Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2003, 19:30
Lyra
Lyra is offline
Gebeurt het nu alleen mij of hebben jullie daar nou ook wel eens last van: Je vriendje duikt weer eens telaat op .. Niet 5 minuten maar een halfuur.. en niet zo zelden..
Maar boos worden om een tijdstip.., kan dat wel?
help?! advies maybe, ervaringen.. alles is welkom!
Oud 25-05-2003, 19:33
Verwijderd
Net als altijd in het leven: Niet over je heen laten lopen en laten merken dat je het niet leuk vindt. Als hij daarna dan weer te laat komt zonder een goede reden heeft hij daar misschien geen respect voor.
Verder is het moeilijk hierover te oordelen, want nu weet niemand hier waarom hij steeds te laat is. Het kan zijn dat er een goede, diepliggende reden voor is.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:34
Verwijderd
Ik kom meestal te laat
Als je er zo mee zit; praat er eens over met je vriendje dat je dat niet echt fijn vindt, dat werkt het beste, dan kan hij zijn best doen om op tijd te komen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:41
DEChengst
DEChengst is offline
Met hem een eerder tijdstip afspreken dan je hem ter plaatse wil hebben
Oud 25-05-2003, 21:46
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 25-05-2003 @ 22:41:
Ze zegt dat het niet altijd voorkomt, dus dan heb je aan jouw advies niet bijzonder veel.

Mjah, je kan natuurlijk eens vragen waarom hij te laat komt? Misschien is hij wel gewoon echt verhinderd geweest en kon hij er ook helemaal niets aan doen. Dat is iets waar je allereerst zeker van moet zijn.

Als het vervolgens zo is dat hij toch te laat blijft komen zonder een echt goede reden dan moet je hem eens zeggen dat jij daar mee zit. Waarschijnlijk ziet hij het belang niet zo van op tijd zijn, want zo zijn sommige mensen nu eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:56
Gothic
Gothic is offline
Ik word dat ontzettend chagerijnig van, ik kan daar absoluut niet tegen, want ik ben zelf erg stipt en zal door mijn eigen toedoen nooit te laat komen... Vandaag ook, trein afgesproken, misverstand over de tijd, heb ik half uur gewacht, toen maar naar huis gegaan. Ik was echt heel chagerijnig, maar ja, probeer ik me overheen te zetten, anders verpest het de sfeer zo, en hij is lief
Oud 25-05-2003, 22:20
Gwinnie
Gwinnie is offline
mijne komt gewoon een uur te vroeg

= want dan ben ik niet zo lang zenuwachtig
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 22:41
Ed De Pijpslet
Ed De Pijpslet is offline
Ik ben altijd ook een half uur of een uur te laat!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 22:46
Verwijderd
Um, ik ben ook altijd te laat. Varierend van een kwartier tot een uur of twee. Ik kom alleen op tijd als het echt moet. Dus als hij/zij ook telkens te laat zou komen, zou dat alleen maar mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 22:53
marlies
marlies is offline
Als jij het rot vindt, dan moet je er iets van zeggen.

Kijk een keertje is niet erg, maar als mijn vriend iedere keer te laat zou komen dan zou ik daar zeker een punt van maken.

Je spreekt toch samen een tijd af? Als hij toch niet de moeite wil doen om op tijd te komen, waarom spreek je dan wat af.

Hij moet zijn verantwoordelijkheden nemen en op tijd komen.
Oud 25-05-2003, 23:25
Tox
Tox is offline
ik kwam altijd wel redelijk optijd vind het zelf ook altijd wel vervelend als mensen te laat komen (mijn vrienden hebben daar nog wel een handje van)
Oud 26-05-2003, 08:37
snoopy
snoopy is offline
hm. moeilijk. want ik vind t best wel irritant als mensen te laat zijn, maar als ik m dan eindelijk zie ben ik weer zo blij dat het me allemaal niet uitmaakt Dus meestal maak ik er een grapje over, terwijl ik me daarvoor best wel heb lopen opvreten. Maar eigenlijk is het deels m'n eigen schuld dat ik zo lang sta te wachten, want ik ben zelf altijd te vroeg. Hij is meestal maar 5 min. te laat, maar dan sta ik er toch al een kwartier.
Oud 26-05-2003, 15:37
Fly-girl
Fly-girl is offline
jaah goed, ik 'vergeet' het meestal zodra ie er is want anders is het ook gelijk zon ongezellig. laatst was ie wel een paar keer echt een half uur of 2 uur te laat toen heb ik wel wat van gezegd en nu is ie niet meer te laat gekomen maargoed soms komt er ineens iets tussen, alleen als hij altijd te laat komt of ineens heel vaak zou ik er wel naar vragen. btw, blijkbaar valt het jouw op dus mag je er heus wel wat van zeggen!
Oud 26-05-2003, 15:42
Verwijderd
kom ook wel ns te laat, maar laat dan altijd wel even weten.. weet diegene waar hij/zij aan toe is..
vroeger kwam ik altijd te laat en nu heel vaak op tijd of eerder...

maar je kan t iig met m over hebben en laten merken dat je t absoluut niet leuk vind, want zo gaat toch ook nie? nu blijf jij er mee rondlope..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:10
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Wawl schreef op 25-05-2003 @ 22:46:
Ze zegt dat het niet altijd voorkomt, dus dan heb je aan jouw advies niet bijzonder veel.
Jawel hoor. Met mijn regeling komt hij op de door jou gewenste tijd. Of hij merkt zelfs eens hoe het is om te moeten wachten.
Oud 26-05-2003, 18:44
Loezzel
Loezzel is offline
Dat moet je zeker tegen hem zeggen!
Ik begrijp je volkomen. Ik kan er ook absoluut niet tegen als mensen altijd te laat komen. Vijf minuutjes is niet erg, maar wel een half uur. Want waarom spreek je dan voor een bepaald tijdstip af?
Hij zal het wel begrijpen denk ik. Als je maar goede argumenten geeft, waardoor hij inziet dat je dat echt vervelend vindt.
Want boos worden over een tijdstip kan echt wel, hoor! Het zijn gewoon frustraties en als je die niet uitspreekt, krop je ze alleen maar op. Dan barst de bom een tijdje later en dan ben je nog verder van huis...
Gewoon vertellen dus!
Oud 26-05-2003, 18:52
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik vind wel dat je het moet zeggen. Of ie er wat aan doet is wat anders. Maar je kan in ieder geval laten weten dat je het niet prettig vind. Dan zal die voortaan in ieder geval even bellen als ie weer is te laat komt.

Maar ik heb er ook wel last van hoor . Niet alleen dat er af en toe mensen gewoon te laat komen dat je al heel lang zit te wachten, maar ook gewoon niks van zich laten horen.
Ook een pas nog....Ik zou zo met een vriendin op zaterdag een videotje bij haar thuis gaan kijken. Maar dat hadden we dus al een week van te voren afgesproken. Door de weeks zie ik haar verder niet, en ik had er ook niet meer op msn of wat dan ook gezien. Krijg ik dus op zaterdag ochtend een mailtje dat ze het weekend met haar ouders weg moet.
Dat soort dingen gebeuren gelukkig niet zo heel vaak, maar dan kan ik me dan zoooo aan ergeren!!! Bel dan tenminste effe een dag van te voren op om te zeggen dat het niet door gaat, want dan kan jij daar ook weer rekening mee houden met je planning (Jah....planning ja . Dat heb je als je het zo druk hebt )

Nouw, weer een heel (on)nuttig verhaal, maar ik heb wel weer even mijn frustraties weggeschreven
Oud 26-05-2003, 19:58
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
Lyra schreef op 25-05-2003 @ 20:30:
Gebeurt het nu alleen mij of hebben jullie daar nou ook wel eens last van: Je vriendje duikt weer eens telaat op .. Niet 5 minuten maar een halfuur.. en niet zo zelden..
Maar boos worden om een tijdstip.., kan dat wel?
help?! advies maybe, ervaringen.. alles is welkom!

Heel herkenbaar!

is vervelend maar ach als ie maar komt dan vind ik het best duss

Maar als jij het egt nie leuk vind moet je dat natuurlijk gewoon kunnen zeggen
Oud 26-05-2003, 20:27
confabulatie
confabulatie is offline
ik heb daar een bloedje hekel aan...
zit je je kapot te haasten om niet te laat te komen sta je alsnog ergens vreselijk lang te w88 omdat iemand anders het waarschijnlijk of niet kan schelen of hij/zij te laat komt of hij écht verhinderd is....
ik zal het toch echt ff vragen als het zo vaak gebeurd.. hij kan er tch wel rekening mee houden?
Oud 26-05-2003, 20:37
lieve
lieve is offline
Je moet hem dat ook eens een paar keer lappen,
afspreken en zeker zijn dat hij er is(door spioneren hehe) en hem zelf nog een kwartier à een half uur laten wachten.
Echt waar, na een paar keer kreeg hij er ook last van. En heb ik het hem uitgelegt... moesten we beide daarna best om lachen.
Daarna is het maar 5 minuutjes niet meer, en daar kon ik nog mee leven.
Oud 26-05-2003, 20:54
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 26-05-2003 @ 18:10:
Jawel hoor. Met mijn regeling komt hij op de door jou gewenste tijd. Of hij merkt zelfs eens hoe het is om te moeten wachten.
Hallo? Waarom kan je niet gewoon preventief werken en het eerst zeggen als je zoiets rot vindt? Als je een afspraak maakt dan ga toch niet een uur eerder afspreken omdat hij/zij anders te laat is.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 08:05
miro
miro is offline
Heeft mijn vriend ook wel eens in het begin gedaan. T ligt er natuurlijk aan waar maar ik ging gewoon om de tijd te vullen met een andere vent kletsen en dan natuurlijk niet gelijk je vriend aandacht gaan geven als ie aan komt kakken.

Maargoed, weet ie al dat je het heel vervelend vindt dat ie altijd te laat komt? Zo ja, wacht volgende keer 5 minuten en vertrek zelf.

Zo nee, laat het hem weten, zo kan ie daar rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 09:20
Verwijderd
Enorm vervelend, ja. Geldt niet alleen bij verkeringen maar ook bij je gewone vrienden. Wat moet je doen als iemand structureel te laat komt? Je kunt het moeilijk uitmaken (of de vriendschap verbreken) alleen omdat die persoon vaak te laat komt.

Sommige mensen hebben die eigenschap nou eigenlijk en sommige houden 'm ook hun hele leven (dat is het soort wat nooit een vaste baan heeft).
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 09:24
japie
japie is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 25-05-2003 @ 22:41:
Of er gewoon er vanuit gaan dat hij standaard een half uur te laat komt.
Oud 27-05-2003, 09:26
Verwijderd
Als je vriend erg vaak te laat opduikt, mag je daar best boos om worden hoor. Niet om het tijdstip, maar omdat-ie jou laat wachten, en daarin dus geen rekening met jou houdt.
Mijn vriend komt juist altijd te vroeg. Toen hij eens anderhalf uur eerder arriveerde dan ik hem verwachtte (we hadden afgesproken dat-ie na het eten zou komen, dus ik verwachtte hem om half acht of zeven uur ofzo, kwam-ie nog vóór zes uur aanzetten, had-ie extra vroeg gegeten zodat-ie eerder bij mij kon zijn...) heb ik gezegd dat het wel erg lief van hem was, maar niet helemaal de bedoeling Maargoed, te vroeg komen is natuurlijk minder erg dan te laat komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2003, 09:42
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik heb er ook een grote hekel aan, vind het ontzettend onbeschoft als iemand zonder geldige reden te laat komt. Zelf kom ik dan ook nooit te laat. Ik vertrek altijd ruim van tevoren, zodat ik hoe dan ook op tijd ben. Tijd van een ander is ook kostbaar.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 10:25
sunshine1982
sunshine1982 is offline
Als je bijvoorbeeld wil dat hij om 17u komt, dan zeg je dat hij om 16.30 moet komen...Werkt bij mij ook!
Reageren

Regels voor berichten