Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2003, 14:00
kleine wicca
kleine wicca is offline
Hey iedreen.....

even een vraagje........ik heb al veel gelezen over chakra's. K begrijp inmiddels dat ze van groot (spiritueel) belang zijn voor het welzijn van je lichaam en geest. Al lezende kwam ik tot de conclusie dat mijn chakra's waarschijnlijk grotendeels teveel gesloten zijn. Ben vrij krampachtig, zenuwachtig, blabla doet dr verder niet zo toe......maar ik wil me meer openstellen, de energie beter laten stromen, want kep al een tijdje het gevoel dat het een beetje "vastzit".
Nou is dus mijn vraag: weet iemand goede oefeningen om je chakra's te openen? En er gaat dan dus meer energie stromen, kan dat geen kwaad als je heel gevoelig bent voor invloeden van buitenaf?

hoop dat iemand me kan helpen.....
Oud 27-06-2003, 14:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
het lijkt me dat meditatie jezelf rustiger maakt en dus een oplossing voor je probleem zou kunnen zijn?
Oud 27-06-2003, 15:30
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Van gezond eten en genoeg sporten/lichaamsbeweging krijg je veel energie, misschien dat dat ook helpt om je chakra te openen!?
Oud 27-06-2003, 16:42
Upke
Upke is offline
Als je alle 7 chakra´s weet te vinden in je lichaam, dan kun je onder meditatie net alsof doen dat je chakra´s net als een bloem langzaam open gaan. Vergeet niet van de onderste naar de bovenste te werken.
Oud 28-06-2003, 07:55
Isa
Isa is offline
Ja, probeer de bijbehorende emotie te ervaren en niet slechts zielloos licht te visualiseren. bv. vreugde en mededogen en liefde bij de hartchakra, god en eenheid bij de 7de, aarding en overlevingskracht bij 1ste etc.

Probeer niet met je verstand te controleren:wees de chakra's en probeer ze niet als een buitenstaander te beinvloeden.
die fout maak ik constant omdat ik ontzettend veel moeite heb om met de rechterhersenhelft te denken-voorzover je dat denken kan noemen.

deze plant

schijnt trouwens je derde oog (6de chakra) te activeren.
Oud 28-06-2003, 09:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 28-06-2003 @ 08:55:
deze plant
[afbeelding]

schijnt trouwens je derde oog (6de chakra) te activeren.
voor goede onderbewuste functionaliteit werkt wiet niet goed. MAargoed als jij graag wiet wil roken, onder het mom van....
Oud 28-06-2003, 10:16
Snow
Snow is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 27-06-2003 @ 17:42:
Als je alle 7 chakra´s weet te vinden in je lichaam, dan kun je onder meditatie net alsof doen dat je chakra´s net als een bloem langzaam open gaan. Vergeet niet van de onderste naar de bovenste te werken.
Hoewel ik mij nooit aan die laatste regel heb gehouden, ga ik ook op deze manier te werk. Eerst rustig gaan zitten en mijn gedachten vrijmaken en daarna de chakra's één voor één openen.
Het wietverhaal klinkt erg leuk, maar zoals Fade of Light al zei, het werkt zo idd niet.
Oud 28-06-2003, 18:58
kleine wicca
kleine wicca is offline
Hej , wassik weer,

Kep gister een chakra-mediatie geprobeerd (in onkruid gelezen).
Op zich ging het beter dan ik verwachtte, een bloem visualiseren die opengaat idd, en dan heel lang op dat gevoel concentereren en verder gaan.
Alleen bij sommige had ik het gevoel dat ze vast zaten ofsow (chakra op hoogte van geslacht en keelchakra)....(stuit en derde-oog chakra gingen juist heel makkelijk..heb ik dat plantje dus ook niet nodig *grijns* )
Wat kan het betekenen en wat kan ik eraan doen? gewoon heel vaak oefenen??
Oud 29-06-2003, 10:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
kleine wicca schreef op 28-06-2003 @ 19:58:
Wat kan het betekenen en wat kan ik eraan doen? gewoon heel vaak oefenen??
ja
Advertentie

Regels voor berichten