Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2003, 18:57
Verwijderd
vandaag kreeg ik van mijn arts de diagnose menstruatie migraine. Ik heb zware hoofdpijnaanvallen en last van moeheid en misselijkheid, met name tijdens mn menstruatie. Ik slikte de diane-pil, maar ik ga nu overstappen op een ander merk met de hoop dat dat helpt. Heeft iemand ervaring met deze vorm van migraine? Ik hoor graag tips want ik voel me knap beroerd!

Laatst gewijzigd op 27-05-2003 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:59
brynn
brynn is offline
het zou bij mij vast geen menstruatiemigraine zijn, maar heb wel vaak als ik ongesteld ben en ik heb het druk aan mn hoofd een extreme vlaag van hoofdpijn die ene paar uur aan houdt, heb dus gemerkt dat het de combinatie van ongesteld zijn en veel moeten doen of moe zijn is bij mij en het enige dat echt helpt is lang douchen en gewoon rustig aan doen. maar goed, waarschijnlijk heb jij dus iets anders dan ik en tips heb ik eigenlijk ook niet dus eigenlijk is mn reacties compleet zinloos. maar ik leef wel mee want erge hoofdpijn is nooit leuk.

edit; maar ik bedenk me net dat een vriendin van mij het wel heeft en zij heeft iets met een soort elektrodes/plakstrip achtig ding apparaatje dat dan stroompjes geleid en ze zegt dat het heel goed werkt. maar nu weet ik dus alleen niet meer of ze het op dr rug of hoofd plakt (lijkt me er leuk uitzien, krijg dan toch zo'n hersenoperatieachtig idee) want ze heeft ook altijd last van dr rug dan.

Laatst gewijzigd op 27-05-2003 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:20
Verwijderd
Bij m'n oom helpt chocola eten (gewone migraine)
Ik neem meestal een aspirine in en ga slapen. Dan gaat het over.

rusten lijkt me de beste remedie.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 23:05
Verwijderd
m'n zusje heeft dat ook wel eens; die gaat dan naar bed. na een paar uur slaap is het dan weer over.
succes!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 23:22
poesiefox
poesiefox is offline
Ik denk maar zo: het duurt maximaal 24 uur...in een donkere kamer met aspirines, anti braakzetpillen en geen geluid en geen luchtjes. Maar als dat iedere week losbarst...

Ik ben van ellende gestopt met de pil, ik heb nu nog maar 10 % van de last die ik had. Lang leve de condooms!
Oud 28-05-2003, 13:32
Verwijderd
ik ga ook altijd op bed liggen want iets anders doen lukt niet....ik mijd dan licht maar het duurt echt langer dan 24 uur...bij mij ongeveer 4 dagen behoorlijk en daarna ben ik weer in staat om dingen te doen. Aspirine helpt helemaal niets...

ik wacht wel af hoe het met de nieuwe merk pil gaat
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 19:35
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
bugge schreef op 27-05-2003 @ 19:57:
vandaag kreeg ik van mijn arts de diagnose menstruatie migraine. Ik heb zware hoofdpijnaanvallen en last van moeheid en misselijkheid, met name tijdens mn menstruatie. Ik slikte de diane-pil, maar ik ga nu overstappen op een ander merk met de hoop dat dat helpt. Heeft iemand ervaring met deze vorm van migraine? Ik hoor graag tips want ik voel me knap beroerd!
Ik heb het ook welles tijdens mn menstruatie maar niet egt super erg ofsow...

Weet je wat goed helpt?

Aleve (ook soort pijnstiller maar wel een hele goeie )

Nou ja veel succes ermee iig...
Oud 30-05-2003, 12:21
*Novah*
*Novah* is offline
Je zou eventueel ook miginal kunnen proberen. Een aantal dagen voordat je ongesteld wordt begin je dan met het slikken van deze pilletjes en daardoor is de migraine een stuk minder!

succes
Oud 30-05-2003, 12:36
Verwijderd
Mijn tante had dat ook. Ik geloof dat zij is gestopt met de pil, en een spiraaltje had laten zetten. Maar ja, zij is dan wel wat ouder dan jij
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten