Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2003, 17:30
dollie
dollie is offline
wat vinden jullie seksuele intimidatie?? alleen ongewenst aanraken, of ook als ér ''vervelende'' vragen worden gesteld?? bijvoorbeeld een leraar die iets over seks aan een leerling vraagt?? reageer even aub. is very important!! k zit hier namelijk nogal mee
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:32
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
dollie schreef op 28-05-2003 @ 18:30:
wat vinden jullie seksuele intimidatie?? alleen ongewenst aanraken, of ook als ér ''vervelende'' vragen worden gesteld?? bijvoorbeeld een leraar die iets over seks aan een leerling vraagt?? reageer even aub. is very important!! k zit hier namelijk nogal mee
ik denk dat er sprake is van intimidatie als de persoon in kwestie zich geintimideerd voelt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:37
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 28-05-2003 @ 18:32:
ik denk dat er sprake is van intimidatie als de persoon in kwestie zich geintimideerd voelt.
no way.
sommige mensen voelen zich al geïntimideerd als je toevallig even langs hun arm strijkt ofzo.
Vragen stellen over seks hoeft toch geen intimidatie te zijn? Het is te zien wat hij vraagt natuurlijk. Maar je hoeft er toch niet op te antwoorden?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:40
mathfreak
mathfreak is offline
Vormen van sexuele intimidatie zijn ongewenste aanrakingen en het maken van sexueel getinte opmerkingen en/of gebaren naar iemand, maar bijvoorbeeld ook op een bepaalde manier naar iemand kijken of iemand achternalopen.
Je haalde het voorbeeld aan van een leraar die iets over sex aan een leerling vraagt. Ik weet niet of je daar zelf toevallig een vervelende ervaring mee hebt gehad, maar als dat zo is raad ik je aan om dit bij je klassenleraar of -lerares te melden.
Oud 28-05-2003, 17:42
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Als jij zegt dat je met me naar bed wilt, dat is pas seksuele intimidatie :/
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:51
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 28-05-2003 @ 18:37:
no way.
sommige mensen voelen zich al geïntimideerd als je toevallig even langs hun arm strijkt ofzo.
Vragen stellen over seks hoeft toch geen intimidatie te zijn? Het is te zien wat hij vraagt natuurlijk. Maar je hoeft er toch niet op te antwoorden?
toevoeging, "mits de persoon in kwestie geen aansteller is"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:52
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 28-05-2003 @ 18:51:
toevoeging, "mits de persoon in kwestie geen aansteller is"
hehe indeed
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 18:00
Fixion XXL
Fixion XXL is offline
intimidatie is het wanneer het ongewenst is: duz of het nou aanraken of praten is... en het is ongewenst dat is er sprake van seksuele intimidatie.
Oud 28-05-2003, 18:25
knijtert!
knijtert! is offline
ik denk daar door aanraken wanneer jij het niet wil...
en wanneer iemand een sexueel getininte opmerking maakt en je geeft aan daar geen behoefte aan te hebben en degene blijft doorgaan is het sexuele intimidatie...

Denk ik...
Oud 28-05-2003, 18:31
Verwijderd
Seksuele intimidatie is n.m.m. iemand gedwongen confronteren met seks. Als iemand je iets vraagt kun je ervoor kiezen daar geen antwoord op te geven, dat is dus geen seksuele intimidatie. Een opmerking maken kan daar wél onder vallen, hoewel het dan m.i. wel een behoorlijk grove opmerking moet zijn (zoals Sjeherazade zegt, sommige mensen gaan al gillen als een leraar zegt dat ze mooi zijn of toevallig even langs hun arm strijkt...daar kan ik dus niet tegen)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:41
dollie
dollie is offline
nou ik vond het geen aanstel, de hele klas hoorde het en het was niet zomaar een vraag ik vond het erg! kan best dat hij het voor de grap zei maar zo vatte ik het niet op.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:59
Verwijderd
Wat vroeg-ie dan?

Als jij het echt vervelend vond, dan zou ik als ik jou was dat tegen die leraar zeggen, of tegen je mentor/mentrix.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:04
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
wil je vertellen wat hij vroeg? dan kunnen we beter antwoorden he.

verder:
als zo'n dingen gebeuren bij jonge kinderen, is het wel seksueel misbruik ofzo veronderstel ik? ookal vinden die kinderen er niets ergs aan (omdat ze het niet beseffen uiteraard)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:31
dollie
dollie is offline
ik kan het toch niet vertellen, weet iedereen die me kent dat IK dit ben dat wil ik niet. maja het ging over dingen in je stoppen zeg maar..... ja wat vind je jongh?? ik ben 14 maar ik vond het echt NIET normaal meer!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:43
Verwijderd
Als het gaat over dingen in je stoppen kan ik me best voorstellen dat je het een vervelende vraag vond. En nare man zei dan wel dat je zelf kunt kiezen of je de vraag beantwoord, maar je kunt ook zelf kiezen of je ingaat op een opmerking, en je kunt níét zelf kiezen of je de vraag hoort.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:44
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
dollie schreef op 28-05-2003 @ 18:30:
da t eerste sowieso.

wat zijn vervelende vragen, je kan toch ook gewoon weigeren te antwoorden. ook als hij/zij zou blijven aandringen zou ik dat geen seksuele intimidatie vvinden denkik. maar ik kan me voorstellen dat een heel verlegen iemand daar heel overstuur van kan geraken. en ja, een leraar hoort zoiets niet te doen.
Oud 28-05-2003, 21:06
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
dollie schreef op 28-05-2003 @ 21:31:
ik kan het toch niet vertellen, weet iedereen die me kent dat IK dit ben dat wil ik niet. maja het ging over dingen in je stoppen zeg maar..... ja wat vind je jongh?? ik ben 14 maar ik vond het echt NIET normaal meer!

Je bent nog geen zestien, dus wettelijk gezien te jong voor sex. Een volwassen leraar hoort het niet over dingen in je stoppen te hebben. Volgende keer zeg je iets in de trand van: het spijt me, meneer X, maar ik ben niet gediend van dergelijke opmerkingen, wilt U daar alstublieft mee ophouden.

Regels voor berichten