Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2003, 14:15
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

k voel me de laatse paar weken dus echt zo slecht.. k probeer om gewoon vrolijk en normaal te doen enz. maar het lukt me gewoon nie. Ik heb dus echt het idee dat k daardoor al mijn vrienden kwijt raak. Een goede vriendin van mij zegt dat, dat onzin is en dat zij er iig geval altijd voor mij zal zijn, en dat het helemaal niet opvalt dat k me niet zo happy voel. Ook zegt ze dan dat ze het maar knap vind hoe k het nog volhoud.

maar k erger me dus echt kapot aan 1 vriendin van me, ze is zo druk en vrolijk, maakt overal grapjes over, k kan dr gewoon echt niet tegen.. k denk dus zelf dat dat aan mij ligt omdat k me toch al klote voel,maar die goede vriendin zegt dus dat k niet de enige ben die zich eraan ergert (is het nog een beetje te volgen?)
ik word er dus echt helemaal gek van, en vraag me ook af wie er nou met mij om wil gaan terwijl k me zo kut voel..

ook maken sommige vrienden zig zo druk om kleine dingen en het boeit mij dan gewoon niet, ik vind de dingen die zij belangrijk vinden helemaal niet meer belangrijk..

k weet dus echt niet wat k er nou aan moet doen, het lukt mij niet meer om vrolijk mee te doen enz.. dat heb ik een tijd volgehouden maar nu lukt het niet,

heeft iemand een idee wat k kan doen.
en sorry dat dit een beetje vaag is geworden, het lukte niet helemaal

kuzzies mir
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2003, 14:18
Verwijderd
iig niet liegen over hoe je je voelt...soms is het nodig als mensen een beetje lief tegen je doen en/of je wat extra aandacht geven. Zeg dat je je niet zo goed voelt, hou op met net doen alsof alles geweldig gaat en probeer er ook over te praten. Misschien maakt dat al een beetje verschil...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 14:25
Fantôme
Fantôme is offline
je vraagt je af waarom ze nog met je omgaan als je je zo kut voelt? Maar luister eens, vriendinnen (en vrienden) zijn er niet alleen voor de gezelligheid. Een heel belangrijk deel van vriendschap is (vind ik) elkaar helpen / steunen in perioden waarin iemand het wat moeilijk heeft. Ik denk dat jouw vriendin daar ook zo over denkt... dus maak je daar maar niet zo druk om, oké?

kus! Wendy
Oud 05-06-2003, 14:29
Nona
Nona is offline
Inderdaad, zeg eerlijk hoe je je voelt en als je dat nodig hebt is er altijd wel iemand bij wie je je hart uit kan storten. Daar is niets mis mee en je kropt op die manier vervelende gevoelens minder op.

Als je je gespannen voelt is het soms leuk om wat voor jezelf te doen: koop een cadeautje voor jezelf als beloning voor een dagje hard aan school werken, geef jezelf een uitgebreid bad met gezichtsmasker en een uitgebreid programma van wat jij leuk vindt, kijk eens een leuke film...

Als je je nu opeens ergert aan die vriendin kan dat weleens komen doordat je op dit moment zo gespannen bent. Anders was het je heus wel eerder opgevallen. Probeer het een beetje te negeren. Het is niet haar schuld, want zij geeft gewoon uiting aan haar eigen persoonlijkheid. Als het je even te veel wordt kan je haar best eens vragen wat rustiger te doen. Als ze weet dat je je niet lekker voelt zal ze dat als vriendin heus begrijpen.

Take it easy!
Nona
Oud 05-06-2003, 15:44
Verwijderd
Eerlijk gezegd denk ik dat het wel mee zal vallen met de hoeveelheid vrienden die je kwijtraakt wanneer het je niet lukt vrolijk met hen mee te doen.

Bovendien, wanneer ze je zouden laten vallen alleen omdat jij je kut voelt, zouden het ook geen echte vrienden zijn. Ik bedoel, vriendschap bestaat toch ook uit elkaar steunen en er voor elkaar zijn, dat geldt ook in tijden dat jij je kut voelt. Misschien is het minder leuk om dingen met jou te doen nu, maar dat maakt dus juist niet uit, omdat ze om je geven. Wanneer mensen van je houden boeit het niet of je vrolijk of verdrietig bent, ze willen er voor je zijn, ookal hebben ze daar zelf geen 'plezier' in als in lol maken en lachen. Het leven bestaat uit meer dan alleen maar vrolijkheid en blijheid, en dat zullen zij ook weten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 15:58
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
bedankt voor jullie reactie's

Citaat:
Een heel belangrijk deel van vriendschap is (vind ik) elkaar helpen / steunen in perioden waarin iemand het wat moeilijk heeft.
jah,klopt alleen het duurt al zo lang, en er is gewoon geen verbetering, daarom denk k gewoon dat ze me vroeg of laat toch wel laten vallen ofzo..
Citaat:
probeer er ook over te praten.
dat doe k al, en het helpt op zich wel alleen niet zo lang, als ikeen goed gesprek heb gehad voel k me beter/opgelucht maar al snel krijg k weer een kutgevoel en ben k weer terug bij af..
Citaat:
Zeg dat je je niet zo goed voelt,
dat vind k echt vet moeilijk, voel me al gauw een aansteller, of ben bang dat ze het niet zullen begrijpen

kuzzies
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 05-06-2003 @ 16:58:
jah,klopt alleen het duurt al zo lang, en er is gewoon geen verbetering, daarom denk k gewoon dat ze me vroeg of laat toch wel laten vallen ofzo..
Echte vriend(inn)en blijven je altijd trouw.

Citaat:
dat vind k echt vet moeilijk, voel me al gauw een aansteller, of ben bang dat ze het niet zullen begrijpen
Als je liegt ed loop je op een gegeven moment tegen de lamp, denk ik. En persoonlijk vind ik het altijd erger als blijkt dat iemand een hele tijd tegen me heeft lopen liegen, dan wanneer iemand eerlijk is. Je hoeft ook niet iedere vijf minuten te zeggen 'ik voel me zo verschrikkelijk slecht' of alles daar op af te schuiven, maar je kunt iig eerlijk zijn, dus als iemand vraagt hoe het met je gaat niet liegen door te zeggen dat het prima gaat ed.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 16:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ken je gevoel en heb het een paar weken geleden ook nog gehad, toen had ik iets heel erg schokkend gehoord (zie mn topic: mn vriendin doet me veel, als je wilt weten wat precies) maar ik kon daar niet overpraten maar het speelde wel heel duidelijk mee in mn humeur. Ik ben toen bijna mn vriendin kwijt geraakt omdat ik me dood ergerde aan haar. Blijkbaar heb ik niet de vrienden die je altijd trouw blijven en je juist steunen als je ze nodig hebt.

Ik weet niet wat voor tips ik je moet geven, als je vrienden het idee hebben dat ze vanalles fout doen en als jij het idee hebt dat het aan hen ligt dat het niet lekker gaat dan helpt het om in dit geval te zeggen dat het niet aan hen ligt maar aan jou, zeg dat je gewoon een beetje down bent, dat gevoel kennen ze vast wel want dat heeft iedereen wel eens. Je hoeft je niet te verdedigen als je soms bot overkomt omdat ze dan weten dat er iets is. Als ze het er dan over willen hebben weten ze dat er wat is en dan kan je ook het initiatief bij hun leggen.

Suc6!

Groetjes Dana
Oud 05-06-2003, 17:46
Verwijderd
ik ben ook bang iedereen kwijt te raken, maar dat heeft nu even geen connectie tot deze topic. het is cliché, en iedereen zegt het ook al: gewoon over beginnen tegen je vrienden. als het echte vrienden zijn, zullen ze je echt wel 'steunen' . en, heel belangrijk, ga jezelf niet inprenten dat je een aansteller bent, wat dat ben je nóóit! je kan er niets aan doen dat je ergens mee zit, dus mogen ze je dat absoluut niet kwalijk nemen!

succes, Kus!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 05-06-2003 @ 16:58:
bedankt voor jullie reactie's

dat doe k al, en het helpt op zich wel alleen niet zo lang, als ikeen goed gesprek heb gehad voel k me beter/opgelucht maar al snel krijg k weer een kutgevoel en ben k weer terug bij af..

kuzzies
Laat ik het zo zeggen, ik heb nog nooit iemand laten vallen omdat het slecht ging met diegene, en ik ken ook geen echte vrienden die dat wel hebben gedaan.. Mensen zijn mij ook bij blijven staan toen het slecht ging.. Je hoeft echt niet alles met hen te delen enzovoorts, dat zullen ze heus niet van je verwachten. Maar zoals Leonoor al zegt, waarschijnlijk vinden ze het een stuk erger wanneer je doet alsof het goed gaat dan dat je je gewoon gedraagt zoals je je voelt.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 18:22
Verwijderd
wow, jouw verhaal is echt precies het mijne.. echt waar.. vrienden die lopen te zeiken over onbenullige dingen, ik doe me best om vrolijk te doen, het wil niet..
het is echt precies hetzelfde.. best vreemd.. maar k kan je dus helaas niet helpen, omdat ik in precies dezelfde situatie zit..
heel veel sterkte *als je ergens over wilt hebben, mag je me altijd mailen hoor!*
Charlotte
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 15:43
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
*als je ergens over wilt hebben, mag je me altijd mailen hoor!*
thanx
k zal dr aan denken..
kuzzies
Met citaat reageren
Advertentie