Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 18:46
wiebenik
wiebenik is offline
Hoi,

Ik heb ff een vraagje aan jullie.

Eerst een verhaal:
Het is nu bijna 2 maanden uit met m'n ex, we hebben ongeveer 3 jaar iets gehad met elkaar. Ik wilde graag vrienden blijven met hem, hij wist het niet zo zeker.
Nadat we twee weken lang echt haast geen contact hadden, kregen we weer steeds meer contact. We zagen elkaar zeker 1x keer in de week (we hebben dezelfde vrienden dus vandaar) en hij liet weten dat hij wel wilde proberen om vrienden te blijven, dat gaat tot nu toe ook goed. Eigenlijk vertelde hij mij al vrij snel iemand leuk te vinden en ik vertelde hem dat ik ook verliefd was. Toch gek dat exen na zo'n korte tijd zoiets met elkaar bespreken, toch?
Echter is het bij ons allebei niks geworden.
De afgelopen weken chatten we echt iedere dag met elkaar en vertellen ook vanalles aan elkaar, we zien elkaar ook regelmatig (maar dan alleen met vrienden erbij).
Ik voel me er prettig bij, van hem weet ik het niet zo goed. Maar ik ben bang tot ik toch nog gevoelens voor hem heb, omdat ik me echt geen leven zonder hem kan voorstellen.
Het is echt een beetje vreemd allemaal.

Nou is mijn vraag: Is het wel normaal dat exen zo met elkaar omgaan, of zijn we gewoon nog gek op elkaar?
Oud 31-05-2003, 18:48
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik heb een ex waarmee ik nog steeds erg goed mee omga..
Hij is echt een van mijn beste vrienden en weet alles van me en ik kan over alles met hem praten..
De relatie is tussen jullie dan wel stuk gelopen alleenjullie kennen elkaar heel goed dus als vrienden zul je nog gemakkelijk met elkaar omgaan, omdat je elkaar zo goed kent en zoveel samne hebt meegemaakt etc
Oud 31-05-2003, 18:51
Loezzel
Loezzel is offline
Het is normaal denk ik. Je hebt 3 jaar lang nogal een intieme relatie met elkaar gehad. Je was niet alleen vrienden, je had nog meer met elkaar te delen. Dat kun je na 3 jaar niet zomaar van je afzetten.
Als jullie je er allebei prettig bij voelen, zie ik geen reden waarom niet raar zou zijn. En al zou het zo zijn dat andere exen nooit zo met elkaar omgaan, dan zou het voor jullie niets uitmaken. Als jullie zo gelukkig zijn en zo met elkaar kunnen leven, dan moet je vooral zo verder gaan!
Het is ook niet gek dat je nog wat gevoelens voor hem hebt. Vooral als je hem zo snel en zo vaak weer zag nadat het uit was. Dat gevoel zal misschien wel slijten...
Maak je er niet te druk over en doe die dingen met hem waarbij jij je goed voelt!
Oud 31-05-2003, 19:03
wolfgang
wolfgang is offline
soms moet je geen relatie beginnen maar een vriendschap sluiten. dan heb je veel meer vrijheid. soms kun je gewoon beter zeggen dat je liever vrienden bent. en als het een echte vriend is dan begrijpt hij/zij dat.
Oud 31-05-2003, 19:21
Ilsje
Ilsje is offline
ik ben echt verschrikkelijk slecht wat betreft het omgaan met exen. dus ik denk nie dat ik een goed antwoord kan geven wat nou goed of slecht is ofzow.
*sorry aan een paar ex-jes*
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 23:26
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 31-05-2003 @ 19:48:
Ik heb een ex waarmee ik nog steeds erg goed mee omga..
Hij is echt een van mijn beste vrienden en weet alles van me en ik kan over alles met hem praten..
Precies dat heb ik dus ook met een ex van mij. We waren eerst super vrienden.. toen kregen we wat en erna waren we weer super vrienden.. ik denk dat het gewoon normaal is hoor. Je hebt zoveel met elkaar gedeeld dat je je helemaal bij hem op je gemak voelt. Daar is verder niets raars of vreemds aan.
Wel moet je voor jezelf nagaan of je hem elke keer spreekt echt het gevoel hebt van "JA".. of meer zo van ooh leuk vrienden... Ik kan het niet goed omschrijven, maar door dat intensieve contact kan het weer gebeuren dat jij weer meer voor hem gaat voelen en als het dadelijk gebeurd en het is niet wederzijds voel je je weer kut.. Mocht je dat gevoel krijgen zou ik weer proberen wat afstand te gaan houden... want het sucks ass, geloof mij
Oud 01-06-2003, 00:39
Blenderhead
Blenderhead is offline
..... lol
Oud 01-06-2003, 01:11
GRRR
GRRR is offline
hehe she said suck ass
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 11:00
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
hmmz.....kep ook een zeer hechte relatie met mijn ex van 3 jaar geleden.....op een of andere manier zijn we de laatste tijd echt heeel erg close geworden...we bellen bijna elke dag en we smsen vrij veel en we slapen ook regelmatig bijelkaar...

We zijn er zelf ook nog niet helemaal achter wat het nou is......het klikt iig wel weer heel erg goed...hebben altijd lol en het is altijd gezellie met elkaar!

tis altijd lastig.....heb het er met haar ook over gehad over of we nu weer een relatie moeten aangaan ofniet...en we hebben besloten om het nog maar ff een tijdje zo te laten begaan......we zien wel...we hebben nu genoeg lol samen....dus ik raad jou ook aan.....laat het gewoon zo en als het zo mocht zijn dat jullie weer een relatie krijgen dan gebeurt dat toch wel......geniet iig van de vriendschap!
Oud 01-06-2003, 12:51
Verwijderd
't is wat jij normaal vindt, als jij je hier prettig bji voelt, wat is dan het probleem?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 14:28
Vevay
Volgens mij is er echt niks mis mee, het gebeurt alleen vrij weinig dat exen echt goede vrienden blijven.

Maar als jij je er prettig bij voelt en je hebt het idee dat hij het ook zo voelt, kun je toch lekker zo doorgaan?

Alleen als hij aan zou geven dat hij liever niet meer wil of jij zeker weet dat je echt nog wat voor hem voelt en hij geeft aan dat hij dat niet zo voelt, is het misschien beter voor jou om wat afstand te nemen, anders krenk je jezelf alleen maar.

Denk ik
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:15
wiebenik
wiebenik is offline
Bedankt voor de reacties!

Mijn verhaal heeft nu alleen een hele andere wending gekregen.
Mijn ex praat nu namelijk niet meer met me en waarom weet ik niet.
Ik belde hem laatst, om ff iets te regelen toen nam hij eerst niet op. Paar minuten later belde hij terug en we praatte wat tot hij zei dat z'n beltegoed bijna op was. Ik zeg dus: dan bel ik jou wel ff en dat doe ik dus gelijk. Neemt iemand anders zijn mobiel op en was hij zogenaamd ineens spoorloos...

Ik snap hier dus echt de ballen niet van, een vriend van ons zei dus ook tegen me dat hij me ff niet wilde spreken, waarom wist hij ook niet.
Ik laat hem nu verder met rust, maar voel me er niet lekker bij.

Wat moet ik hier nou weer mee???
Oud 08-06-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
wiebenik schreef op 08-06-2003 @ 15:15:
Bedankt voor de reacties!

Mijn verhaal heeft nu alleen een hele andere wending gekregen.
Mijn ex praat nu namelijk niet meer met me en waarom weet ik niet.
Ik belde hem laatst, om ff iets te regelen toen nam hij eerst niet op. Paar minuten later belde hij terug en we praatte wat tot hij zei dat z'n beltegoed bijna op was. Ik zeg dus: dan bel ik jou wel ff en dat doe ik dus gelijk. Neemt iemand anders zijn mobiel op en was hij zogenaamd ineens spoorloos...

Ik snap hier dus echt de ballen niet van, een vriend van ons zei dus ook tegen me dat hij me ff niet wilde spreken, waarom wist hij ook niet.
Ik laat hem nu verder met rust, maar voel me er niet lekker bij.

Wat moet ik hier nou weer mee???
Poeh, ik lees net je 1e post en dacht; nou ja kan prima toch?! Mijn zus heeft ook zo'n contact met haar ex...

Maar wel een beetje vaag hoe hij nu doet . Wanneer heb je voor het laatste met hem, normaal, gesproken dan? Is er toen mss een lullig opmerking gevallen... Toch lijkt het me kinderachtig van hem om dan zo te reageren ...

De kans is natuurlijk ook aanwezig dat hij zich geen raad meer weet met de situatie. Misschien is hij weer meer voor je gaan voelen, ongewild. En weet hij dus niet hoe hij op zijn gevoel moet reageren, en pakt hij het zo aan! Ik moet zeggen het is niet de handigste manier.
Ik zou hem even met rust laten als ik jou was, dan kan hij denken, mss zoekt hij weer contact, of kom je er een keer (viavia) achter wat er nou werkelijk aan de hand is!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:43
iele
iele is offline
moet je voor de grap even de teksten van averi, album: direction of motion lezen.
ik ben ook weer verliefd geworden op me ex, maar wist ook niet wat ik er mee moest.
eerst waren de teksten heel conforanterend omdat er precies in stond wat ik voelde, nu voel ik me heel veilig als ik hun muziek hoor.

------------------------------------------------------------------------------------
I look around and find that there is no one I can share this with.
I' ve got your number in my pocket, but I don't think I call it ever, because I feel like I'd start to frequent.
------------------------------------------------------------------------------------
I can see myself in you. Can you see yourself in me too?
Please wake me up from this bad dream, so I'll finf myself where you'll remember me.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 18:06
DopeBean
DopeBean is offline
Ja dat heb ik ook. kan nu heel goed met mijn ex opschiete beter dan toen we met elkaar ginge ( al ginge we niet lang met elkaar ) Je hebt toch wat meegemaakt met elkaar
Oud 10-06-2003, 19:43
wiebenik
wiebenik is offline
Update:

Hij heeft me verteld waarom hij zo deed, hij zegt dat hij me probeert te vergeten en dat lukt niet als we zoveel contact hebben. Toch mis ik hem nu wel en vind het ik het erg vervelend voor hem.
Oud 10-06-2003, 21:07
Verwijderd
Ja, dat kan.
Vaak is het niet zo maar het kan.
Ik heb ook 1 ex en daar ben ik nog steeds heel close mee (de tijden dat ik m zie, want hij is verhuisd naar aussi )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten