Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 10:35
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Idols...iedereen kent het.
Alleen heeft het enkele effecten.

Ik ben opgevoed met de zgn. oude "black music"(soul, jazz, blues, funk, etc etc.) en als ik nu op school een MDtje opzet met bijv. My Girl van The Temptations(Of Jackson Five) of bijv. Isn't She Lovely van Stevie Wonder krijg ik steeds de reactie "He dat is dat liedje van David/Jim!".
Eerst dacht ik: "Flikker op, wat een belediging"
Maar misschien wordt de jeugd door dit soort evenementen wel geinspireerd om verder te luisteren dan de meuk die er in de top 40 staat(het meeste slecht gejat of slecht bedacht) of wat er hier in de bar-dancings wordt gedraaid.

Dus wat vinden jullie.
Verneukt het de reputatie van de goede ouwe muziek of helpt het mensen een wat bredere interesse voor muziek te krijgen?
Oud 31-05-2003, 10:37
Verwijderd
ik denk het eerste. want als je dan zegt wie de echte artiest is gaan ze echt niet opeens nummers van die artiest downloaden/kopen. dan downloaden ze de versie van Jim oid.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 10:45
Verwijderd
Lulkoek. Ik word doodziek van dit soort topics. Kennelijk voelt men zich ontzettend snel aangevallen binnen hun muzieksmaak.

'Verneukt het de reputatie van oude muziek?'
Who cares? Ten eerste is de reputatie van oude muziek al jaren bij de liefhebbers, die hun mening al hebben gevormd, bekend, en ten tweede; al zóu het de reputatie van die muziek verpesten, maakt het die muziek dan minder? Kennelijk voor jou wel. Waarom zou je je boos maken om de - in jullie ogen - inferieure Jim-fans? Of komt deze woede voort uit angst, dat jouw muziek concurrentie krijgt?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 10:51
Hydraul!C FunK
Nou ik voel me niet zozeer aangevallen, ik heb het altijd al geluisterd en zal het ook blijven doen, ik was ook niet de 1e die naar die muziek luisterde, ik heb het ook maar van m'n ouders meegekregen.
En ik denk niet dat een Idol het de eerst komende tijd kan opnemen tegen mensen als Stevie Wonder, The Temptations, Earth,Wind and Fire, Sade etc etc.

Maar ik denk zoiezo dat je niet goed hebt gelezen anders had je niet zo naar me gereageerd.

Ik deponeer slechts een stelling, en geef daarop een inleiding(ik vul de stelling enigzins concreet in, das namelijk handig om erop te reageren).
Of je het ermee eens bent of niet moet je voor jezelf uitmaken.....

Ik vraag me nu alleen wel af of jij je aangevallen voelt omdat je zo reageert......
Oud 31-05-2003, 11:09
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Veel nummers worden er idd niet echt beter op wanneer een oud nummer opnieuw wordt uitgebracht door een andere groep.

Ik waardeer orginaliteit van nummers nog wel het meest van allemaal, offtopic: zo hebben de RHCP met hun laatste 15 nummers (ofzo) ook echt voor me afgedaan, omdat ze allemaal hetzelfde klinken.
De nummers worden idd wel onder de aandacht gebracht van 'de jeugd', maar daarmee is wel heel de orginaliteit ervan af. En je gaat echt niet nog eens het orgineel beluisteren.

conclusie: geen oude nummers meer opnieuw uitbrengen
Oud 31-05-2003, 11:28
blaatschaapie
blaatschaapie is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 31-05-2003 @ 11:35:

Ik ben opgevoed met de zgn. oude "black music"(soul, jazz, blues, funk, etc etc.) en als ik nu op school een MDtje opzet met bijv. My Girl van The Temptations(Of Jackson Five) of bijv. Isn't She Lovely van Stevie Wonder krijg ik steeds de reactie "He dat is dat liedje van David/Jim!".
Maar misschien wordt de jeugd door dit soort evenementen wel geinspireerd om verder te luisteren dan de meuk die er in de top 40 staat(het meeste slecht gejat of slecht bedacht) of wat er hier in de bar-dancings wordt gedraaid.

Dus wat vinden jullie.
Verneukt het de reputatie van de goede ouwe muziek of helpt het mensen een wat bredere interesse voor muziek te krijgen?

My god.... i second that motion

Heaven - Bryan Adams >> Nee.. dies van Do
Unchained Melody - Righteous Brothers >> brr. Gareth Gates
Earth. wind & Fire - Weekend >> nee.. nu een vette remix
Sing for the moment - Eminem >> veel geript van Aerosmith's dream on.

En dan is dit nog even uit de top40 van nu.... en als je de klassiekers luistert dan ben je een nerd Je hebt soms van die mensen he.

1e optie dus

Laatst gewijzigd op 31-05-2003 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 11:48
on the moon
on the moon is offline
vanochtend zag ik een clip van will young, die engelse idol....die lul heeft dus een nr. van de doors, Light my fire, gecoverd! hoe durft ie!!! grrrrr, kan ik me ook zo boos over maken. maarja, het is voor veel artiesten een (foute) manier om bekend te worden omdat ze zelf niet kunnen schrijven.
en stevie wonder's muziek is geweldig, maar heel veel nrs. zijn gecoverd of er zijn melodieen uit gejat.
Oud 31-05-2003, 16:24
Verwijderd
Ik denk niet dat mensen snel een bredere smaak voor muziek krijgen hierdoor.. er zijn er vast wel, maar als ik zo kijk naar mensen die ik ken die top 40 luisteren, die doen echt geen moeite om het originele nummer eens te horen. Vaak weten ze niet eens dat het gecovered is, en als ze het wel weten vinden ze de covers vaak veel leuker dan het originele nummer. Dus of ze dan zo snel op zoek gaan naar het origineel..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 16:36
Verwijderd
dat eerste, echt wel,
die oude nummers zijn altijd onwijs mooi, en dan worden ze op zo'n kutmanier gecoverd door mensen die soms niet eens kunnen zingen, mnou sorry hoor, dat vind ik echt doodzonde van zo'n nummer. strax hebben we helemaal geen nieuwe nummers meer over maar zijn het allemaal shitcovers van oude nummers.. en ik heb niets tegen oude nummers hoor, zeker niet.. mijn lievelingsnummers zijn oude nummers, maar die covers vind ik echt kut! *dus het eerste*
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 16:49
Ms Rose
Ms Rose is offline
Citaat:
Ik denk eerder aan het laatste. Okee de artiesten verneuken het liedje zowat altijd , maar het is echt muziek waar de jeugd van tegenwoordig niet zo snel naar zal luisteren. Zo komen de jongeren weer in aanraking met jazz en soul en weet ik veel wat nog meer, terwijl ze er normaal gesproken niet eens naar zouden luisteren. Het is in ieder geval iets .
Oud 31-05-2003, 16:49
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nou, ik vind het 2de. Als ik van iemand een nr hoorde bij idols dat ik leuk vond, downloade ik de oude versie. Dus dat maakt niks uit hoor. Ze laten gewoon meer van het oude muziek horen. Da's toch juist goed? Kun je tenminste zien dat oude muziek tijdloos blijft...
Oud 01-06-2003, 09:06
Rodegier
Rodegier is offline
ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan die covers. Zoals Will Young. De muziek van dat nummer heeft hij niet gemaakt, de tekst ook niet (beide gejat). Het 'nieuwe' arrangement is gemaakt door iemand anders en hij zingt het in en wordt beroemd .... kan me daar echt pissig over maken
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 09:21
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
on the moon schreef op 31-05-2003 @ 12:48:
vanochtend zag ik een clip van will young, die engelse idol....die lul heeft dus een nr. van de doors, Light my fire, gecoverd! hoe durft ie!!! grrrrr, kan ik me ook zo boos over maken.
Ik kan er eigenlijk wel om lachen. Ze hebben er ten eerste best iets aardigs van gemaakt en ten tweede heeft de cover zo weinig weg van het origineel dat de gemiddelde Idols-liefhebber waarschijnlijk niet eens meteen doorheeft dat het origineel en Will's cover één en hetzelfde liedje is.
Als ze de versie van the Doors een keer horen zullen ze de tekst misschien herkennen en wat oplettender gaan luisteren en misschien wel als een blok vallen voor die vier minuten durende gitaar- en orgelsolo
Oud 01-06-2003, 09:24
Rodegier
Rodegier is offline
Citaat:
mcsun schreef op 01-06-2003 @ 10:21:
Ik kan er eigenlijk wel om lachen. Ze hebben er ten eerste best iets aardigs van gemaakt en ten tweede heeft de cover zo weinig weg van het origineel dat de gemiddelde Idols-liefhebber waarschijnlijk niet eens meteen doorheeft dat het origineel en Will's cover één en hetzelfde liedje is.
Als ze de versie van the Doors een keer horen zullen ze de tekst misschien herkennen en wat oplettender gaan luisteren en misschien wel als een blok vallen voor die vier minuten durende gitaar- en orgelsolo
het orginele nummer is koel
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 09:36
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Rodegier schreef op 01-06-2003 @ 10:24:
het orginele nummer is koel
And I do agree. Slaat natuurlijk helemaal de poep uit de cover van Will Young, wat niet wegneemt dat dat op zichzelf nog best een leuke cover kan zijn. Ik ben persoonlijk wel een fan van het fenomeen (covers), als ze tenminste goed zijn gedaan. Maar dat is een andere discussie geloof ik.
Oud 01-06-2003, 09:41
Rodegier
Rodegier is offline
toch even een detail, ik vind dit nog wel een enigzins geslaagde cover...
beter dan bijvoorbeeld weekend - scooter, do- heaven, of (het ergst) atomic kitten - eternal flame.

