![]() |
||
Citaat:
sommige mensen voelen zich al geïntimideerd als je toevallig even langs hun arm strijkt ofzo. Vragen stellen over seks hoeft toch geen intimidatie te zijn? Het is te zien wat hij vraagt natuurlijk. Maar je hoeft er toch niet op te antwoorden? |
![]() |
|
Vormen van sexuele intimidatie zijn ongewenste aanrakingen en het maken van sexueel getinte opmerkingen en/of gebaren naar iemand, maar bijvoorbeeld ook op een bepaalde manier naar iemand kijken of iemand achternalopen.
Je haalde het voorbeeld aan van een leraar die iets over sex aan een leerling vraagt. Ik weet niet of je daar zelf toevallig een vervelende ervaring mee hebt gehad, maar als dat zo is raad ik je aan om dit bij je klassenleraar of -lerares te melden.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Seksuele intimidatie is n.m.m. iemand gedwongen confronteren met seks. Als iemand je iets vraagt kun je ervoor kiezen daar geen antwoord op te geven, dat is dus geen seksuele intimidatie. Een opmerking maken kan daar wél onder vallen, hoewel het dan m.i. wel een behoorlijk grove opmerking moet zijn (zoals Sjeherazade zegt, sommige mensen gaan al gillen als een leraar zegt dat ze mooi zijn of toevallig even langs hun arm strijkt...daar kan ik dus niet tegen
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het gaat over dingen in je stoppen kan ik me best voorstellen dat je het een vervelende vraag vond. En nare man zei dan wel dat je zelf kunt kiezen of je de vraag beantwoord, maar je kunt ook zelf kiezen of je ingaat op een opmerking, en je kunt níét zelf kiezen of je de vraag hoort.
|
![]() |
||
Citaat:
wat zijn vervelende vragen, je kan toch ook gewoon weigeren te antwoorden. ook als hij/zij zou blijven aandringen zou ik dat geen seksuele intimidatie vvinden denkik. maar ik kan me voorstellen dat een heel verlegen iemand daar heel overstuur van kan geraken. en ja, een leraar hoort zoiets niet te doen.
||
![]() |
Citaat:
Je bent nog geen zestien, dus wettelijk gezien te jong voor sex. Een volwassen leraar hoort het niet over dingen in je stoppen te hebben. Volgende keer zeg je iets in de trand van: het spijt me, meneer X, maar ik ben niet gediend van dergelijke opmerkingen, wilt U daar alstublieft mee ophouden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
wat vinden jullie de kledingrens voor op school wera01 | 23 | 12-06-2014 22:26 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie jongens nou leuk? katnisseverdeen | 10 | 24-03-2013 16:38 | |
De Kantine |
waar wonen jullie, en wat vinden jullie er leuk/kut aan? fruitmand | 79 | 22-06-2006 23:08 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie van bisexueel? HilaryGirl15 | 52 | 09-11-2004 12:12 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie hiervan? Some | 7 | 24-07-2003 08:27 | |
Seksualiteit |
Meiden wat vinden jullie van gebeft worden? Some | 103 | 03-06-2003 09:52 |