![]() |
|
http://www.heavenlyquality.nl/forum/...mID=11&catID=1
Wat vinden jullie van zoiets? Past dat in de Christelijke levensvisie of niet? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mijn familie van vaderskant is Apostolisch. Maar ik kan niet zeggen dat ik dat duivelsaanhangers vindt. Bij mijn moeder thuis zijn ze katholiek, en daar waren ze destijds met mijn vader niet erg gelukkig.
Ik dacht dat die geloofsstrijd sinds de oecumene wel min of meer voorbij was. Krijg je weer een nieuwe generatie felle evangelisatoren. Ik word daar zo moe van. Nobody expects the Spanish Inquisition, dat zie ik nu voor me...Monty Python dus.
|
Evangeliseren is een opdracht die je hebt als je echt christen bent, mensen tot God laten komen, Zijn Woord is voor iedereen!
Maar evangeliseren door middel van een rare actie, mensen 'afstraffen' voor wat zij geloven, nee, zo veroorzaak je ruzie en dat is nou niet de bedoeling! Mensen krijgen dan ook geen goeie indruk van het echte christen-zijn! Ik begrijp het apgen ook niet helemaal, maar je moet het juist respecteren, dan respecteren ze jou ook!
||
Citaat:
iig is die site aantrekkelijk. ![]() |
![]() |
|
![]() |
'De duivel lacht zich slap.'
Het vreemdste vind ik wel dat mensen denken te weten wat God wil en doet en wat de duivel wil en doet. Daardoor maken ze zichzelf al ongeloofwaardig... Niet een erg goede strategie, als je je voorneemt flink te gaan evangeliseren.
|
![]() |
Waar ik heel blij mee ben is dat mensen aan iedereen willen vertellen dat ze ook bij Jezus mogen horen. Maar het is gebleken, dat je dat het beste doet door ze te laten zien dat God van ze houdt, en ze altijd wil helpen, en niet door te dreigen met dit of dat. Als kerk moet je op een menswaardige manier anderen, door positieve dingen, proberen te vertellen over God.
||
Citaat:
||
Citaat:
volgens mij werkt die actie van dat hq forum niet. het heeft juist het tegenovergestelde effect, dat zou het bij mij in ieder geval hebben, ik irriteer me altijd helemaal dood aan mensen die me over proberen te halen wat-dan-ook te gaan geloven. (ik ben niet christelijk btw) volgens mij staat er wel iets in de bijbel van dat je het geloof moet verspreiden, dus dan zou het wel in die levensvisie passen. maar de manier waarop (bijna aggresief, vaak.), en vooral het feit dat de ene christelijke groepering de andere probeert over te halen klopt volgens mij niet helemaal.
Laatst gewijzigd op 29-05-2003 om 19:54. |
![]() |
|
|