Advertentie | |
|
![]() |
|
vanochtend zag ik een clip van will young, die engelse idol....die lul heeft dus een nr. van de doors, Light my fire, gecoverd! hoe durft ie!!! grrrrr, kan ik me ook zo boos over maken. maarja, het is voor veel artiesten een (foute) manier om bekend te worden omdat ze zelf niet kunnen schrijven.
en stevie wonder's muziek is geweldig, maar heel veel nrs. zijn gecoverd of er zijn melodieen uit gejat.
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat mensen snel een bredere smaak voor muziek krijgen hierdoor.. er zijn er vast wel, maar als ik zo kijk naar mensen die ik ken die top 40 luisteren, die doen echt geen moeite om het originele nummer eens te horen. Vaak weten ze niet eens dat het gecovered is, en als ze het wel weten vinden ze de covers vaak veel leuker dan het originele nummer. Dus of ze dan zo snel op zoek gaan naar het origineel..
|
![]() |
|
Verwijderd
|
dat eerste, echt wel,
die oude nummers zijn altijd onwijs mooi, en dan worden ze op zo'n kutmanier gecoverd door mensen die soms niet eens kunnen zingen, mnou sorry hoor, dat vind ik echt doodzonde van zo'n nummer. strax hebben we helemaal geen nieuwe nummers meer over maar zijn het allemaal shitcovers van oude nummers.. en ik heb niets tegen oude nummers hoor, zeker niet.. mijn lievelingsnummers zijn oude nummers, maar die covers vind ik echt kut! *dus het eerste ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
nou, ik vind het 2de. Als ik van iemand een nr hoorde bij idols dat ik leuk vond, downloade ik de oude versie. Dus dat maakt niks uit hoor. Ze laten gewoon meer van het oude muziek horen. Da's toch juist goed?
![]()
|
ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan die covers. Zoals Will Young. De muziek van dat nummer heeft hij niet gemaakt, de tekst ook niet (beide gejat). Het 'nieuwe' arrangement is gemaakt door iemand anders en hij zingt het in en wordt beroemd .... kan me daar echt pissig over maken
|
![]() |
||
Citaat:
Als ze de versie van the Doors een keer horen zullen ze de tekst misschien herkennen en wat oplettender gaan luisteren en misschien wel als een blok vallen voor die vier minuten durende gitaar- en orgelsolo ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
toch even een detail, ik vind dit nog wel een enigzins geslaagde cover...
beter dan bijvoorbeeld weekend - scooter, do- heaven, of (het ergst) atomic kitten - eternal flame. zelf ben ik eigenlijk tegen covers, hou alleen op zijn tijd wel van een lekker onserieuse cover... bijv. me first and the gimme gimmes |
![]() |
||
Citaat:
En als je naar the Doors luistert erger je je er dan aan dat Alabama Song en Backdoor Man covers zijn? Zat Janis Joplin fout door Piece of My Heart te doen? En toen Nirvana Where Did You Sleep Last Night deed, dat was toch ook best mooi? Er zijn genoeg covers die ik voor geen goud wil missen.
|
oeps.. meot toegeven dat ik niet duidelijk ben geweest,
ik bedoel vooral hedendaagse covers... waarbij niks orgineels aan het nummer toegevoegd wordt... de meeste covers van tegenwoordig hebben gewoon geen toegevoegde waarde.... terwijl bij die nummers van the doors en jimi hendrix er echt een toevoeging is geweest, iig een eigen versie van gemaakt is... (zo zie ik het) |
![]() |
|
Wat voor Scooter geldt, geldt dan ook voor Wil Young want aan 'zijn' versie van Light My Fire is nogal wat aangepast (toegevoegd/weg gelaten) als je 'm vergelijkt met het origineel, toch?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Offtopic: soul is ![]() Laatst gewijzigd op 01-06-2003 om 10:31. |
![]() |
|
als ik naar bijvoorbeeld covers van Avril Lavigne kijk, (Basket Case en Fuel bijv.) dan heb ik toch meer het idee dat ze de originele nummers naar beneden smijt. De Fuel cover ging nog wel, maar ik kan nu niet meer normaal naar het origineel van Basket Case luisteren zonder er kort over na te denken hoe zij dat nummer heeft verkracht met die cover.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat vond ik namelijk wel een leuk liedje...(xit niet erg in de alternatieve metal/rock/punk/wathetookmagzijn scene dus tis t enige liedje dat ik ken)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind al die schijtcovers maar niets. Natuurlijk zijn er goede covers, maar 't overgrote merendeel suckt. |
![]() |
||
Citaat:
Je haalt 2 dingen door elkaar....opvoeden en opdringen.. Als iets je wordt opgedrongen spuug je het 9 van de 10 x zo hard mogelijk uit wanneer je daar de kans voor krijgt. Dat is bij mij dus niet gebeurd....bij mij thuis werd het gewoon gedraaid en dat is denk ik wel een reden waarom ik nu de lp'tjes van m'n ouders draai.....ik vind het goewde muziek....maja dit is allemaal offtopic....foei.
||
Citaat:
||
Citaat:
Je bent trouwens niet de enige soul liefhebber van 17, hier is er nog een. ![]()
||
Citaat:
recent voorbeeld van zo'n cover is volgens mij "Heaven" van een zekere Do; origineel was van Bryan Adams.
||
Verwijderd
|
Citaat:
slechte covers ![]() dat nr wordt echt gruwelijk verkracht ![]() en ik denk dat ze in dit geval wel meer van Bryan Adams zijn gaan downloaden |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De 'verkeerde' (en dus originele) versie downloaden komt toch behoorlijk vaak voor |
![]() |
|
aw tuut, had em net verwijderd omdat ik het eigenlijk stiekem niet zo eens was met mezelf
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hoorde eerder Sonata Arctica - Die With Your Boots On maar de originele versie van Iron Maiden sgopt hard kont ligt er bij dus maar aan : \ |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoorde van Hallelujah éérste de cover van Jeff Buckley en toen het origineel van Leonard Cohen. De cover vind ik mooier. Ik hoorde van Please Mr. Postman éérst de cover van the Beatles en toen het origineel van the Marvelettes. Het origineel vind ik mooier. Ik hoorde van I Shall Be Released éérst het origineel van Bob Dylan en toen de cover van Jeff Buckley. De cover vind ik mooier. Ik hoorde van Time of The Season éérst het origineel van the Zombies en toen de cover van Santana. Het origineel vind ik mooier. Alle combinaties gehad, toch? Volgens mij hangt het voornamelijk af van de kwaliteit van de uitvoering. Maar wat jij onder kwaliteit verstaat is natuurlijk altijd bepaald door de muziek waarmee je bent opgegroeid.
|
![]() |
en t nummer boys of summer - dj sammy
dies origineel van don henley de tekst en t ritme is bijna geheel geript. AAARRRRGHHHHH waarom kunnen ze niets origineels meer bedenken
|
![]() |
|
|