Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 15:19
stier
stier is offline
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of meisjes dit aardig/leuk/aantrekkelijk vinden als een jongen of man voor hun:

-de deur voor je openhoudt als je ergens naar binnen wil en hij je dan voor laat gaan,
-het portier van een auto voor je open houdt en je vervolgens je laat instappen en dan je ook nog de veiligheidsgordel aanreikt,
-je voor laat gaan bij het instappen in de bus?

Vallen jullie hierop of vind je het grote onzin? Ik vind dat het wel mooi staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2003, 15:20
Thomas
Thomas is offline
Mijn vriendin vindt het helemaal niets. Dat is echt zoiets van vroeger en past totaal niet meer in deze moderne tijd. Tuurlijk kan je wel aardig zijn ed, maar echt ver daarin hoef je niet meer te gaan.

Overigens staat de hedendaagse feminist hier lijnrecht tegenover, toch?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 15:21
Dminor
Dminor is offline
Ik vind het lulkoek. De deur openhouden is leuk, als maar blijkt dat je het niet echt meent.
Oud 04-06-2003, 15:29
M@rco
M@rco is offline
Ehm... ik ben geen meisje, maar ik kan me voorstellen dat het snel gaat irriteren
Oud 04-06-2003, 15:36
Gwinnie
Gwinnie is offline
deur open houden heeft wel wat, maar niet van de auto ofzo, tenzij hij er toevallig naast staat.

en veiligheidsgordel aangeven? moetie zeker eerst helemaal over me heen gaan hangen met zn neus tussen me tieten om me daarna heel 'galant' de gordel aan te geven? nee dank je...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 15:43
ieneminie
ieneminie is offline
Mij lijkt het ECHT NIKS! OUDERWETS
Oud 04-06-2003, 15:48
Verwijderd
Dat soort dingen lijken me niet meer dan vanzelfsprekend. Gewoon een kwestie van wellevendheid, iets waar veel mensen tegenwoordig niet meer van gehoord hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 15:52
BigBear
BigBear is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 04-06-2003 @ 16:36:
en veiligheidsgordel aangeven? moetie zeker eerst helemaal over me heen gaan hangen met zn neus tussen me tieten om me daarna heel 'galant' de gordel aan te geven? nee dank je...
eeehhmmm... waar zit de veiligheidsgordel in auto's waarin jij meerijdt? Als je iemand helpt met instappen sta je volgens mij aan de portierzijde (buiten de auto), en daar zit ook de gordel. Tenzij je in van die racemonsters met een vierpuntsgordel meerijdt natuurlijk...

ontopic: Ik ben denk ik van de oude stempel, want ik vindt een normale beleefdheidsvorm dat je de deur voor iemand openhoud enzo. Natuurlijk niet als je snel om iemand heen loopt om persé eerst bij de deur te zijn, want dat komt zo "ieks, slijmbal" over, maar ja....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 15:56
m@rie
m@rie is offline
Ik vind het wel netjes/leuk als een jongen de deur voor mij openhoudt als ik ergens naar binnen wil en me dan voor laat gaan. Hij hoeft het portier van de auto niet voor mij open te houden dat vind ik weer iets té overdreven. Mij voor laten gaan bij het instappen in de bus is ook wel netjes.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 15:58
Qimm
Qimm is offline
Ik vin het wel lief dat hij mij altijd voorlaat Maar het is echt niet nodig Ik ben een grote meid!
Oud 04-06-2003, 16:02
Verwijderd
ik vind het wel lief als iemand dat voor mij doet, maar ik denk wel dat het me naar verloop van tijd zal irriteren als elke keer als ik ergens in of uit wil gaan hij de deur voor mij opent.. een aantal keer is leuk, maar je moet het niet overdrijven

bijweg, iemand had het over feministes, nou ben ik zelf ook vrij feministisch, maar ik vind het wel leuk hoor, als iemand dat voor mij doet* de volgende keer doe ik het nml dan bij hem *
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:03
Verwijderd
tussen in, te veel dan ga ik me benauwd voelen, en helemaal niet, dan voel ik me niet belangrijk genoeg.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:13
brynn
brynn is offline
als het zo uit komt vind ik het wel koel, maar niet te overdreven of te vaak.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:18
Verwijderd
af en toe vind ik het heel leuk, maar moet niet all the time zijn.. maar keertje spontaan ofzo.. is lief!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:27
sinsere
sinsere is offline
Ik zou er niet op afknappen als hij het niet zou doen .. maar mijn vriend doet het zo nu en dan ineens spontaan en dat vind ik wel superlief
Oud 04-06-2003, 16:34
Verwijderd
Ik ben voor hoffelijkheid.

Alleen de riem aangeven vind ik een beetje overdreven.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:37
M@rco
M@rco is offline
Ja, tuurlijk hou ik best de deur voor iemand open ofzo, dat spreekt voor zich. Maar 't lijkt me wel irritant als iemand constant de hele dag om je heen rent om alles wat open kan voor je open te houden. Dan krijg je toch op een gegeven moment wel zoiets van "jaahaaa, dat kan ik zelf ook wel!"
Oud 04-06-2003, 16:39
Vevay
Ik ben voor. Al zijn de meeste mannen dat niet.
Leuk, als hij de deur voor me openhoudt, maar dat gordel-gedeelte.. ik doe mijn gordel zelf wel om.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:41
blackfairy
blackfairy is offline
Zo af en toe een deur open houden vind ik wel netjes lief en leuk . maarre de rest hoeft niet zo nodig... dat t zo nu en dan gedaan word, nouja is wel leuk maar t zou me vreselijk gaan irriteren.
Oud 04-06-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Vevay schreef op 04-06-2003 @ 17:39:
Ik ben voor. Al zijn de meeste mannen dat niet.
Leuk, als hij de deur voor me openhoudt, maar dat gordel-gedeelte.. ik doe mijn gordel zelf wel om.
De gordel vind ik ook nogal overdreven. Om eerlijk te zijn heb ik ook nog nooit van zo'n gebruik gehoord, het is ook geen geldende etiquette. Deuren openhouden en andere kleine details zijn vanzelfsprekend vind ik. Dat het ongeëmancipeerd zou zijn is onzin. Het zijn gewoon bepaalde regels van wellevendheid. Je hoort je in de openbare ruimte en in gezelschap van anderen gewoon een beetje netjes te gedragen en de etiquette is daar een goed richtsnoer voor. Dat heeft ook niets met geforceerde formele regels te maken. Als je de etiquette kent en volgt voel je je vrijer en zekerder in het sociale verkeer...de meeste mensen tegenwoordig doen gewoon maar wat, verschrikkelijk
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:51
Vevay
Citaat:
nare man schreef op 04-06-2003 @ 17:46:
De gordel vind ik ook nogal overdreven. Om eerlijk te zijn heb ik ook nog nooit van zo'n gebruik gehoord, het is ook geen geldende etiquette.
Ik had er ook nooit van gehoord. Vind het ook een beetje een vreemde gang van zaken; (zoals Bikkelvrouw al zei) hij stopt zijn neus tussen jouw borsten om die gordel te zoeken en vast te maken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 17:02
DisNaks
DisNaks is offline
nee, dat hoeft van mij echt niet...gedoe allemaal
Oud 04-06-2003, 17:08
PardonMe
PardonMe is offline
Ik vind het niet erg als een jongen dat doet... maar het moet ook weer niet te overdreven zijn.. Als ik voorop loop bijvoorbeeld dan kan ik zelf ook wel een deur open maken, dan hoeft hij niet aangesnelt te komen om het voor mij te doen.. (tenzij ik maar aan het duwen ben en er ''trekken'' op die deur staat)
mij voorlaten gaan vind ik ook nog wel prima.. maar de autodeur openmaken voor hem hoeft nou ook weer niet perse.. Die dingen kan ik ook best zelf..

Als het toevallig zo uitkomt is een beetje hoffelijkheid zeker niet weg, maar het moet wel binnen proporties blijven..
(in ieder geval dat je er niet aan hoeft te denken als je iets doet)
Oud 04-06-2003, 17:28
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 04-06-2003 @ 17:18:
af en toe vind ik het heel leuk, maar moet niet all the time zijn.. maar keertje spontaan ofzo.. is lief!
Helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:18
marlies
marlies is offline
Citaat:
Jadie schreef op 04-06-2003 @ 17:34:
Ik ben voor hoffelijkheid.

Alleen de riem aangeven vind ik een beetje overdreven.
Oud 04-06-2003, 18:25
Verwijderd
af en toe lijkt het me wel wat, vind het dan wel lief.. maar ik vind het ook wel een beetje ouderwets
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
stier schreef op 04-06-2003 @ 16:19:

- (...) en dan je ook nog de veiligheidsgordel aanreikt,
Mwoehaha voorzover het überhaupt al gebeurde, om een gordel fatsoenlijk aan te geven moet je vaak helemaal over iemand heen gaan hangen... dag hoffelijke actie
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:19
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 04-06-2003 @ 19:31:
Mwoehaha voorzover het überhaupt al gebeurde, om een gordel fatsoenlijk aan te geven moet je vaak helemaal over iemand heen gaan hangen... dag hoffelijke actie
als je de rest van het topic gelezen had had je geweten dat hij daarmee bedoelde dat je bij het instappen de gordel aanreikt (jij maakt de deur open voor haar, vrouwtje stapt in, jij geeft haar de gordel aan, zodat ze m verder zelf om kan doen..) en dus niet pas als jij zelf achter het stuur zit..
Oud 04-06-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 04-06-2003 @ 17:18:
Yepz Alleen niet teveel, en niet te overdreven. Daarvan ga ik me alleen maar ongemakkelijk voelen.
Maar me voor laten gaan in een deur als mijn vriendje zulke dingen doet, is het helemaal schattig
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:27
Verwijderd
Ik vind 't leuk, lief, maar doe dat ook voor hem.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 21:26
wiebenik
wiebenik is offline
Ik vind het wel leuk, mogen ze van mij best blijven doen hoor.
Oud 04-06-2003, 21:33
Menahem
Menahem is offline
Noem me ouderwets, maar het is bijna gewoonte van me om voor vrouwen de deur open te houden.

Nu ik erover denk, dat doe ik altijd als er iemand vlak achtter me loopt.
Dat vind ik gewoon niet meer dan normaal.

But then again, veel dingen die ik normaal vind vinden veel mensen slijmerig of overdreven..

Oh well
Oud 05-06-2003, 01:23
ABrules
ABrules is offline
mmmz, tja... doe het volgens mij ook automatisch als ik voorop loop... hoort wel een beetje vind ik...

om een of andere reden wil ik dat als ik met een meisje fiets ofzo... ze aan de binnnenkant fietst... meestal kan ik wel ff wat meer remmen in een bocht dan ofzo... en dan weer aan de andere kant van dr gaan fietsen... maar als dat niet kan... dan moet ik dat toch echt vragen
Oud 05-06-2003, 01:26
Eurydice
Eurydice is offline
ik vind het wel schattig anders...
Oud 05-06-2003, 05:28
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-06-2003 @ 16:48:
Dat soort dingen lijken me niet meer dan vanzelfsprekend. Gewoon een kwestie van wellevendheid, iets waar veel mensen tegenwoordig niet meer van gehoord hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 09:05
Phileine
Phileine is offline
Ik "val"er niet op, maar ik vind het wel een groot pluspunt als een jongen hoffelijk is.
Oud 05-06-2003, 10:42
Punkygirl
Punkygirl is offline
-de deur voor je openhoudt als je ergens naar binnen wil en hij je dan voor laat gaan,
-het portier van een auto voor je open houdt en je vervolgens je laat instappen en dan je ook nog de veiligheidsgordel aanreikt,

Dit soort kleine dingen doet mijn vriend altijd, hij neemt ook altijd mijn jas aan en hangt hem op plus helpt me bij het anatrekken van de jas.. ( niet ehct nodig maar ok wel lief)

Ik vidn het meestal erg lief en leuk als hij dat doet maar erop vallen naa.. het is geowon mooi meegenomen
Oud 05-06-2003, 11:05
Verwijderd
Dat boeit me eigenlijk niet superveel. Ik vind andere, meer romantische dingen veel leuker. Dat hij iets speciaals voor me doet zeg maar. En als hij dat niet doet en verder ook nog eens bot is, dan hoeft hij ook geen deuren voor me open te houden ofzo, want dan slaat het nergens op.

Het is wel weer leuk als iemand wel lief en romantisch is. Dan maakt het het compleet zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
stier schreef op 04-06-2003 @ 16:19:
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of meisjes dit aardig/leuk/aantrekkelijk vinden als een jongen of man voor hun:

Vallen jullie hierop of vind je het grote onzin? Ik vind dat het wel mooi staat.
Mij boeit het echt totaal niet, ik vind het zelfs een beetje onzin.. Ik heb toch zelf wel handen om deuren en portieren mee open te doen en alles.. Kzou me nogal oenig voelen als iemand anders dat allemaal voor me deed, nee.. dat hoeft voor mij allemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 12:00
Cheops
Cheops is offline
Volgens mij is dat meer dan normaal als je voor iemand de deur openhoud, lijkt me ook niet al te slim om de deur meteen dicht te gooien als er iemand achter je loopt...
Oud 05-06-2003, 12:32
Verwijderd
Het is ook wel grappig om te zien dat sommige meisjes er fel tegen zijn dat hun vriend de deur voor hun openhoudt, terwijl ze wel verwachten dat een wildvreemde dat voor hen doet als ze een winkel binnenlopen áchter iemand anders.

Geeft maar weer aan hoe totaal clueless velen zijn.

Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 12:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2003 @ 13:32:
Het is ook wel grappig om te zien dat sommige meisjes er fel tegen zijn dat hun vriend de deur voor hun openhoudt, terwijl ze wel verwachten dat een wildvreemde dat voor hen doet als ze een winkel binnenlopen áchter iemand anders.

Das toch iets anders.. je gaat toch geen deur dichtsmijten als er net iemand aankomt.. Maar als het om "jongens die deuren open houden" gaat dan denk je aan jongens die expres voor je uit gaan lopen om de deur voor je open te doen en daarna uiteraard open te houden totdat je er door bent.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 12:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2003 @ 13:32:

Er is een verschil tussen door dezelfde deur moeten en daarom de deur voor degene achter je (wie dat ook is) even openhouden en zodra je vriendin door een door moet aan komen snellen zodat je de voorste bent en hem voor haar open kunt houden..

Overigens verwacht ik van niemand dat diegene de deur voor me openhoudt, het is vriendelijk mocht diegene dat wel doen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 12:41
Verwijderd
ghehe dat zei ik ook net
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 05-06-2003 @ 13:41:
ghehe dat zei ik ook net
en toen was ik ook aan het typen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 05-06-2003 @ 13:43:
en toen was ik ook aan het typen
I know

Hebben we wel vaker geloof ik
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 13:15
gizmo
gizmo is offline
hmm.. van mij hoeft het niet allemaal zo eigenlijk. Kan ik toch gewoon goed zelf denk ik dan.. verkeer niets aan mijn handen ofzo ..
Oud 05-06-2003, 14:15
WispereR
WispereR is offline
Hoffelijkheid?! Ik vind het redelijk normaal als een mannelijk persoon de deur voor je openhoud, of dat nou mijn vriend of mijn vader is. Oké het hoeft niet overdreven en dat met die gordel is echt onzin maar dat is (zoals al eerder gezegd) ook geen etiquette of regel. Als er iemand achter mij loopt laat ik toch ook niet de deur tegen zijn hoofd aanknallen,..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 14:19
josdebos
josdebos is offline
precies! Ik vindt het wel lief als een jongen de deur voor me openhoud, of ook aan mij vraagt iof ik wat wil drinken en niet alleen zelf pakt, dat soort dingetjes! Maar ja.. het hoeft niet altijd!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 05-06-2003 @ 13:40:
Er is een verschil tussen door dezelfde deur moeten en daarom de deur voor degene achter je (wie dat ook is) even openhouden en zodra je vriendin door een door moet aan komen snellen zodat je de voorste bent en hem voor haar open kunt houden..
Zo'n groot verschil vind ik dat niet...het gaat mij er om dat er best veel meisjes zijn die een soort afkeer hebben van alles wat maar beleefd en vriendelijk is van de kant van hun vriend, die het ongeëmancipeerd schijnen te vinden als een jongen gewoon beleefd is. En daar kan ik slecht tegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten