Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2011, 18:35
loveforfashion
loveforfashion is offline
Heeey,

ik wil graag mijn Frans wat verbeteren. In het algemeen ben ik ben goed in Frans, maar aangezien ik voor volgend schooljaar van 2 havo naar 3 vwo ga lijkt het mij handig om wat in de vakantie te doen. Ik ga nog wel een bezoekje brengen naar Frankrijk, maar ik vrees dat dat niet mijn Frans voldoende helpt

Een optie is om mijn werkboek van dit jaar te pakken en daaruit wat doen en via internet oefeningen maak. Maar dit lijkt me best saai maar dat is een beetje als enige optie, verder gaan met spreken en schrijven en wat lezen. Mijn vroeg is nu of iemand nog een leuke manier kent om Frans te oefenen naast dat wat ik net heb opgenoemd?

Leertips zijn ook welkom want eigenlijk zie ik het ook weer niet zo zitten om in de vakantie te leren, maar als ik af en toe niks te doen heb, naast alles wat ik leuk vind en dus vrije tijd overhoud kan ik het best af en toe oefenen.

Xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2011, 19:00
Verwijderd
Volgens mij is 2 havo en 2 vwo qua grammatica wel redelijk gelijk. Wat sowieso helpt om je Frans te verbeteren is na tv5monde kijken. Elke dag het journaal ofzo. In het begin versta je er echt niets van, probeer dan woorden op te schrijven die je niet kent en die later te vertalen. Het is niet erg als je een woordje mist. Na een tijdje lijkt het wel alsof ze langzamer gaan praten. Maar ik kan me wel voorstellen dat het nog erg moeilijk voor jou is, aangezien je pas naar 3vwo gaat.

En een andere, heel leuke, manier is om een Franse penvriend(in) te zoeken. Lekker briefjes/kaartjes/mailtjes schrijven.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 19:10
Imaginairy
Imaginairy is offline
Joh daar zou ik me echt niet druk over maken. In mijn VWO 6 klas, was er welgeteld 1 persoon die het Franse woord voor vogel wist (ik was die persoon niet). Je kunt je best makkelijk door Frans heen bluffen, dus als je nu al vrij goed bent in Frans... Maar goed, als je het per se wilt, is TV5 een goede oplossing, of Franse films kijken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 19:37
Gðmndr
Gðmndr is offline
Als je echt denkt dat je wel wat verbetering gebruiken kunt, kun je misschien ervoor kiezen om een bijspijkerkamp te doen van de Stichting Anderwijs.

Je kunt je er laten bijspijkeren voor een vak van jouw keuzen en bovendien leuke leeftijdsgenoten ontmoeten, nieuwe vrienden maken.

Bekijk de website maar, misschien vind je het wat: http://www.anderwijs.nl/
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 20:21
chiara_
chiara_ is offline
Daar zou ik me idd niet al te druk over maken. Vaak is het ook nog zo dat ze in de onderbouw werken met een havo/vwo boek. Maar als je graag wat wilt oefenen, vraag dan eens aan je leraar of hij een leesboekje heeft wat je zou kunnen lezen, of, wat hiervoor ook al is geopperd, kijk een Frans programma. Zeker met dovenondertiteling leer je al snel woorden herkennen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 15:34
Verwijderd
Ik heb goed engels geleerd omdat ik op de basisschool heel veel videospelletjes speelde. Mischien als je een PC of gameconsole bezit, kun je mischien veel gaan gamen in de vakantie, en in plaats van in de standaard (Engels/Nederlands) taal te spelen, alles in het frans zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten