Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2003, 12:42
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
ik had het uitgemaakt met mijn vriend, maar hij kon dit echt niet aan, hij maakte zichzelf helemaal kapot. Hij was dan voor een paar uur verdwenen, en dan belden z'n ouders naar mij. Ik was natuurlijk dood ongerust, want ik wilde het wel uitmaken, maar ik wilde niet dat hij iets doms zou doen. Hoe dan ook was hij er dan terug, en heb'k heel lang met hem gepraat. Hij zat er zo door , leven zonder mij had geen zin meer zei hij enzo. En ik vrees dat ik me een beetje te veel heb laten gaan en ik heb hem zo redelijk beloofd een tweede kans te geven. Wat ik eigenlijk niet had mogen doen tussen ons gaat het NIET meer, maar dat vind ik. En hij is daar helemaal niet akkoord mee...
Vannemorgen kwam ik wakker en had ik er al direct spijt van, maar ik kan toch niet vandaag zeggen dat ik verkeerd was , hij was gisteren zo dolgelukkig...
Dan voel'k me alleen maar een nog grotere bitch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2003, 12:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 19-12-2003 @ 13:42:
Hij zat er zo door , leven zonder mij had geen zin meer zei hij enzo.
Dat is gewoon emotionele chantage. Vertel 'em dat 'ie zich niet aan moet stellen, en door moet gaan met z'n leven. Een relatie uit meedelijden werkt niet.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 12:57
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
en het vandaag dan alweer uitmaken? Nu hij juist zo blij weer is, en alles terug in orde volgens hem is...
Das toch net zo hartloos van eerst zeg ik je gisteren dat het goed is, een tweede kans, en vandaag doe ik hem daar weer zoveel zeer
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 13:24
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 19-12-2003 @ 13:57:
en het vandaag dan alweer uitmaken? Nu hij juist zo blij weer is, en alles terug in orde volgens hem is...
Das toch net zo hartloos van eerst zeg ik je gisteren dat het goed is, een tweede kans, en vandaag doe ik hem daar weer zoveel zeer
Dat hij zo doet omdat het uit is, is zijn keuze. Hij kan zich ook een beetje vermannen en er normaal mee omgaan. Zijn gevoelens zijn niet jouw verantwoordelijkheid.
Oud 19-12-2003, 14:45
Verwijderd
Jij moet het weten, maar in feite heeft hij met zijn onverschillige gedrag, jou onnodig gekwetst
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 16:24
Luna
Luna is offline
Ik snap niet dat hij zo blind is om niet in te zien dat deze relatie nu gebaseerd is op medelijden vanuit jou. Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar hem toe gaan en eens goed met hem praten. Dit gaat toch niet werken als jij het niet wil, dan kun je hem ook maar beter niet langer in die waan laten.
Het zal vast moeilijk zijn maar jij moet niets tegen je wil doen en je leeft niet voor die jongen, maar voor jezelf.
Oud 19-12-2003, 17:01
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Het is denk erg dom geweest om het weer aan te maken. Je doet hem daar zo mogelijk alleen maar nog meer pijn mee. want je snapt waarschijnlijk zelf ook wel dat een realtie uit medelijden voor hem niet gaat werken. Ga dus naar hem toe en vertel hem eerlijk dat het voor jou gewoon echt niet meer hoeft. op langer termijn is dat voor hem ook beter. En probeer gewoon bij je standpunt te blijven. Hij speelt op je gevoel, en hij is er vast niet zo ernstig aan toe als dat hij laat voorkomen.
Oud 19-12-2003, 19:40
PardonMe
PardonMe is offline
Het weer aanmaken uit medelijden heeft geen zin, dat zie je nu zelf ook al in...
Die relatie tussen jullie werkt niet meer.. heel nobel van je dat je niet wilt dat hij zich rot voelt, maar moet jij daarvoor maar jezelf opzij schuiven en met iemand zijn met wie je helemaal niet wilt zijn...?
Hij zal er zelf mee om moeten gaan dat het uit is..

Je kunt het beter maar weer uitmaken, want hier schiet je echt niks mee op.. Hoe kun je nu met goed fatsoen met hem samenzijn als je dat helemaal niet wilt..?
En ik denk dat je het maar beter zo snel mogelijk weer uit kunt maken, want anders dan moet je het slechte nieuws over een tijdje weer vertellen en dan gebeurt en waarschijnlijk weer hetzelfde..

Een relatie gebaseerd op medelijden dat werkt niet..
Oud 19-12-2003, 20:12
oldt3
oldt3 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-12-2003 @ 13:44:
Dat is gewoon emotionele chantage. Vertel 'em dat 'ie zich niet aan moet stellen, en door moet gaan met z'n leven. Een relatie uit meedelijden werkt niet.
ja amai da zou ik NOOIT pikken.
Je kunt het ook anders zeggen,zeggend at je hem nog veel wilt zien,hem zult missen,...

Ik kan niet hart zijn,ben ik veel te lief voor.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 20:17
Verwijderd
Citaat:
122450146 schreef op 19-12-2003 @ 21:12:
Je kunt het ook anders zeggen,zeggend at je hem nog veel wilt zien,hem zult missen,...

