Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 17:21
duifeltje
duifeltje is offline
'k weet niet of dit hier hoort maar ik heb ff een vraagje:
denken jullie dat er mensen zijn waar een soort ruziesfeer omheen hangt.
mensen heben namelijk heel vaak ruzie met mij zonder dat ik weet waarom en dat gebeurt echt zo vaak dat ik er helemaal gestoord van wordt. en vinden jullie dat je elk kleinigheidje uit moet praten of kan je het er gewoon bij laten.
ik heb namelijk echt vaak van die ruzies waarvan ik denk boeie laat maar zitten maar dan gaan anderen er altijd over door.
geef even je mening.

(ik heb het hier dus over vriendinnen en niet over een vriendje)
Oud 18-06-2003, 17:45
hellion
hellion is offline
sommige kleinigheidjes moet je mss wel af en toe over praten, ik heb hetzelfde probleem maar tegenwoordig laat ik het gewoon over me heen komen omdat ik geen zin meer heb telkens te praten over dingen waar ik zelf niets van weet...Maar ik zou wel proberen te praten de eerste paar keren, al word het teveel enzo moet je het gewoon lekker laten gaan en je ervan af zetten.

succes
Oud 18-06-2003, 18:08
MissyE
MissyE is offline
Uitpraten is misschien wel 't beste.. Dan komt er misschien ook wel uit waarom je überhaupt ruzie hebt, en kunnen jullie er samen uitkomen..

(grote ruzies, af en toe, zijn overigens wel bevoordelijk voor een vriendschap, heb ik gemerkt.. )
Oud 18-06-2003, 21:43
hellion
hellion is offline
Citaat:
MissyE schreef op 18-06-2003 @ 19:08:
Uitpraten is misschien wel 't beste.. Dan komt er misschien ook wel uit waarom je überhaupt ruzie hebt, en kunnen jullie er samen uitkomen..

(grote ruzies, af en toe, zijn overigens wel bevoordelijk voor een vriendschap, heb ik gemerkt.. )
of juist niet bevorderlijk
Oud 19-06-2003, 09:28
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Hangt van het onderwerp af maar kijk wel uit die kleine ruzie niet veranderen in irritaties. Dan loopt het namelijk uit op een grote ruzie en dan wordt het natuurlijk wel een groot probleem.

En als je wilt weten waarom ze 'ruzie' met jou hebben, vraag het gewoon! Het gaat tenslotte over jou dus het is je goed recht.
Oud 19-06-2003, 09:43
Verwijderd
Ik liet het vroeger ook altijd zoals het was, praatte het nooit uit... Nu heb ik ontdekt dat wanneer je iets uitpraat, je er later gewoon veeel minder snel op terug komt. Dus minder ruzie. Wanneer je een paar ruzies uit weet te praten, ga je later meer respect tonen voor elkaar en ontstaan er zo minder snel ruzies.

Uitpraten helpt

Mijn vriend en ik hebben een soort systeempje;

Eerst vertelt de ene wat hij/zij ervaart en wat hij vindt.
Dan de ander, zonder dat er dus onderbroken wordt.

Daarna ga je verhalen vergelijken en vaak ontdek je dan dat een ruzie alleen gebasseerd is op misperceptie.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 10:38
0(-_-)0
0(-_-)0 is offline
klinkt als een huwelijk
Oud 19-06-2003, 10:56
Loezzel
Loezzel is offline
Ik had dat altijd met één vriendin. En ze bracht die ruzies altijd zo alsof alle schuld bij mij lag. Omdat we zo vaak van die kleine ruzies hadden, ging ik me afvragen wat voor vriendin ik was. Ik was altijd de schuldig, wat was ik een trut!
We praatten die ruzies nooit uit en als er dan weer eens iets was wat ik fout deed, dan kwam die vriendin ook gelijk weer terug op al die andere oude ruzies die toch allang voorbij leken te zijn.

Nu ik niet meer met haar omga, zag ik dat het gewoon bepaalde personen zijn die een ruziesfeer om zich heen hebben hangen. Ik had nooit ruzie met andere vriendinnen, terwijl dat meisje ruzie had met alle meisjes waar ze voor langere tijd mee om ging. De schuld lag dus uiteindelijk niet bij mij.
En als je met zulke meisjes te maken krijgt, is het handiger alles uit te praten. Dan kan ze iig niet meer terugkomen op oude ruzies...
Oud 19-06-2003, 10:57
Maddan
Maddan is offline
Citaat:
0(-_-)0 schreef op 19-06-2003 @ 11:38:
klinkt als een huwelijk
Oud 19-06-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
0(-_-)0 schreef op 19-06-2003 @ 11:38:
klinkt als een huwelijk
Als je niets te zeggen hebt, zeg dan níets.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:48
duifeltje
duifeltje is offline
ik vraag altijd wat er is als mensen boos op me zijn maar dan krijg ik naar me hoofd gesmeten dat ik dom ben omdat ik niet weet wat ik fout heb gedaan ...
ik vind dan dat je eigenlijk onder vier ogen zoiets uit moet praten maar heel vaak doen vriendinnen als ze boos op me zijn geweest, de volgende dag alsof er niks gebeurd is en dat is ook zo vervelend want dan moet ik me inhouden om niet boos te worden van die vorige dag en dat is heel moeilijk(lukt ook niet altijd).
en als je dan iets van "gisteren"zegt, worden ze boos omdat ik dan doorzeur .... echt rare vriendinnen heb ik eigenlijk
Reageren

Regels voor berichten