Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Engels heb ik eigenlijk gewoon 'opgepakt' door tv te kijken, al van jongs af aan. Vanaf m'n tiende kreeg ik Engelse les, maar ik weet nog dat ik de dingen die ik daar leerde al wist. Nog steeds heb ik een erg grote woordenschat in het Engels, vooral door tv/films/internet: chatten met Amerikanen en Canadezen. Ik zou alle regeltjes niet op kunnen noemen, ik doe het puur op mn gevoel. Volgend jaar wil ik op stage naar Canada en daarna wil ik Engels gaan studeren.
Naja Nederlands is m'n eigen taal.. dus dat is logisch. Frans heb ik op school geleerd, Duits ook. Spaans krijg ik dit jaar voor het eerst en dat leer ik ook erg gemakkelijk. Een aantal woordjes Pools heb ik opgepakt toen ik een weekje in Polen was. Op zich heb ik er denk ik gewoon gevoel voor.. ik ben gek op talen..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik leer m'n talen op school en ik leer af en toe een woordje m.b.v. internet, tv, en muziek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Een taal heeft regels die zijn gestandaardiseerd. Iets is pas een taal als het qua fonetiek, morfologie, syntaxis en fonologie afwijkt van een andere taal. Is het maar op 1 van deze 4 punten, dan ist een dialect. Joy.
*heeft dit toevallig net allemaal bij taalkunde geleerd.. hoera*
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |