Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 15:32
Melisz
Melisz is offline
Ik heb een tijdje geleden sex gehad met een jonge..
daarna dacht ik dat ik zwanger was maar dat was ik dus niet want ik had ene test gedaan.
Maar NU ik ongesteld had moetten wezen ben ik dat nog niet...
Wat nu? Moet ik nog een test doen of WAT ANDERS...

Wie kan me helpen?
Xus
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:35
wennie
wennie is offline
Je hebt een test gedaan en daaruit bleek dat je niet zwanger was.Ik neem aan een zwangerschapstest.
Dus je hoeft je dan geen zorgen te maken,dat je nog niet ongesteld bent.
Ik ben ook weleens later ongesteld,dan ik hoor te zijn.
Dus er is vast niks aan de hand

x wennie
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 15:35
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Melisz schreef op 25-06-2003 @ 16:32:
Ik heb een tijdje geleden sex gehad met een jonge..
daarna dacht ik dat ik zwanger was maar dat was ik dus niet want ik had ene test gedaan.
Maar NU ik ongesteld had moetten wezen ben ik dat nog niet...
Wat nu? Moet ik nog een test doen of WAT ANDERS...

Wie kan me helpen?
Xus
Zeg Miepie, je kunt de test pas doen op het moment dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden. Voor die tijd heb je nog niet genoeg van het zwangerschapshormoon in je lichaam, en geeft de test toch negatief aan.

Doe hem nog maar een keer. Op welke dag van je cyclus had je sex? Dag 12 tot 15 zijn het gevaarlijkst. ( dag 1 is de eerste dag van je menstruatie)
Oud 25-06-2003, 17:14
ani-ku
ani-ku is offline
ja k denk ook dat je em maar eens opnieuw moet doen want direct erna is nog geen zwangerschapshormoon actief.
En een keer te laat ongesteld maakt niks uit zolang je maar geen seks hebt gehad dan!good luck and let us know
Oud 26-06-2003, 08:01
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ik ben gelukkig nie zwanger
Oud 26-06-2003, 08:37
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik ook nie

Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 08:40
droppie
droppie is offline
ik misschien wel....
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 09:00
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Dan heb je er een zootjuh van gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 09:11
droppie
droppie is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 26-06-2003 @ 10:00:
ja, misschien wel
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 09:13
Jouw_Duiveltje
Jouw_Duiveltje is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 26-06-2003 @ 10:00:
iets minder bot mag ook wel...
Oud 26-06-2003, 09:21
droppie
droppie is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef op 26-06-2003 @ 10:13:
iets minder bot mag ook wel...
och.....trek me der weinig van aan joh
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 09:23
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik ben iig altijd vóór abortus, hoewel ik het wel kan begrijpen als een meisje/vrouw haar kind wil houden. Maar je moet toch kiezen tussen het leven van iets wat ongeboren is en je eigen leven. Ik zou voor m'n eigen leven kiezen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 09:23
Jouw_Duiveltje
Citaat:
zootjuh schreef op 26-06-2003 @ 10:21:
och.....trek me der weinig van aan joh
hehe ok

ontopic: ik zou voor de zekerheid toch nog een test doen...
maar het kan ook heel goed zo zijn dat je heel zenuwachtig/bang bent dat je zwanger zou kunnen zijn en op het moment dat je dat soort stress hebt kan ook de menstruatie uitblijven...
Oud 26-06-2003, 10:05
droppie
droppie is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef op 26-06-2003 @ 10:23:

ontopic: ik zou voor de zekerheid toch nog een test doen...
maar het kan ook heel goed zo zijn dat je heel zenuwachtig/bang bent dat je zwanger zou kunnen zijn en op het moment dat je dat soort stress hebt kan ook de menstruatie uitblijven...
ja, dat klopt, heb ik nl ook (gehad) dus maak je niet teveel zorgen, en stel dat je wel zwanger bent dan kun je natuurlijk altijd met me praten, want ik zit met hetzelfde probleem!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:40
Jouw_Duiveltje
Citaat:
zootjuh schreef op 26-06-2003 @ 11:05:
ja, dat klopt, heb ik nl ook (gehad) dus maak je niet teveel zorgen, en stel dat je wel zwanger bent dan kun je natuurlijk altijd met me praten, want ik zit met hetzelfde probleem!
ben jij ook zwanger of ben je ook zwanger geweest vanwege het (gehad)..?
Oud 26-06-2003, 10:54
droppie
droppie is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef op 26-06-2003 @ 11:40:
ben jij ook zwanger of ben je ook zwanger geweest vanwege het (gehad)..?
er bestaat een kans van 50% dat ik zwanger ben...ik kan het zaterdag pas testen...dus das voor mij afwachten..dat gehad slaat erop dat ik vorige maand ook bang was, want toen hadden we t heel ffies onveilig gedaan dus was ik nogal bang en maakte me druk en toen ik ongesteld moest worden bleef het uit...gelukkig maar een dagje, maar ik schrok wel....vandaar snaps?!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 11:06
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 26-06-2003 @ 11:54:
er bestaat een kans van 50% dat ik zwanger ben...ik kan het zaterdag pas testen...dus das voor mij afwachten..dat gehad slaat erop dat ik vorige maand ook bang was, want toen hadden we t heel ffies onveilig gedaan dus was ik nogal bang en maakte me druk en toen ik ongesteld moest worden bleef het uit...gelukkig maar een dagje, maar ik schrok wel....vandaar snaps?!
Eén tip: ga aan de pil, dan ben je meteen van al het gezeik af!! (Nadat je zwangerschapstest hebt gedaan dan, en niet zwanger blijkt te zijn...)
Oud 26-06-2003, 11:19
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 26-06-2003 @ 11:06:
Eén tip: ga aan de pil, dan ben je meteen van al het gezeik af!! (Nadat je zwangerschapstest hebt gedaan dan, en niet zwanger blijkt te zijn...)
nog ff vraagje over de pil, hoe vraag je dat aan je ouders, zonder dat ze gelijk denken dat je van plan bent om op je 14e of 15e ontmaagd te worden?
Oud 26-06-2003, 11:25
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 26-06-2003 @ 12:19:
nog ff vraagje over de pil, hoe vraag je dat aan je ouders, zonder dat ze gelijk denken dat je van plan bent om op je 14e of 15e ontmaagd te worden?
Zeggen dat je last hebt van je menstruatie? Of dat je geen sex wil maar eventueel, wanneer er een ongelukje gebeurt met spuitende jongens?(A) Puistjes? Ik had dat ook en de Diane pil helpt daar heel goed tegen. Maar ik vertelde mijn moeder gewoon dat ik aan de pil wou.
Vanaf je 16e kun je naar de dokter gaan en aan de pil zonder dat je ouders erachter komen. Maar op je 14e of 15e weet ik nie. De dokter heeft zwijgplicht en je kan evt vragen of ie t zonder vermelding bij de ziektekosten verrekent ik weet niet precies hoe t zit. Maar t beste is gewoon vragen. Wat denk je nu dat je ouders liever hebben? Een zwangere dochter of iemand die t veilig doet? Als ze jou de pil verbieden dan kun je nog altijd condooms gebruiken dat weten zij ook wel. En ze weten vast ook wel dat de pil veel veiliger is dan een condoom. Ik denk niet dat ze er zo moeilijk over doen toch?
Oud 26-06-2003, 11:25
Somebody Special
Somebody Special is offline
Waar moet dat heen met deze wereld?
Meisjes van 14/15 die zwanger denken te zijn.
OP die leeftijd speelde ik net niet meer met poppen (nou ja, beetje overdreven dan)
Oud 26-06-2003, 11:28
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
somebody special schreef op 26-06-2003 @ 11:25:
Waar moet dat heen met deze wereld?
Meisjes van 14/15 die zwanger denken te zijn.
OP die leeftijd speelde ik net niet meer met poppen (nou ja, beetje overdreven dan)
ik zeg niet dat ik zwanger denk te zijn. ik wil alleen cker aan pil zijn als ik een vriendje heb waar ik all the way mee ga
Oud 26-06-2003, 11:30
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 26-06-2003 @ 11:25:
Zeggen dat je last hebt van je menstruatie? Of dat je geen sex wil maar eventueel, wanneer er een ongelukje gebeurt met spuitende jongens?(A) Puistjes? Ik had dat ook en de Diane pil helpt daar heel goed tegen. Maar ik vertelde mijn moeder gewoon dat ik aan de pil wou.
Vanaf je 16e kun je naar de dokter gaan en aan de pil zonder dat je ouders erachter komen. Maar op je 14e of 15e weet ik nie. De dokter heeft zwijgplicht en je kan evt vragen of ie t zonder vermelding bij de ziektekosten verrekent ik weet niet precies hoe t zit. Maar t beste is gewoon vragen. Wat denk je nu dat je ouders liever hebben? Een zwangere dochter of iemand die t veilig doet? Als ze jou de pil verbieden dan kun je nog altijd condooms gebruiken dat weten zij ook wel. En ze weten vast ook wel dat de pil veel veiliger is dan een condoom. Ik denk niet dat ze er zo moeilijk over doen toch?
bedankt voor je reply...
puistjes heb ik niet... maar euhm je zegt dat je jou moeder vertelde dat jij aan de pil wou, maar hoe oud was je toen?! en als ik vragen of de dokter het evt zonder vemelding bij de ziektekosten verrekent, gaan me ouders toch kijken waar ut van is... en mijn ouders kunnen wel heel moeilijk doen
Oud 26-06-2003, 11:30
Jouw_Duiveltje
Citaat:
Bloompje schreef op 26-06-2003 @ 12:19:
je kan idd gewoon zeggen dat je menstruatie geregelder/lichter wil maken. en als je echt niet wilt dat je ouders het weten kun je gewoon naar de dokter gaan, deze heeft zwijgplicht en zal nooit iets vertellen... als je particulier verzekerd bent is het iig. geen probleem. anders bestaat de kans dat je het zelf moet betalen maar dat is de prijs die je moet betalen voor het niet durven vertellen aan je ouders. keuzes zat dus
Oud 26-06-2003, 11:31
Jouw_Duiveltje
Citaat:
Bloompje schreef op 26-06-2003 @ 12:30:
bedankt voor je reply...
puistjes heb ik niet... maar euhm je zegt dat je jou moeder vertelde dat jij aan de pil wou, maar hoe oud was je toen?! en als ik vragen of de dokter het evt zonder vemelding bij de ziektekosten verrekent, gaan me ouders toch kijken waar ut van is... en mijn ouders kunnen wel heel moeilijk doen
ze kunnen dat niet zien, het wordt niet vermeld.
Oud 26-06-2003, 11:31
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef op 26-06-2003 @ 12:30:
je kan idd gewoon zeggen dat je menstruatie geregelder/lichter wil maken. en als je echt niet wilt dat je ouders het weten kun je gewoon naar de dokter gaan, deze heeft zwijgplicht en zal nooit iets vertellen... als je particulier verzekerd bent is het iig. geen probleem. anders bestaat de kans dat je het zelf moet betalen maar dat is de prijs die je moet betalen voor het niet durven vertellen aan je ouders. keuzes zat dus
Als je particulier verzekerd bent komen ze er juist wel achter. Dan worden de rekeningen van dokter/tandarts enz. namelijk naar je huis gestuurd!!
Ik ben ziekenfonds verzekerd en heb nog nooit wat voor rekening van een dokter ofzo gezien. Die worden meteen naar het ziekenfonds gestuurd.
Oud 26-06-2003, 11:52
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef op 26-06-2003 @ 11:31:
ze kunnen dat niet zien, het wordt niet vermeld.
als der iets op een rekening staat wat niet vermeld is, gaan mijn ouders altijd ff bellen wat het is....
Oud 26-06-2003, 12:16
poesiefox
poesiefox is offline
Je mag ook zelf contant betalen. Moet je even om vragen.
Oud 26-06-2003, 12:24
ieneminie
ieneminie is offline
Ik was ook zwanger.. En ik wilde het kindje heel graag houden, maar kreeg een miskraam.. Bijna 17 was ik.. Dat doet heel erg auwww.. was zelfs aan de pil..
Oud 26-06-2003, 12:26
ani-ku
ani-ku is offline
ik was net 14 en kreeg een vriendje ik heb toen ook gezegd dat ik veel last had van mun menstruatie maar je kunt beter gewoon eerlijk zijn,want dan zegge ze wel vaker van ja ze zijnover zou je niet stoppe toen heb ik dus gezegd dat ik ontmaagd was en graag aan de pil bleef.
Bij particulier zie je waar het geld naartoe gaat.Als je et moet betale is het volgens mij rond de 20 euro ofzoiets(mam werkt bij apotheek).
Je kunt ook zaaddodende condooms kope maar kan altijd kapot gaan toch?!?good luck!
Oud 26-06-2003, 12:41
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
ieneminie schreef op 26-06-2003 @ 12:24:
Ik was ook zwanger.. En ik wilde het kindje heel graag houden, maar kreeg een miskraam.. Bijna 17 was ik.. Dat doet heel erg auwww.. was zelfs aan de pil..
vind ik zielig
Oud 26-06-2003, 13:12
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 26-06-2003 @ 12:30:
bedankt voor je reply...
Ik was wel 16. Maar als ik 15 was geweest had mijn moeder t ook nie erg gevonden... Kun je niet een oudere zus/vriendin/watdanook vragen of zij naar de dokter gaat zodat t op haar naam staat?
Oud 26-06-2003, 13:13
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 26-06-2003 @ 13:12:
Ik was wel 16. Maar als ik 15 was geweest had mijn moeder t ook nie erg gevonden... Kun je niet een oudere zus/vriendin/watdanook vragen of zij naar de dokter gaat zodat t op haar naam staat?
kheb geen zus, vriendin is al aan de pil
Oud 26-06-2003, 13:18
ieneminie
ieneminie is offline
Waarom wil je aan de pil dan?? Heb je al een vriendje?
Oud 26-06-2003, 14:02
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
ieneminie schreef op 26-06-2003 @ 13:18:
Waarom wil je aan de pil dan?? Heb je al een vriendje?
nee just in case...
Oud 26-06-2003, 14:04
Jouw_Duiveltje
Citaat:
Bloompje schreef op 26-06-2003 @ 15:02:
nee just in case...
is idd wel verstandig want je moet iig al 1 maand de pil slikken voor je echt "beschermd" bent tegen zwangerschap
Oud 26-06-2003, 14:06
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef op 26-06-2003 @ 15:04:
is idd wel verstandig want je moet iig al 1 maand de pil slikken voor je echt "beschermd" bent tegen zwangerschap
Wrong.
Als je op de eerste dag van je menstruatie met de pil begint ben je de hele maand beschermd.
Oud 26-06-2003, 14:07
Jouw_Duiveltje
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 26-06-2003 @ 15:06:
Wrong.
Als je op de eerste dag van je menstruatie met de pil begint ben je de hele maand beschermd.
volgens mij de eerste maand toch nog niet
maarja ik ben geen meisje dus
Oud 26-06-2003, 14:10
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef op 26-06-2003 @ 14:04:
ik ben ZO slim... niet dat er uberhaupt iemand met mij naar bed wil
Oud 26-06-2003, 14:14
ieneminie
ieneminie is offline
Je kan toch altijd nog beginnen met de pil als je echt een vriendje krijgt??waarom zou je nu beginnen? die hormonen zijn troep! en je hebt toch ook geen last van je menstruatie ofzo??
BTW, de pil is direct 'veilig' als je begint op de eerste dag van je menstruatie.. tenminste dat ZEGGEN ze.. bij mij was die dat blijkbaar na 5 maanden nog niet eens..
Oud 26-06-2003, 18:22
droppie
droppie is offline
ik was 13 toen ik aan de pil ging...m'n moeder stelde het zelf voor! kwam omdat ik zulke buikpijn had elke maand. Menstruatiepijnen ya know....dus dat helpt heus wel, en mijn ouders zijn ook de gemakkelijksten niet....dus zeg dat gewoon..en ik ben dus wel al zo'n 2 jaar aan de pil, maar was hem dus vergeten in te nemen...eigenlijk tot 2 x toe...daarom kan het dus zijn dat ik zwanger ben snappen jullie?! ach ja...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 19:26
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
ieneminie schreef op 26-06-2003 @ 15:14:
Je kan toch altijd nog beginnen met de pil als je echt een vriendje krijgt??waarom zou je nu beginnen? die hormonen zijn troep! en je hebt toch ook geen last van je menstruatie ofzo??
BTW, de pil is direct 'veilig' als je begint op de eerste dag van je menstruatie.. tenminste dat ZEGGEN ze.. bij mij was die dat blijkbaar na 5 maanden nog niet eens..
ze ZEGGEN dat de pil voor 99,999 (weet ik hoeveel 9's) % veilig is. Dat is geen 100% veiligheid. Dat kan helaas geen enkel middel je bieden. Het is ontzettend kut voor je als jij netp recies die 0,001% bent
Oud 27-06-2003, 09:25
droppie
droppie is offline
tsja.....altijd écht veilig doen hè......
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 09:43
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
[SIZE=3]Een test werkt alleen vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden.[/SIZE]
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 09:44
Knoop
Knoop is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 27-06-2003 @ 10:25:
tsja.....altijd écht veilig doen hè......
écht veilig bestaat niet, laten we het dan maar op zo veilig mogelijk houden...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 09:54
Jouw_Duiveltje
Citaat:
Knoop schreef op 27-06-2003 @ 10:44:
écht veilig bestaat niet, laten we het dan maar op zo veilig mogelijk houden...
zo veilig mogelijk = spiraaltje, condoom,pil + vrouwen condoom en wat voor voorbehoedsmiddelen er nog meer zijn?

is dat niet beetje teveel van het goede?
Oud 27-06-2003, 10:57
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Jouw_Duiveltje schreef op 27-06-2003 @ 10:54:
zo veilig mogelijk = spiraaltje, condoom,pil + vrouwen condoom en wat voor voorbehoedsmiddelen er nog meer zijn?

is dat niet beetje teveel van het goede?
Alleen de pil is genoeg. Ik ga niet krampachtig zitten doen met allerlei soorten voorbehoedsmiddelen omdat er een kans van 0.001% bestaat dat ik anders zwanger kan raken. Als t een keer gebeurt bestaan er van die pillen die je in de eerste 3 maanden van de zwangerschap een miskraam laten krijgen, anders abortus. Boeiend.
Oud 27-06-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
zootjuh schreef op 26-06-2003 @ 09:40:
ik misschien wel....
ahem... ik weet hoe het voelt.

stomme pil.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:56
Verwijderd
eeh, ik zou de test nog een keer doen als je ongesteld had moeten worden. trouwens|: hoe goed kun je op condooms vertrouwen??
oja, de pil is (als je hem vanaf je eerste menstruatiedag slikt) gelijk veilig.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 11:45
droppie
droppie is offline
Citaat:
ida15 schreef op 27-06-2003 @ 15:56:
eeh, ik zou de test nog een keer doen als je ongesteld had moeten worden. trouwens|: hoe goed kun je op condooms vertrouwen??
oja, de pil is (als je hem vanaf je eerste menstruatiedag slikt) gelijk veilig.
neej das echt niet waar....je hebt geen volle 100% veiligheid..'t zou je maar net gebeuren dat je bij die 0.0001 of weet ik ut 1% zit....dan baal je hoor..echt waar!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
zootjuh schreef op 28-06-2003 @ 12:45:
neej das echt niet waar....je hebt geen volle 100% veiligheid..'t zou je maar net gebeuren dat je bij die 0.0001 of weet ik ut 1% zit....dan baal je hoor..echt waar!
het is niet echt niet waar, het is hooguit niet echt waar
en ja, je hebt wel gelijk dat je beter de pil+condoom kunt gebruiken.
(maar ja, je ligt toch ook niet dehele dag in je bed omdat je bang bent voor de gevaren van de buitnewereld??) maar je hebt gelijk: neem geen risico's!!!!!!!!!!!!

oja, en hoe erg vertrouwen jullie op condooms?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten