Advertentie | |
|
![]() |
|
hehe, hier heb ik mijn profielwerkstuk over gehouden.
Bijgeloof is troost en hoop in donkere tijden. Ik citeer uit m'n hoofd:"Vroeger in de middeleeuwen had men het zwaar, slechte hygiene, honger en dood. De mensen waren bang en zochen hun houvast bij bijgeloof". ![]()
|
![]() |
sjah.... gloof dr nie egt in... maar ja je weet nie he. je kan nie verglyken, wat er was gebeurt als je wel/niet onder die ladder door was gelopen. dus je weet nie of er wat anders is gegaan. dat kan je nie weten. ik lok t nie uit, ofzo maar voor een weddenschap doe k t rustig. ben gwoon superstronteigenwys! maar ja ff ontopic: ut boeit me nie zo, dus kap k dr mee, want aan al die onzin hebbie ook nix.
miffy
||
Citaat:
Er zijn ook landen waarbij een tranende koe onheil voorspelt en de eigenaar van de koe wordt dan het dorp uitgejaagd. Ik bedoel het is gebaseerd op een enkele (of misschien wel dubbele) toevallige gebeurtenis en ik heb nog nooit meegemaakt wat het bijgeloof voorspelde dus... wat mij betreft is het onzin
|
Ben niet erg bijgelovig nee... Het enige wat je mij nooit zult zien tarten zijn de wetten der natuur... Heb het ooit en keer meegemaakt dat een maat van mij en ik en een paar anderen tijdens een onweersstorm aan't kamperen waren en voor de lol buiten stonden te kijken. Die domme gilt opeens: "Hit me, hit me!"
Het onweer was op dat moment nog niet echt dichtbij maar 2 seconden nadat ie dat geroepen had sloeg de bliksem 10 meter naast em in... We waren met z'n allen goddank ongedeerd, maar voor het zelfde geld was het minder goed afgelopen. Ik zag het als een waarschuwing dus de wetten der natuur tart ik absoluut niet. Maar vrijdag de 13e, zwarte katten etc etc... Pff... sorry, maar vind ik een betje bull... Ben trouwens wel benieuwd wie dat spul allemaal verzonnen heeft..
||
Citaat:
Gewoon mazzel/toeval/pech ![]() Enne ff offtopic: waarom worden mensen die bosbranden enzo veroorzaken niet door de natuur gestraft.....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |