Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 23:09
Verwijderd
Hoeveel tijd besteed jij achter de computer? En waar gebruik je hem vooral voor? Forum, msn, spellen, school?

Zie je je vrienden vaker in irl, of spreek je ze meer op msn? Heb je juist dankzij internet nieuwe vrienden gemaakt?

Hoe onmisbaar is je computer voor je? Zoek je als je op vakantie bent meteen een internet-café op, of kun je gemakkelijk een maand zonder?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2003, 23:10
Verwijderd
lifestyle?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 23:11
Verwijderd
Ik gebruik hem altijd om me af te trekken.,
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 24-05-2003 @ 00:10:
lifestyle?
Jaa.. er zijn een hele tijd terug wel vaker topics over geweest.. hoeveel uur je per dag achter de pc zit enzo, en ik dacht: laat ik dat eens wat uitbreiden enzo

En voor veel mensen is het toch wel een deel van hun lifestyle?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 23:16
Verwijderd
Ik gebruik dat ding veel te veel. Als ik thuis ben heb ik 'm standaard aanstaan, en msn staat dan ook aan, en ik ben altijd wel wat aan het downloaden. Ik wil eigenlijk minderen, maar dat gaat me niet lukken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 23:17
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2003 @ 00:11:
hoe doe je dat??/ stop je em in de floppydrive??

klem je em tussen toestenbord en beeldscherm??

(en jah ik ben enorm flauw jah, nog bijna flauwer als de opmerking waar ik op reageer)
Oud 23-05-2003, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 24-05-2003 @ 00:17:
hoe doe je dat??/ stop je em in de floppydrive??

klem je em tussen toestenbord en beeldscherm??

(en jah ik ben enorm flauw jah, nog bijna flauwer als de opmerking waar ik op reageer)
je kunt ook een meloen uithollen!
heb ik gelezen in een boek.

(ik krijg leuke verjaardagskado's ja)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 23:20
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2003 @ 00:11:

lol.

gebruik hem voor veel dingen. agenda, contacten onderhouden, leren, tekenen. deze pc is te oud om spellen mee te spelen, maar goed eigenlijk en soms steek ik me lul ook in de floppydrive net als nare man.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 23:24
ssjpan
ssjpan is offline
Eigenlijk staat de computer meestal wel aan als ik thuis ben. Ik dl' speel spelletjes, msn, chat, gewoon surfen en informatie zoeken, van alles eigenlijk. Ik kan ook niet echt minderen..
Oud 23-05-2003, 23:40
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik gebruik me pc voor allerlei dingen, lullen met msn, spellen spelen als er even niets beters te doen is, op fora zoals deze spammen, surfen en vooral muziek luisteren dus dit ding staat vaak aan
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 23:44
Verwijderd
oh trouwens even serieus. mijn pc staat eigenlijk altijd aan, ik gebruik hem om werkstukken op te maken, om mee te surfen, om muziek van te luisteren en om films op te kijken (via de tv ,ik heb een videokaart met tv-out)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 23:49
Vice
Vice is offline
M'n imacje gebruik ik vooral voor school. Meestal opdrachten maken met van die grafische programma's.
Verder gebruik ik de pc voor internet, dus forum, maar ook downloaden van muziek.
Oud 24-05-2003, 00:20
Verwijderd
Een te grote rol.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 01:08
Verwijderd
Citaat:
a new nose schreef op 24-05-2003 @ 01:20:
Een te grote rol.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 01:14
<<Latin*Metal>>
<<Latin*Metal>> is offline
een grote rol
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 10:07
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
Een te grote rol.
Oud 24-05-2003, 10:25
mixtape
mixtape is offline
Ja een te grote rol.

Voor een hobby (webdesign) van me heb ik uiteraard een computer nodig. En ik zit vaak op het forum
Zodra ik wakker word gaat ie aan en zodra ik ga slapen gaat ie uit.

E-mail vind ik ook zeer handig, maar ik prefereer toch bellen.
En heel veel schoolwerk doe ik op de computer (dat zal met m'n volgende opleiding alleen maar meer worden).
En actief MSN-en doe ik eigenlijk zelden (ik ben altijd druk bezig met andere dingen) - ik ben wel altijd online (afwezig ).
En downloaden van muziek is handig.

Ik gebruik het dus voor veel dingen en zou echt niet meer zonder kunnen.

Ik doe echter nog wel genoeg andere dingen zonder m'n computer. M'n vrienden zie ik het meest in het weekend en contact in real life is sowieso leuker.
Oud 24-05-2003, 12:31
Avelon
Avelon is offline
het heeft de tv vervangen.
waar ik vroeger onzinnig zapte zit ik nu te internetten.
msn vooal. forum. online dagboek. mailen.
ik zelf vind het niet zo erg. mensen maken opmerkingen op msn (die dan bijv. smiddags zitten en savonds terug komen) zo zit je er nog steeds.
ik weet niet of tv kijken een betere tijdsbesteding is.
ik spreek veel mensen online ja. misschien vaker dan in het echt. maar om doordeweeks even naar zwolle, utrecht of amsterdam te gaan...is niet handig.

Schamen jullie je wel eens voor je tijdsduur achter de computer?
Denken jullie dat "het gezin" eronder lijdt? Samen tvkijken wordt wel als gezellig gezien. Samen achter de computer lijkt me minder...
Oud 24-05-2003, 12:39
scala
scala is offline
Een grote rol maar dat zal bij iedereen inmiddels wel zo zijn?
Ik vind het vooral handig, voor bijvoorbeeld contacten te onderhouden...met het buitenland, oude klasgenoten of vrienden. Weinig tijd of geld en toch even gezellig praten of afspreken. Als ik zou moeten bellen is de helft nooit bereikbaar en via mail krijg je altijd wel een reply

Verder voor informatie vind ik het ook ideaal, voor wat dan ook, het is vast wel te vinden op internet. Tussendoor even snel informatie aanvragen, of als je gewoon iets wilt weten of een vakantie boeken etc. Natuurlijk is internet ook vermakend, zoals dit forum bv of spelletjes whatever
Tot slot gebruik ik het ook steeds meer voor college..je cijfers worden bekend gemaakt via internet, opdrachten inleveren of zelfs discussieren met elkaar via internet!

Op zich best wel vreemd hoe het een onderdeel is geworden van het dagelijks leven vind ik. Het is vanzelfsprekend dat iedereen het heeft en je mist een hoop (of het is onhandig) als je het niet hebt. Ik zou er dus best zonder kunnen maar het is gewoon te handig om te missen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:08
Verwijderd
zonder computer geen leven geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:16
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Een hele grote rol, er gaat een groot deel van m'n geld in zitten en ik zit er per dag toch wel minimaal 3 uur achter, maar ach, het is iig een stuk beter dan de tv.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:18
Verwijderd
Ik besteed best wel veel tijd achter de computer, teveel eigenlijk. Maar heel vaak is het bureau ook gewoon de plek waar ik zit, ik speel er mn muziek, maak er mn huiswerk, kijk er tv enzovoorts. Dan wissel ik af met computeren..

Ik forum, msn en update mn Livejournal.. Aan meer kom ik eigenlijk niet toe, voor school ook wel soms.

Mn vrienden zie ik zeker veeel vaker irl, ik heb wel een aantal nieuwe vrienden dankzij internet maar weinig zijn echte hechte vriendschappen. Mn beste vrienden komen uit het echte leven

De computer is wel heel belangrijk omdat ik gewoon internetverslaafd ben Maar wanneer ik veel andere dingen om handen heb dan kan ik ook echt wel zonder. Het is meer als ik gewoon doelloos thuis zit enzo, maar als ik echt bezig ben met iets mis ik em niet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 14:17
Verwijderd
Ik zit heel veel achter de computer. Soms hele dagen, als ik niet naar school hoef en me verveel.

Voor mij is het een tijdsverdrijf, een manier om niet aan dingen te hoeven denken. Een manier om mensen te leren kennen. Een uitlaatklep.

Ik leer veel mensen kennen via i-net, die ik dan weer irl ontmoet. Mijn vrienden zie ik vaker op msn dan irl eig. Wat erg.
Maar ik heb ook wel een sociaal leven hoor

Ik zou niet zomaar weken zonder kunnen. Ik zou iedereen heel erg missen dan. En ik ben verslaafd. Het is erg. Ik weet het.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 14:32
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Het begint echt een deel van mn leven te worden

Ik ga naar school, maak mn huiswerk.. en daarna achter de computer.
Ik heb al veel mensen leren kennen en sommigen zie ik vrij vaak nog. Sterker nog, ben er gister nog geweest

Ik zit niet alleen op het forum maar ook op msn, en vind het leuk om gewoon wat rond te neuzen. Ook online dagboeken ja, leuk om te lezen. Kan ze lezen van wildvreemde mensen.

Dit soort dingen kan je op de tv niet vinden

Eerst schaamde ik me er wel voor, dat ik geen leven had en alleen maar computerde.. maar nu vind ik het absoluut niet erg meer.

Bij mij thuis zitten we allemaal bijna altijd achter de computer.
Ik denk dat dit ook wel slim is, omdat we dan niet de hele tijd op elkaars lip zitten. Als we aan tafel zitten is het dan juist weer heel gezellig.. daarna heeft iedereen zijn eigen leven.

Ik denk echt dat ik gek ga worden als ik opeens geen computer meer zou hebben. Triest, maar waar.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:17
Anteverta
Anteverta is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 25-05-2003 @ 15:32:
Ik denk echt dat ik gek ga worden als ik opeens geen computer meer zou hebben. Triest, maar waar.
Dat idee heb ik ook..
Zit echt te vaak achter de computer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2003, 15:24
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik gebruik mijn comp ongeveer gemiddeld 5 uur per dag. Beetje msn'nen met een kleine contact list (10 mensen). Vooral gamen. Ook voor school. Veel Internet.

Toch kan ik heus wel zonder, t'is gewoon dat ik in mijn woonplaats niks te doen heb. Tijdens een vakantie van ± 2 weken kan ik em makkelijk missen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:36
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
te grote rol idd.
ik gebruik em voor livejournal en om de verveling tegen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:42
Fallon
Fallon is offline
Elke vrije minuut zit ik erop, msn-en, fora, downloaden

Ga er zelfs te laat door naar bed, maar ach zolang het niemand schaadt, waarom zou ik dan minderen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:54
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
Citaat:
Avelon schreef op 24-05-2003 @ 13:31:

Schamen jullie je wel eens voor je tijdsduur achter de computer?
Denken jullie dat "het gezin" eronder lijdt? Samen tvkijken wordt wel als gezellig gezien. Samen achter de computer lijkt me minder...
jaa soms schaam ik me idd een beetje als iederen verhalen heeft van wat hij/zij die middag heeft gedaan en dat ik dan maar
en beetje heb lopen computeren.. mjaa ik vind het gewoon Leuk
om te doen, als een ander liever buiten gaat voetballen, ga ik liever computeren (lui.)
Bij ons lijdt 'het gezin' er denk ik wel een beetje onder.. me moeder zegt vaak tegen me dat ik ongezellig ben en de hele tijd
in me kamer zit (maar daarheb ik gewoon alles bij de hand: computer, tv huiswerk, telefoon, drinken etc). en dan krijgn we weer discussies blablbla...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 20:36
digitalbath
digitalbath is offline
ik schaam me er ook voor, ik laat iedereen beneden zitten en ik ben hier gewoon altijd achter me pjoeter

per dag 9 a 10 uur [serieus] gat door tot diep in de n8, en ja dat is slecht voor je watn ik ben al een keer ingestort en dat is niet fijn.

en zaterdagen zondag de hele dag.

als ik op vakantie ga neem ik mn laptop mee, waar ik ook s'avonds tot nog later in me bed mee lig.

wat doe ik erop:
alles, van werk tot nhaja bedenk maar wat

- kleding
- meubels
alles gaat bij mij over het internet
Oud 25-05-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Een te grote rol.
zelfde hier

zit er eigenlijk altijd achter als ik thuis ben, voor school, spelletjes, contacten onderhouden, muziek te luisteren/downloaden
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:21
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik zit er de laatste tijd wel veel achter, voornamelijk omdat ik in de examens zit en ik dus de voorbije 2 maanden veel thuis heb moeten zitten. Dan is het leuk om tussendoor veel op de pc te zitten, als je iets anders doet, verlies je onmiddellijk veel tijd in je examens.
Het is zeker niet zo dat ik m'n dag plan in functie van de computer, of dat ik andere dingen laat om achter de pc te zitten.
Msn is wel handig.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 22:23
attrib
attrib is offline
de computer is onmisbaar bij mij.
enja als ik zo'n ding na een week niet heb aangeraakt krijg ik toch wel het gevoel dat ik het mis.

erg belachelijk eigenlijk, maarja... er is zoiets wat internet heet.
Oud 27-05-2003, 17:35
qghp
qghp is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 25-05-2003 @ 22:06:
zelfde hier

zit er eigenlijk altijd achter als ik thuis ben, voor school, spelletjes, contacten onderhouden, muziek te luisteren/downloaden
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:44
Verwijderd
Als ik niet op school ben of ik bed lig is de kans zo'n 70% dat ik zit te computeren. Ik computer veel. Meer dan gemiddeld, denk ik, maar dan heb ik het natuurlijk niet over de mensen op het forum. Ik gok zo'n drie uur per dag. Mijn halve sociale leven vindt online plaats, mijn uitlaat, mijn contact met familie, mijn muziek, mijn kennis, zonder de computer en ook vooral het internet word ik godvervloekte chagerijnig.

Ik houd van mijn computer. Ik doe aan beeldschermhuggen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:46
Verwijderd
Citaat:
zopje schreef op 27-05-2003 @ 18:44:

Ik houd van mijn computer. Ik doe aan beeldschermhuggen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 09:22
fairyangel
fairyangel is offline
Ik computer echt te veel. Zodra ik thuis kom gaat de computer eigenlijk aan. Maar ik gebruik hem ook alleen voor internet meestal, geen spelletjes ofzo en nu school is afgelopen ook niet voor werkstukken. Mijn vrienden zitten allemaal op een andere school (ik ben blijven zitten, dus ik kon niet mee) dus die spreek ik dan via msn doordeweeks.

HELP!!Ik is denk verslaafd!!
Oud 30-05-2003, 05:15
Verwijderd
ik zit ook teveel achter m'n pc.

ik heb hem veel nodig voor m'n studie en om contacten te onderhouden met oude vrienden die allemaal in een andere stad wonen nu. email en msn etc. zijn daarvoor gewoon ideaal, vooral als je een snelle broadband verbinding hebt.

maar waar ik vooral m'n pc voor gebruik is toch wel het downloaden van muziek en films. ik weet echt overal de nieuwste films vandaan te halen en dat is wel een hobby van me geworden sinds DivX en al die andere codecs zijn uitgevonden. het gaat me niet eens alleen om het feit dat je de nieuwste films gelijk hebt, alleen het op zoek gaan naar zo'n release vind ik al leuk om te doen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 06:37
Verwijderd
Hij is de ware voor mij

Ehmm nee, ik gebruik hem om te forummen, MSN, werkstukken en om muziek te luisteren
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 06:44
Pixies
Pixies is offline
de comp speelt bij mij een errug grote rol in mn leven. het liefst zit ik er de hele dag achter....
wat ik zoal op de comp doe:
- msnen
- forummen
- mailen
- werken aan de site van mij en mn beste vriendinnen
- naar site van discotheek hier gaan
- THPS 3 spelen
- beetje voor school

en dat was t wel zoon beetje...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:13
Black Sugar
Black Sugar is offline
Mijn computer speelt een hele grote rol in mijn leven vanwege de muziekjes die ik er op heb staan

Mja besteed ongeveer 4 uur per dag achter mijn computer.
Msn, muziekjes downloaden en luisteren en een beetje spelletjes spelen in de tussentijd.
Oud 30-05-2003, 16:39
Faery
Faery is offline
Ik zit liever uren alleen achter m'n computer dan dat ik deelneem aan het gezellige gezinsleven.
Oud 30-05-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 30-05-2003 @ 17:39:
Ik zit liever uren alleen achter m'n computer dan dat ik deelneem aan het gezellige gezinsleven.

ik ben nu 5 uur online
constant forum/msn/tibia

heb vanochtend solicitatieformulier gehaald en ingevuld. dat was het voor vandaag.

mijn ogen doen pijn
het is hier heter dan buiten
ik ben écht verslaafd
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:46
Sundae
Sundae is offline
ik begin ook steeds verslaafder te worden...
zit elke avond achter msn (voor zover ik 's avonds thuis ben dan..) en in de vakanties kom ik ook niet meer achter dat ding vandaan...
*huiswerk* zeg ik dan tegen mn ouders...
Oud 30-05-2003, 17:02
Orion16
Orion16 is offline
Hele grote rol, het is ook mn opleiding & werk

- Spellen doen (ja, mijn pc is er snel genoeg voor )
- Internet
- Hardware
- Soms eens programmeren
- Websites bouwen
- Mp3'tjes bewerken als ik er zin in heb
- Flash animaties
- DVD'tjes
- CD's branden
- Fotobewerking
- Tikwerk
- Muziek (+/- 10gb aan mp3)

Heb ook meerdere pc's waaraan ik klooi en ik help andere mensen met hun pc (reparatie, softwareprobs, uitbreiding, nieuwe installatie Windows)

Verder neem ik op vakantie vrijwel altijd mn laptop mee. Vooral om spelletjes mee te spelen en films (DivX) mee te kijken. Een laptop met DVD-drive is weer zo zwaar, ben blij dat de mijne 1,5kg weegt Internetten gaat n beetje moeilijk op de camping. Ze moesten eens een goedkoop alternatief verzinnen, zo'n Vodafone bussinescard via GPRS is ook nie goedkoop

Laatst gewijzigd op 30-05-2003 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 18:57
soske
soske is offline
Vrij grote rol, na school en 's avonds zit ik er het meeste achter.
In vakanties ook vaak. Als ie weg was zou ik hem missen, maar ik kan best zonder leven. Heb nog een sociaal leven en genoeg andere hobby's. Het gezinsleven lijdt er ook niet onder, al zeg ik het zelf. Ik gebruik hem voor internet, forum, msn, af en toe voor werkstukken en soms voor spelletjes.
Oud 31-05-2003, 22:42
BBEM
BBEM is offline
De pc is ongeveer mijn belangrijkste gebruiksvoorwerp, ik doe er alles op schoolwerk,msn, dingen opzoeken, kopen en ik zit er dan ook elke dag wel zeker 2 uur op.
In de vakantie zit ik 4 weken zonder maar heb daar geen probleem mee en hoef ook niet in de tussentijd op internet in een inet cafe ofzoiets dergelijks
Oud 01-06-2003, 12:39
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
vooral voor school, forum, msn en livejournal.
ken wel vrienden van internet ja, en die spreek ik vaker via msn dan irl maar dat komt omdat ze ver weg wonen. m'n andere vrienden en vriendinnen van bij me uit de buurt spreek ik uiteraard vaker irl.
ik zit ook veel te lang achter dat ding, eigenlijk. Vooral als er veel mensen online zijn die ik een poos niet heb gesproken.
Eigenlijk moet ik minderen..
Oud 01-06-2003, 13:10
Verwijderd
Citaat:
weezzz schreef op 01-06-2003 @ 13:39:
vooral voor school, forum, msn en livejournal.
ken wel vrienden van internet ja, en die spreek ik vaker via msn dan irl maar dat komt omdat ze ver weg wonen. m'n andere vrienden en vriendinnen van bij me uit de buurt spreek ik uiteraard vaker irl.
ik zit ook veel te lang achter dat ding, eigenlijk. Vooral als er veel mensen online zijn die ik een poos niet heb gesproken.
Eigenlijk moet ik minderen..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 20:39
Zanthr
Zanthr is offline
Veel, maar niet te veel.

In principe zit ik er altijd achter als ik niks te doen heb. Maar sociale contacten in real life hebben absoluut prioriteit. Ik zal ook nooit iets opgeven om in plaats daarvan te computeren.

Ik zit per dag denk ik minstens 10 uur achter een computer. Zal ook wel iets te maken hebben met mijn opleiding ICT en volgend jaar Multimedia blabla op Grafisch Lyceum.

Verder:
- Muziek (heel veel)
- Films (nergens zo goedkoop, ideaal hoor zo'n 21" trinitron monitor)
- Games (mijn pc ook snel genoeg!)
- ICQ, MSN, AOL, Y!M
- Forums
- Informatie etc (klinkt soft he)
- Kleine en grote projectjes met andere mensjes
- Communicatie met andere mensen!
Reageren

Regels voor berichten