Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 13:49
Mark
Mark is offline
Ik ben net een dag terug van vakantie. We gaan elk jaar met de hele familie naar Ameland. 29 mensen, van 3 jaar (me jongste neefje) tot 79 jaar (me oma). Heel gezellig allemaal. Zo noemt mijn jongste neefje, die in de vakantie overigens 4 werd, maar boeie, mij altijd "poepie" en dan zeg ik "Hoi poepie" terug en dan zegt hij "scheetbak" en dan wordt zijn moeder weer kwaad enzo. Best grappig allemaal. Maargoed, daar gaat het niet om. Nu gaat er ook een nicht van me mee. Zij is 16, ik ben 18. Echt een toffe meid. We zien elkaar niet zo vaak, ik schat zo'n 4 a 5 keer per jaar. Maargoed, op vakantie doen we samen altijd leuke dingen enzo. Ze is ook heel geintresseerd in me. Toen ik nog een vriendin had kon ze daar ook heel goed mee, ze wilde alles weten wat we samen deden enz enz. We kunnen echt goed met elkaar, maar het is en blijft familie (haar moeder is een zus van mijn moeder), dus ja, wij kunnen gewoon geen stelletje worden dat kan gewoon niet. Toch voel ik wel iets voor haar, een soort van liefde, toch anders dan dat ik bijvoorbeeld voor mijn andere nicht voel. Maargoed, wat gaat mij dat aan zou je zeggen. Nouja, misschien heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?!

Mark (die het gewoon fijn vindt samen te zijn)
Oud 06-05-2003, 13:51
Loezzel
Loezzel is offline
Ik was toen ik nog wat jonger was ook altijd verliefd op een neef van mij. Zo'n leuke, toffe, knappe jongen, noem maar op. Toch denk ik dat je je hier niet aan moet wagen. Zulke relaties kunnen gewoon niet....
Het enige wat je kunt doen is gewoon je verliefdheid laten slijten en op zoek gaan naar een meisje die wel "bereikbaar" is voor jou...
Oud 06-05-2003, 14:02
Mark
Mark is offline
ja die heb ik ook wel. Er zijn meiden waar ik heeeel goed mee op kan schieten en ook een hele sterke band mee heb, maar je familie, dat is ook zo vertrouwd en ze zijn ongeveer hetzelfde als jij bent. Snappie, maargoed, ik waag me er idd niet aan. Dat kan gewoon niet.
Oud 06-05-2003, 14:18
Thomas
Thomas is offline
Eigennaardige situatie. Wat kan het kwaad om het toch te proberen? Ik meen zelfs dat neven/nichten met elkaar mogen trouwen. Als het gevoel wederzijds is zou ik er gewoon voor gaan.

Of gaat het gewoon alleen maar om het samenzijn? Je vind het gewoon fijn om samen te zijn met je nicht. Dan is er toch helemaal niets aan de hand, toch?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 14:43
vrijgezel
vrijgezel is offline
Toen ik in groep vier zat had ik "verkering" met een jongen uit mijn klas en toen ging hij een keer bij mij thuis spelen en toen zeiden we tegen mijn moeder van wij hebben verkering.
en mijn moeder die moest lachen want was bleek nou we bleken neef en nicht te zijn
en liet ze een foto zien dat we bij elkaar in de box lagen enzo.

maar ik denk dat je gewoon je nicht moet blijven zien als nicht en niet als misschien toekomstig vriendin want ik denk niet dat dat goed komt, en ik zou haar ook niks erover vertellen want misschien verpruts je dan wel de band die jullie hebben.
Oud 06-05-2003, 15:03
Verwijderd
ja,ik snap je verhaal wel..
ik heb ook een hele hechte band met mijn familie, en dan met name met één neef van mijn moeders kant...
ik heb met hem zoveel lol en ik kan hem ook alles vertellen, nou heb ik ook een tijd geworsteld met mijn gevoelens voor hem, omdat ik niet wist of ik misschien verliefd op hem was, ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit. hij weet niet dat ik misschien wel meer voor hem voel. het lijkt soms ook net alsof hij mij ook leuk vind, maar dat kan natuurlijk ook verbeelding zijn, omdat ik het misschien wel heel graag wil dat hij mij leuk vind.. het is dus allemaal een beetje gecompliceerd..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:11
Mark
Mark is offline
Citaat:
Kopje koffie schreef op 06-05-2003 @ 16:03:
ja,ik snap je verhaal wel..
ik heb ook een hele hechte band met mijn familie, en dan met name met één neef van mijn moeders kant...
ik heb met hem zoveel lol en ik kan hem ook alles vertellen, nou heb ik ook een tijd geworsteld met mijn gevoelens voor hem, omdat ik niet wist of ik misschien verliefd op hem was, ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit. hij weet niet dat ik misschien wel meer voor hem voel. het lijkt soms ook net alsof hij mij ook leuk vind, maar dat kan natuurlijk ook verbeelding zijn, omdat ik het misschien wel heel graag wil dat hij mij leuk vind.. het is dus allemaal een beetje gecompliceerd..
nou dat heb ik dus ook precies hetzelfde. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Oud 06-05-2003, 17:16
Verwijderd
Tsja het kan wel Alleen niet gezond voor de voortplanting van de mens en moraal ook een 'beetje' verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:18
Verwijderd
tis best een rotsituatie eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 17:24
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Als je voor andere meisjes hetzelfde voelt zou ik als ik jou was daar eerder iets mee beginnen. Ookal is het dacht ik wel legaal voor de wet om zelfs te trouwen met een neef/nicht.
Maar het lijkt me dat je familie er wel raar van op zou kijken, zouden ze bij mij in ieder geval doen.
Maar als je niet zeker weet of je wel verliefd bent zou ik daar eerst proberen achter te komen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:45
Boef
Boef is offline
Hey,
volgens mij vind een neef van me, me ook wel meer dan 'okeej'. we zijn wel altijd heel 'close' samen, kunnen het overal over hebben enzo..Toch zou ik nooit iets met 'm willen hebben, maar op zich voelt 't wel goed als we samen zijn enzo , 'kweet't niet eigenlijk, als ik jou was zou'k gewoon lol heb met d'r hebben, je gevoelens proberen te negeren, en die om zetten in toch meer ''familiegevoelens ' ofzo, dat lijkt me beter. suc6 iig!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:11
Verwijderd
en ik ben er nog steeds niet uit
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 20:29
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Misschien dat het in de ogen van anderen niet goed ofzo is, maar zolang het voor jezelf maar goed voelt kan je het toch best proberen denk ik!?
Ik weet niet hoe het wettelijk zit met trouwen van familie, maar kom op zeg: hoe oud zijn jullie en waarom zou je je daar nu al druk om maken?
Zorg gewoon dat je je prettig voelt en als je verliefd bent en het is wederzijds, waarom zou je dan niks met je verliefde gevoel doen?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 20:38
Evito
Evito is offline
Precies wat je voor een normale vriendin ook moet voelen. Maar ja, daar wil men vlinders van in de buik krijgen...pas als de familieband het toelaat zeker, right
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 21:55
poesiefox
poesiefox is offline
In heel veel culturen is een vaders zusters zoon huwelijk, of een moeder broeders dochter huwelijk zowat beschouwd als een match made in heaven. Het wordt daar bij voorkeur zo geregeld. Familie is betrouwbaar, een vreemde is of een indringer of hij pakt je kind af.
Oud 22-05-2003, 10:36
Punkygirl
Punkygirl is offline
Hmm vroeger was ik heeeel verliefd op mn neef en hij vond mij ook wel interresant..

Nu helemaal overheen gegroeid en vind hem nu echt creepyyyyyyy..
Maar ja heb dus wel zon soort situatie gehad
Oud 22-05-2003, 10:42
Verwijderd
Ik heb maar 3 neven in de leeftijdscategorie 15-21, en die vind ik geen van allen aantrekkelijk, dus nee, ik heb daar geen last van... Maar ik vind 't op zich niet vreemd, zeker niet als je zo goed met elkaar overweg kunt enzo. Zorg alleen dat je geen kinderen krijgt
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 10:47
MizzAngel
MizzAngel is offline
Misschien voel je gewoon wel familieliefde, maar omdat je zo goed met haar kunt enzoh, dat je gewoon dat wat sterker voelt dan bij je andere familie.. Je hoeft dus niet perse verliefd op haar te zijn... Ik weet het ook niet hoor, het ligt ook helemaal aan jezelf hoe je er mee om gaat en er mee om wilt gaan...
Oud 22-05-2003, 11:38
wietsie
wietsie is offline
heee
ik heb ook een neef van 21 en dat is echt mijn maatje!! vroeger toen ik 6 of 7 was ging ik altijd als ik bij mij oom of tante was met hem mee naar buiten enz... we kunnen het et laatste jaar echt heeel goed vinden samen en hij woont nu alleen en ik ga daar ook regelmatig langs.. we kunnen over alles praten en soms heb ik ook het gevoel dat ik meer voor m voel maar dat heb ik van me afgezet, maar hij is misschien wel me beste vriend... hij weet alles van mij en ik van hem... met hem kan je ook lekker knuffelen

Als ik jou was zou ik kijken of het ook leuk kan blijven zoals het nu is... want mij lijkt een relatie met je nicht niet echt verstandig want dalijk ontstaat er nog een familieruzie ofzo haha
maar als nou blijkt dat je echt verliefd op der bent en zij op jou zou ik het gewoon proberen!! in de liefde is alles mogelijk dus waarom niet?
succes!!
Oud 13-06-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
wietsie schreef op 22-05-2003 @ 12:38:

Als ik jou was zou ik kijken of het ook leuk kan blijven zoals het nu is... want mij lijkt een relatie met je nicht niet echt verstandig want dalijk ontstaat er nog een familieruzie ofzo haha
maar als nou blijkt dat je echt verliefd op der bent en zij op jou zou ik het gewoon proberen!! in de liefde is alles mogelijk dus waarom niet?
succes!!
je mag, officieel toch niets beginnen met directe familie?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 15:53
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
Kopje koffie schreef op 13-06-2003 @ 16:38:
je mag, officieel toch niets beginnen met directe familie?
ik weet het niet... ik denk niet dat het echt strafbaar is... lijkt me wel lullig.. want tegen verliefdheid kan je nie echt iets doen
Oud 13-06-2003, 16:29
dieselken
dieselken is offline
mja, ooit al es verliefd geweest op een neef van me, ma ik wist na een zekere tijd dat dit totaal nie ging lukken, ik kom der wel nog altijd super mee overeen !
Reageren

Regels voor berichten