Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2003, 17:54
Kñorr
Kñorr is offline
Ik heb nu 3 maanden een vriend, maar sinds begin januari hadden we al "onofficieel" wat.
Ik ken 'm al een jaar.

Nu heeft hij in al die tijd dat ik 'm ken een hoop vervelende dingen gedaan en gezegd. Die dingen komen steeds weer terug in ruzies, want hij weet ze niet "weg te nemen".
Het gaat om de volgende dingen:

Hij is niet ECHT verliefd.
Hij vindt me niet mooi.
Hij heeft een keer letterlijk gezegd dat ik "niet bepaald een fotomodel" ben.
Hij vindt me niet echt geweldig, is niet weg van me.
Hij vindt me een onzekere zeur.
Hij praat altijd positief over anderen en ziet van anderen die goeie dingen, terwijl hij van mij alleen de slechte dingen ziet.
Hij heeft me al een aantal keer tijdens ruzies in de steek gelaten, ik was dus degene die hhet goed moest maken. Had ik dat niet gedaan, dan hadden we waarschijnlijk niet eens meer iets gehad.

En zo nog meer dingen, teveel om op te noemen.

En dit zijn dus niet dingen die ik ergens uit opmaak, maar dingen die LETTERLIJK gezegd zijn.

Wat moet ik hier nou in vredesnaam mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 18:03
Verwijderd
het klinkt heel hard, maar hij is je niet waard. jij bent echt goed zoals je bent, ga daar dus niet aan twijfelen, maar ga bij hem weg. hij heeft geen goed woord voor je over, dus verdient hij je niet.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:03
flanger
flanger is offline
Citaat:
Kñorr schreef op 02-06-2003 @ 18:54:
Wat moet ik hier nou in vredesnaam mee?
Dumpen

Ik bedoel, het mag toch duidelijk zijn dat hij niet echt veel respect voor je vertoont als hij zulke dingen verkondigt?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:04
PardonMe
PardonMe is offline
Waarom ga je dan nog met die jongen??
Oud 02-06-2003, 18:05
Soezen
Soezen is offline
Zegt ie ook wel eens iets aardigs over jou tegen jou? Als dat echt niet het geval is, zou ik meteen een leuke andere jongen gaan zoeken die jou wel helemaal geweldig vind.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:05
Fly-girl
Fly-girl is offline
sorry hoor, maar lieve meid laat alsjeblieft niet zulke dingen over jezelf zeggen!! Die jongen zou je juist de goede dingen aan jezelf moeten laten zien ipv omgekeerd. Ik zou zeggen dumpen die eikel maar voordat je dat doet zou ik hem wel eens goed vertellen hoe klote jij je door hem kan voelen en dat hij wel eens wat beter mag nadenken over de dingen die hij zegt/doet.
Het kan moeilijk zijn omdat jij hem wel leuk vind maar echt waar, je bent veeeeeeeeel beter af zonder hem. tis nie anders denk ik sterkte ermee
Oud 02-06-2003, 18:06
gizmo
gizmo is offline
joh.. als ik dit zo lees.. damn lozen die jongen.. kom op zeg!! Als hij dit allemaal zegt is hij het je echt niet waard hoor!!
Jij kunt veel beter krijgen!
Oud 02-06-2003, 18:13
Kñorr
Kñorr is offline
hmm het is ook juist zo moeilijk omdat ik heel onzeker ben en ik heb juist vaak een lief woordje nodig of iets positiefs. Maar door hem word ik alleen maar onzekerder.

En altijd als ik er net weer een beetje vertrouwen in heb gekregen maakt hij dat weer kapot. Dan maakt hij weer een gemene opmerking of negeert me weer of dreigt ermee te kappen zodat ik weer achter hem aan ga lopen.

Ik ben altijd bang dat hij me zo weer vergeet als het uit is. Dat hij zich alleen de negatieve dingen herinnert.
Hij doet ook nooit iets waar ik uit kan opmaken dat hij echt gek op me is.. en dan krijg ik er ook nog eens een opmerking bovenop dat ie niet weg van me is. Nou ja, dan kan ik alleen maar blij zijn dat hij er eerlijk over is, das tenminste iets.

Maar dan issie dus ook niet verliefd.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:19
PardonMe
PardonMe is offline
waarom ben je nog samen met die jongen als hij je zo slecht behandelt??
Je laat jezelf alleen maar kleineren door hem, dat is al helemaal niet goed voor je zelfvertrouwen..
Ik zou het uit maken met hem, want hij verdient jou gewoon niet!! Hij doet je toch alleen maar verdriet zo..

Hebben jullie wel eens lol samen.. want zoals ik het nu lees lijkt het of hij alleen maar bezig is met stomme opmerkingen maken over jou.. Is hij wel eens lief voor je, zegt hij wel eens iets aardigs..??

Mijn advies; maak het uit, je moet je niet laten gebruiken, hij geeft niks om je lijkt het wel,dus ik snap niet dat je nog bij hem bent!!
Oud 02-06-2003, 18:24
Angeles
Angeles is offline
Wat denk je zelf dat je hiermee moet? Weg ermee natuurlijk.

He's a waste of your time!!

Waarschijnlijk is hij alleen bij jou omdat hij zelf erg onzeker is en omdat zijn ego een oppepper krijgt als iemand achter hem aanloopt. Wil je je daarvoor laten gebruiken? Ik neem aan van niet.

Van die jongen word je niet gelukkig.

Just get rid of him.
Oud 02-06-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef op 02-06-2003 @ 19:04:
Waarom ga je dan nog met die jongen??
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:26
Kñorr
Kñorr is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 02-06-2003 @ 19:19:
waarom ben je nog samen met die jongen als hij je zo slecht behandelt??
Je laat jezelf alleen maar kleineren door hem, dat is al helemaal niet goed voor je zelfvertrouwen..
Ik zou het uit maken met hem, want hij verdient jou gewoon niet!! Hij doet je toch alleen maar verdriet zo..

Hebben jullie wel eens lol samen.. want zoals ik het nu lees lijkt het of hij alleen maar bezig is met stomme opmerkingen maken over jou.. Is hij wel eens lief voor je, zegt hij wel eens iets aardigs..??

Mijn advies; maak het uit, je moet je niet laten gebruiken, hij geeft niks om je lijkt het wel,dus ik snap niet dat je nog bij hem bent!!
Hij zegt weleens iets aardigs, maar dat is als ik heel lang over iets doorzeur. Hij heeft zo ontzettend lang gezegd dat ie me niet mooi vond. En op een gegeven moment had ik het daar zo vaak over dat hij als ik er nu nog over zeur weleens zegt dat ie me wel mooi vindt. Maar nooit uit zichzelf ofzo. Op die manier weet ik ook dat hij het niet meent, anders had hij het vanaf het begin al gezegd.

Nou ja, zo is dat wel met meer dingen..
Aardige dingen zegt hij meestal als ik ergens over doorzeur, maar niet uit zichzelf.

En ja, we hebben het ook weleens leuk samen, maar ik weet niet of dat tegen al die andere opmerkingen opweegt. Ik was laatst bij een (gewone) vriend en ik liep constant bevestiging bij hem te zoeken over m'n uiterlijk en andere dingen, gewoon omdat m'n eigen vriend me zo onzeker had gemaakt de hele dag en de vorige dag.
Dat is toch niet normaal..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:28
hajo
hajo is offline
sommige jongens sporen niet
Oud 02-06-2003, 18:29
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
Kñorr schreef op 02-06-2003 @ 19:13:
of dreigt ermee te kappen zodat ik weer achter hem aan ga lopen.
alsof hij de macht over je heeft...
niet dus he...

ditchen
Oud 02-06-2003, 18:36
Rapido
Rapido is offline
Hey Kñorr,

M'n zus heeft net zo'n soort vriend. Hij verpest altijd alle feestjes omdat hij dan niet genoeg aandacht krijgt, als ze ruzie hebben gaat hij weg en dan moet zij achter hem aan, of hij dreigt dat hij zichzelf van kant maakt.
Hij heeft haar zelfs wel eens geslagen en haar in haar gezicht gespuugd. Maar over het algemeen is hij best aardig tegen haar. Wij hebben al vaak genoeg tegen haar gezegd dat dit niet normaal is, maar ze wil het toch niet uitmaken. Soms als hij weer heel stom doet, zegt ze wel eens dat ze zo niet verder wil, maar dan slijmt hij weer ff, gaan ze samen naar de bios en dan is alles weer koek en ei. Hij is ruim een jaar jonger dan zij, en ze hebben nu meer dan 2,5 jaar verkering (m'n zus is net 20). Maar goed, ze is oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of ze haar verkering aanhoudt of niet.

Heb je er over gepraat met mensen die je vertrouwt? Ik denk dat het wel belangrijk is om te weten hoe mensen er over denken die jullie allebei kennen. Uiteindelijk moet je natuurlijk zelf beslissen wat je doet, maar tis wel handig om ook de mening van anderen te horen. Veel sterkte verder!
Oud 02-06-2003, 18:41
Verwijderd
Grof gezegd gebruikt dat soort jongens je alleen maar als beter alternatief voor de rechterhand. Je hebt het antwoord eigenlijk zelf al beredeneerd, je moet hem dumpen. Hij bezorgt je alleen maar pijn, tot die conclusie kwam je zelf ook al.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:42
Snellius
Snellius is offline
Een vriend?

Je stelt in iig niet al te hoge eisen aan een vriend.
Maar laat niet over je heen lopen hé.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:43
Punkygirl
Punkygirl is offline
zoals ik al las van anderen .. vind ik dat je beter kan krijgen..
wie blijft er nou bij iemand die niet van je houdt en je niet mooi vindt etc..
Ook al is het heel moeilijk en geef je waarschijnlijk heel veel om hem.. het beste is waarschijnlijk toch om een vriend te zoeken die je respecteerd en accepteerd om wie je bent.
Oud 02-06-2003, 19:01
naan
naan is offline
dumpen.

je verdient beter dan dat. iedereen verdient beter dan dat.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:04
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Kñorr schreef op 02-06-2003 @ 19:26:
Dat is toch niet normaal..
nee dat is zeker niet normaal..
maar nogmaals; als jij het zelf al niet zo normaal vindt; Wat doe je dan nog met die gozer??

wat was je zelf van plan eigenlijk om te gaan doen...?
Of wil je het allemaal maar zo laten??
Oud 02-06-2003, 19:25
Kñorr
Kñorr is offline
ohja wat ik ook zo gemeen vind.. daar word ik echt gek van

Omdat ik zo onzeker over m'n uiterlijk ben heb ik het daar weleens over tegen anderen. Dan zeg ik iets over dat ik lelijk ben en dan vinden ze dat ik me aanstel. Dan vertel ik vervolgens: vraag maar aan .. (naam vriend), hij vindt het ook. En dan zegt ie ineens van " nee joh doe niet zo gek, ik vind je hartstikke mooi".

Waardoor mensen dus nog meer denken dat ik me aanstel .
Ik bedoel, als ie nou gewoon eerlijk toe zou geven dat ie dat gezegd heeft..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:34
Embraced Pale Death
Citaat:
Kñorr schreef op 02-06-2003 @ 20:25:
ohja wat ik ook zo gemeen vind.. daar word ik echt gek van

Omdat ik zo onzeker over m'n uiterlijk ben heb ik het daar weleens over tegen anderen. Dan zeg ik iets over dat ik lelijk ben en dan vinden ze dat ik me aanstel. Dan vertel ik vervolgens: vraag maar aan .. (naam vriend), hij vindt het ook. En dan zegt ie ineens van " nee joh doe niet zo gek, ik vind je hartstikke mooi".

Waardoor mensen dus nog meer denken dat ik me aanstel .
Ik bedoel, als ie nou gewoon eerlijk toe zou geven dat ie dat gezegd heeft..
en wat ga je dr nu tegen doen?

tis wel duidelijk dat je geirriteerd bent... of boos

maar wat ga je doen?
nu?
Oud 02-06-2003, 19:38
PardonMe
PardonMe is offline
vraagje
wat vind je zelf dat je zou moeten doen?
Wat ben je van plan om te gaan doen?
en waarom ga je nog altijd met hem?
Oud 02-06-2003, 19:44
Embraced Pale Death
Citaat:
PardonMe schreef op 02-06-2003 @ 20:38:
vraagje
wat vind je zelf dat je zou moeten doen?
Wat ben je van plan om te gaan doen?
en waarom ga je nog altijd met hem?
dat vraag ik net
Oud 02-06-2003, 19:46
howshesings
howshesings is offline
kom op, hij zegt dat hij niet echt verliefd is ?
wat doe je daar dan nog, wat heeft het dan voor nut... dan is het toch al niet meer leuk, als hij dat soort dingen zegt

ik zou tegen hem zeggen dat je dat echt niet op prijs stelt, vragen waarom hij wel jouw vriend wil zijn maar toch zulke dingen tegen je zegt... hij moet toch zelf ook wel doorhebben dat dat niet hoort

en als daar dan niet iets heel erg liefs en oprechts uitkomt... tsja

je kan iig beter krijgen
Oud 02-06-2003, 19:47
Kñorr
Kñorr is offline
Wat ik ertegen ga doen..

