Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder vind ik dit geen mooi in elkaar gezette zin: Dat ik kon zeggen stop Ik vond wou mooier dan wilde. Maar ik ben een van de weinigen.. Ben ik het ook niet mee eens, er zijn meerdere personen die het hebben, meer dan je denkt iig. En ik vind het einde er ook niet bij passen: je hebt het steeds over de gevoelens van die persoon, je zit in het hoofd ervan, en dan opeens zou die persoon denken: ik lijd aan automutilatie... de meesten weten niet eens dat het zo heet, laat staan dat ze erover denken wat ze hebben. Persoonlijk herken ik me niet in je gedicht, maar dat is nog iets anders. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Persoonlijk, als ik het heel eerlijk mag zeggen, vind ik het een beetje te direct naar voren gebracht.
Ik herken mezelf erin, dat wil zeggen, het onderwerp. Maar ik vind de manier waarop het naar voren wordt gebracht te direct, te plat. Kan het niet goed uitleggen.
|
Het gevoel is duidelijk, maar ik vind het veel te expliciet en de zinnen zijn niet overal in correct nederlands.
Goed, ik begin even helemaal bovenaan in je gedicht. Ik moet mezelf te snijden>"te" kan echt niet. om me van me>>2x me vind ik niet mooi. 3e zin weer me, mij vind ik mooier. 2e strofe 1e zin: idd "te" weg(zoals mutant zegt) verder is deze strofe ok. 3e strofe: "om met mijn mes in mijn vel">past niet in het metrum Dat ik kon zeggen stop>net als Mutant, vind ik dit geen mooie zin, neergezet óm de rijm, gedwongen, ook al klopt het in de betekenis. wilde<wou idd. het metrum van de laatsten strofe zou je beter kunnen laten lopen. Het eind klinkt mij vreemd in de oren; dat je denkt dat je de enige bent die zichzelf verwond, is nog wel een begrijpelijke zin, maar die automutilatie, maakt het tegenstrijdig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik had zelfs nog een te over het hoofd gezien ![]() Om me van me zorgen te bevrijden is trouwens ook geen correct Nederlands -> mijn of m'n Met mijn mes in mijn vel... Ideetje: Het mes in m'n vel (krijg je dus nadruk op het mes - en de e) |
![]() |
|
Ik ben het eens met Leonoor. Misschien is het omdat ik een liefhebber ben van beeldspraak, ritmes en spanning in een gedicht. En zo'n clue aan het einde is wel erg expliciet en maakt daarmee een wat simpele indruk.
Nog iets positiefs (maar dat is al gezegd): waardering voor je inlevingsvermogen.
|
![]() |
Ik vind het niet zo best, vooral de laatste twee regels niet; en ik heb even nagedacht waarom ik "Maar ik ben een van de weinigen" zo raar vind en ik denk dat het komt doordat je jezelf met zo'n zinnetje doorgaans in een bijzondere positie plaatst, iets om trots op te zijn, en als dan opeens dat woord 'automutilatie' opduikt, dan geeft dat een beetje een macaber gevoel. Het geeft mij iig niet het idee van 'oh wat ben ik alleen
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
kvind het geen mooi gedicht! zowieso omdat het al niet overeen komt met de gevoellens die je erbij hebt. Als je dit gedicht leest weet je meteen al dat jij niet snijd en volgens mij was dat niet de bedoeling maar goed ...
kvind het niet lekker lopen, leest niet weg en ik irriteer me onwijs aan dingen die totaal niet kloppen .. maar goed mijn mening raar taalgebruik btw
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||