Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 21:50
ice776
ice776 is offline
Vorig jaar zag ik aan een haven in frankrijk een lange zwarte lijn van de ene kant van de aardbol naar de andere kant lopen...
Het leek heel erg op HALO ( XBOX spel )
Nu vraag ik me al een jaar lang af; wat zou dit kunnen geweest zijn ?

Ik heb er een foto van, en ik wil jullie die ook laten tonen, alleen weet ik niet hoe ik die moet plaatsen, kan iemand me helpen de foto te plaatsen ? [IMG][IMG]foto1.jpg[/IMG][/IMG] zoiets ???
Advertentie
Oud 13-08-2003, 22:43
Koning
Koning is offline
heh hoe wil je dat plaatje van de scholieren server afhalen???

je moet dat plaatje ergens uploaden anders kan het niet.
heb je niet een homepage ruimte van je provider?
Oud 13-08-2003, 22:49
Genesis
Genesis is offline
mail de foto naar genesis_private@hotmail.com
Oud 13-08-2003, 23:00
BazDaBoom
BazDaBoom is offline
hmmmm, hoe kan je een lijn zien lopen die om de aarde loopt terwijl je zicht niet zo ver kan rijken???

Ik heb hier niet echt een verklaring voor, het zouden aardstralen of leylijnen kunnen zijn die je zag (maar meestal voel je die), maar het zou ook een optische illusie zijn geweest???

Ik zou eerst de foto is willen zien, dan weet ik al meer wat je nou precies bedoeld

Als je wilt kan je hem me ook sturen:

bas_van_der_geld@hotmail.com
Oud 14-08-2003, 11:06
Genesis
Genesis is offline

dit is de foto
Oud 14-08-2003, 11:07
ice776
ice776 is offline
Yep, bedankt om hem erop te zetten !
Oud 14-08-2003, 11:10
Genesis
Genesis is offline
ik begrijp het eigenlijk niet helemaal.. van de ene naar de andere kant van de aardbol zei je.. deze loopt gewoon omhoog.. Als je het mij vraagt is het OF fotoshop OF een goedkoop fotorolletje OF een goedkoop toestel.. of zoiets

Genesis
Oud 14-08-2003, 11:13
ice776
ice776 is offline
Neje,
De zwarte lijn liep recht boven mij, en ik kan de hele lijn niet nemen met het fototoestel, dus dan maar een stuk, het lijkt dat hij naar boven loopt, maar het is niet zo, hij loopt in een boog.

Dus, van de ene kant naar de andere kant...

En ja, het was echt, zelf gezien met blote ogen
Oud 14-08-2003, 11:16
Genesis
Genesis is offline
waarschijnlijk was er net een vliegende schotel langs gekomen
Oud 14-08-2003, 11:39
Rioto
idd een beetje halo achtig
Oud 14-08-2003, 12:03
Verwijderd
Ik zie er helemaal niets speciaals aan. Of het is gewoon een goedkoop fotorolletje, goedkoop fototoestel, te lange sluitertijd, veel afvalgassen in de lucht (het is een haven hè). Het kan zoveel redenen hebben. De hele foto is een beetje wazig, dus je kunt er helemaal niets mee.
Oud 14-08-2003, 12:46
Boef
Boef is offline
ik snap je eigenlijk niet

Die zwarte dingen die verticaal onderaan de foto staan, zijn volgens mij electriciteits palen ofzo, of een mast van iets. En die witte strepen in de lucht zijn gewoon wolken of van een vliegtuig....

(srry als ik dit helemaal verkeerd begrepen heb of je beledig ofoz)
Oud 14-08-2003, 13:59
teutje
teutje is offline
eerlijk gezegd weet ik helemaal niet wat het is maar als je zegt dat het een soort boog was over je heen kan het misschien iets van lichtbrekeing ofzow zijn net als een regenboog ofzow?
Oud 14-08-2003, 15:24
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
*booh* schreef op 14-08-2003 @ 13:46:
ik snap je eigenlijk niet

Die zwarte dingen die verticaal onderaan de foto staan, zijn volgens mij electriciteits palen ofzo, of een mast van iets. En die witte strepen in de lucht zijn gewoon wolken of van een vliegtuig....

(srry als ik dit helemaal verkeerd begrepen heb of je beledig ofoz)
Er zit een donkere streep helemaal van boven naar beneden in het midden van de foto. Die streep liep volgens ice776 helemaal rond langs de hemel..

Genesis
Oud 14-08-2003, 16:11
Boef
Boef is offline
Citaat:
Genesis schreef op 14-08-2003 @ 16:24:
Er zit een donkere streep helemaal van boven naar beneden in het midden van de foto. Die streep liep volgens ice776 helemaal rond langs de hemel..

Genesis
ohjah, nu zie ik het (blond he, neehj ik had er gewoon over heen gekeken ofzo)
''kweet niet wat het is....zou wel boeiend zijn als het echt iets byzonders was

(nutteloze post)
Oud 14-08-2003, 17:18
Verwijderd
Lijkt mij een soort lichtbreking te zijn. HEbben anderen het ook gezien en reageerde er niemand op? Ik bedoel als plots een rare zwarte lijn over de hele hemel verschijnt en het is iets speciaals, dan zal er toch wel enige reactie ontstaan in de mensen op straat. Als iedereen doorging met zijn bezigheden, zagen ze het niet (wat ik betwijfel vanwege de foto) of het was een normaal verschijnsel daar.
Als het een normaal verschijnsel zou zijn, zal er misschien iets over te vinden zijn of kun je er eens naar informeren.
Oud 14-08-2003, 17:39
Koning
Koning is offline
Citaat:
Genesis schreef op 14-08-2003 @ 12:10:
ik begrijp het eigenlijk niet helemaal.. van de ene naar de andere kant van de aardbol zei je.. deze loopt gewoon omhoog.. Als je het mij vraagt is het OF fotoshop OF een goedkoop fotorolletje OF een goedkoop toestel.. of zoiets

Genesis

2 vliegtuigen?
Oud 14-08-2003, 19:55
Shade
Shade is offline
pfff ik heb dat zo vaak gezien...

Dat is een schaduw van een vliegtuig spoor.
Die strepen in de lucht dus die door vliegtuigen worden gemaakt houden het licht tegen en zo onstaat er zo'n schaduw. Zie je vooral vaak op het strand.

Niks mystieks aan dus

EDIT:

Reply op titel:
Dat viel toch best mee?
Oud 14-08-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 14-08-2003 @ 20:55:

Die strepen in de lucht dus die door vliegtuigen worden gemaakt houden het licht tegen en zo onstaat er zo'n schaduw. Zie je vooral vaak op het strand.

Niks mystieks aan dus

EDIT:

Reply op titel:
Dat viel toch best mee?
er loopt idd een vliegtuigstreep vlak boven Ik heb het nog nooit gezien, maar ik geloof je op je woord .
Oud 15-08-2003, 01:10
Baleno
Baleno is offline
Tja, het lijkt net of er gewoon een haar voor de lens hangt eigenlijk
Oud 15-08-2003, 12:24
Frondish
Frondish is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 15-08-2003 @ 05:25:

Niks mystieks aan dus

EDIT:

Reply op titel:
Dat viel toch best mee?
nee ,dat kan niet want als je bovenaan de foto kijkt dan zie je dat daar de zon staat en achter die zwarte streep staat geen streep van een vliegtuig...wat wel zou kunnen is inderdaad een haar voor de lens...anders zou ik het ook niet weten

het waren toch niet mijn vrienden van mars?

Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 12:27.
Oud 15-08-2003, 15:14
Eurynome
Eurynome is offline
ik denk niet dat " een haar voor de lens " een mogelijkheid is of zow en een goedkoop fototoestelletje ook niet . Hij zag de zwarte lijn namelijk eerst met het blote oog en nam er dan een foto van, toch ? Nu ja, ik zou helemààl niet weten hoe het komt, maar het zal wel een wetenschappelijke verklaring hebben zeker? Misschien werd het idd door vliegtuigen veroorzaakt of is het lichtbreking, ik heb geen flauw idee. Ik vind het best wel vreemd...
Oud 15-08-2003, 16:55
Shade
Shade is offline
Citaat:
SynoP schreef op 15-08-2003 @ 13:24:
nee ,dat kan niet want als je bovenaan de foto kijkt dan zie je dat daar de zon staat en achter die zwarte streep staat geen streep van een vliegtuig...wat wel zou kunnen is inderdaad een haar voor de lens...anders zou ik het ook niet weten

het waren toch niet mijn vrienden van mars?
Pfff waarom moet alles wat je niet kent of god of aliens zijn!?
Ik zeg net toch hoe het zit. Je ziet toch niet de hele hemel op die foto?

Ik heb dit al zovaak gezien precies zoals op die foto en dat is gewoon de zon die tegen een streep van een vliegtuig schijnt. En die zwarte lijn kan alle kanten opstaan, ligt een beetje aan vanalles.

De streep kan ook buiten beeld staan. Ik snap niet dat jullie dit nog nooit eerder gezien hebben op het strand ofzo....
Oud 15-08-2003, 17:59
Frondish
Frondish is offline
ok jij heb gelijk
Oud 15-08-2003, 18:36
gna
gna is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 15-08-2003 @ 17:55:
Pfff waarom moet alles wat je niet kent of god of aliens zijn!?
Ik zeg net toch hoe het zit. Je ziet toch niet de hele hemel op die foto?

Ik heb dit al zovaak gezien precies zoals op die foto en dat is gewoon de zon die tegen een streep van een vliegtuig schijnt. En die zwarte lijn kan alle kanten opstaan, ligt een beetje aan vanalles.

De streep kan ook buiten beeld staan. Ik snap niet dat jullie dit nog nooit eerder gezien hebben op het strand ofzo....
wat lul je nou, hoe kan er nou een schaduw zijn in de lucht? de zon schijnt richting aarde, dus die schaduw zal alleen op de grond te zien zijn
Oud 15-08-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
gna schreef op 15-08-2003 @ 19:36:
wat lul je nou, hoe kan er nou een schaduw zijn in de lucht? de zon schijnt richting aarde, dus die schaduw zal alleen op de grond te zien zijn
Je kunt je ook wel iets beschaafder uitdrukken, neem ik aan?

En het kan wel, denk eens als het erg bewolkt is en de zon er tussendoor schijnt, dan zie je ook vaak de schaduwen van die wolken in de lucht, ik zie ze toch.
Oud 15-08-2003, 21:33
Shade
Shade is offline
Citaat:
gna schreef op 15-08-2003 @ 19:36:
Dat is een goeie vraag en er is een normaal wetenschappelijk antwoord op. Klinkt mischien een beetje overdreven met dat wetenschappelijk maar daar bedoel ik dus mee dat het niets abnormaals is.

In de lucht hangt meestal wel een dunno mistlaag die je amper ziet. Dan gebeurd het dus soms dat als de zon tegen zo'n streep aanschijnt je de schaduw op die mistlaag kan zien.

En idd wat Mutant zegt dat kan je ook zien.

Maar om nou meteen te zeggen dat zijn aliens of het is een teken van god vindt ik zooo zwak....
Mischien werd het niet serieus bedoelt maar zo gaat het zo vaak. Iets wat mensen niet snappen bedenken ze zelf maar een verklaring voor...
Oud 19-08-2003, 15:52
gna
gna is offline
ik wil ook niet zeggen dat er hier sprake is van iets buitenaards ofzo, maar ik had even het idee dat je als sceptisch persoon toch even te goedgelovig werd. Daar hou ik niet van, mensen die lacherig naar het geloof aankijken terwijl ze zelf niets anders doen dan geloven.

Ontopic: iets wat schaduw veroorzaakt, zal zelf ook vrij donker zijn, anders laat het namelijk licht door. Ik zal niet ontkennen dat een wolk 'schaduw' veroorzaakt, maar het zal niet dermate donker worden dat er in de lucht 'schaduw' waar te nemen is. bovendien schijnt er vanuit alle andere hoeken gewoon licht op die mist. dat er dus een zwarte streep in de lucht te zien is door die vliegtuigstreep lijkt me onzin.
Oud 19-08-2003, 15:59
Shade
Shade is offline
Citaat:
gna schreef op 19-08-2003 @ 16:52:
ik wil ook niet zeggen dat er hier sprake is van iets buitenaards ofzo, maar ik had even het idee dat je als sceptisch persoon toch even te goedgelovig werd. Daar hou ik niet van, mensen die lacherig naar het geloof aankijken terwijl ze zelf niets anders doen dan geloven.

Ontopic: iets wat schaduw veroorzaakt, zal zelf ook vrij donker zijn, anders laat het namelijk licht door. Ik zal niet ontkennen dat een wolk 'schaduw' veroorzaakt, maar het zal niet dermate donker worden dat er in de lucht 'schaduw' waar te nemen is. bovendien schijnt er vanuit alle andere hoeken gewoon licht op die mist. dat er dus een zwarte streep in de lucht te zien is door die vliegtuigstreep lijkt me onzin.
Oh maar ik ben helemaal niet tegen geloof hoor!
Ik twijfel zelf namelijk ook aan het bestaan van geesten.
Ik geloof er nog niet in, maar ik sluit het zeker niet meer uit....
Tsja god vindt ik onzin en dat zal nooit veranderen tenzij er ooit es een keer bewijs komt. Tot nu toe zijn er alleen nog meer tegenbewijzen en tegenstrijdigheden.
Als je beetje rond kijkt in mijn reacties zie je wel dat ik helemaal niet lacherig naar geloven aankijk. En geloven zijn niet altijd religies he...

Ontopic:
Dat mag....
Maar het gebeurt zo vaak of je het nou gelooft of niet....
Oud 29-08-2003, 13:24
*SatansGirl*
*SatansGirl* is offline
stuur ff de foto naar : maayke_b@hotmail.com
Oud 29-08-2003, 13:25
*SatansGirl*
*SatansGirl* is offline
sorr laat maar zitten!
Oud 29-08-2003, 14:05
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
dat zie je wel vaker als je op het water zit geloof ik. ik heb al eens eerder zoiets gezien, ik weet alleen niet hoe het heet.
Oud 29-08-2003, 14:45
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 19-08-2003 @ 16:59:
Oh maar ik ben helemaal niet tegen geloof hoor!
Ik twijfel zelf namelijk ook aan het bestaan van geesten.
Ik geloof er nog niet in, maar ik sluit het zeker niet meer uit....
Tsja god vindt ik onzin en dat zal nooit veranderen tenzij er ooit es een keer bewijs komt. Tot nu toe zijn er alleen nog meer tegenbewijzen en tegenstrijdigheden.
Als je beetje rond kijkt in mijn reacties zie je wel dat ik helemaal niet lacherig naar geloven aankijk. En geloven zijn niet altijd religies he...

Ontopic:
Dat mag....
Maar het gebeurt zo vaak of je het nou gelooft of niet....
Als je het vanuit een christelijk/islamitisch enz standpunt bekijkt wel ja.

Als je het niet eens ben met iemand hoe hij iets beschrijft, hoeft dat nog niet te betekenen dat dat gene wat er beschreven wordt, niet bestaat.
Oud 30-08-2003, 16:25
grandmommy
grandmommy is offline
weetje er is op deze foto nog veel meer geks te bespeuren: er zit namelijk ook een ronde stip in het midden links, en in de linker onderhoek zie je ook een vage rozerood achtige lijn... ik weet ook niet wat het is, maar je zou hem op kunnen sturen naar ghoststudys.com . daar vind je heel veel foto's van geesten en energieen, daar leer je er ook veel van, hoe je ze herkent uit andere effecten, zoals spiegeling enz..
Oud 30-08-2003, 16:41
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Het is waarschijnlijk gewoon een lens flare.
Oud 30-08-2003, 16:59
grandmommy
grandmommy is offline
volgens mij ZEGTmdie persoon alleenmaar dattie hem in het echt heeft gezien, maar daar kan ik ongelijk in hebben, natuurlijk
Oud 30-08-2003, 18:10
Shade
Shade is offline
tis maar een foto, hoeft niet perfect schoon te zijn tis alleen maar om aan te geven hoe het eruit zag. Ik heb al gezegt wat het is en grandmommy bedenkt er nu alleen maar spoken bij....
Oud 30-08-2003, 18:19
grandmommy
grandmommy is offline
sorry, ik had niet alle reacties gelezen.... moek voortaan toch maar eens doen dan he?
Oud 30-08-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 30-08-2003 @ 19:19:
sorry, ik had niet alle reacties gelezen.... moek voortaan toch maar eens doen dan he?
Wel handig ja...
Oud 30-08-2003, 20:14
grandmommy
grandmommy is offline
maar dat duurt ook altijd zo lang... maar het is dus als ik het goed lees ( en dat zal wel niet) een schaduw van blaablaa van blaablaa xbee?! ik snap der geen sterretje van
Oud 30-08-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef op 29-08-2003 @ 15:05:
dat zie je wel vaker als je op het water zit geloof ik. ik heb al eens eerder zoiets gezien, ik weet alleen niet hoe het heet.
windhoos, dacht ik ook, maar dude, er is geen storm, en dat is wel duidelijk te herkennen
Oud 30-08-2003, 21:05
grandmommy
grandmommy is offline
ja, daar dacht ik ook al aan, maar dan zouden de wolken hoger en achter de zon moeten zitten, en dat is in verband met lichtjaren blabla nogal onlogisch. ik weet het ook niet maar ik hou het toch op een haar voor de lens, waar de fotograaf handig gebruik van heeft gemaakt.
Oud 30-08-2003, 23:12
Shade
Shade is offline
omg....lees gewoon m'n eerste post...
Dit is niet wat ik DENK dit is wat het IS
Tis een bekend fenomeen
Oud 30-08-2003, 23:25
ice776
ice776 is offline
Het is GEEN haar , gewoon een "zwarte lijn in de lucht"...
en die andere vlekken op de foto is gewoon vuiligheid op de lens
Oud 31-08-2003, 10:55
grandmommy
grandmommy is offline
ik heb ook weleens iets vaags gezien in het luchtruim, was 's nachts in frankrijk. ik stond met mijn ouders en vrienden sterren te kijken, er waren heel veel vallende sterren namelijk. maar opeens zag ik een 'vallende ster' mmet een gebogen staart, waarvan de punt naar de bol wees ( snapje? dus een een halve cirkel achter die bol) dit geval bleef zo'n anderhalve minuut hangen, en 'vloog' naar het westen, waar hij na dus anderhalve minuut vervaagde. de staart bleef die anderhalve minuut precies hetzelfde en werd niet recht ofzo.
toen we na die vakantie thuiskwamen achten we dat het iets bijzonders was, en we waren er zo'n beetje van overtuigd dat het of een planeet , of een bijzondere meteoor was.
nee hoor, bleek later: het was gewoon een brokstuk van een space shuttle of whatever, die toevallig die avond was opgestegen, en die wij toevallig net zagen.
Oud 31-08-2003, 13:12
Shade
Shade is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 31-08-2003 @ 11:55:
ik heb ook weleens iets vaags gezien in het luchtruim, was 's nachts in frankrijk. ik stond met mijn ouders en vrienden sterren te kijken, er waren heel veel vallende sterren namelijk. maar opeens zag ik een 'vallende ster' mmet een gebogen staart, waarvan de punt naar de bol wees ( snapje? dus een een halve cirkel achter die bol) dit geval bleef zo'n anderhalve minuut hangen, en 'vloog' naar het westen, waar hij na dus anderhalve minuut vervaagde. de staart bleef die anderhalve minuut precies hetzelfde en werd niet recht ofzo.
toen we na die vakantie thuiskwamen achten we dat het iets bijzonders was, en we waren er zo'n beetje van overtuigd dat het of een planeet , of een bijzondere meteoor was.
nee hoor, bleek later: het was gewoon een brokstuk van een space shuttle of whatever, die toevallig die avond was opgestegen, en die wij toevallig net zagen.
kijk daar zijn veel UFO verhalen
mensen gaan er vaak vanuit als ze een UFO zien dat het meteen een buitenaards ruimteschip is ofzo...maar er zijn zoveel verklaringen....en dat is er 1 van idd
Oud 31-08-2003, 14:21
grandmommy
grandmommy is offline
oh dat was echt erg, wij dachten echt wekenlang dat we een bijzonder natuurverschijnsel hadden gezien, bleek het gewoon een stuk door de dampkring neerstortend trash te zijn... suf!
Oud 31-08-2003, 18:06
thomaske
thomaske is offline
ongelofelijk.
Oud 31-08-2003, 19:24
Shade
Shade is offline
Citaat:
thomaske schreef op 31-08-2003 @ 19:06:
ongelofelijk.
17m?....
Oud 31-08-2003, 20:11