten en andere kleine huisdieren. Ik heb alleen een katje hier....
Dus net als Leonoor zei, het ligt aan de regels van de huisbaas
Oud 04-05-2003, 14:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook nog een kat maar ik denk dat ik die thuis laat als ik ga studeren omdat die al tien jaar oud is en ik vind het zielig om die weer aan een nieuwe omgeving te laten wennen. Ik ben er inmiddels achter dat het in Enschede op de campus van de universiteit wel mag en in de stad daar niet. Het verschilt dus niet alleen per stad. Ik wil graag in Leuven gaan studeren maar ik geloof dat ze daar gemeubileerde kamers hebben en dan mag het zeker niet???
Oud 09-05-2003, 08:24
Dominique24!
Dominique24! is offline
Ligt er helemaal aan waar je gaat wonen!
Oud 09-05-2003, 10:29
ParkietenGirL
ParkietenGirL is offline
als ik op mezelf ga wonen neem ik mijn parkiet mee, die is nu 2 maanden oud. maar als die doodgaat dan neem ik denk weer een hamster, die zijn s'avonds wakker en overdag slapen ze, dus overdag heb je er geen "last" van, s'avonds heb je een leuk huisgenootje

Oud 21-05-2003, 11:40
humming bird
humming bird is offline
moet dat plaatje de hele tijd zo groot?
Oud 21-05-2003, 11:44
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
Citaat:
moet dat plaatje de hele tijd zo groot?

.ja
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-04-2003 @ 14:58:
Heej,

Ik zit nu in 5V en ga na de zesde waarschijnlijk op kamers. Ik heb een kat en een rat als huisdier en als mn rat doodgaat mag ik van mn moeder geen nieuwe omdat ze zegt dat ik die niet mee mag nemen als ik op kamers ga. Is het waar dat je als je op kamers gaat daar geen huisdieren mag houden??? Weet iemand of dit in Nederland en Belgie hetzelfde is want ik ga misschien in Belgie studeren en dus ook op kamers (op kot)?
katten en honden... daar zijn de meeste huisbazen niet erg blij mee, maar kleine knaagdieren zoals hamsters en ratten zijn meestal geen probleem, hoor.
Oud 01-06-2003, 08:05
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
maar je gaat toch ook geen hond houden als je de hele dag college hebt...

Ik ben de hele dag thuis voor mijn honden...

Er zit gewoon veel tijd in het verzorgen van een huisdier en het kost ook aardig wat...

Als je het pere wilt hou ik je niet tegen maar vind het wel zielig voor zo'n beessie om de hele tijd in een kamertje van 4x4 te moeten zitten alleen....
Reageren

Regels voor berichten