Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2003, 20:20
Mir-idiotA
Naar aanleiding van bepaalde topics en standpunten van menigeen wil ik wel eens horen vanaf welke leeftijd jullie vinden dat mensen drugs mogen gebruiken?

Ik zie veel mensen zeggen dat mensen onder de 16 te jong zijn terwijl ze zelf 17 zijn. Dan denk ik...oke? Zoveel verschil hoeft daar niet tussen te zitten.

-----------------------------------------------------------------------

Ikzelf zou eerder kijken naar de persoon die de drugs gebruiken.
Je hebt aan de ene kant jongens en meiden van 19 die zich als kleuters gedragen en aan de andere kant jongens en meiden rond de 14/15 die erg veel verantwoordelijkheid hebben.
Ik kijk dus echt niet naar leeftijd hierbij, en vind het altijd beetje vreemd als anderen zeggen: ach man, klets niet. Je bent zelf nog een broekie van 14... (bijvoorbeeld)

Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 20:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2003, 20:25
cha0s
cha0s is offline
Ik deel je mening.
Oud 16-06-2003, 20:26
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Er is natuurlijk geen universele leeftijd waarop je zegt "en nu ben je klaar om drugs te gaan gebruiken". Zelf geef je dit inderdaad ook al aan. Feit is wel dat je op je 14e, 15e vaak de waarheid in pacht denkt te hebben, dat je het gevoel hebt dat je 'mentale toestand' volgroeid is. Als je dan een jaar of 18, 19 bent, realiseer je je pas dat je op dat moment eigenlijk helemaal niet zo veel wist van de dingen des levens. Juist in de puberteit ben je erg ontvankelijk voor signalen van buitenaf - in dit geval de drugs die met je geest aan de haal gaat - en dat kan nog weleens grote gevolgen hebben. Na het einde van de puberteit (circa 18 jaar, alhoewel dit natuurlijk per persoon verschilt) krijg je vaak wat meer structuur in je leven, zowel op sociaal vlak als op geestelijk gebied. Daarom ben ik zozeer voor een 'late kennismaking' met allerhande drugs.

Tot zover het abstracte gelul.
Oud 16-06-2003, 20:29
Mir-idiotA
Daar heb je gelijk in (meer kennis op latere leeftijd), maar je zegt zelf al: 'vaak', dus niet altijd.
Je kan dus echt niet altijd uitgaan van die leeftijd en denken: och kindje, je bent nog veel te jong en weet daar niets van af...
En meestal gaan veel mensen daar wel van uit.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 20:32
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 16-06-2003 @ 21:29:
Daar heb je gelijk in (meer kennis op latere leeftijd), maar je zegt zelf al: 'vaak', dus niet altijd.
Je kan dus echt niet altijd uitgaan van die leeftijd en denken: och kindje, je bent nog veel te jong en weet daar niets van af...
En meestal gaan veel mensen daar wel van uit.
Het gaat niet alleen om kennis, maar ook om de hele vorming van je 'mens-zijn' als het ware. Een deel van die vorming ontstaat door middel van ervaring. Ik ben van mening dat als je drugs gebruikt - wiet en alcohol natuurlijk in mindere mate - dat je geestelijke toestand hoe dan ook wordt aangetast. Je visie op het leven verandert gewoon. Als je een basis en structuur hebt (die je gewoon simpelweg op je 13e nog niet bezit), kun je aan de hand daarvan op speurtocht gaan naar de 'andere' kanten van je bewustzijn.

Snappez-vous?
Oud 16-06-2003, 20:37
Mir-idiotA
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 16-06-2003 @ 21:32:
(die je gewoon simpelweg op je 13e nog niet bezit)

Snappez-vous?
Ik snap het Ook mee eens.
Maar mensen van 19 kúnnen dat ook missen en ik geloof dat er kinderen zijn die dat op hun 13e wél bezitten...
Sommigen zijn 10 jaar ouder dan dat ze zijn, en hebben een hele levensvisie. Niet veel, maar ik geloof wel dat ze er zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 20:52
squat
squat is offline
Maar je kan geen regels maken die bepaalde 19-jarigen uitzonderen en sommige 13-jarigen toestaan om drugs te kopen of gebruiken. Daarom vind ik dat de huidige regels goed genoeg zijn. Alhoewel ik niet begrijp waarom je 16 moet zijn voor alcohol en 18 voor softdrugs.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 21:09
Mir-idiotA
Nee. Met regels gaat het weer heel anders idd..
Daar was dit topic niet echt op gericht alleen (de titel doet dat wel vermoeden )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 00:13
AtHell
AtHell is offline
Eigenlijk zou men een test moeten ondergaan om geschikheid te bepalen maar dat is veel te veel crap, dus gooi die leeftijd maar omhoog, niets vanaf je 16e zuipen, alles vanaf 18.

(hoewel me dat op het moment wel enorm kut lijkt, geen bier voor mij meer.. )
Oud 17-06-2003, 16:21
Thought Alive
Thought Alive is offline
Ik vind dat je ermee mag beginnen wanneer je er klaar voor denkt te zjin. Als dat voor jou op je 12e is heb ik daar geen problemen mee, als jij daar dan later spijt van krijgt heb ik daar ook geen problemen mee. Tenzij je misschien mijn kind bent ofzo, maar dan zou ik misschien wel enigszins in staat zijn om te bepalen of jij er klaar voor bent...of ik het te horen zou krijgen is wat anders en of ik het tegen zou kunnen houden is ook weer wat anders...
Oud 17-06-2003, 16:36
Mir-idiotA
dat is dus wat moeilijk om te zeggen denk ik. Veel kinderen hebben op een bepaalde leeftijd het idee dat ze overal klaar voor zijn...en daarna merken ze opeens of beseffen ze later dat dat niet het geval was.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:48
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 17-06-2003 @ 17:36:
dat is dus wat moeilijk om te zeggen denk ik. Veel kinderen hebben op een bepaalde leeftijd het idee dat ze overal klaar voor zijn...en daarna merken ze opeens of beseffen ze later dat dat niet het geval was.
Eigen verantwoordelijkheid vind ik dus...
Oud 18-06-2003, 19:21
Iveauh
Iveauh is offline
Jooo,

Ik ben nu zelf 14, ik doe het iig 1 keer per week, ik probeer het te beperken tot het weekend. Ik denk dat ik er klaar voor ben, ik heb nog geen commentaar gehad van buitenaf en niemand weet het zo ongeveer.
Me moeder zegt dat ik nog maar paar jaartjes moet wachten, 16 of 17 ofzo , maar ik denk dat de meeste jongeren ook wel aan 14 of 15 denken, vin ik zelf wel mooie leeftijd
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:44
mind
mind is offline
Citaat:
Reel-bigfish schreef op 18-06-2003 @ 20:21:
Jooo,

Ik ben nu zelf 14, ik doe het iig 1 keer per week, ik probeer het te beperken tot het weekend. Ik denk dat ik er klaar voor ben, ik heb nog geen commentaar gehad van buitenaf en niemand weet het zo ongeveer.
Me moeder zegt dat ik nog maar paar jaartjes moet wachten, 16 of 17 ofzo , maar ik denk dat de meeste jongeren ook wel aan 14 of 15 denken, vin ik zelf wel mooie leeftijd
wat?? crack roken?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 23:46
Thought Alive
Thought Alive is offline
Wat bepaalt eigenlijk of je er klaar voor bent?
Oud 19-06-2003, 09:25
klaartje101
klaartje101 is offline
Waarom zou je het überhaupt doen????
Leeftijd maakt toch niet uit?
Maar ja het is je eigen keuzen. Niemand beslist dat voor jou.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:40
Egidius
Egidius is offline
ikzelf ben 16 jaar (ja, d'r staat 18 onder m'n avatar (die'k niet heb) was foutje) maar als ik drugs (blowen dus) gebruik doe ik dit eigenlijk zelden met mijn leeftijdsgenoten, altijd ouderen. Ik ga eigenlijk ook veel meer met ouderen om, mijn main vrienden groep (van mijn leeftijd of iets ouder) smoked nauwelijks en als ze het doen vind ik het niet zo tof (ze zijn altijd met een hele grote groep en gaan allemaal ubervaag doen). Ik vind dat je je wel een beetje moet kunnen gedragen als je (in dit geval) hebt geblowed, een lachkick moet kunnen enzo, maar meteen weer back 2 oldskool tikkertje gaan doen of dat soort ongein, nee, dat is aan mij niet besteed. Ik vind dat het gewoon ligt aan het persoon en die mening deel ik met anderen geloof ik (sorry te weinig tijd om alles door te lezen: examens )
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 16:37
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
Egidius schreef op 19-06-2003 @ 16:40:
Ik vind dat je je wel een beetje moet kunnen gedragen als je (in dit geval) hebt geblowed, een lachkick moet kunnen enzo, maar meteen weer back 2 oldskool tikkertje gaan doen of dat soort ongein, nee, dat is aan mij niet besteed.
Tikkertje is heel leuk hoor als je geblowet hebt (niet zo leuk als verstoppertje, maar dat terzijde), je valt er niemand mee lastig en je hebt lol, waarom zou je het dan niet doen? Omdat je je dan niet "goed" gedraagd? wat een onzin...
Oud 19-06-2003, 17:36
Billy_bob
Billy_bob is offline
wanneer je eraan toe bent! (net als sex)
Oud 19-06-2003, 17:37
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Thought Alive schreef op 19-06-2003 @ 17:37:
Tikkertje is heel leuk hoor als je geblowet hebt (niet zo leuk als verstoppertje, maar dat terzijde), je valt er niemand mee lastig en je hebt lol, waarom zou je het dan niet doen? Omdat je je dan niet "goed" gedraagd? wat een onzin...
Ben dus niet de enigste . Had ik ook laatst en een lol dat we hadden haha! Wat zoude al die mensen wel niet gedacht hebben! Maar ik was in iedergeval in me sas
Oud 20-06-2003, 12:40
Verwijderd
Met bay blades ( of hoe de fuck je dat ook schrijft ) spinnen. En dan niet die fake ass shit uit de chips maar een vriend van me heeft die echt grote dingen. Echt heftig gek. Als je zo high als een papagaai bent en dan bay blade spinnen. Wicked.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten