Advertentie | |
|
![]() |
|
7. Intrapersoonlijke intelligentie
Stelt zich graag wat op de achtergrond op Leeft in eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen sterke en zwakke kanten goed Stelt hoge eisen aan zichzelf Neemt scherp waar wat er gebeurt Schrijft een dagboek Heeft gevoel voor reflectie, poëzie en filosofie Dit klopt toch wel het meeste ![]() sommige dingen van andere intelligenties ookwel...,maargoed...
||
Verwijderd
|
Hier heb je volgens mij ook hele test voor...wel eens gemaakt, maar weet niet meer wat daar precies uitkwam. Wat ik hiervan het meest herken dan maar.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
. Lichamelijke / kinesthetische intelligentie
Reageert bij voorkeur met meestal trefzekere bewegingen Heeft een sterk gevoel in het gebruik van het eigen lichaam Houdt van sport Maakt snel lichamelijk contact Is sterk in de fijne motoriek Leert gemakkelijk door iets te doen of te spelen Sleutelt en knutselt graag ik gebruik mijn handen als ik bep dingen zeg.. ik hou van bewegen.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met name 1 en 7, met dien verstande dat ik geen dagboek schrijf en ook absoluut geen dagdromen ben...of je moet het ontwikkelen van theoriëen over samenleving en recht dagdromen noemen.
2 zou ook wel op mij van toepassing zijn behalve het gedeelte over wiskunde. Ik ben echt allergisch voor wiskunde, maar ik denk wel helder, analystisch en logisch. Vervang de getallen door argumenten en wetsartikelen. Verder kan ik me ook wel vinden in 6, maar dan niet als deelnemer aan dat interpersoonlijk verkeer. Ik heb wel een scherp gevoel voor menselijke verhoudingen en sociale situaties, maar ik ben zelf niet iemand die mensen nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Ik denk liever voor anderen en bedenk hoe ze het best zouden kunnen reageren. |
![]() |
|
De talige intelligentie
Denkt in woorden en formuleert gemakkelijk Houdt van lezen, praten en schrijven Kan goed zijn ideeën en gedachten onder woorden brengen Leest met inzicht en snapt waarover het gaat Kan goed argumenteren en iets beschrijven en Intrapersoonlijke intelligentie Stelt zich graag wat op de achtergrond op Leeft in eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen sterke en zwakke kanten goed Stelt hoge eisen aan zichzelf Neemt scherp waar wat er gebeurt Schrijft een dagboek Heeft gevoel voor reflectie, poëzie en filosofie |
![]() |
|
Verwijderd
|
1. De talige intelligentie
Bagger ![]() ![]() 2. De logisch-mathematische intelligentie Dit ben ik ![]() 3. Visueel / ruimtelijke intelligentie Ik teken wel vaak figuurtjes en experimenteer graag met ontwerpen of schetsen. Mijn geheugen is ook vooral visueel geloof ik (als ik ergens aan terug denk zie ik allerlei beelden voor me, soms zelfs tot in detail). Maar ik heb een hekel aan grafieken en mijn orienteringszin is ook rampzalig ![]() 4. Muzikaal / ritmische intelligentie Nope. Al luister ik wel ontzettend vaak muziek op de achtergrond. 5. Lichamelijke / kinesthetische intelligentie Ik ben zo onhandig als de pest ![]() 6. Interpersoonlijke intelligentie Is de laatste tijd wel beter geworden, maar nog niet wat het hoort te zijn.. 7. Intrapersoonlijke intelligentie Yup. Helemaal op mij van toepassing. 8. Natuurgerichte intelligentie Dit maar deels. Ik ben vooral bezig met wat dieren en mensen beweegt en hoe alles samenwerkt, maar daar staat tegenover dat ik de dingen an sich niet zo boeiend vind. Zo zou het me vervelen om naar een enkele wolf te kijken, maar ben ik gefascineerd door de manier waarop ze samenwerken bij het jagen en hun rol in de natuur (het opruimen van de zwakke en zieke dieren, zodat de sterkere overblijven). |
![]() |
|
heey, wat een vreselijk interessant topic!
1. De talige intelligentie Denkt in woorden en formuleert gemakkelijk Houdt van lezen, praten en schrijven Kan goed zijn ideeën en gedachten onder woorden brengen Leest met inzicht en snapt waarover het gaat Kan goed argumenteren en iets beschrijven ik wil niet opscheppen, maar dit heb ik best wel... niet dat mijn nederlands zo goed is, maar dat komt omdat ik niet echt leer ![]() maar ik denk bijvoorbeeld ook veel na over waar een bepaald woord vandaan kan komen, welke logica in woorden zit enz. Ik houd inderdaad erg van lezen... heb vooral vroeger veel gelezen, simpelweg omdat ik nu minder tijd heb, maar ik vind het nog steeds erg leuk. Of ik goed iets kan beschrijven? agh... dat weet ik niet... 2. De logisch-mathematische intelligentie Is gefascineerd door getallen / cijfers en speelt er graag mee Kan informatie goed ordenen Lost graag complexe wiskundige problemen op Denkt zorgvuldig en heroverweegt bij het oplossen van problemen Redeneert logisch, precies en accuraat Denkt kritisch pff, nee helemaal niet! Ik ben een ramp in wiskunde. maar behalve dat, denk ik vaak wel (te) kritisch. 3. Visueel / ruimtelijke intelligentie Neemt de werkelijkheid waar via beelden en kleuren Heeft een groot gevoel voor kleurnuances Tekent vaak figuurtjes of maakt krabbels om iets vast te houden Experimenteert graag met ontwerpen of schetsen Denkt en schrijft plastisch Kan zich snel oriënteren in gebouwen, wijken etcetera Werkt graag met grafieken en dergelijke NEE! 4. Muzikaal / ritmische intelligentie Leeft in geluid en ritmiek Pikt snel melodietjes op, neuriet graag Bespeelt graag een muziekinstrument Werkt graag met muziek op de achtergrond Heeft een sterk gevoel voor ritme, stijl, nuances in stemgebruik Is een boeiende verteller beetje... ik speel geen instrument, maar werk wel graag met muziek op de achtergrond. ik heb niet echt een sterk gevoel voor ritme o.i.d. Een boeiende verteller? Hmm, het ligt er maar net aan of jij mijn verhalen interessant vind. 5. Lichamelijke / kinesthetische intelligentie Reageert bij voorkeur met meestal trefzekere bewegingen Heeft een sterk gevoel in het gebruik van het eigen lichaam Houdt van sport Maakt snel lichamelijk contact Is sterk in de fijne motoriek Leert gemakkelijk door iets te doen of te spelen Sleutelt en knutselt graag niet echt... behalve dat ik van sport houd. snel lichamelijk contact maken. Mm, vrienden en mensen waarvan ik houd geef ik wel snel een knuffel. Maar op seksueel gebied ben ik niet bepaald ver ![]() 6. Interpersoonlijke intelligentie Houdt van contact met anderen Werkt graag samen Voelt scherp aan wat anderen bezig houdt en spreekt daar gemakkleijk over Voelt zich prettig in groepen Houdt van gezelligheid en feestjes Is graag bereid anderen te helpen JA! veel hiervan klopt wel. al heb ik nu niet echt goede ervaringen met samenwerken. omdat het geen samenwerken meer is, maar ik alles alleen moet doen. Maar als de samenwerking goed is, vind ik dat erg prettig. Ik houd er ook van andere mensen te helpen... ik weet niet of ik echt makkelijk aanvoel wat mensen bezig houd. ik zie wel dat iemand iets bezig houd wat hem/haar dwars zit, en heb meestal ook wel een vermoeden, en zeker als ik een persoon wat langer ken. Als ik het vraag, verteld hij/zij het vaak wel (en ook wel eens uit zich zelf). ik wil best in groepjes zijn ook, maar alleen zijn, vind ik af en toe heerlijk! 7. Intrapersoonlijke intelligentie Stelt zich graag wat op de achtergrond op Leeft in eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen sterke en zwakke kanten goed Stelt hoge eisen aan zichzelf Neemt scherp waar wat er gebeurt Schrijft een dagboek Heeft gevoel voor reflectie, poëzie en filosofie hiervan kloppen de punten, dat ik niet graag op de voorgrond sta, mn zwakke punten ken ik idd goed, maar mn goeie niet zo, en ik stel hoge eisen aan mezelf. Dagboek schrijven? Nee, bedankt... dat heb ik wel afgeleerd... 8. Natuurgerichte intelligentie Is gefascineerd door alles wat groeit en bloeit Herkent snel kenmerken van planten en dieren Leert gemakkelijk door waarnemingen buiten, verzamelen en ordenen Gaat graag met dieren om en maakt er snel contact mee Observeert en verklaart graag veranderingen in de natuur deels, ik ben inderdaad gefascineerd door alles wat groeit en bloeit, maar ik herken niet snel kenmerken van planten en dieren. ik vind biologie ook erg interesting!! mm, heel verhaal geworden dit... kus!! wendy
|
Tja, deze is moeilijk. Ik denk dat ik hiervan een heel klein beetje heb 2. De logisch-mathematische intelligentie Deze is denk ik bij mij het sterkste ![]() 3. Visueel / ruimtelijke intelligentie Voor mij is dit wel veel makkerlijker. Ik let hier bijv. meer op de avatar dan op de naam van iemand. Maar ik ben zelf geen goede tekenaar ofzo... Alhoewel ik schema's maken wel leuk vind. 4. Muzikaal / ritmische intelligentie Nee, dit is het zeker niet! 5. Lichamelijke / kinesthetische intelligentie Lichtelijk... Niet heel erg, maar ook niet totaal niet 6. Interpersoonlijke intelligentie Soms, ligt aan m'n stemming. Maar over het algemeen wel 7. Intrapersoonlijke intelligentie Een paar eigenschappen heb ik wel. Alleen andere totaal niet 8. Natuurgerichte intelligentie Komt in de richting, maar is niet datgene wat echt m'n leven beheerst zeg maar . (ik vind het wel heel leuk, maar doe er vrij weinig meer over het algemeen)
|
Verwijderd
|
Denkt in woorden en formuleert gemakkelijk Houdt van lezen, praten en schrijven Kan goed zijn ideeën en gedachten onder woorden brengen Leest met inzicht en snapt waarover het gaat Kan goed argumenteren en iets beschrijven 4. Muzikaal / ritmische intelligentie Leeft in geluid en ritmiek Pikt snel melodietjes op, neuriet graag Bespeelt graag een muziekinstrument Werkt graag met muziek op de achtergrond Heeft een sterk gevoel voor ritme, stijl, nuances in stemgebruik Is een boeiende verteller mjah goed, ik ben deze twee eigenlijk.. goed onderwerp trouwens!! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
2. De logisch-mathematische intelligentie
Is gefascineerd door getallen / cijfers en speelt er graag mee Kan informatie goed ordenen Lost graag complexe wiskundige problemen op Denkt zorgvuldig en heroverweegt bij het oplossen van problemen Redeneert logisch, precies en accuraat Denkt kritisch 3. Visueel / ruimtelijke intelligentie Neemt de werkelijkheid waar via beelden en kleuren Heeft een groot gevoel voor kleurnuances Tekent vaak figuurtjes of maakt krabbels om iets vast te houden Experimenteert graag met ontwerpen of schetsen Denkt en schrijft plastisch Kan zich snel oriënteren in gebouwen, wijken etcetera Werkt graag met grafieken en dergelijke 4. Muzikaal / ritmische intelligentie Leeft in geluid en ritmiek Pikt snel melodietjes op, neuriet graag Bespeelt graag een muziekinstrument Werkt graag met muziek op de achtergrond Heeft een sterk gevoel voor ritme, stijl, nuances in stemgebruik Is een boeiende verteller |
![]() |
|
![]() |
1, 3, 6, 7, 8.
1. De talige intelligentie Denkt in woorden en formuleert gemakkelijk Houdt van lezen, praten en schrijven Kan goed zijn ideeën en gedachten onder woorden brengen Leest met inzicht en snapt waarover het gaat Kan goed argumenteren en iets beschrijven 2. De logisch-mathematische intelligentie Is gefascineerd door getallen / cijfers en speelt er graag mee Kan informatie goed ordenen Lost graag complexe wiskundige problemen op Denkt zorgvuldig en heroverweegt bij het oplossen van problemen Redeneert logisch, precies en accuraat Denkt kritisch 3. Visueel / ruimtelijke intelligentie Neemt de werkelijkheid waar via beelden en kleuren Heeft een groot gevoel voor kleurnuances Experimenteert graag met ontwerpen of schetsen Kan zich snel oriënteren in gebouwen, wijken etcetera Werkt graag met grafieken en dergelijke 4. Muzikaal / ritmische intelligentie Leeft in geluid en ritmiek Pikt snel melodietjes op, neuriet graag Bespeelt graag een muziekinstrument Werkt graag met muziek op de achtergrond Heeft een sterk gevoel voor ritme, stijl, nuances in stemgebruik Is een boeiende verteller 5. Lichamelijke / kinesthetische intelligentie Heeft een sterk gevoel in het gebruik van het eigen lichaam Houdt van sport Maakt snel lichamelijk contact Leert gemakkelijk door iets te doen of te spelen 6. Interpersoonlijke intelligentie Houdt van contact met anderen Werkt graag samen Voelt scherp aan wat anderen bezig houdt en spreekt daar gemakkleijk over Is graag bereid anderen te helpen 7. Intrapersoonlijke intelligentie Stelt zich graag wat op de achtergrond op Leeft in eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen sterke en zwakke kanten goed Stelt hoge eisen aan zichzelf Neemt scherp waar wat er gebeurt Schrijft een dagboek Heeft gevoel voor reflectie, poëzie en filosofie 8. Natuurgerichte intelligentie Is gefascineerd door alles wat groeit en bloeit Herkent snel kenmerken van planten en dieren Leert gemakkelijk door waarnemingen buiten, verzamelen en ordenen Gaat graag met dieren om en maakt er snel contact mee Observeert en verklaart graag veranderingen in de natuur |
![]() |
||
Citaat:
dan ken jij je eigen sterkte en zwakke kanten goed. ja, zwakke, daar ben ik van overtuigd dat je die kent (kleine pessimist! ![]()
||
Citaat:
|
Kan goed zijn ideeën en gedachten onder woorden brengen Leest met inzicht en snapt waarover het gaat Kan goed argumenteren en iets beschrijven 2. De logisch-mathematische intelligentie Kan informatie goed ordenen Denkt zorgvuldig en heroverweegt bij het oplossen van problemen Redeneert logisch, precies en accuraat Denkt kritisch 3. Visueel / ruimtelijke intelligentie Tekent vaak figuurtjes of maakt krabbels om iets vast te houden Experimenteert graag met ontwerpen of schetsen Kan zich snel oriënteren in gebouwen, wijken etcetera 4. Muzikaal / ritmische intelligentie Pikt snel melodietjes op, neuriet graag Werkt graag met muziek op de achtergrond Is een boeiende verteller 5. Lichamelijke / kinesthetische intelligentie Heeft een sterk gevoel in het gebruik van het eigen lichaam Maakt snel lichamelijk contact Is sterk in de fijne motoriek Leert gemakkelijk door iets te doen of te spelen Sleutelt en knutselt graag 6. Interpersoonlijke intelligentie Houdt van contact met anderen Werkt graag samen Voelt scherp aan wat anderen bezig houdt en spreekt daar gemakkleijk over Voelt zich prettig in groepen Houdt van gezelligheid en feestjes Is graag bereid anderen te helpen 7. Intrapersoonlijke intelligentie Stelt zich graag wat op de achtergrond op Kent de eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen sterke en zwakke kanten goed Neemt scherp waar wat er gebeurt Heeft gevoel voor reflectie, poëzie en filosofie 8. Natuurgerichte intelligentie Is gefascineerd door alles wat groeit en bloeit Herkent snel kenmerken van planten en dieren Leert gemakkelijk door waarnemingen buiten, verzamelen en ordenen Gaat graag met dieren om en maakt er snel contact mee eigenlijk ben iik dus ontieglijk slim, ik van van alles enorm veel ![]()
|
![]() |
[1. De talige intelligentie
Ja 2. De logisch-mathematische intelligentie Een beetje wel 3. Visueel / ruimtelijke intelligentie Nee 4. Muzikaal / ritmische intelligentie Een beetje 5. Lichamelijke / kinesthetische intelligentie Nee 6. Interpersoonlijke intelligentie Soms 7. Intrapersoonlijke intelligentie Ja 8. Natuurgerichte intelligentie Ook soms ![]() |
![]() |
|
![]() |
Denkt in woorden en formuleert gemakkelijk Houdt van lezen, praten en schrijven Kan goed zijn ideeën en gedachten onder woorden brengen Leest met inzicht en snapt waarover het gaat Kan goed argumenteren en iets beschrijven 7. Intrapersoonlijke intelligentie Stelt zich graag wat op de achtergrond op Leeft in eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen sterke en zwakke kanten goed Stelt hoge eisen aan zichzelf Neemt scherp waar wat er gebeurt Schrijft een dagboek Heeft gevoel voor reflectie, poëzie en filosofie Deze twee vooral ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
3. Visueel / ruimtelijke intelligentie
Neemt de werkelijkheid waar via beelden en kleuren Heeft een groot gevoel voor kleurnuances Tekent vaak figuurtjes of maakt krabbels om iets vast te houden Experimenteert graag met ontwerpen of schetsen Denkt en schrijft plastisch Kan zich snel oriënteren in gebouwen, wijken etcetera Werkt graag met grafieken en dergelijke en 5. Lichamelijke / kinesthetische intelligentie Reageert bij voorkeur met meestal trefzekere bewegingen Heeft een sterk gevoel in het gebruik van het eigen lichaam Houdt van sport Maakt snel lichamelijk contact Is sterk in de fijne motoriek Leert gemakkelijk door iets te doen of te spelen Sleutelt en knutselt graag en 6. Interpersoonlijke intelligentie Houdt van contact met anderen Werkt graag samen Voelt scherp aan wat anderen bezig houdt en spreekt daar gemakkleijk over Voelt zich prettig in groepen Houdt van gezelligheid en feestjes Is graag bereid anderen te helpen en 7. Intrapersoonlijke intelligentie Stelt zich graag wat op de achtergrond op Leeft in eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen sterke en zwakke kanten goed Stelt hoge eisen aan zichzelf Neemt scherp waar wat er gebeurt Schrijft een dagboek Heeft gevoel voor reflectie, poëzie en filosofie Niet dat ik er echt veel aanleg allemaal voor heb, maar ben er wel in geinteresseerd/heb er voorkeur voor.. ![]()
|
ik ben...
Iemand met een voorkeur / aanleg voor: 1. De talige intelligentie Denkt in woorden en formuleert gemakkelijk Houdt van lezen, praten en schrijven Leest met inzicht en snapt waarover het gaat 2. De logisch-mathematische intelligentie Kan informatie goed ordenen Denkt zorgvuldig en heroverweegt bij het oplossen van problemen Denkt kritisch 3. Visueel / ruimtelijke intelligentie Neemt de werkelijkheid waar via beelden en kleuren Tekent vaak figuurtjes of maakt krabbels om iets vast te houden Experimenteert graag met ontwerpen of schetsen 4. Muzikaal / ritmische intelligentie Leeft in geluid en ritmiek Pikt snel melodietjes op, neuriet graag Bespeelt graag een muziekinstrument Werkt graag met muziek op de achtergrond Heeft een sterk gevoel voor ritme, stijl, nuances in stemgebruik 5. Lichamelijke / kinesthetische intelligentie Heeft een sterk gevoel in het gebruik van het eigen lichaam Leert gemakkelijk door iets te doen of te spelen 6. Interpersoonlijke intelligentie Werkt graag samen Voelt scherp aan wat anderen bezig houdt en spreekt daar gemakkleijk over 7. Intrapersoonlijke intelligentie Stelt zich graag wat op de achtergrond op Leeft in eigen wereld en houdt van dagdromen Kent de eigen sterke en zwakke kanten goed Stelt hoge eisen aan zichzelf 8. Natuurgerichte intelligentie Observeert en verklaart graag veranderingen in de natuur |
![]() |
|
7. Intrapersoonlijke intelligentie
Stelt zich graag wat op de achtergrond op (klopt) Leeft in eigen wereld en houdt van dagdromen (klopt) Kent de eigen wereld en houdt van dagdromen (klopt) Kent de eigen sterke en zwakke kanten goed (klopt) Stelt hoge eisen aan zichzelf (klopt) Neemt scherp waar wat er gebeurt (klopt) Schrijft een dagboek (klopt niet) Heeft gevoel voor reflectie (klopt), poëzie (klopt niet) en filosofie (klopt) dat ben ik ![]() |
![]() |
|
![]() |
hey,
www.ldrc.ca/projects/miinventory/miinventory.php test... is in het engels... zijn 80 vragen... ik heb: Linguistic 35 Mathematics 47 Visual/Spatial 32 Body/Kinesthetic 31 Naturalistic 40 Music 39 Interpersonal 26 Intrapersonal 32 bye |
![]() |
||
Citaat:
![]() /edit test op inet gedaan: Linguistic 45 Mathematics 19 Visual/Spatial 41 Body/Kinesthetic 29 Naturalistic 24 Music 34 Interpersonal 29 Intrapersonal 41 Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 16:36. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
Liefde & Relatie |
Intelligente mensen zijn aantrekkelijker... bracelance | 188 | 12-09-2004 22:21 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De ideale toekomstige samenleving? Isa | 41 | 14-11-2002 19:41 |