Advertentie | |
|
![]() |
|
wordt ie ook warm? als ie warmer is dan normaal (dan is het verschil dus erg duidelijk voelbaar) zou ik vast de foldertjes van de it's en megapool maar doorspitten
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Wisselende luminantie (Een volledig wit scherm trekt enorm veel stroom, daarvan wordt een groot deel omgezet in hitte in plaats van licht, dit wordt meestal begrenst zodat 't stroomverbruik in de hand blijft --> minder helderheid) - Scherm heeft mogelijkheid tot barsten als de luminantie in èèn keer omhoog schiet door de te snelle opwarming - Burn-in effect (beeld blijft 'hangen' na een paar uur stil te hebben gestaan) - Verlies van luminantie naarmate 't toestel ouder wordt (sommige verliezen zelfs 20% per JAAR!) Voorlopig zijn er zat ernstige minpunten te noemen voor een plasma-TV die het kopen er van redelijk idioot maken, helemaal voor particulieren. Er zit eigenlijk maar èèn voordeel aan; de diepte t.o.v. 't beeldoppervlak. Mijns insziens weegt dat to-taal niet op tegen alle nadelen die er (nog) aan zitten. Nee, laten ze eerst maar eens doorontwikkelen. Voorlopig is het m.i. nog geen stuiver waard. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Trouwens, ik ging op zoek naar een goedkope doch goede breedbeeld-TV voor mezelf, met als kriteria
- Echt goed, mooi beeld - 50Hz in plaats van 100Hz (Laat je niets wijsmaken in de winkel; 100Hz is geen 100Hz maar 2x50Hz, met nazweem als gevolg omdat ieder frame 2x getoond wordt in plaats van èèn keer. Beroemd zijn bijvoorbeeld helikopterscenes of aftitelingen die nauwelijks meer leesbaar zijn) - Leuk design (het oog wil ook wat buiten beeld om, toch?) - Zo goedkoop mogelijk zonder in te boeten aan kwaliteit Ik kwam na een goede maand researchen uit op de Panasonic TX28PL1F. Deze heeft o.a. digital comb filter aan boord, en geloof me, you can't go wrong met dit toestel. Enige minpuntje is het geluid van de TV zelf, niet dat het slecht is, integendeel. Het geluid is goed, maar anderen zijn vaak net iets beter. Maar goed, de meeste mensen hebben toch hun TV op de versterker aangesloten (zo ik ook), dus dat was geen punt. Deze TV kostte mij 650 euro, exclusief verzendkosten & 5 jaar garantie. (En ja, ik heb 'm gewoon via internet besteld, net zo makkelijk. Als ik nog een shoptip mag geven; www.diga4u.nl -- ik werk er niet, maar heb deze TV er besteld alsmede een VCR en het was allemaal prima geregeld. Snelle levering & goede service). Nou ik weet niet of je er wat aan hebt, maar goed. Misschien anderen wel als dat niet 't geval is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Over die luminantie wist niet, goed dat je dat zegt. Ligt denk ik ook sterk aan de kwaliteit van het scherm als dat zo snel achteruit gaat. Zit iig wel 3 jaar garantie op. Over dat 100% wit, tja komt toch niet vaak voor. En is het erg dat het dan wat minder fel is? Juist handig lijkt me. Overigens las ik laatst dat ze voor TFTs bezig zijn met een 4e pixel die Wit is. Dit omdat het veel efficienter is qua stroom dan alle 3 subpixels te belichten. Maargoed, zullen heus wel nadelen kleven aan plasma enzo, techniek is nog niet zo oud. Maar er kleven ook zoveel nadelen aan CRT. Elke techniek heeft zijn voor- en nadelen. We hebben zelf ook een plasma in m'n huiskamer. Aan de muur. Echt mooi hoor, heel leuk filmpjes kijken enzo. ![]() I.c.m. digitale televisie kijkt dat echt prettig. En ik haal het er echt wel uit, want ik houd regelmatig filmavond. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Erm, een beetje breedbeeld 1100W? Hoe kom je daar dan aan? Weinig kans, hoor. Mijn breedbeeld-TV slokt, mits aan natuurlijk, 90W. Da's toch andere koek dacht ik zo. Dat luminantiegeintje (waar men overigens de mensen totaal niet over voorlicht, niet geheel zonder reden) zou mij gruwelijk gaan irriteren, want zulke dingen zie ik vrij snel. En als je 't eenmaal doorhebt, blijf je je er continu aan ergeren (met 'je' bedoel ik mezelf nou, ghe) Trouwens niet vreemd dat je niet zo negatief tegenover plasma staat; het is een beetje onnozel om te erkennen dat je thuis een produkt hebt staan waar je vèèl geld aan hebt uitgegeven (of je ouders dan in dit geval) terwijl 't helemaal niet zo geweldig is als men de consument doet willen geloven ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die plasma TV konden we erg goedkoop van groothandel/importeur krijgen, is ook OEM zonder merkje erop, is puur scherm van Samsung. En BTW eraf, dan valt het toch wel mee. En ik heb er veel plezier van, dus voor mij geen slechte koop. Als hij er morgen mee op zou houden zou ik echt wel een nieuwe eisen. En ik neem best wat af, dus moeilijk doen lijkt me niet verstandig voor ze. Ook al doet hij het maar 5 jaar, heb ik toch veel plezier van gehad dan. En ik denk dat hij het toch wel een stukje langer uithoudt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
>Hm. 't Is geen straalkacheltje dan?
Hehe nee, ja voelt lauw warm aan. Net als TFT zeg maar. >Sowieso ga ik altijd eerst mezelf ruim verdiepen in 't onderwerp voor ik tot een aanschaf over ga. Ja zo hoort het ook. Maarja mari was klein, mari wilde spelletje ![]() ![]() >Hoeveel, als ik vragen mag? *benieuwd* Ik dacht dat het ons totaal €2500 gekost had, inclusief aftrek van BTW e.d. Dat was dus al tijdje geleden toen de schermen nog rond de €5000 kosten, dus aardig goedkoop zou ik zeggen. Ja blijft veel geld natuurlijk. Maar als je er veel plezier van hebt vind ik dat wel verantwoord.
|
Och, zodra die TV zo heet wordt dattie brandplekken op de muur laat staan dán zou ik me pas zorgen gaan maken
![]() Nee onzin; Dobermann heeft wel grotendeels gelijk, een plasma geeft nou eenmaal enórm veel hitte af. Als je bij de Media Markt (Goeie zaak trouwens) dat hoekje inloopt bij de plasma & lcd's dan lijkt het net een broeikas. En ik vind de scherpte (lees; groote van pixels) een beetje idioot. net zo'n slecht gecomprimeerde MPEG. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het Niet Grappig Topic maxwell | 59 | 02-07-2008 16:48 | |
Films, TV & Radio |
[Spoilertopic] Gilmore Girls Verwijderd | 500 | 03-05-2007 21:47 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 10:39 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |