Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2003, 05:04
Verwijderd
Ok... ben ik de hele nacht op voor t school aan t werken, en ik kan alleen met laptop printen, MAAR mijn werk is gemaakt op de pc dus dat moet ik dan verhuizen van pc naar laptop, op laptop zit geen diskettestation, alleen cdrom, dus ik schrijf de hele tijd alles op cd en print t dan via laptop af.
Nix aan de hand behalve dat de cd ff een raar geluidje maakte in de laptop, maar de keren erop deed ie dat ni meer. Tot ik em net in de pc stop en opeens hoor ik een harde knal (ik dacht eerlijk gezegd dat er iets uit de kast flikkerde en bereidde mij al voor op een slag in mijn nek ofzo) en daarna een hoop geratel, schrijver niet meer open te krijgen en compu liep vast. Ding opengepeuterd via dat gaatje en ik zie mijn cd in gruzelementen...
Wtf en hoe kan dit en waarom...
en voor wie het niet gelooft, ik geloof het zelf ook niet:
http://home.studenten.net/~mutant/cdontploft.JPG

En ik heb ff geen zin om hiernaar te zoeken in de topics... mocht dit al zijn gebeurd, sorry dan, maar ik ben nu een beetje hysterisch en zou wel willen weten hoe de fuck dit kan...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2003, 05:14
Blizz
Blizz is offline
moet je eens op got.tweakers.net zoeken, gebeurd wel vaker, beetje raar, is je cdrom nu ook kapot?
Oud 27-05-2003, 05:15
Koen
Koen is offline
Jup, dat bestaat.

Als je Cd speler zo ontzettend warm wordt en je Cd 't niet meer aankan 'ontploft' ie tijdens 't draaien. Heeft waarschijnlijk 2 oorzaken; je Cd is niet van al te beste kwaliteit en je Cd speler/writer wordt of liever werd veel te warm.

Heel vervelend, maar ik betwijfel of je daar garantie op hebt, aangezien 't waarschijnlijk met name aan de cd lag..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 05:21
Verwijderd
Op mijn pc zit aparte cdrom/writer, mijn writer durf ik niet meer dicht te doen, daar zit een heleboel troep binnenin.

Maar de writer had al een uur nix hoeven doen, kan de cd ook te warm zijn geweest (of had ik dat moeten voelen?). Misschien wel niet zo n goeie kwaliteit...
Damn en daar stond ook een hele backup op.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 07:47
Koen
Koen is offline
Warmte hoeft niet van het apparaat zelf te komen, maar kan ook van een speler/writer eronder/erboven komen bijvoorbeeld.

Of hij was misschien al kapot waardoor de cd scheef ging draaien, en als ie eenmaal scheef draait gaat 't natuurlijk helemaal fout.. Maar ik denk dat 't 'ontploffen' met name door oververhitting is gekomen..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 12:54
Verwijderd
Toch blijft het een vreemde zaak... de writer is maar een half jaar oud, de writer noch de speler erboven waren het uur ervoor in gebruik geweest en de cd was niet warm toen ik hem van laptop naar pc verplaatste... Zal het dan maar bij een slechte cd houden... of misschien, die cd is heel vaak voor hele kleine gebrande stukjes gebruikt... zou het daaraan kunnen liggen? (Ja ik vraag t me toch echt af... alles ligt hier trouwens onder cdlaagschilfertjes... glittert nogal ) Maar ondertussen ben ik al meer dan 24 uur wakker... *gaapt*)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:07
Koen
Koen is offline
Na wat onderzoek lijkt 't toch vooral op dat bepaalde CD spelers dit doen. De Aopen 52x had hier erg veel last van, maar jij lijkt een Philips te hebben.

Het komt kennelijk vooral doordat de Cd uit balans raakt. Stel je maar voor, die cd-speler laat je cd 5000 keer per minuut ronddraaien. Hij hoeft maar nét dat kleine beetje te remmen op een verkeerd punt of net iets harder te gaan, dat ding begint scheef te draaien en in een milliseconde crasht ie tegen de buitenkant, nah als een cd met 5000 omwentelingen per minuut een randje raakt vliegt dat ding natuurlijk in stukken door je cd speler...

Maar wel balen. Schijnt bij elk type Cd te kunnen gebeuren, maar ik zou Philips maar eens mailen, dikke kans dat je hier nog wel garantie op hebt..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 15:50
Retinite
Retinite is offline
Ja dit gebeurt wel redelijk vaag, vriend van mij had net nieuw spel gekocht, ontploft de cd, vliegt ht hele voorkantje van cn cd-rom speler (dus neit de brander) er keihard van af en de cd heel reg kapot natuurlijk, maar hij kreeg een nieuwe...
Oud 27-05-2003, 17:11
Verwijderd
Vrijwel altijd is onbalans te wijten aan slechte CD-R's. Slecht in de vorm van niet helemaal plat, plus de daarbij vrijkomende warmte.