Ik heb al heel vaak gezegd dat hij eerlijk moest zijn en dat ik gewoon wil dat hij lief voor me is enzo.. en iedere keer belooft hij vanalles en maakt hij het niet waar. Want er hoeft maar iets te gebeuren en hij doet weer hartstikke bot.

Het lijkt ontzettend raar dat ik zo duidelijk een verhaal opschrijf en dan nog vraag van "wat moet ik ermee?". Juist omdat het allemaal zo logisch lijkt. Maar door dit zo achter elkaar op te schrijven krijg ik ook voor mezelf een hoop duidelijkheid. Het is net alsof ik ineens wakker word en zie waar ik in beland ben.

Alle energie die ik erin gestoken heb en tijd, liefde.. waar ik al die tijd geen enkele waardering voor gekregen heb.

Ik zou willen dat het beter zou worden, dat hij echt gek op me zou zijn, helemaal verliefd. Dat hij allemaal positieve dingen aan me zou zien.. daarom heb je toch wat met iemand.. omdat je de goeie kanten van iemand kent en de waarde van die goeie kanten kent..

Het lijkt soms zo eenrichtingsverkeer allemaal..

Maar ik ga ff stoppen met die lange monologen
Ik ga er nog ff goed overnadenken.

Bedankt voor de reacties in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 19:49
Fantôme
Fantôme is offline
heey meissie toch!
een beetje zelfrespect he?!
als hij dit soort dingen zegt, moet je dat niet pikken.
een relatie moet gelijkwaardig zijn en niet door een iemand (jij) onderhouden worden.
er zijn nog zoveel ieve leuke jongens die wél respect voor je hebben, je wél mooi vinden en je níet in de steek laten en die wél weg van je zijn!
Hij is je niet waard. (punt)

huggol! Wendy
p.s. sorry... het komt misschien erg hard over hoor.... zo bedoel ik het niet.
Oud 02-06-2003, 19:50
Verwijderd
dumpen, per direct, hij mag zich niet eens jouw vriend noemen als hij dat zegt..
sterkte

Kus
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 20:34
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
WooF schreef op 02-06-2003 @ 19:03:
het klinkt heel hard, maar hij is je niet waard. jij bent echt goed zoals je bent, ga daar dus niet aan twijfelen, maar ga bij hem weg. hij heeft geen goed woord voor je over, dus verdient hij je niet.
mja
Oud 02-06-2003, 20:42
Vevay
Dat je hem je vriendje nog wilt noemen.
Zulke dingen zeg je niet tegen je vriendinnetje, het is gewoon, zoals nare man al zei, gewoon een alternatief voor de rechterhand. En wat doen we daarmee?

Dumpen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 20:45
City2000
City2000 is offline
hoop maar dat ik niet zo ben tegen mijn vriendin..
dan verdien ik haar iig niet..
kan misschien wel eens lullig over komen..
heb ik het ook met haar over gehad..
maar doe het echt niet expres.. maar tis dan ook weer niet zo dat ik onaardige dingen tegen haar zeg..
tneminstuh hoop ik maar..

CIAO
Oud 02-06-2003, 20:58
sweet dreams
sweet dreams is offline
Alsjeblieft meid, hij is je niet waard!
Aan de kant zetten, er en zoveel leuke jongens die echt wel respect voor je hebben.

Angela *die nog geen half uur geleden zelf gedumpt is*
Oud 02-06-2003, 21:18
Thomas
Thomas is offline
Sommige dingen die gezegt zijn kan ik nog enigzins begrijpen, maar het merendeel absoluut niet. Die jongen behandelDE je als grof vuil.

Je zegt dus dat dit nu niet meer gebeurt, of komt het nog wel eens voor dat hij zulke opmerkingen maakt? Als het nu niet meer voorkomt dan moet je toch kunnen begrijpen dat bij ruzies zulke dingen omhoog gehaald worden, want dat doe je waarschijnlijk zelf ook.

Mensen die direct zeggen dat die jongen niets waard is die sporen niet, want ze weten de huidige situatie niet echt. Als hij zulke opmerkingen nu niet meer maakt dan is alles nu toch gewoon goed. Niets aan het handje. Om die opmerkingen tijdens de ruzies op te lossen kun je misschien eens tegen hem zeggen dat hij geen oude koeien uit de sloot moet halen. Blijft hij dit doen dan kan je natuurlijk eens zeggen dat hij je daarmee kwetst en dan weet hij vast wat de gevolgen daarvan zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:24
Kñorr
Kñorr is offline
De meeste dingen heeft hij niet tijdens een ruzie gezegd. Wanneer we geen ruzie hebben denkt hij er precies hetzelfde over, dat maakt allemaal niet uit.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:40
Verwijderd
nou ik denk dat iedereen hier wel heeft gezecht wat er gezecht moest worden.. ik zou hem gewoon bellen, en vragen, vind je me mooi? ben je verliefd op me.. als hij nee zegt moet je zeggen dat je hem nooit meer wilt zien...

ik denk dat dat het beste is voor je, sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:49
Verwijderd
Ik zou spontaan medelijden met je krijgen. Uitmaken die hap.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 22:20
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Kñorr schreef op 02-06-2003 @ 22:24:
De meeste dingen heeft hij niet tijdens een ruzie gezegd. Wanneer we geen ruzie hebben denkt hij er precies hetzelfde over, dat maakt allemaal niet uit.
1 simpele vraag dan :

Waarom ben je nog bij die jongen als hij je zo behandeld ?
Oud 02-06-2003, 23:27
Yvetjuh
Yvetjuh is offline
Meid echt... Je bent bezig je in iets gevaarlijks te storten
Als hij nu al roept dat ie niet echt weg van je is (Jeetje wat klinkt dat hard zeg: "Ik ben niet echt weg van je..") hoe gaat het dan verder? Hij kleineerd je!!!

Je weet net zo goed als ik wat voor relatie dit zou kunnen gaan worden Leave him meidtie....
Oud 03-06-2003, 00:09
js0-
js0- is offline
lol(sorry) die gast is hard..snap niet dat jehet goed ging maken maargoed
dumpen?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 06:39
Verwijderd
het is duidelijk te merken dat het zo n niet gaat. Vooral voor jou niet. Wil je zo de hele tijd een 'onofficiele' relatie hebben? Voor zover het een relatie is?
Ik heb het idee dat hij je niet echt respecteert en dat is toch heel erg belangrijk in een relatie.

Succes
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 12:44
Phileine
Phileine is offline
Ook bij mij is er de vraag: waarom ga je dan met hem?
Oud 03-06-2003, 13:38
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Embraced Pale Death schreef op 02-06-2003 @ 20:44:
dat vraag ik net
*is na-aapster*

meisje meisje meisje toch.. dat je jezelf dit allemaal aan laat doen, ik snap dat echt niet..

Lees je eigen verhaal nog eens door en alle reacties hier in dit topic.. Beleef je ooit plezier aan die jongen.. Heb je nu zelf ook niet sterk het idee dat hij nauwelijks iets om je geeft of dat er gewoon iets ernstig mis is bij die jongen??

Ook raar trouwens dat hij nog steeds met je gaat als hij zo over je denkt en dat ook nog eens gewoon zo allemaal naar je hoofd gooit.. Als je helemaal niet verliefd bent op iemand, die persoon lelijk vindt (ik zeg niet dat jij dat bent) enz, dan maak je het toch uit? Maar dan ga je niet die persoon lekker de grond in stampen..
toch..?

@sweet dreams; sterkte meis!
Oud 03-06-2003, 13:46
Dminor
Dminor is offline
*kuch*

Een eerste vereiste voor een goedlopende verkering is liefde. Daaruit voort vloeien dingen als samen lol hebben, lieve dingen zeggen, eerlijk zijn voor elkaar, enz..

Aangezien je kunt opmerken uit zijn gedrag dat hij geen van deze positieve dingen in zich heeft, heeft hij inderdaad ook geen echt liefde voor jou.

Hij gebruikt je gewoon.

Maak het uit, dat zal je onzekerheid ook grotendeels wegnemen.
Oud 03-06-2003, 15:50
miro
miro is offline
Sorry dat ik t zeg maar ik vind je wel een heel klein beetje naief. Hij is toch verliefd op je? Of niet? Hoe kan iemand die verliefd is zulke dingen zeggen? Als iemand verliefd is dan vindt ie diegene, mooi, lief, enz Alles!

Ik weet dat het echt superklote is maar je moet zelf maar eens goed nadenken of zo iemand jou wel verdiend. Denk dr maar ns over na, zou jij t over je lippen kunnen krijgen om te zeggen dat je vriend een zeur is? Of niet knap? Ik denk t niet, weet je waarom niet, omdat jij waarschijnlijk echt liefde voor hem voelt. Misschien is het voor hem allemaal niet zo serieus. En zolang jij dat blijft pikken zal het ook zo blijven.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 16:17
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
dumpen.

zo behandel je je vriendin toch niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten