Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2003, 13:27
PrimRose
PrimRose is offline
he mensen,
sinds kort heb ik een soort deuk in mijn hoofd. Beetje achteraan boven op mijn hoofd. Het lijkt mij alsof er een gleuf tussen die twee fontanellen zit. Heb er niet echt veel last van, maar krijg wel hoofdpijn als ik eraan voel. Geen idee hoe dit komt. Ik heb een tijd gehad dat als ik boos was heel hard met mijn knokels op mijn hoofd sloeg. Maar dat doe ik al een tijdje niet meer. Kan me ook niet herinneren dat ik de afgelopen tijd mijn hoofd heb gestoten. Moet ik hiervoor naar de huisarts of heeft iedereen dit en maak ik me zorgen om niets?
Oud 28-05-2003, 13:38
Verwijderd
'k heb het zelf niet en ken ook niemand die het wel heeft....
ga voor de zekerheid toch maar ff naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:13
Verwijderd
Ok, baby's hebben fontanellen, als je 22 bent zijn die er niet meer, dan zijn die dichtgegroeid.

Als je een deuk in je hoofd hebt en het doet pijn wanneer je erop drukt, dan moet je even langs je huisarts om te vragen of dat normaal is
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:36
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-05-2003 @ 15:13:
Ok, baby's hebben fontanellen, als je 22 bent zijn die er niet meer, dan zijn die dichtgegroeid.
juist!
Voor de rest ben ik het eens met je advies.
Oud 28-05-2003, 16:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar bij mij kan je de fontanel op mn voorhoofd nog steeds heel duidelijk voelen, het is een gleuf, over het midden van mn voorhoofd tot mn neus. Volgens mn moeder zijn mn fontanellen nooit helemaal goed dichtgegroeid maar ik ben ook 4 weken te vroeg geboren en had een heel verkreukeld hoofdje (nu hebben mn hersens de ruimte om uit te breiden ). Bij mij doet het echter geen pijn als je eraan zit, als je met je nagel van links naar rechts over mn voorhoofd gaat kan je het heel goed voelen. Het kan dus best zijn dat het een fontanel is maar het lijkt me niet logisch dat je daar hoofdpijn van krijgt dus ik zou maar ff langs de huisarts gaan.
Oud 28-05-2003, 19:22
MoonWolf
MoonWolf is offline
Dat wat Daantje_0705 beschrijft heb ik ook, je kan het ook een beetje zien als je goed kijkt. Maar als ik erover heen ga met mijn vinger doet het geen pijn, dus het lijkt me slim om eventjes naar de huisarts te gaan, dan weet je gewoon wat het is enzo...
Oud 28-05-2003, 20:06
C'est moi
C'est moi is offline
ik heb het niet bij mn fontanellen maar ik heb een ongeluk gehad en ze hebben er een bloed prop weggehaalt daar hebben ze in mn schedel gezaagt en dat is in gezakt. dat kan geen kwaad zolang je er geen last van hebt. dus is wel iets anders als wat jij hebt.

groetejs chretienne
Oud 28-05-2003, 21:37
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-05-2003 @ 17:10:
Maar bij mij kan je de fontanel op mn voorhoofd nog steeds heel duidelijk voelen, het is een gleuf, over het midden van mn voorhoofd tot mn neus. Volgens mn moeder zijn mn fontanellen nooit helemaal goed dichtgegroeid maar ik ben ook 4 weken te vroeg geboren en had een heel verkreukeld hoofdje
Hmm, nou je 't zegt, dat heb ik ook... zou dat niet gewoon zo horen (hoewel, ik ben wel nóg twee keer zo vroeg geboren als jij )?
Oud 29-05-2003, 11:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 28-05-2003 @ 22:37:
Hmm, nou je 't zegt, dat heb ik ook... zou dat niet gewoon zo horen (hoewel, ik ben wel nóg twee keer zo vroeg geboren als jij )?
Voor zover ik weet hoort het niet want de vriendin van mn vader is verpleegkundige op een consultatiebureau en die komt dus veel met baby's in aanmerking en die had nog nooit zoiets gezien en als ik het nu nog heb dan had ik het dus ook al toen ik baby was. Misschien heeft het wel te maken met te vroeg geboren worden want dan is alles misschien nog niet helemaal volgroeid en misschien groeit het dan ook niet helemaal goed tegen elkaar aan ofzow (ik weet het anders ook niet)
Oud 29-05-2003, 14:36
Verwijderd
Dat is geen fontanel, een fontanel is een soort vlies waaronder geen schedel zit, als je daar op zou drukken, zou je tegen je hersenen aan drukken... en tja, dan mag je raden wat er dan gebeurd als je wat te hard drukt.. Je hersenen doen overigens geen pijn, die voelen niets, maar als je daar met je vinger wat zou kneuzen, dan ga je dood. (Daarom mag je een baby ook nooit op z'n fontanel duwen!!)

Het kán dus gewoon geen fontanel zijn... dan hadden ze er al lang wat aan gedaan.

Een 'deuk' op de plek van je voorhoofd richting je neus is heel normaal, dat is een soort lijn over de schedel delen. Bij de een zie je die beter dan bij de ander.

Maar goed, een fontanel kan het gewoon niet zijn, dat geloof ik echt niet.

Als je het niet vertrouwd ga je naar je huisarts.

(Zelf had ik als baby een gigantische fontanel, vanaf het midden op m'n hoofd tot het begin van m'n voorhoofd, ook vrij breed. Duurde ook lang voor het dichtgroeide, volgens mijn moeder stonden ze op het punt me te gaan opereren omdat ik, wanneer ik bv m'n hoofd zou stoten, ik meteen dood zou gaan.. Maar goed, 't is dus niet zover gekomen, ineens begon het bot zich razendsnel te ontwikkelen.)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:07
PrimRose
PrimRose is offline
okee, geen fontanel dus, maar wel een deuk in mijn schedel. Ik kijk het nog ff aan (heb er nooit last van gehad dus waarom nu ineens wel weet ik ook niet. Als het zo blijft ga ik wel ff langs de huisarts. merci iig voor de reacties.

Regels voor berichten