zelf ben ik eigenlijk tegen covers, hou alleen op zijn tijd wel van een lekker onserieuse cover... bijv. me first and the gimme gimmes
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 10:14
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Rodegier schreef op 01-06-2003 @ 10:41:
toch even een detail, ik vind dit nog wel een enigzins geslaagde cover...
beter dan bijvoorbeeld weekend - scooter, do- heaven, of (het ergst) atomic kitten - eternal flame.

zelf ben ik eigenlijk tegen covers, hou alleen op zijn tijd wel van een lekker onserieuse cover... bijv. me first and the gimme gimmes
Dat is onschuldige gein dus daar kun je ook weinig tegen hebben. Maar er zijn óók briljante serieus bedoelde covers die soms zelfs het origineel overtreffen. Voorbeelden zijn (in mijn ogen maar veel mensen zijn het er mee eens, denk ik) Jeff Buckley's Hallelujah (van Leonard Cohen) en Jimi Hendrix' cover van All Along The Watchtower (Bob Dylan).

En als je naar the Doors luistert erger je je er dan aan dat Alabama Song en Backdoor Man covers zijn? Zat Janis Joplin fout door Piece of My Heart te doen? En toen Nirvana Where Did You Sleep Last Night deed, dat was toch ook best mooi? Er zijn genoeg covers die ik voor geen goud wil missen.
Oud 01-06-2003, 10:16
Rodegier
Rodegier is offline
oeps.. meot toegeven dat ik niet duidelijk ben geweest,
ik bedoel vooral hedendaagse covers... waarbij niks orgineels aan het nummer toegevoegd wordt... de meeste covers van tegenwoordig hebben gewoon geen toegevoegde waarde....
terwijl bij die nummers van the doors en jimi hendrix er echt een toevoeging is geweest, iig een eigen versie van gemaakt is...
(zo zie ik het)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 10:18
Rodegier
Rodegier is offline
oh trouwens nog een toevoeging.. ik kan neit ontkennen dat scooter geen eigen versie gemaakt heeft van weekend, maar dat is gewoon klote muziek (vind ik, voordat mensen weer pissig gaan worden)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 10:23
mcsun
mcsun is offline
Wat voor Scooter geldt, geldt dan ook voor Wil Young want aan 'zijn' versie van Light My Fire is nogal wat aangepast (toegevoegd/weg gelaten) als je 'm vergelijkt met het origineel, toch?
Oud 01-06-2003, 10:25
Verwijderd
Citaat:

Dus wat vinden jullie.
Ik denk dat je erdoor gestimuleerd wordt om de originele versies te gaan luisteren, en zo steeds meer in aanraking komt met het genre. Als je eerst de commerciëlere varianten hoort en je dan gaat verdiepen in het genre, kom je vanzelf uit bij meer underground.

Offtopic: soul is

Laatst gewijzigd op 01-06-2003 om 10:31.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 11:04
Rodegier
Rodegier is offline
Citaat:
mcsun schreef op 01-06-2003 @ 11:23:
Wat voor Scooter geldt, geldt dan ook voor Wil Young want aan 'zijn' versie van Light My Fire is nogal wat aangepast (toegevoegd/weg gelaten) als je 'm vergelijkt met het origineel, toch?
daarom vind ik hem ook nog wel een beetje ok...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 17:19
Kazanka
Kazanka is offline
als ik naar bijvoorbeeld covers van Avril Lavigne kijk, (Basket Case en Fuel bijv.) dan heb ik toch meer het idee dat ze de originele nummers naar beneden smijt. De Fuel cover ging nog wel, maar ik kan nu niet meer normaal naar het origineel van Basket Case luisteren zonder er kort over na te denken hoe zij dat nummer heeft verkracht met die cover.
Oud 01-06-2003, 18:45
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 31-05-2003 @ 12:09:
Veel nummers worden er idd niet echt beter op wanneer een oud nummer opnieuw wordt uitgebracht door een andere groep.

Ik waardeer orginaliteit van nummers nog wel het meest van allemaal, offtopic: zo hebben de RHCP met hun laatste 15 nummers (ofzo) ook echt voor me afgedaan, omdat ze allemaal hetzelfde klinken.
De nummers worden idd wel onder de aandacht gebracht van 'de jeugd', maar daarmee is wel heel de orginaliteit ervan af. En je gaat echt niet nog eens het orgineel beluisteren.

conclusie: geen oude nummers meer opnieuw uitbrengen
das waar... mar als je zelf al flink bekend bent in je genre...vind ik best dat je liedjes mag coveren...mar je moet niet..als je net met zo'n idols programma hebt meegedaan...glijk zon liedje gahn coveren, als je zelf nog geen of niet zo veel leidjes hebt geschreven. danlijkt het net alsof je jezelf even goed en fantastisc vind als de oude zanger ervan..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 18:46
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 01-06-2003 @ 18:19:
als ik naar bijvoorbeeld covers van Avril Lavigne kijk, (Basket Case en Fuel bijv.) dan heb ik toch meer het idee dat ze de originele nummers naar beneden smijt. De Fuel cover ging nog wel, maar ik kan nu niet meer normaal naar het origineel van Basket Case luisteren zonder er kort over na te denken hoe zij dat nummer heeft verkracht met die cover.
heeft ze dat gecovert..?? dat zou k welleens wille beluisteren..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2003, 20:55
Hydraul!C FunK
Citaat:
Kazanka schreef op 01-06-2003 @ 18:19:
Basket Case van Green Day.....?
Dat vond ik namelijk wel een leuk liedje...(xit niet erg in de alternatieve metal/rock/punk/wathetookmagzijn scene dus tis t enige liedje dat ik ken)
Oud 01-06-2003, 20:56
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Ik ben opgevoed met de zgn. oude "black music"(
Is dat niet zwak? Luisteren wat je opgedrongen krijgt.. wat vreemd..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef op 01-06-2003 @ 11:23:
Ja. Zo komt in de "cover" van Wil Young de -toen al controversieële- regel "girl, we couldn't get much higher" voor.

Ik vind al die schijtcovers maar niets. Natuurlijk zijn er goede covers, maar 't overgrote merendeel suckt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:01
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 01-06-2003 @ 21:56:
lul niet
Oud 01-06-2003, 21:03
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
lul niet
what the fuck.. lul niet? jij moet niet lullen met je bullcrap
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:03
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 01-06-2003 @ 22:03:
what the fuck.. lul niet? jij moet niet lullen met je bullcrap
Oud 01-06-2003, 21:04
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
ja lach maar n3rd
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:09
Hydraul!C FunK
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 01-06-2003 @ 21:56:
Als je het serieus meent:
Je haalt 2 dingen door elkaar....opvoeden en opdringen..
Als iets je wordt opgedrongen spuug je het 9 van de 10 x zo hard mogelijk uit wanneer je daar de kans voor krijgt.
Dat is bij mij dus niet gebeurd....bij mij thuis werd het gewoon gedraaid en dat is denk ik wel een reden waarom ik nu de lp'tjes van m'n ouders draai.....ik vind het goewde muziek....maja dit is allemaal offtopic....foei.
Oud 01-06-2003, 21:11
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Als je het serieus meent:
Indoctrinatie, net zolang draaien tot je het leuk vind
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:13
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 01-06-2003 @ 22:11:
Indoctrinatie, net zolang draaien tot je het leuk vind
sorry maar jij bent egt een debiel
Oud 01-06-2003, 21:26
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
sorry maar jij bent egt een debiel

En jij een door judas gekneden strontvlieg.. nu we toch beginnen, maar je bent wel erg kinderachtig voor een 20jarige, niet kritiekbestendig zeker.. of last van chronische arrogantie?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 21:33
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 01-06-2003 @ 22:26:
En jij een door judas gekneden strontvlieg.. nu we toch beginnen, maar je bent wel erg kinderachtig voor een 20jarige, niet kritiekbestendig zeker.. of last van chronische arrogantie?
neej tis gwoon een btje triest dat jij er glijk zaken als indoctrinatie bij haalt. je doet alsof hij gedwongen is naar bepaalde muziek te luisteren en dat ie t alleen daarom nu nog steeds luistert. denk es na.
Oud 01-06-2003, 21:35
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
neej tis gwoon een btje triest dat jij er glijk zaken als indoctrinatie bij haalt. je doet alsof hij gedwongen is naar bepaalde muziek te luisteren en dat ie t alleen daarom nu nog steeds luistert. denk es na.
Je kan bepaalde opties uiteraard niet uitsluiten
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 22:04
L1
L1 is offline
Citaat:

Dus wat vinden jullie.
Het is natuurlijk jammer dat geweldige nummers geasocieerd worden met de hedendaagse tienersterren. Het kan ook goed uitpakken. Zo heb ik van die breezersletjes in de klas zitten en die begonnen na Isn't she lovely opgevoerd door Jim, spontaan cd's van Stevie Wonder te kopen. Dit juich ik alleen maar toe

Je bent trouwens niet de enige soul liefhebber van 17, hier is er nog een.
Oud 02-06-2003, 00:13
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 31-05-2003 @ 17:24:
Ik denk niet dat mensen snel een bredere smaak voor muziek krijgen hierdoor.. er zijn er vast wel, maar als ik zo kijk naar mensen die ik ken die top 40 luisteren, die doen echt geen moeite om het originele nummer eens te horen. Vaak weten ze niet eens dat het gecovered is, en als ze het wel weten vinden ze de covers vaak veel leuker dan het originele nummer. Dus of ze dan zo snel op zoek gaan naar het origineel..
precies

recent voorbeeld van zo'n cover is volgens mij "Heaven" van een zekere Do; origineel was van Bryan Adams.
Oud 02-06-2003, 00:18
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef op 02-06-2003 @ 01:13:
precies

recent voorbeeld van zo'n cover is volgens mij "Heaven" van een zekere Do; origineel was van Bryan Adams.
En daarvoor uiteraard van DJ Sammy *joy*
slechte covers
dat nr wordt echt gruwelijk verkracht

en ik denk dat ze in dit geval wel meer van Bryan Adams zijn gaan downloaden
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Nanaki schreef op 02-06-2003 @ 01:21:
In principe is het wel indoctrinatie: je hoort het veel en langzamerhand ga je het zelf ook leuk vinden. Of dat een slecht ding is, is een 2e. Maar je moet toch toegeven dat hij eerst niet vrijwillig naar die muziek luisterde: in zekere zin is het dus "opgedrongen". Tis maar net hoe je het wil noemen

en ontopic: ik denk idd niet dat mensen de originele nr's daardoor gaan luisteren
Dan loop je de kamer uit?

De 'verkeerde' (en dus originele) versie downloaden komt toch behoorlijk vaak voor
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 00:24
Nanaki
Nanaki is offline
aw tuut, had em net verwijderd omdat ik het eigenlijk stiekem niet zo eens was met mezelf valt voor beide posities wat te zeggen ;s als klein kind loop je de kamer bovendien niet uit als je de muziek niet gruwelijk irritant vind
Oud 02-06-2003, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Nanaki schreef op 02-06-2003 @ 01:24:
aw tuut, had em net verwijderd omdat ik het eigenlijk stiekem niet zo eens was met mezelf valt voor beide posities wat te zeggen ;s als klein kind loop je de kamer bovendien niet uit als je de muziek niet gruwelijk irritant vind
Je wil niet weten hoe vaak ik de kamer uit ben gelopen als er weer is Vivaldi oid aanstond
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 00:41
pinhead
pinhead is offline
een cover overtreft toch nooit het origineel?

zou je....als je voor het eerst de cover hoorde...het origineel beter vinden...?

het hangt er gewoon vanaf waar je mee opgegroeid ben ipv de kwaliteit van een nr....lijkt me..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 00:43
Verwijderd
Citaat:
pinhead schreef op 02-06-2003 @ 01:41:

zou je....als je voor het eerst de cover hoorde...het origineel beter vinden...?

het hangt er gewoon vanaf waar je mee opgegroeid ben ipv de kwaliteit van een nr....lijkt me..
Ik hoorde eerst het originele Fade to Black van Metallica, ik vind de versie van Sonata Arctica beter

Ik hoorde eerder Sonata Arctica - Die With Your Boots On maar de originele versie van Iron Maiden sgopt hard kont

ligt er bij dus maar aan : \
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 02:22
harrie84
harrie84 is offline
en toch blijven de gimme gimmes te grappig!
Oud 02-06-2003, 09:27
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
pinhead schreef op 02-06-2003 @ 01:41:

ik geloof het niet. Ik kan voorbeelden geven van heel verschillende gevallen.

Ik hoorde van Hallelujah éérste de cover van Jeff Buckley en toen het origineel van Leonard Cohen. De cover vind ik mooier.

Ik hoorde van Please Mr. Postman éérst de cover van the Beatles en toen het origineel van the Marvelettes. Het origineel vind ik mooier.

Ik hoorde van I Shall Be Released éérst het origineel van Bob Dylan en toen de cover van Jeff Buckley. De cover vind ik mooier.

Ik hoorde van Time of The Season éérst het origineel van the Zombies en toen de cover van Santana. Het origineel vind ik mooier.

Alle combinaties gehad, toch? Volgens mij hangt het voornamelijk af van de kwaliteit van de uitvoering. Maar wat jij onder kwaliteit verstaat is natuurlijk altijd bepaald door de muziek waarmee je bent opgegroeid.
Oud 02-06-2003, 12:50
The_Eagles
The_Eagles is offline
en t nummer boys of summer - dj sammy
dies origineel van don henley
de tekst en t ritme is bijna geheel geript. AAARRRRGHHHHH waarom kunnen ze niets origineels meer bedenken
Reageren

Regels voor berichten