Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2002, 13:39
radjanhanoeman
radjanhanoeman is offline
Iedereen zegt wat anders de een vind Amd helemaal super en de ander kan gewoon niet zonder Intel, ik denk dat ze allebei wel goed zijn. Amd is goedkoper en Intel is veel bekender.
Welke het wordt, ik weet het niet.
Oud 08-04-2002, 14:37
de postbode
de postbode is offline
tsja... AMD vs. Intel nummer 124937649155

voor en nadelen AMD
- meer snelheid voor de prijs-
- worden warmer dan Intels en ookal hebben ze wel degelijk een beveiliging er op zitten dat de proc zich zelf omlaag klokt als ie te warm wordt heeft eigenlijk geen enkel moederboord hier wat mee gedaan-

voor en nadelen Intel
- goede warmte beveiliging.. geen doorgebrande CPU's meer door het uitvallen van een koeler.
- overal waarschijnlijk iets duurder dan AMD-

dit zijn een paar punten waar iedereen het waarschijnlijk wel mee eens is.. hoop ik...

-de postbode-
Oud 08-04-2002, 19:15
HIBJ
HIBJ is offline
zelf zou ik zeggen AMD ( ik kan die dingen goed koelen enzo als je weet hoe )

maar beginners zou ik zeggen intel, die help je niet zo snel naar de openhaard
Oud 09-04-2002, 01:14
MaakUt
MaakUt is offline
grrrrrrrrr....ok.. amd IS warmer.. maar SO WHAT!.... hij heeft wel dezelfde levensduur en ze zijn ook even betrouwbaar... welke mongool gaat dan ook z'n cooler eraf halen en dan kijken of de processor doorbrand of niet =/ ... zo'n cooler zit er niet voor niks toch...
maargoed.. ik ga voorderest niks meer zeggen in deze thread
Oud 09-04-2002, 01:42
Verwijderd
Simpel.

Heb je veel geld te besteden, en gooi je 't op de toekomst? Dan schaf je een P4 aan, met RAMBUS.

In ieder ander geval; een AMD met DDR.

Oh, CPU-throttling van de P4 als argument vóór noemen vind ik kant noch wal raken. Iets nuttelozers als dat fenomeen ben ik nog niet tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Heb je veel geld te besteden, en gooi je 't op de toekomst? Dan schaf je een P4 aan, met RAMBUS.
Welke toekomst?

In 3 jaar mag je toch weer een nieuwe gaan kopen, omdat alles hopeloos verouderd is

Totdan gebruikt waarschijnlijk iedereen 64 of zelfs 128 bit processoren en heb je op elke n00b desktop special effects als alpha-blending en true transparancy .. en is dat 'standaard' voor iedereen.

Software zal weer geschreven worden vanuit het oogpunt dat de hardware dit 'toch' aankan .. dus heb je automatisch snellere PC's nodig..

Vanuit het standpunt van een programmeur is het tevens fijner om volledig probleemgericht te werken ipv op laag niveau. Inmiddels worden onze PC's steeds sneller, dus gaan we steeds abstracter / op hoger niveau programmeren .. de PC's kunnen dit immers 'toch' aan?

Spelletjes worden ook ingewikkelder, zullen alles on-the-fly renderen en rekening houden met jouw gedragspatroon om het moeilijker te maken voor jou .. dan blijft het altijd leuk

Ergo: je P4'tje is in 3 jaar niks meer waard, kun je net zo goed een Athlon XP nemen .. het maakt niet uit

Laatst gewijzigd op 09-04-2002 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 17:08
Inter Marquee
Inter Marquee is offline
AMD XP 1800 of hoger.
Een goede cooler erop en je krijgt geen problemen.
Er zijn nu P4's die goed zijn maar veel te duur.

Over 2 jaar verwacht men een 100 Ghz processor dus verouderen doen ze toch wel.
Oud 09-04-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Inter Marquee schreef:
Over 2 jaar verwacht men een 100 Ghz processor dus verouderen doen ze toch wel. [/B]
Heb jij Jomanda gesproken of zo? Ik geloof er geen hol van. In ieder geval geen processors voor de PC.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:22
MaakUt
MaakUt is offline
ik heb ook zoiets gelezen maar ik herriner me geen getallen meer.. wel dat het binnen niet al te lange tijd ge-kweeniehoeveel-voudigd is
Oud 09-04-2002, 19:37
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
ik heb ook zoiets gelezen maar ik herriner me geen getallen meer.. wel dat het binnen niet al te lange tijd ge-kweeniehoeveel-voudigd is
*+1 behulpzaam*

dat heet de wet van moore, moore was zeg maar een beetje de oprichter van intel en zijn theorie over proc snelheden is de meest aangenomen. http://www.webopedia.com/TERM/M/Moores_Law.html
over die 100GHZ, dat kan hiermee wel zo uitrekenen hoelang dat nog duurt.

-de postbode-
Oud 09-04-2002, 19:45
MaakUt
MaakUt is offline
ow shit.. ik had gezegt dat ik niks meer zou zeggen in deze thread mislukt
Oud 09-04-2002, 19:54
Verwijderd
hardstikke leuk, maar ik zie bij de wet van Moore alleen maar uitspraken over hoeveelheden transistors en dichtheid van informatie, en nergens uitspraken over snelheden in GHz'en...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 23:31
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Welke toekomst?

In 3 jaar mag je toch weer een nieuwe gaan kopen, omdat alles hopeloos verouderd is

Totdan gebruikt waarschijnlijk iedereen 64 of zelfs 128 bit processoren en heb je op elke n00b desktop special effects als alpha-blending en true transparancy .. en is dat 'standaard' voor iedereen.

Software zal weer geschreven worden vanuit het oogpunt dat de hardware dit 'toch' aankan .. dus heb je automatisch snellere PC's nodig..

Vanuit het standpunt van een programmeur is het tevens fijner om volledig probleemgericht te werken ipv op laag niveau. Inmiddels worden onze PC's steeds sneller, dus gaan we steeds abstracter / op hoger niveau programmeren .. de PC's kunnen dit immers 'toch' aan?

Spelletjes worden ook ingewikkelder, zullen alles on-the-fly renderen en rekening houden met jouw gedragspatroon om het moeilijker te maken voor jou .. dan blijft het altijd leuk

Ergo: je P4'tje is in 3 jaar niks meer waard, kun je net zo goed een Athlon XP nemen .. het maakt niet uit
Yup, je hebt helemaal gelijk.

Maar het wil misschien wél zo zijn dat softwarehuizen ineens SSE2-optimalisaties gaan doen, en dán holt de P4 rondjes om de XP heen. Ik bedoelde 't in die context
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 08:14
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Yup, je hebt helemaal gelijk.

Maar het wil misschien wél zo zijn dat softwarehuizen ineens SSE2-optimalisaties gaan doen, en dán holt de P4 rondjes om de XP heen. Ik bedoelde 't in die context
Tsja ach, op het moment dat die extenties goed ondersteund zijn, zitten we waarschijnlijk al aan de 5Ghz

En dan wil je toch weer upgraden

Je hebt wel gelijk dat een P4 misschien iets langer meegaat qua performance, maar het blijft op korte termijn
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 11:23
Inter Marquee
Inter Marquee is offline
Citaat:
steventenhave schreef:

Heb jij Jomanda gesproken of zo? Ik geloof er geen hol van. In ieder geval geen processors voor de PC.
Als jij eens een beetje de actualiteiten zou volgen en bijvoorbeeld een keer de SPITS zou lezen had je waarschijnlijk hetzelfde gezegt!

Dit kun je o.a. doen:
1. De krant lezen.
2. Je op een nieuwsbrief aboneren.
3. Studie ICT volgen zoals ik dat nu ook doe...
Oud 10-04-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Inter Marquee schreef:
Als jij eens een beetje de actualiteiten zou volgen en bijvoorbeeld een keer de SPITS zou lezen had je waarschijnlijk hetzelfde gezegt!
:r

Erg geloofwaardige ICT bronnen die jij gebruikt..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 14:47
Inter Marquee
Inter Marquee is offline
Spits is aardig geloofwaardig, met media moet je nooit alles geloven, klopt dus.
Maar ik zij " verwacht ".
En dat betekend ook dat je die zelf waarschijnlijk nog niet gaat kunnen gebruiken (GELD), dus voor ons zou het wel 4 jaar duren of zo.
Oud 10-04-2002, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Inter Marquee schreef:
Spits is aardig geloofwaardig, met media moet je nooit alles geloven, klopt dus.
Maar ik zij " verwacht ".
En dat betekend ook dat je die zelf waarschijnlijk nog niet gaat kunnen gebruiken (GELD), dus voor ons zou het wel 4 jaar duren of zo.
Bullshit.

Vanuit een technologisch standpunt misschien, maar verder dan dat komt het voorlopig nog lang niet. Het moet ook goedkoopt te produceren zijn en interessant zijn voor de chipfabrikanten. En dat zal het zo snel niet worden, aangezien zulke chips niet werken met dezelfde stoffen die ze nu gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 16:39
Inter Marquee
Inter Marquee is offline
de tijd zal het leren
Oud 11-04-2002, 18:22
SuperS
SuperS is offline
onze systeembeheerder heeft intel aangeraden (hebbe we dus ook maar gekocht een P4) omdat comp hele dag aan staat en zware databases moet draaien enzo dus hij vond intel 't beste... verder heb ik er niet zoveel verstand van maarja... 'k weet wel dat mijn P4 1700mhz draait op 37/38 grade... weet niet of dat warm is maarja... 'k ben tevrede...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:18
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef:
onze systeembeheerder heeft intel aangeraden (hebbe we dus ook maar gekocht een P4) omdat comp hele dag aan staat en zware databases moet draaien enzo dus hij vond intel 't beste... verder heb ik er niet zoveel verstand van maarja... 'k weet wel dat mijn P4 1700mhz draait op 37/38 grade... weet niet of dat warm is maarja... 'k ben tevrede...
Tja, AMD kan niet de hele dag aanstaan en trekt zware databases niet zo goed...

38 graden is trouwens een mooie temperatuur.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:57
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
PIE schreef:

Tja, AMD kan niet de hele dag aanstaan en trekt zware databases niet zo goed...

38 graden is trouwens een mooie temperatuur.
okee haha
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 21:19
AMDFreak
AMDFreak is offline
AMD natuurlijk

Een AMD Athlon XP 1800+ (1.53ghz)
is sneller dan een Pentium P4 2.0ghz (in de meeste gevallen)

Ik zou echt voor een AMD gaan.. this nog goedkoper ook.. alleen maar ff coolertje er op doen thats it
Reageren

Regels voor berichten