Ik kan niet hart zijn,ben ik veel te lief voor.
En daarom moet je maar over je heen laten lopen? Ik ben ook veels te goed voor sommige mensen maar daardoor profiteren ze ook zwaar van, bijvoorbeeld ik kom altijd werken als niemand anders zin heeft... totdat je door hebt dat jij steeds degene bent die dat doet en dan ga je je wel hard opstellen.

Gewoon hard opstellen, je kan een onaardige boodschap ook aardig brengen...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 15:20
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ach, dan zeg je toch gewoon naar een paar dagen dat je hem echt wel een tweede kans wilde geven, maar dat je gewoon aan jezelf merkt dat het jou echt niet lukt om een relatie te blijven hebben. Je moet in die periode gewoon niks doen. Een relatie uit medeleiden is echt belachelijk. Zeg gewoon dat je hem wel leuk vindt, maar dat je gewoon niet verliefd op hem bent. Zeg tegen hem dat jullie over een paar weken nog wel eens uit kunnen gaan, met andere vrienden, maar dat je nu gewoon even wil zorgen dat jullie elkaar vergeten.
Oud 21-12-2003, 15:39
juno
juno is offline
Als jij denkt gelukkiger te zijn zonder hem...het gaat in een relatie net zo goed om jou als om je partner. Medelijden zorgt er alleen maar voor dat je hem kwalijk gaat nemen dat hij jou als het ware gevangen neemt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:19
Stefanie
Stefanie is offline
Het is een vreselijk gevoel als je het niet kan uitmaken omdat je weet dat je vriend/vriendin dan rare dingen kan gaan doen. Dan ga je het juist rekken zodat het er niet van komt, maar eigenlijk heb je jezelf ermee. Jij wordt er steeds ongelukkiger door en jullie relatie wordt er heus niet beter op. Je moet voor 1 dag sterk zijn en het uitmaken. Vertel hem duidelijk alles waar je mee zit en probeer niet zoveel aandacht te schenken aan zn emoties (want dan ga je weer spijt krijgen) Laat hem dan een tijdje met rust, hij komt er zeker wel weer bovenop!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 00:39
Sangria
Sangria is offline
been there too.. nouja, iets anders dan.. ik had exlief gebeld met de mededeling dat ik um ergens over wou spreken en dat het niet echt een leuk gesprek ging worden. Blijkbaar klonk ik zo onheilspellend dat hij al wist hoe laat het was want hij zei dat als ik het uit wou maken dat ik dat ook wel op dat moment kon zeggen. Nou vind ik uitmaken over de telefoon toch wel heel onpersoonlijk, maar ik kon moeilijk gaan liegen/ schijn ophouden, dus ik zei dat het daar op neer kwam. Een half uur later stond hij helemaal in tranen voor m'n neus met allemaal verhalen over zn leven dat niks meer waard was. Dus na een heel lang gesprek was het weer aan, terwijl ik juist zo blij was dat ik van hem af was (klinkt bot, maar zo voelde t nou eenmaal ). Ik heb het toen een paar dagen aangekeken, maar was hem na een week alweer zat.. Uiteindelijk heb ik het na twee weken weer uitgemaakt.. Had het beter gelijk kunnen zeggen, achteraf gezien.. Maar ik was jong en naïef
Oud 22-12-2003, 08:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
122450146 schreef op 19-12-2003 @ 21:12:
Je hebt weinig keus he.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 11:28
Dark Angel
Dark Angel is offline
Weet je wat ik echt raar vind? Dat zijn ouders jou bellen om het weer 'goed' te maken. Wat hebben die lui te zeggen over jullie relatie? NIETS! Het is bijzonder oneerlijk om jou verantwoordelijk te stellen voor wat die gozer nu voor gekke dingen doet. Hij heeft zelf met z'n lompe en onnadenkende gedrag jou in laten zien dat het niets werd, dan moet 'ie nu gewoon ook een vent zijn en zijn levensgeluk niet als een molensteen om jou nek hangen. En zijn ouders hebben dat recht al helemaal niet!

Dus wees gewoon maar even die bitch. Dat voelt vreselijk maar het moet even. Verbreek het contact helemaal, dan gaat dit hele process 10x sneller als wanneer je het zich voort laat slepen. Je zal zien dat het een opluchting is.

En nog even ter herhaling, want dit is heel belangrijk:

Citaat:
Last Resort schreef op 19-12-2003 @ 14:24:
Zijn gevoelens zijn niet jouw verantwoordelijkheid.
Oud 22-12-2003, 21:31
Verwijderd
Het grappigste is nog wel dat het gaat om iemand die haar behoorlijk lomp heeft behandeld (zie http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=692435 )
Gewoon weer dumpen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 22:18
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
ja, ik weet het, twas redelijk dom na wat hij gedaan had, het hem te vergeven shame on me. Maar ja, ik zie hem er toe in staat hoor,om zo'n domme dingen te doen. En zoals hij reageerde was echt nie meer normaal, hij ging het echt doen dacht ik. Maar zoals jullie zeggen ik sta nie in voor zijn gevoelens of reacties. Dus heb ik het gisteren al weer uitgemaakt, nu is hij natuurlijk weer helemaal kapot, maar ja ik kan niet verder blijven doen. En als hij iets doms wilt doen is dat zijn keuze (en vind'k ook maar redelijk zielig)
Heel erg bedankt iedereen kvoel me nu toch niet meer zo'n bitch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten