Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2003, 14:39
Missy_X
Missy_X is offline
Ik had ongeveer twee weken al een heel klein sneetje tussen mn kleine teen en die ernaast. En sinds gister zag ik dat ik vier van die rode bultjes erop heb gekregen in plaats van dat sneetje.
Ik heb deze week wel met mn blote voeten in gympjes gelopen in de stad terwijl het superheet was, misschien is dat de oorzaak wel.
Het jeukt niet maar ik voel wel dat het er zit. En ik weet dus echt niet wat het is en hoe het weer weggaat.
Heb er nu maar talkpoeder opgedaan en ik loop op blote voeten.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 14:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien een schimmelinfectie, volgens mij kan je daar spul voor krijgen bij de drogist en misschien werkt Daktarin creme ook wel (kan je zonder recept halen bij de Apotheek) Maar je moet wel zeker weten of het een schimmelinfectie is...
Oud 06-06-2003, 15:41
PrimRose
PrimRose is offline
lijkt wel een beetje op zwemmerseczeem. Daar heb je zalfjes bij de drogist tegen
Oud 06-06-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 06-06-2003 @ 16:41:
lijkt wel een beetje op zwemmerseczeem. Daar heb je zalfjes bij de drogist tegen
Idd, zwemmerseczeem lijkt het.
Dat krijgen veel mensen wanneer het warm is; je gaat dan zweten en dat vinden schimmels erg lekker. (Zwemmerseczeem is namelijk een schimmel met een mooiere naam )

Er zijn verschillende zalfjes voor, zelf heel lang een homeopatisch zalfje speciaal voor zwemmerseczeem gebruikt, hielp erg goed (heeft een vriend van me ook goed geholpen, zelfs nadat tientallen zalfjes van de huisarts niet geholpen hadden). Maar er zijn ook hormoonzalfjes, die heb ik ook even gebruikt.

Het beste is om te zorgen dat je voeten niet te zweterig worden;
doe wanneer je thuis bent schoenen uit en schone sokken aan, smeer je voeten in met een voetencrème speciaal tegen zweetvoeten, of strooi en anti-zweet poeder op (een soort talkpoeder, maar dan mint-achtig, helpt erg goed).
Zelf heb ik ze een tijdje elke avond ingesmeerd met muntolie, om ze lekker fris te maken. Erg lekker
Mja, zo kan je het goed voorkomen.

Als het echt erg wordt; eventjes naar de huisarts om er naar te laten kijken. Altijd beter om iemand er naar te laten kijken dan zelf te gaan klungelen met poedertjes en zalfjes

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 16:50
ESCO
ESCO is offline
is het een grote bult
is het paars
doet het pijn
versprijd het zich

zalfje bebruiken als het schimmel is

bij een bult eraf snijden
Oud 06-06-2003, 17:09
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-06-2003 @ 15:45:
volgens mij kan je daar spul voor krijgen bij de drogist en misschien werkt Daktarin creme ook wel
Daktarine is een middel tegen voetschimmel hoor
Zelf heb ik een jaar of 6 voetschimmel gehad en ben er sinds 1,5 maand eindelijk vanaf! heb al die tijd gesmeerd met vanalles maar hielp niet, heb nu een pillenkuur en het is ein-de-lijk weg!!
Oud 09-06-2003, 14:46
PrimRose
PrimRose is offline
wat ook goed helpt om je voeten schoon te houden is voetscrub van de etos. Lekker je voetjes scrubben voor je gaat slapen....zijn ze helemaal schoon en komen ze weer een beetje tot rust. Helpt bij mij meestal wel als ik het heb (maar heb het altijd maar een klein beetje)

Regels voor berichten