Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 12:58
bloemkool
bloemkool is offline
ik heb al eens over bonsai kittens gehoord, hetgeen niet zou bestaan. hoe zit het trouwens met bonsai bomen? worden die ook in een fles gestopt? en is dit niet onnatuurlijk en gemeen dan?
Oud 26-05-2003, 14:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 26-05-2003 @ 12:58:
ik heb al eens over bonsai kittens gehoord, hetgeen niet zou bestaan. hoe zit het trouwens met bonsai bomen? worden die ook in een fles gestopt? en is dit niet onnatuurlijk en gemeen dan?
Nee hoor, bonsai boompjes worden gekruist en gekruist met zo klein mogelijk boompjes en heel precies gesnoeit. Waar denk je dat ze bij dat bonsai kitten gedoe het idee hebben gekregen om het bonsai-kittens te noemen?! Bonsai boompjes bestaan al eeuwen! En NEE het is niet zielig... nou vind ik planten sowieso niet so snel zielig.
Oud 26-05-2003, 22:34
sjohui
sjohui is offline
Onnatuurlijk is een vaag begrip... Ik heb ook niet echt medelijden met bonzaiboompjes . Anders vraag je toch even aan zo'n boompje of ie het vervelend vindt (er schijnt hier iemand op dit forum te zijn...)
Oud 26-05-2003, 23:11
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 26-05-2003 @ 13:58:
als je plantje in een fles zou stoppen zou er te weinig CO2 zijn om om te zetten naar zuurstof en ze schijnen ook weer wat zuurstof om te zetten naar CO2 dus dat kan dan toch allemaal nie dan zouden ze er nie zo groenig en mooi meer uitzien

ken je van die grote bomen die helemaal vierkant zijn geknipt? nou, zo gaat dat ook met bonsai boompjes gewoon *knip knip*
Oud 27-05-2003, 09:39
humming bird
humming bird is offline
het was gewoon best een rare vraag, sorry dat ik het moet zeggen. Heb je weleens een bonzai boompje gezien in de vorm van een fles? Nope.
Oud 27-05-2003, 17:08
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
humming bird schreef op 27-05-2003 @ 10:39:
het was gewoon best een rare vraag, sorry dat ik het moet zeggen. Heb je weleens een bonzai boompje gezien in de vorm van een fles? Nope.
ik vin jouw vraag nog raarder dan weet je misschien dat je glas kan maken in welke vorm dan ook
Oud 27-05-2003, 19:11
kees17
kees17 is offline
Ja bonsai bomen worden in een fles gestopt, maar voor de tijd worden ze erg mishandelt door de bonsai boom teler, dit is heel gemeen. Als ik jou was zou ik snel een bonsai boom beschermings organisatie starten. Btw geloofde jij dat echt van die bonsai kittens?
Oud 27-05-2003, 20:20
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 27-05-2003 @ 20:11:
Ja bonsai bomen worden in een fles gestopt, maar voor de tijd worden ze erg mishandelt door de bonsai boom teler, dit is heel gemeen. Als ik jou was zou ik snel een bonsai boom beschermings organisatie starten. Btw geloofde jij dat echt van die bonsai kittens?
Oud 29-05-2003, 14:17
Verwijderd
Voor de duidelijkheid, bonsai kittens bestaan niet.

En bonsai boompjes zijn dood normaal, het zijn gewoon boompjes/struikjes die goed bij worden gehouden door dagelijks kort te snoeien.
Oud 30-05-2003, 16:43
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 29-05-2003 @ 15:17:
Voor de duidelijkheid, bonsai kittens bestaan niet.
Als jij het zegt, geloof ik dat natuurlijk meteen. Maar wat is dit dan? Bij mij op school hadden ze het uitgebreid over deze site, dat het zo zielig was enzo. Is dat allemaal nep dan?
Oud 30-05-2003, 16:52
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Hola, ik heb net die gesloten topic hierover gelezen. Liep een beetje achter. Negeer mijn vrorige berichtje maar.
Oud 30-05-2003, 18:08
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 30-05-2003 @ 16:52:
Hola, ik heb net die gesloten topic hierover gelezen. Liep een beetje achter. Negeer mijn vrorige berichtje maar.
ja kan natuurlijk ook je berichtje weghalen! Maar geloofde je dat nou echt?! kommop zeg!
Oud 31-05-2003, 12:02
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 26-05-2003 @ 13:58:
de bonsaibomen die je hier in de winkels vind zullen wel gemaakt zijn: goed gesnoeid, weinig bodem en wortels ingesnoerd.
maar je hebt ook natuurlijke bonsai's: in rotsachtige gebieden met een warm vochtig klimaat vind je die soms in kleine hoopjes bodem op een rotswand groeien. kijk bijvoorbeeld maar naar de 2de karatekidfilm
Oud 31-05-2003, 12:04
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 30-05-2003 @ 17:43:
Als jij het zegt, geloof ik dat natuurlijk meteen. Maar wat is dit dan? Bij mij op school hadden ze het uitgebreid over deze site, dat het zo zielig was enzo. Is dat allemaal nep dan?
het is FAKE, hoeveel keer moet dat nou nog gezegd. die foto is gewoon een katje in een GROTE bokaal.
als je echt een kat in een fles zou laten groeien, dan lijkt ze niet op een kat (bijv geen haar, vervormde botten).

als je dan toch zo dringend hele kleine katjes wilt dan blokkeer je hun groeigen.

Laatst gewijzigd op 31-05-2003 om 12:08.
Oud 31-05-2003, 13:18
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Qimm schreef op 30-05-2003 @ 19:08:
ja kan natuurlijk ook je berichtje weghalen! Maar geloofde je dat nou echt?! kommop zeg!
Ooh, SORRIE HOOR.
Beetje gefrustreerd zeker
Oud 31-05-2003, 22:08
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 31-05-2003 @ 13:18:
Ooh, SORRIE HOOR.
Beetje gefrustreerd zeker
Wel als je dat soort overduidelijke nep dingen geloofd!
Oud 01-06-2003, 09:48
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Qimm schreef op 31-05-2003 @ 23:08:
Wel als je dat soort overduidelijke nep dingen geloofd!
Wist ik veel, mijn leraar begon erover dat dat bestond. Ik dacht 'het zal dan wel'.
Oud 01-06-2003, 17:08
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Jetteke schreef op 01-06-2003 @ 10:48:
Wist ik veel, mijn leraar begon erover dat dat bestond. Ik dacht 'het zal dan wel'.
Ga maar eens naar de site www.broodjeaap.nl klik op dieren en daar staat ook een hele verhaal over dat bonsaikittens een grap was van een paar studenten.
Oud 01-06-2003, 22:30
murwari
murwari is offline
Het verhaal rond de bonsai kittens is fake, gebruik de zoekfunctie op het forum maar een keer, is al vaker gezegd. Is ook niet echt over te discussiëren.

Wat dit topic betreft: We hebben het over de boompjes, of we hebben het nergens meer over
Oud 03-06-2003, 11:35
humming bird
humming bird is offline
er zit hier iemand zich rot te lachen dat mensen haar topic nog beantwoorden. Het is niet eens serieus bedoeld deze vraag!
Ik ben het zelf niet maar ik weet wel dat iemand hier op school dit soort onzin op het forum zet voor de lol! -effe kijken hoe ze hier weer op reageren- is de gedachte erachter.

pffffff
Oud 03-06-2003, 12:32
bloemkool
bloemkool is offline
humming bird je hebt zelf ook meer persoonlijkheden dan ik ooit zal krijgen. en ik hoef er niet voor naar de dokter want ik doe het voor de lol!!!!!!!
\

zeikwijf alert
Oud 03-06-2003, 12:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 03-06-2003 @ 13:32:
humming bird je hebt zelf ook meer persoonlijkheden dan ik ooit zal krijgen. en ik hoef er niet voor naar de dokter want ik doe het voor de lol!!!!!!!
\

zeikwijf alert
humming bird heeft wel gelijk. Iedereen die niet de laatste 50 jaar onder een rotsblok heeft gezeten weet ondertussen wel dat die bonsai kittens gewoon een flauwe grap was. Slotje a.u.b.
Oud 03-06-2003, 15:16
murwari
murwari is offline
Waarschuwing gegeven
slotje gevolgd.

Regels voor berichten