Tsjah, het is een bekend iets. Niet dat 't zo enorm veel voorkomt, maar 't is 'common' bij hele snelle CD-ROM spelers. Daarom pleit ik ook voor niet zulke snelle
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 27-05-2003 @ 18:11:
Vrijwel altijd is onbalans te wijten aan slechte CD-R's. Slecht in de vorm van niet helemaal plat, plus de daarbij vrijkomende warmte.

Tsjah, het is een bekend iets. Niet dat 't zo enorm veel voorkomt, maar 't is 'common' bij hele snelle CD-ROM spelers. Daarom pleit ik ook voor niet zulke snelle
Pleit jij of je portemonne ervoor?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Revenge of the machine
Oud 27-05-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 27-05-2003 @ 18:11:
Inderdaad, of je zet je CD-Rom speler op een maximum snelheid.

Ik meende eens ergens gelezen te hebben dat 52x de meest gangbare maximum snelheid is, daarboven is eens een 72x uitgekomen, maar omdat het "ontploffen" van cd's daar vaak bij voorkwam, zijn ze gestopt met het ontwerpen van snellere CD-Rom spelers.
Correct me if i'm wrong.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 01:44
Verwijderd
Volgens mij is t 48x en ja het is een Philips.
(en ondertussen al bijna 48 uur wakker, echt ik HAAT school!).
Begint die leraar ook nog te zeiken dat ik eerder had moeten beginnen en zulke dingen moet voorzien, ja hoe is t nou, heb al genoeg te doen!
Ons pa gaat em morgen uit elkaar draaien want hij zit helemaal vol met cdstukken, mijn kamer ligt trouwens ook al onder. Dat mogen ze trouwens wel eens op de cds zetten dan, kijk uit, kan ontploffen... (ben nog altijd niet helemaal over de schrik van de knal heen, het was alsof ik de kast op mijn nek kreeg).
Dan maar werken met ftpen en wat ik nodig heb op internet gooien (handig met een modempje... GROM)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 04:55
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 27-05-2003 @ 18:25:
Pleit jij of je portemonne ervoor?
Common sense pleit daar voor
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 10:34
Yohst
Yohst is offline
Boven de 40 speed (oid) heb je dat gevaar ja, als je cd bijvoorbeeld niet helemaal symetrisch is gedrukt. Er is wel 'rem' software voor te vinden op internet.
Oud 30-05-2003, 00:43
Verwijderd
Wat ik mij trouwens bedacht... weet niet of ik het al duidelijk heb verteld, maar de cd voelde niet warm aan, de writer en speler waren het laatste uur niet in gebruik geweest en toen het ding ontplofte, was geen van de twee bezig, ik was nog niet eens aan het schrijven! Dus waarom zou hij dan ontploffen als ie niet bezig is? Het enige wat ik kan bedenken is dat als je een cd er net hebt ingestopt, doet de writer/speler wel es een rondje draaien en dat het dan gebeurd zou kunnen zijn maar dat lijkt me ook weer vaag omdat hij in de tijdsspanne dat hij erin werd gedaan en dat hij ontplofte dat hij daar allang klaar mee moest geweest zijn...

Volgens mij wou iemand mij gewoon straffen omdat ik altijd te laat met schoolwerk begin
Ach ja, het blijft vaag...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Dreams schreef op 28-05-2003 @ 11:34:
Boven de 40 speed (oid) heb je dat gevaar ja, als je cd bijvoorbeeld niet helemaal symetrisch is gedrukt. Er is wel 'rem' software voor te vinden op internet.
Dat hangt helemaal af van de kwaliteit van de CD-speler, ik heb hier een Toshiba DVD-ROM speler (16x48) en in m'n andere PC een LG Electronics 52x en beide slikken alle CD's perfect...terwijl ik toch behoorlijk wat CD's heb die echt gruwelijk geperst zijn, gat niet precies in het midden, dikteverschillen in het oppervlak e.d. Het hangt van de kwaliteit van het stabilisatiemechanisme af, daar moet je gewoon op letten bij het merk wat je koopt (A-Open en Afreey zijn goede keuzes).
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 09:01
Da Burner
Da Burner is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-05-2003 @ 11:50:
Dat hangt helemaal af van de kwaliteit van de CD-speler, ik heb hier een Toshiba DVD-ROM speler (16x48) en in m'n andere PC een LG Electronics 52x en beide slikken alle CD's perfect...terwijl ik toch behoorlijk wat CD's heb die echt gruwelijk geperst zijn, gat niet precies in het midden, dikteverschillen in het oppervlak e.d. Het hangt van de kwaliteit van het stabilisatiemechanisme af, daar moet je gewoon op letten bij het merk wat je koopt (A-Open en Afreey zijn goede keuzes).
nou.. nee, Aopen is geen aanrader. die spelers hebben soms vreemde toerentallen. zie tweakers.net forum. veel voorgekomen. Aopen cd-spelers zijn daar berucht
Oud 07-06-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-05-2003 @ 11:50:
Hoe meet jij dan dikteverschillen in je CD's?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:50
Dr Evil
Dr Evil is offline
** off topic **

Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:18
Verwijderd
Kheb er 1 van HP. Nooit problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten