Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2003, 19:07
love_ya
love_ya is offline
Ik word een beetje gek van een goede vriendin van mij. Het is een beetje lastig om op te schrijven, maar het gaat niet zo goed meer tussen onze vriendschap. Het is namelijk zo dat ze mij voor zich zelf wilt houden. Ik heb het gevoel alsof ik het haar maar naar haar zin moet maken. Ze zeurt altijd en is heel negatief, heel veel wat ik doe of zeg is fout. Als ze bijvoorbeeld op school naar de wc moet en dan vraagt ze of ik mee gaat, maar dan gaat iemand anders al mee. Maar ik ga later toch ff, dan wordt ze boos, omdat ze vindt dat ik dan net zo goed met haar mee had kunnen gaan. (snappen jullie het nog?) Ik denk daar niet eens over na, het is toch niet iets om je druk over te maken? Van dat soort kleine dingetjes gebeuren dan, en daar wordt ze boos om, omdat ze zich dan buiten gesloten voelt. Ze kan er ook niet tegen als ik met iemand anders praat. Maar ik heb ook nog andere vrienden...ze wil zich altijd van de groep af zonderen, en dan wil ze dat ik met haar mee ga. Maar als al onze vrienden ergens zitten, waarom daar er niet bij gaan zitten? Ik word er een beetje moe van, want ik snap niet waarom ze zo moeilijk doet...het is niet zo dat ik haar buiten sluit, in tegendeel zelfs. Maar ze is altijd zo negatief dat het ook niet goed voor mijn humeur is. Ik heb het al heel vaak tegen haar gezegd, maar ze kijkt er natuurlijk heel anders tegen aan dan mij. En als ze bijvoorbeeld weer boos is, dan zeg ik dat ik niet snap dat ze zich om die kleine dingetjes zo druk maakt...maar het werkt niet. Ik weet niet hoe ik het haar duidelijk moet maken, dat ik ook een eigen mening heb...want als ik het zeg, kapt ze het toch alleen maar af, of dan doet ze weer vrolijk. Ze is een harstikke aardige meid, en ik wil niet dat er iets met onze vriendschap gebeurt, maar als ze zo door gaat word ik er ook een beetje moe van...weet iemand hoe ik het haar duidelijk moet maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2003, 19:17
Anouk4life
Anouk4life is offline
Ik herken mezelf wel een beetje in je "vriendin" en ik denk dat ze het best moeilijk heeft,en bang is om je kwijt te raken. En ik denk dat je haar duidelijk moet maken dat ondanks dat je met de anderen omgaat je toch veel van haar houd en dr nooit in de steek zal laten.....
Oud 29-05-2003, 21:03
Verwijderd
Aangezien dit over een vriendschap gaat verplaats ik hem naar Liefde en Relatie..

psych -----> L&R
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 21:09
Verwijderd
Waarschijnlijk is ze gewoon héél erg onzeker over de omgang met anderen. Is ze vroeger gepest? Heeft ze nare ervaringen met mensen die haar opeens in de steek lieten? Heeft ze een (lichte) contactstoornis? Is er in de laatste vijf jaar iets ingrijpends gebeurd? Heeft ze wel 'aardige' ouders? Zijn haar ouders misschien gescheiden, of is één ervan of een ander familielid overleden? Dit soort dingen kunnen er bij veel mensen voor zorgen dat die mensen ontzettend bang zijn om opeens door iemand alleen gelaten te worden. In zekere zin is je vriendin jaloers op je andere vrienden.

Citaat:
Anouk4life schreef op 29-05-2003 @ 20:17:
En ik denk dat je haar duidelijk moet maken dat ondanks dat je met de anderen omgaat je toch veel van haar houd en dr nooit in de steek zal laten.....
Mee eens
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 22:15
Janet
Janet is offline
in jou verhaal herken ik me zelf...

ik heb dus nu 18jr een vriendin...

ze doet helemaal geen moeite maar opeens als het er opaan komt komt ze nar me toe en is het weer goed...

alleen heb ik er erg moeite mee dat ze geen rekening met mij houd....
Oud 30-05-2003, 15:23
love_ya
love_ya is offline
[QUOTE]sarahbressers schreef op 29-05-2003 @ 22:09:
[B]Waarschijnlijk is ze gewoon héél erg onzeker over de omgang met anderen. Is ze vroeger gepest? Heeft ze nare ervaringen met mensen die haar opeens in de steek lieten? Heeft ze een (lichte) contactstoornis? Is er in de laatste vijf jaar iets ingrijpends gebeurd? Heeft ze wel 'aardige' ouders? Zijn haar ouders misschien gescheiden, of is één ervan of een ander familielid overleden? Dit soort dingen kunnen er bij veel mensen voor zorgen dat die mensen ontzettend bang zijn om opeens door iemand alleen gelaten te worden. In zekere zin is je vriendin jaloers op je andere vrienden.

Ze heeft wel problemen met haar ouders soms (vaak ruzie), het loopt vaak niet zo lekker en we praten daar ook wel vaak over, en ik snap dat ze het daar heel moeilijk mee heeft, maar ze moet het niet allemaal op mij afreageren, want vaak is het ook niet echt terecht wat ze zegt.
Ik heb haar ook al heel vaak verteld, dat ze mijn beste vriendin is, en dat ze dat ook zal blijven, en dat ik haar absoluut niet kwijt wil, maar het helpt gewoon niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten