Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2003, 09:37
steentje
steentje is offline
ik heb dus bijna niet kunnen slapen vannacht omdat mijn ogen verschrikkelijk jeukten en ik een verstopte neus had. Ook moest ik veel niezen.
Is dit nou hooikoorts? Ik heb het nog nooit gehad namelijk.
Oud 28-03-2003, 10:00
Verwijderd
klinkt wel als hooikoorts.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 10:44
Verwijderd
ja, zo klinkt het wel...
je kan even de huisarts bellen en die geeft je dan medicijnen zodat je dr minder last van heb
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 12:47
Miracle
Miracle is offline
Het lijkt wel op hooikoorts en omdat het op dit moment vrij veel stuifmeel in de lucht zit, zou het dat zeker kunnen zijn.
Het beste kun je naar de huisarts gaan. Hij kan medicijnen geven, en bloed prikken om te testen of het echt hooikoorts is Succes dermee
Oud 28-03-2003, 13:13
Verwijderd
Je kunt ook gewoon naar de apotheek/drogist, daar hebben ze ook druppels/tabletjes/enz. voor van alles en nog wat. Moet ik zo ook nog ff doen...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:13
pepijn 14
pepijn 14 is offline
Ja klinkt inderdaat wel zomaar het zou ook een verkoudheid kunnen zijn. ik heb zelf ook hooikoorts en ik moest bloed laten prikken. als ik jouw was zou ik geen neusspray nemen want dat helpt bij mij +/- een half uur. probeer ook je neus niet al te vaak te snuiten want dan wordt het steeds erger. ik zou het nog even aankijken als het zo doorgaat even naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 19:14
Verwijderd
Citaat:
pepijn 14 schreef op 01-04-2003 @ 20:13:
als ik jouw was zou ik geen neusspray nemen want dat helpt bij mij +/- een half uur.
Das toch beter dan niks?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 17:50
A loved one
A loved one is offline
Ik zit nu al iedere dag aan de Telfast... leuk, die lente
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:20
Tio
Tio is offline
Het klinkt inderdaad wel als hooikoorts. Als je het zeker wilt weten kan je naar de huisarts gaan om je te laten testen op allergiën, want het kan ook zijn dat je spontaan allergisch bent geworden voor iets anders. Maar omdat er nu veel stuifmeel in de lucht zit, zou het inderdaad best hooikoorts kunnen zijn, dat kan in één keer opkomen, zelfs als je er eerder nooit last van hebt gehad.
Tegen hooikoorts zijn niet echt medicijnen waardoor het geneest, maar wel medicijnen die zorgen dat je geen allergische reacties vertoont. Je hebt bijvoorbeeld pilletjes, neusspray of oogdruppels. Zelf heb ik de neusspray en bij mij werkt die redelijk. Hoewel ik nu al wel een aantal dagen zonder loop, maar toch heb ik blijkbaar niet zo'n last.
Verder is een huishoudelijke tip ook nog het aanbrengen van vazeline onder je ogen. Dan blijven de stuifmeelkorrels daarin plakken en komen ze niet in je ogen. Ook een zonnebril dragen helpt.
Oud 03-04-2003, 16:14
kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
Claritine kopen!!! of allerfree, ik gebruik dat als ik last heb van allegieen. ik heb t niet meer gehad omdat ik op tijd die pilletjes slik. (alleen dus als ik merk dat t begint) Als je last hebt van stof, bij konijnen, katten, cavia's rode ogen, ook bij bomen graspollen huismijt enz. kan je er last van hebben. iK heb dat dus allemaal! maar bijna nooit last van door pilletjes, nou kopen dus
Oud 06-04-2003, 13:40
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
pepijn 14 schreef op 01-04-2003 @ 20:13:
als ik jouw was zou ik geen neusspray nemen want dat helpt bij mij +/- een half uur.
Bij mij helpt dat wel goed!
Maarja, ik denk wel dat je hooikoorts hebt ja, ik heb er ook last van, alleen met vlagen zeg maar. Echt rottig wel, maargoed er zijn ergere dingen.
Oud 04-06-2003, 14:26
Jessi-K
Jessi-K is offline
Citaat:
ik heb dus bijna niet kunnen slapen vannacht omdat mijn ogen verschrikkelijk jeukten en ik een verstopte neus had. Ook moest ik veel niezen.
Ik heb hier ook allemaal last van en ik heb hooikoorts. Ik heb hier Telfast (das een pilletje) voor, maar ik heb ook neusspray, voor d'rbij.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:05
Snufje
Snufje is offline
Je moet gewoon even testen wat helpt.. Bij mij helpt allerfree bijvoorbeeld heel goed.. ik heb er afgelopen week ook heel veel last van gehad, maar ook omdat ik geen allerfree bij me had steeds, erg irritant.. Maar n uheb ik een nieuw pakkie gekocht, dus nu kan ik weer even vooruit!

Maar test even uit waar jouw lichaam goed op reageert..

Ik heb btw voor een groot deel last van kriebel in m'n keel en niezen..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:14
Balance
Balance is offline
wat voor oogdruppels hebben jullie (aan de mensen met hooikoorts)??

ik heb namelijk livocab, maar dit helpt slechts 10 minuten en prikt bovendien heel erg. ik ben vorig jaar naar de apotheek geweest om te vragen of er nog een ander middel was en zij wist niet zo snel iets en zei dat ik maar naar de dokter moest gaan.
maar nou ben ik daar pas nog geweest en wil ik niet nog een keer wanneer blijkt dat het voor niets is (omdat er mss geen ander middel is). Maar het is nou zo erg, dat ik vanmiddag op het moment stond 'ziek' naar huis te gaan omdat ik het niet meer hield van de 'oogpijn'. Vandaar dus de vraag.
Oud 04-06-2003, 18:24
Verwijderd
Zyrtec is geweldig tegen hooikoorts maar dat heet nu anders...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:14
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
Hermione schreef op 04-06-2003 @ 19:24:
ow daar heeft een vriend van me altijd weken lang last van bijwerkingen (maar andere medicijnen helpen bij hem niet)
ik heb neusspray en tabletjes (van de dokter), en nu weinig last meer (nasonex en aerius ofzo)
Oud 04-06-2003, 20:26
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Hermione schreef op 04-06-2003 @ 19:24:
het heet anders en is anders. t help nie meer

voor de mensen die tablettjes/sprays/druppels in de drogist kopen??? waarom?? zo'n pakje tabletjes is voor een week en keiduur.terwijl je ze op recept gratis krijgt
Oud 04-06-2003, 21:42
ThR^
ThR^ is offline
Ik heb zelf ook Hooikoorts maar merk er niks .. want ik gebruik Claritine..als ik ut niet gebruik ben ik zeker half dood :\
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 04:22
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Ik kan gewoon overdag bijna niet buiten komen of ik begin te jaken, niezen enz.
Is echt kl*te gewoon
Enne al die medicatie helpen geen reet...althans bij mij niet
Oud 05-06-2003, 06:02
runningwild
runningwild is offline
bij mij ook niet Heb eerst neusspray gehad, maar al aardig tijd geleden dus weet de utiwerking niet meer precies, maar nu heb ik pilletjes heb nog steeds even veel last
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 06:28
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
linda85 schreef op 04-06-2003 @ 19:14:

homeopatische druppels van Simlulsan (ofzoiets) Ze heten "Nr2"
Die doen het wel goed en mag je vaak gebruiken, handig als je een "aanvalletje" hebt

En prevalin druppels doen het ook erg goed (ik heb die op recept gekregen)

Livocab hielp bij mij ook niet echt
Oud 05-06-2003, 12:39
Verwijderd
Ik heb [had] ook erge last van hooikoorts, medicijnen werkten
niet meer. Toen ben ik gewoon naar de huisarts gegaan en heb
ik een prik gekregen [argh ik weet niet meer hoe het heet] en
nu heb ik 4 tot 6 weken geen last meer
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 13:50
Tio
Tio is offline
Ik heb elke dag neusspray (Flixonase) en dat helpt over het algemeen wel. Verder heb ik ook Zyrtec-pillen (of hoe ze nu ook mogen heten), die ik alleen gebruik als het echt heel erg is. Ze werken wat sneller in dan de neusspray, maar ze zijn bij mij ook sneller uitgewerkt.
Oud 05-06-2003, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Sannetje schreef op 05-06-2003 @ 07:28:
homeopatische druppels van Simlulsan (ofzoiets) Ze heten "Nr2"
Die doen het wel goed en mag je vaak gebruiken, handig als je een "aanvalletje" hebt
Die heb ik ook, die werken idd goed.

Verder heb ik Flixonase (oid), dat helpt een piepklein beetje. Verder hebben mijn zusje, moeder en ik claritine (tabletjes), maar dat gebruik ik eigenlijk nooit. Mijn vriend heeft telfast (tabletjes) dat schijnt goed te helpen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 14:09
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
byebye schreef op 05-06-2003 @ 10:22:
'k zei iets in de trant van 'ik heb al jaren hooikoorts en vorig jaar had ik aerius en deze neusspray en dat hielp goed'
vroeg ie alleen maar 'hoeveel wil je er?'
m'n vorige huisarts wilde elk jaar opnieuw weten waar ik precies last van had enzo.......

beetje vaag?
ik krijg ook altijd gewoon herhalingsrecepten, tenminste, als ik zeg dat ik van hetzelfde last heb als vorig jaar dan schrijft ze gewoon een herhalingsrecept. net als met de pil, vragen ze toch ook niet elke keer of ik nu niet wel zwanger wil worden en weer menstruatieklachten wil
Oud 05-06-2003, 14:34
PrimRose
PrimRose is offline
ehm ff vraagje. Ik heb last van een jeukende neus en af en toe heeeeeel hard niezen. Is dit ook een lichte vorm van hooikoorts? of kan het ergens anders van zijn. 't begint nu weer op te komen maar heb er een paar maanden geleden ook last van gehad. En ik heb het niet alleen buiten maar ook in (stoffige) ruimtes.
Oud 05-06-2003, 15:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 04-06-2003 @ 19:14:
Ik had Livostin maar dat werkte helemaal niet, werd het zelfs erger van. Mn oog was daarna ook ontstoken, weet niet of het van die oogdruppels kwam. Heb een hekel aan oogdruppels dus gebruik ze zo min mogelijk. Ik heb nu eigenlijk helemaal geen last van hooikoorts, heb het alleen vroeg in de lente, zal wel allergisch voor iets zijn dat er dan is.
Oud 05-06-2003, 16:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
byebye schreef op 05-06-2003 @ 10:22:
ik heb ook aerius en een (andere) neusspray.
ik ging vandaag voor het eerst naar de huisarts (ben verhuisd) voor een recept.
'k zei iets in de trant van 'ik heb al jaren hooikoorts en vorig jaar had ik aerius en deze neusspray en dat hielp goed'
vroeg ie alleen maar 'hoeveel wil je er?'
m'n vorige huisarts wilde elk jaar opnieuw weten waar ik precies last van had enzo.......

beetje vaag?
helemaal niet vaag hoor. ik bel altijd naar de assistente en dan wordt d'r een receptje gemaakt, hoef niet eens langs te gaan. ze kunnen toch in de computer zien dat je idd hooikoorts hebt.

en over de medicijnen:
ik gebruik elke dag tabletten (claritine), neusspray en oogdruppels, maar 't helpt allemaal niks. daar wordt je zó moe van (letterlijk en figuurlijk btw)
maar waar kan je dat homeopatische middeltje kopen? wil ik wel 'ns proberen!

Regels voor berichten