Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 11:14
lief_ukkie
lief_ukkie is offline
Ik vroeg me af hoe je dat doet..Kom je gewoon binnenlopen en je zegt van: Nou hallo ik ben lesbisch/homo whatever..Of doe je dat heel subtiel? Het valt me op dat het nog best een moeilijk onderwerp is om over te praten. Het lijkt wel alsof het geaccepteerd word, maar in veel gevallen blijkt het tegendeelwaar te zijn. In mijn omgeving moesten ze er heel erg aan wenne..Ik heb het gewoon even tussendoor zegmaar verteld..Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Mijn vrienden zijn allemaal positief, maar ouders en familie..Nou die trekken het volgens mij niet echt..

Iemand misschien een ideetje hoe je het wel een beetje redelijk kunt brengen?

Liefs Kim
Oud 04-06-2003, 11:18
MazeMouse
MazeMouse is offline
Tja, het is een simpel iets dat vaak moeilijk uit te voeren is.

Het is gewoon zo en daar hebben ze het maar mee te doen. (en simpeler kun je het eigenlijk niet maken opzich )

Klinkt simpel maar de uitvoering is haaks op die simpelheid.
Gewoon duidelijk maken dat het zo is. Ze kunnen je niets opdringen.
Oud 04-06-2003, 11:25
Gwinnie
Gwinnie is offline
nou, je zegt t alsof je bedoelt dat iemand zich moet voorstellen: hallo ik ben piet en ik ben homo...

ik stel me tog ook nie voor als: ik ben esther en ben hetero...

en als t onderwerp er toevallig op komt zeg je gewoon, ik heb liever een meisje (of in mannengeval: jongen)
alsof t de gewoonste zaak van de wereld is, als je er zelf makkelijk over doet doen anderen t ook..

en als je egt 'uit de kast'wil komen neem je die persoon gewoon ff apart. vriendin van mij deed dat ook zo 'esther, ga je ff mee rondje lopen?'
en toen beetje gehakkel dat 'waar we t vorige week over hadden' wel een beetje klopte... gewono vertellen, ze hebben er maar mee te leven. nix aan te doen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 11:29
Mark
Mark is offline
zolang het niet aan de orde komt hoef jij niet uit jezelf te zeggen dat je homo bent. Maar als een van die vervelende tantes weer eens zegt: "zou je niet eens een vriendin zoeken?" of "hoe zit het met de meiden?", dan kun jij gewoon normaal zeggen, "maar ik val op jongens" of "ik ben homo, geen meid voor mij" Dan ligt de druk bij hun en niet meer bij jou. Laat zij dan maar iets zeggen waardoor ze zichzelf weer recht kunnen praten, je uitlachen zullen ze niet doen als het goed is.

Mark (die homo's met een bordje "ik ben homo" juist heel irri vindt)
Oud 04-06-2003, 11:30
Mark
Mark is offline
ohh, sorry, maar voor jou moet je het dus allemaal vanuit het andere geslacht lezen.

Regels voor berichten