Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als je het mij vraagt dan is het een compleet zinloze beslissing…
Opstelten denkt nu het ei te hebben uitgevonden door het centrum een het gebied rondom de Kuip droog te leggen tot zes uur ’s avonds. Het lijkt me dan nogal voor de hand liggen dat veel supporters gewoon alternatieven gaan zoeken om als nog gezellig een biertje te kunnen drinken (de Oude Haven bijvoorbeeld valt, als het goed is, niet onder het gebied). De mensen zullen nu gewoon het centrum vermijden en ergens anders gaan drinken, het eindresultaat is precies hetzelfde veel supporters zullen een hoop gedronken hebben. Alleen is het centrum wel een middag leeg gebleven van een grote toestroom van supporters. Na de wedstrijd (bij een overwinning van Feijenoord) zal er alsnog een grote groep richting het centrum gaan, en verder gaan waarmee ze ’s middags op de andere plaatsen mee zijn geëindigd, bier drinken! Sommige supporters zullen inderdaad pas ’s avonds hun eerste biertje na binnen slaan, maar van 20.30 tot 23.00 kan je nog aardig wat bier naar binnen slaan om aangeschoten c.q. dronken te raken. Dus wat Opstelten nu denkt met deze drooglegging te bereiken is niet helemaal duidelijk, of het moet van hem gewoon de bedoeling zijn dat er geen grote groepen supporters ’s middags in het centrum hangen. Maar als overmatige alcoholgebruik verantwoordelijk wordt gehouden voor rellen in het centrum, dan heeft –mijn inziens- deze maatregel absoluut geen nut. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
Dronkenschap is al zo vaak de aanstoking geweest voor zovele verkeerde dingen. Dus mooi dat men aan droogleggen doet. Natuurlijk zal er nog wel op een illegaele manier alcool te verkrijgen zijn, maar daar moeten de blauwe maar tegen op treden. En idd, ze kunnen gewoon buiten het gebied hun drank gaan halen, maar dan is een andere zaak.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En na 18.00 mag iedereen in het centrum drinken, dus dan is er nog steeds een grote kans op grote groep die dronken in het centrum aanwezig is. Ik had het verbod van de Gemeente Rotterdam een stuk zinvoller gevonden als ze juist ná 18.00 geen alcohol zouden schenken, want dan is de kans dat er mensen nog dronken zijn om acht uur of later veel kleiner dan dat nu het geval zal zijn met het huidige verbod. Ook zou het inderdaad helpen als de houding van de politie zou veranderen, een mindere provocerende houding zou een hele hoop schelen. Maar kennelijk doet de politie van Rotterdam alleen een stapje terug als er honderd turken door het centrum rijden (uiteraard met Claxon!), sterker nog dan sluiten ze zelf het Hofplein af...... |
![]() |
||
Citaat:
Alcohol zorgt ervoor dat dronken mannetjes het nodig vinden mijn vriendin lastig te vallen. Dronken ventjes die normaal politiek correct zijn schoppen in dronkenschap een zijspiegel van je auto. Dronken ambtenaren gaan met een bedrijfsuitje iets te ver en bedriegen hun vrouw thuis voor een hoer in een koud en kil steegje. Moet je nagaan wat alcohol dan wel niet zal beteken voor voetbalsupporters! Als ze nu eens geen alcohol zouden schenken op evenementen waar mensen op af komen die niet tegen alcohol kunnen, dan kon ik tenminste ongestoord met mijn vriendin naar mijn auto mét zijspiegels lopen zonder dat ik me zou ergeren aan dronken dertigers in foute, oranje molens of andere versiersels. Bovendien, als Utrecht echt daar naar toe wil komen om te vechten dan drinken ze bij voorbaat niet teveel alcohol, gaan ze stilletjes naar Rotterdam toe en laten ze zich pas horen wanneer het er écht toe doet en zullen niet het clublied ten gehore brengen als een vader met zijn zoontje in zijn Feyenoord shirt langs komt lopen. Is er ook een snuifverbod en anabolenverbod? Dan vallen bepaalde jongens bij Utrecht sowieso al af! |
![]() |
||
Citaat:
In manchester united met een liverpool shirt aan in man utd vak kom je er waarschijnlijk ook niet veilig uit. Rellen komen over voor ook in andere landen daar kun je echt niet zomaar met elk shirt (of wat dan ook) zomaar overal in een stadion zitten.
|
|