Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 20:09
diane
diane is offline
Na een voor mij een rot dag probeer ik me hier maar even te uiten.Ik heb vandaag het gevoel gehad weer niks goed te kunnen doen.Waar het aan ligt heb geen idee het eindresultaat is dat ik mezelf de hele dag pijn wil doen en dood wil wat ik nu toch al maanden wil.Mijn psych kan ik nog steeds niet echt mee praten en tegen de huisarts en mijn ouders durf ik niet eerlijk te zijn.Het krassen is ook weer aan de orde van de dag en ik kijk niet eens uit naar mijn opleiding van volgend jaar.Ook kijk ik niet uit naar het verzorgen van paarden en wordt het weer een totale opsessie om iedereen hier te laten zien hoe gelukkig ik wel niet ben.Ik weet zelf dus dat het weer uit de hand gaat lopen als ik niks doe maar ik heb geen idee wat ik kan doen om me beter te voelen.Hebben jullie ideeen alles is welkom

Alvast bedankt Diane
Oud 10-06-2003, 20:12
Verwijderd
Toch moet iemand praten...desnoods één of andere noodhulpdienst (korrelatie ofzo, kan dat niet? of desnoods de kindertelefoon) bellen ofzo...? 'k weet het ook niet, sorry. iig heel veel sterkte ed.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 20:18
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
hmmz idd, kweet niet echt veel te melden, behalve dat je idd net als leonoor zegt misschien gewoon ff korrelatie moet bellen , dat helpt (waarschijnlijk) wel.

verder heel veel succes en kom op hè, blijf naar de lichtpuntjes in je leven zoeken!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 08:40
Nona
Nona is offline
Misschien kan je proberen alles eens op te schrijven. Dan kan het nog weleens makkelijker zijn als je het later wilt vertellen aan iemand. En als je wel wilt dat iemand het weet (wie dan ook), dan kan je diegene misschien laten lezen wat je geschreven hebt.

Inderdaad, de kindertelefoon of korrelatie bellen kan helpen. Dan leer je er alvast over praten.

Blijf er in ieder geval niet zelf mee zitten, want je hebt nu mensen nodig, hoe moeilijk het ook is om het te vertellen!

(je mag me altijd emailen)

-x- Nona
Oud 13-06-2003, 19:51
berebijter
berebijter is offline
ik heb een tip: probeer van het leven te genieten, haal jezelf uit het dal! zie overal iets goeds in, nooit gelijk denken van iemand: dat bedoelt hij weer om mij te pesten ofzo. Waarom zou jij niets goeds kunnen doen en een ander wel? iedereen heeft 1 goede eigenschap, daar ben ik zeker van! probeer dan je liefde te geven aan een dier, dan krijg je altijd liefde terug. ga rijden met je paard, alleen zijn. praat over je gevoelens, tegen mensen! probeer iemand te vinden die je ECHT vertrouwen kunt en dat hoeft niet perse een sociaal werkster te zijn ofzo. schrijf alles op, vertel het tegen dieren, zij vertellen het nooit verder en het lucht op! sterkte! (hannekeboon@dolfijn.nl)
Oud 13-06-2003, 20:51
Eend
Eend is offline
Als je al maanden met die gedachtes loopt, ben je dus sterker dan die gedachtes, want anders was je al dood geweest. Heel simpel.
Ze zijn niet leuk, maar probeer eens in te zien, dat je sterker dan ze bent! Het enigste waarvan ik weet dat het werkt, is elke dag naar positieve dingen kijken in het leven, per week een doelenlijstje maken, die je die week wilt bereiken.
Als je psych niet werkt, waarom onderneem je zelf dan niets?
Die psych is heus niet alles hoor! Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Tuurlijk kun je eeuwig af blijven wachten, tot die psych wat gaat ondernemen ja. Tuurlijk kan dat, maar of dat nou zo handig is? Probeer eens van onafhankelijker van die psych te worden. Tuurlijk kunnen ze je ondersteunen, maar JIJ moet het werk doen, zolang jij telkens je kop in de strijd gooit, dat niks helpt en dat het toch geen zin heeft, vecht dan niet, dat is zonde van je energie.

Meis, je hebt het zelf in de hand. Ik ben er ook uitgekomen, of zit er nog half in, weet ik veel, maar DOE IETS! Probeer eens in te zien dat die paarden leuk zijn om naar toe te gaan, probeer eens te genieten van dingen in plaats van het allemaal maar best of stom te vinden. Daar heb je helemaal niks aan! Echt niet!

Owja, probeer dit alsjeblieft niet ernstig op te vatten. Ik probeer je te helpen, maar ook ik heb trappen onder mijn kont nodig gehad om te kunnen bereiken wie ik nu ben. Denk je dat ik altijd lol en plezier met die therapeuten heb gehad? Nou echt niet hoor! Sukkols vond ik het soms. Keb wekenlang ruzie gehad met een sociotherapeut, omdat zij de waarheid zei, waar ik telkens voor weg liep, ze was een gevaar voor me, maar pas toen ik mn kop niet meer in de strijd gooide zag ik dat pas in.
[jammert]Ben bang dat ik komende zomer weer trappen ga krijgen met de opname, zal alvast een stel boeken in mn broek doen [/jammert]

Probeer jezelf niet zielig te vergelijken met andere mensen , maar probeer eens in te zien hoe je jezelf te kort brengt als je zo door gaat.

Liefs

Eendje
Reageren

Regels voor berichten