Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2003, 22:56
never mind
never mind is offline
Even leuke aanvulling op het ergenissen topic... En dan tussen jou en je vriendje (en bij gebrek aan vriendje gewoon beste vriend/vriendin)
1. Hoevaak hebben jullie ruzie?

2. Hoe praten jullie het uit?

3. Hoelang duurt een ruzie meestal?

4. Wat voor gevolgen heeft een gemiddelde ruzie?

Nja kzal ze ook wel even beantwoorden....
1. niet vaak, net de eerste keer in 7 maanden... ging over het opzetten van een tent (hoe clishé). wel eerder onenigheidjes

2. we praten het uit, meestal bij de onenigeheidjes en de 'ruzie' loop ik boos weg of zeg niets meer (of hij loopt boos.. enz.)... na 5 minten hebben we beide spijt en dan is het weer goed en dan omhels en denken we er niet meer over.

3. nee dus

4. dat we weer iets van elkaar leren enzo, zorgt voor ervaring
Oud 02-06-2003, 07:57
Verwijderd

Euhm, na bijna 11 maanden nog nooit ruzie gehad. Wel kleine meningsverschillen, mja, nooit echt dat we allebei boos zijn, komt meestal van 1 kant (de mijne... )

euhm, ja, niet dan dus eigenlijk...Behalve de menigsverschillen...De een geeft de ander gelijk...

5 minuutjes, nog niet eens...We willen het altijd snel goedmaken...

Euhm, ik denk dat je elkaar beter vertrouwt, dat je echt alles tegen elkaar durft te zeggen! Of juist andersom..dat je het verpest hebt, en dat het uit is...

Ik heb trouwens wel een keer tegen hem gezegd dat we eens ruzie moesten maken, dat schijnt goed te zijn voor je relatie. Zegt ie: is goed, TRUT! Ik zo: wat nou, EIKEL? En toen was het weer goed....
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 08:21
Verwijderd

Niet zo heel erg vaak. Soms wat ergenissen en dan van een kant iemand geirriteerd en dan raakt de ander daar weer geirriteerd van. Vaak is t zo dat we soms dingen iets anders opvatten dan bedoeld dan de ander.

We laten t eerst gewoon. Als ik merk dat m iets dwars zit dan vraag ik wat er is, alleen hij zegt toch altijd dat er niets is. Maar dan weet hij tenminste dat ik door heb dat ie zich niet helemaal happy voelt.
Vaak is het dan in bed of 's middags als we een rustig bv op de bank zitten ofzo, dat we er dan op terugkomen en het even uitpraten. Vaak merken we dan dat jijzelf of de ander iets verkeerd heeft geintrepeteerd (schrijf je dat zo?) en dan als het van mijn kant is dat hij iets, iets anders opvat, dat ik dan echt laat merken dat ik t echt niet zo bedoelde.

Niet zo heel lang. Hooguit een dag. Het is voor ons allebei een eerste relatie en we moeten daar ook aan wennen enzo..
En mee leren omgaan. Het is natuurlijk heel anders dan je gewend bent. Het gebeurd ook wel ns dat ik me 's avonds dan wel ns aan m erger ofzo aan de telefoon (we wonen best ver bij elkaar vandaan) en dan voel ik me kut en dat merkt ie soms, maar soms ook weer niet en als ik dan geen zin heb om het ter sprake te brengen dan ga ik slapen en is t de volgende dag al gezakt en vaak ook wel weg..
Dus duurt nooit zo lang. Want voordat dat gebeurd gaan we wel praten.

We leren elkaar beter kennen en omdat het allemaal nogal nieuw is moeten we leren om daarmee om te gaan enzo. Het maakt onze band wel sterker. Ook omdat je gewoon een keer ruzie kan maken en bij elkaar kan uithuilen en goed kan praten.

@ Hippe Woepsie: Grappig dat je dat zegt. Heb ik ook wel ns tegen mijn vriend gezegd ja. En dan krijg je ook zo'n reactie..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-06-2003 @ 09:21:
@ Hippe Woepsie: Grappig dat je dat zegt. Heb ik ook wel ns tegen mijn vriend gezegd ja. En dan krijg je ook zo'n reactie..
Vond t ook wel grappig...maar aan de ene kant vind ik het een beetje vreemd dat wij nooit ruzie hebben, omdat er best wel frustraties zijn..maar als ik hem dan weer zie, dan ben ik het meteen weer vergeten...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 09:04
Verwijderd
- Elke maand een of twee keer echt ruzie, daar tussen vier keer een klein beetje gekibbel.

- Meestal laten we ons eerst afkoelen, ik ga op de slaapkamer wat doen en hij in de woonkamer. Dan kunnen we daarna rustig gaan zitten en praten, anders zijn we allebei nog te betrokken. Dat gaat altijd wel goed dan. Vaak accepteren hoe een ander heeft gehandeld of hoe een ander zich voelt.

- Als je het afkoelen mee telt, duurt het wel lang. Maar als het alleen gaat om de tijd dat we ruziën, dan... een uurtje ofzo? Vervolgens dus afkoelen en praten.

- Dat we elkaar weer wat meer accepteren dan ervoor, zonder dat we dachten dat dat kon... We ontdekken steeds meer dat we niet hetzelfde denken over bepaalde onderwerpen, en tja, dat kan soms even botsen, maar als je je verschil in mening gewoon toegeeft is die ruzie nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 10:09
Verwijderd

Mijn vriend en ik zijn bijna 6 maanden samen, en we hebben nog nooit ruzie gehad. Soms weleens kleine meningsverschillen, maar geen ruzie.

we praten gewoon met elkaar

niet van toepassing dus

ik denk dat je door het praten elkaar beter gaat vertrouwen, dat je durft te zeggen hoe je je voelt en hoe je erover denkt

ik ben wel blij dat ik nooit ruzie met mn vriend heb..

Citaat:
Hippe Woepsie schreef op 02-06-2003 @ 08:57:
Ik heb trouwens wel een keer tegen hem gezegd dat we eens ruzie moesten maken, dat schijnt goed te zijn voor je relatie. Zegt ie: is goed, TRUT! Ik zo: wat nou, EIKEL? En toen was het weer goed....
dat doen mijn vriend en ik ook weleens
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 10:15
Punkygirl
Punkygirl is offline
Niet zo vaak.. in de ruim 6 maanden dat we wat hebben hebben we denk ik 3x "ruzie" gehad.

Meestal ben ik wat tja down door iets.. en dat merkt hij.. of ik mail hem erover of shcirjf hem een briefje.

Meestal 1 a 2 dagen zijn we boos op elkaar en daarna is het weer over...

Niet veel gevolgen behalve dat we nu besloten hebben dat ik het gewoon moet zeggen als er iets dwars zit en hij moet wat minder boos reageren.. want meestal begint het ermee dat ik boos ben op hem omdat iets me niet aanstaat en het eindigt ermee dat hij boos op mij is..
Oud 02-06-2003, 10:29
Fantôme
Fantôme is offline
Ik heb wel een vriend (bijna een jaar) maar we hebben eigenlijk nooit ruzie. Ik zal dus mijn ex- beste vriendin als voorbeeld nemen.

1. Hoevaak hebben jullie ruzie? 2 keer hevige ruzie gehad.

2. Hoe praten jullie het uit? uhm, de eerste keer wilde ze niet meer tegen me spreken, dus toen had ik op haar verjaardag maar een sms gestuurd om te feliciteren (tres onschuldig ) kijken of ze zou reageren.... (zo niet.... dan wist ik ook genoeg) dus ze sms'te terug, en de volgende dag hebben we heel lang gepraat...

3. Hoelang duurt een ruzie meestal? deze ruzie heeft wel een maand geduurd maar kortere ruzies hooguit een dag.

4. Wat voor gevolgen heeft een gemiddelde ruzie? dat ze me negeert dus
Oud 02-06-2003, 10:29
bette4ever
bette4ever is offline
Nog nooit gehad

Is niet nodig...zie vorige vraag

o seconden

Nix...................
.........oftewel...het heeft gewoon geen zin om hierop te antwoorden omdak nog noooit met hem ruzie heb gehad
Oud 02-06-2003, 10:42
Verwijderd
we hebbe nooit ruzie..

wel eens wat meningsverschille, maar dat slaat eigenlijk ook nergens op.. dusja... wij zijn makkelijk.. we vinde 't allebei wel goed
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 02-06-2003 @ 11:42:
we hebbe nooit ruzie..

wel eens wat meningsverschille, maar dat slaat eigenlijk ook nergens op.. dusja... wij zijn makkelijk.. we vinde 't allebei wel goed

ja, wij hebben ook meer een meningsverschil als er wat is dan ruzie.. of het is iets dat verkeerd is opgepakt door de ander. En we lijken best op elkaar dus dat kan wel ns botsen, maar niet echt heftige ruzie gehad ofzo..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:50
Verwijderd
1. vaak
2. Uhm.. ik ben altijd degene die het zo snel mogelijk weer goed wil hebben. Ik denk weleens: als ik niet degene was die het initiatief nam om tijdens/na zo'n ruzie te bellen of wat dan ook, volgens mij zouden we dan niet meer bij elkaar zijn.

En ik wil sowieso altijd overal over praten. Ik wil alles weten en ik zoek elke opmerking tot op de bodem uit zeg maar. Maar ik vind het beter om erover te praten en op die manier de waarheid van de ander te horen, dan dat je je zelf vanalles af gaat vragen.

3. Dat het slecht gaat kan heel lang duren, maar een ruzie zelf..hmm.. een dag.. een paar dagen..

4. Meestal kan hij ontzettend bot en gemeen doen.. heel gevoelloos, hard en koud. En vaak dacht ik voor die ruzie dat het allemaal weer wat beter ging enzo.. en dan zegt hij tijdens een ruzie weer allemaal dingen waar ik ontzettend onzeker van word en waardoor er een gigantische afstand tussen ons komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten