Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hangt van het onderwerp af maar kijk wel uit die kleine ruzie niet veranderen in irritaties. Dan loopt het namelijk uit op een grote ruzie en dan wordt het natuurlijk wel een groot probleem.
En als je wilt weten waarom ze 'ruzie' met jou hebben, vraag het gewoon! Het gaat tenslotte over jou dus het is je goed recht.
|
Verwijderd
|
Ik liet het vroeger ook altijd zoals het was, praatte het nooit uit... Nu heb ik ontdekt dat wanneer je iets uitpraat, je er later gewoon veeel minder snel op terug komt. Dus minder ruzie. Wanneer je een paar ruzies uit weet te praten, ga je later meer respect tonen voor elkaar en ontstaan er zo minder snel ruzies.
Uitpraten helpt ![]() Mijn vriend en ik hebben een soort systeempje; Eerst vertelt de ene wat hij/zij ervaart en wat hij vindt. Dan de ander, zonder dat er dus onderbroken wordt. Daarna ga je verhalen vergelijken en vaak ontdek je dan dat een ruzie alleen gebasseerd is op misperceptie. |
![]() |
|
Ik had dat altijd met één vriendin. En ze bracht die ruzies altijd zo alsof alle schuld bij mij lag. Omdat we zo vaak van die kleine ruzies hadden, ging ik me afvragen wat voor vriendin ik was. Ik was altijd de schuldig, wat was ik een trut!
We praatten die ruzies nooit uit en als er dan weer eens iets was wat ik fout deed, dan kwam die vriendin ook gelijk weer terug op al die andere oude ruzies die toch allang voorbij leken te zijn. Nu ik niet meer met haar omga, zag ik dat het gewoon bepaalde personen zijn die een ruziesfeer om zich heen hebben hangen. Ik had nooit ruzie met andere vriendinnen, terwijl dat meisje ruzie had met alle meisjes waar ze voor langere tijd mee om ging. De schuld lag dus uiteindelijk niet bij mij. En als je met zulke meisjes te maken krijgt, is het handiger alles uit te praten. Dan kan ze iig niet meer terugkomen op oude ruzies...
|
ik vraag altijd wat er is als mensen boos op me zijn maar dan krijg ik naar me hoofd gesmeten dat ik dom ben omdat ik niet weet wat ik fout heb gedaan
![]() ik vind dan dat je eigenlijk onder vier ogen zoiets uit moet praten maar heel vaak doen vriendinnen als ze boos op me zijn geweest, de volgende dag alsof er niks gebeurd is en dat is ook zo vervelend want dan moet ik me inhouden om niet boos te worden van die vorige dag en dat is heel moeilijk(lukt ook niet altijd). en als je dan iets van "gisteren"zegt, worden ze boos omdat ik dan doorzeur .... echt rare vriendinnen heb ik eigenlijk ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
ruzie Verwijderd | 44 | 24-06-2004 10:26 | |
Liefde & Relatie |
ik weet het even niet meer groezel538 | 15 | 14-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[ begin verhaal ] nog geheel zónder titel shameonme | 12 | 08-08-2003 10:52 | |
Liefde & Relatie |
Huilen Student | 14 | 24-10-2002 19:50 | |
Seksualiteit |
Wat is uw seksuele IQ? slisje | 46 | 22-06-2002 02:15 | |
ARTistiek |
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek] kaleidoscope | 11 | 28-02-2002 18:18 |