Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2003, 19:05
Verwijderd
ik voel totaal geen emoties meer, niet blij niet boos gewoon leeg kvoel me echt al keilang zwaar kut ik ben bij de dokter geweest en die zegt dat ik een eetstoornis heb en manish depressief ben ik ben het hier absolutt niet mee eens maar nu letten mijn ouders keigoed op me enzo en dan vole ik me nog kutter

beetje vaag maar goed wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2003, 19:45
faith666
faith666 is offline
Eerlijk gezecht zou ik, al vind ik het vreemd dat je huisarts dat niet gedaan heeft, je doorverwijzen naar een psycholoog / psychiater....in jou geval denk ik een psychiater aangezien die je medicijnen tegen je manisch depressiviteit voor kan schrijven. Je hebt er misschien totaal geen zin in....maar ze bestaan niet voor neits en het help dus wel. sterkte
Oud 13-06-2003, 19:46
Unexplained
Unexplained is offline
Lijkt me duidelijk: het probleem aanpakken.

Je huisarts kan je hierbij adviseren wat je het beste kunt doen. Vermoedelijk komt het neer op een aantal afspraken met een psycholoog, die je weer op het goede spoor kan helpen. Verwacht niet dat zo'n psycholoog al je problemen oplost, hij/zij zet je op het goede spoor maar naar het goede station moet je toch echt zelf gaan.
Oud 14-06-2003, 11:22
MazeMouse
MazeMouse is offline
Hey lieverd
Gewoon help zoeken. Inderdaad zoals ze hier zeggen bij een psycholoog.
En je weet dat ik ook voor je klaarsta om je er mee te helpen als het moet
Oud 14-06-2003, 12:03
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Sorbet schreef op 13-06-2003 @ 20:05:
ik voel totaal geen emoties meer, niet blij niet boos gewoon leeg kvoel me echt al keilang zwaar kut ik ben bij de dokter geweest en die zegt dat ik een eetstoornis heb en manish depressief ben ik ben het hier absolutt niet mee eens maar nu letten mijn ouders keigoed op me enzo en dan vole ik me nog kutter

t is een beetje tegenstrijdig als je tegelijkertijd niks voelt en je kut voelt....
Oud 14-06-2003, 12:19
non
non is offline
kken het, kheb het ook gehad (sorry, het gevoel bedoel ik.. gelukkig geen eetstoornis en manisch depressief)

kweet niet precies hoe ik van het gevoel af ben gekomen, maar wat ik heb gedaan is heel veel geslapen en terug gegaan naar mijn psycholoog... helpt goed moet ik zeggen

ik wens je in ieder geval veel sterkte en denk idd dat het handig is om echt hulp te zoeken... probeer kracht enzow te vinden om de confrontatie met jezelf aan te gaan en te werken aan jezelf/je probleem

heel veel succes
Oud 14-06-2003, 17:09
Not for Sale
Not for Sale is offline
Apathie = ga sporten

Heel vaak is het zo simpel, sorry, wel sterkte.
Oud 14-06-2003, 18:19
janine20
janine20 is offline
Citaat:

Ja, had je maar dood moeten gaan
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 18:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen he?

want je zegt dat je geen emoties meer voelt, maar je voelt je wel kut...

Ok de enige tip die ik je kan geven is vanuit persoonlijk standpunt:

Je moet niet teveel nadenken als je het moeilijk hebt, niet telang stilstaan bij dingen waar je last van hebt en wel lang denken aan wat leuk is. Ga wat dingen doen die je leuk lijken en als je dingen plant, dan doorkom je je tijd ook nog eens met het denken aan de plannen die je hebt gemaakt. Dubbel succes dus. Je kan wel allemaal denken het leven is kut, en dit is kut en dat is kut, maar als je gewoon overal een beetje plezier van pakt en leuke dingen probeert te creeeren en niet teveel aan de minder leuek dingen denkt, dan gaat het (bij mij tenminste) wel goed
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 08:03
guess what
guess what is offline
Citaat:
janine20 schreef op 14-06-2003 @ 19:19:
Ja, had je maar dood moeten gaan
doe niet zo belachelijk!
Oud 16-06-2003, 09:21
Upke
Upke is offline
Je hebt wel emotie want je voelt je kut.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 09:29
nl2suzy
nl2suzy is offline
ja, nu weten we wel dat ze emoties heeft, ze vraagt niet op commentaar of ze iets verkeerd formuliert, ze vraagt om advies wat te doen...
Oud 16-06-2003, 21:14
ExPoDeRmUs
ExPoDeRmUs is offline
Oud 16-06-2003, 21:16
Fantôme
Fantôme is offline
mag ik jou wat vragen?
zijn er ernstige dingen aan voorafgegaan.
en is het beetje bij beetje onstaan of plotseling?
knuff Wendy
Oud 16-06-2003, 22:21
Tjaslon
Tjaslon is offline
Met alle respect: welke dokter beweert dat je manisch depressief bent? Geen van je bovengenoemde ‘kwalen’ heeft ook maar iets te maken met manisch depressiviteit .

Om meteen medicijnen aan te raden vind ik wel erg overdreven, vooral op zo`n jonge leeftijd is het niet een ongebruikelijk gevoel: maar een psycholoog of een vertrouweling van je school kan natuurlijk nooit kwaad .
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 11:34
Verwijderd
Citaat:

Je kan het beste mij ff toevoegen op msn
grotvergelijker@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 16-06-2003 @ 22:16:
mag ik jou wat vragen?
zijn er ernstige dingen aan voorafgegaan.
en is het beetje bij beetje onstaan of plotseling?
knuff Wendy
ik ben mnijn hele leven gekleineerd gepest en mishandeld, ben vaak misbruikt, op mijn 13e ben ik verkracht, wordt thuis regelmatig geslagen dus mja tis wel al een tijdje ja.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Sorbet schreef op 17-06-2003 @ 16:03:
ik ben mnijn hele leven gekleineerd gepest en mishandeld, ben vaak misbruikt, op mijn 13e ben ik verkracht, wordt thuis regelmatig geslagen dus mja tis wel al een tijdje ja.
echt met iemand gaan praten hoor meis, is heel belangrijk denk ik zo.
en wat die diagnose betreft, heeft je huisarts dat in 1 gesprek vastgesteld??? nouja, welk naampie het heeft maakt niet uit, het lijkt me duidelijk dat je vreselijke dingen hebt meegemaakt/meemaakt en daar moet je proberen vanaf te komen. veel praten, sporten, leuke dingen doen. ookal heb je er geen zin in, achteraf blijkt (tenminste bij mij) vaak dat het toch best gezellig was, of dat je ff je gedachten kon verzetten.
heeft je huisarts eigenlijk gewoon gezegd van dit heb je en zoek het maar uit??? beetje raar eigenlijk, ik zou een doorverwijzing vragen naar een psycholoog ofzo.
heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:24
Arun
Arun is offline
Voeg me maar toe op MSN als je wilt praten..
Misschien kan ik helpen, ik doe het graag..!
Oud 17-06-2003, 16:17
Nona
Nona is offline
Citaat:
Sorbet schreef op 17-06-2003 @ 16:03:
Jemig meis...
*dikke, hele dikke knuffol*

Als je eraan toe bent kun je misschien eens een assertiviteitscursus of iets dergelijks doen. Dan kan je leren voor jezelf op te komen en terug te slaan als iemand je pest en kleineert.

Tegen je ouders doe je zoiets natuurlijk niet snel, maar als je thuis regelmatig geslagen wordt moet daar ook iets aan gebeuren. Als dat niet lukt door praten kun je daarbij ook hulp inschakelen van een gezinspsycholoog of anders zelfs de kinderbescherming. Maar er moet wat gebeuren, onthoud dat! Wat dan ook, want mensen horen elkaar met respect te behandelen en jou ook!

Als je het niet meer ziet zitten mag je me gerust PMmen of e-mailen. Echt doen hoor!

-x- Nona
Oud 17-06-2003, 16:34
Verwijderd
hey meis,
jemig wat kut voor je.. ik kan je niet zoveel helpen denk ik, maar ga naar een arts, hij kan je helpen...
heel veel sterkte

Charlotte
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 17-06-2003 @ 17:17:
Jemig meis...
*dikke, hele dikke knuffol*

Als je eraan toe bent kun je misschien eens een assertiviteitscursus of iets dergelijks doen. Dan kan je leren voor jezelf op te komen en terug te slaan als iemand je pest en kleineert.

Tegen je ouders doe je zoiets natuurlijk niet snel, maar als je thuis regelmatig geslagen wordt moet daar ook iets aan gebeuren. Als dat niet lukt door praten kun je daarbij ook hulp inschakelen van een gezinspsycholoog of anders zelfs de kinderbescherming. Maar er moet wat gebeuren, onthoud dat! Wat dan ook, want mensen horen elkaar met respect te behandelen en jou ook!

Als je het niet meer ziet zitten mag je me gerust PMmen of e-mailen. Echt doen hoor!

-x- Nona
assertiviteitscursus heb ik al gedaan, het pesten is nu ook al stukken minder gelukkig maar goed de rest is gewoon kut ach ja laat ook maar
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 18:47
Nona
Nona is offline
Citaat:
Sorbet schreef op 17-06-2003 @ 19:43:
assertiviteitscursus heb ik al gedaan, het pesten is nu ook al stukken minder gelukkig maar goed de rest is gewoon kut ach ja laat ook maar
Nee, niks geen laat maar. Als het kut is moet dat veranderen. Je hoeft er hier niet over te praten als je dat niet wilt, maar zorg dan dat je ergens anders praat. Jouw situatie is niet leuk en het mag wel makkelijk lijken het zo maar te laten, maar uiteindelijk is het moeilijker en je moet er wat aan doen. Capice?

Heel goed dat je die cursus hebt gedaan! En het heeft blijkbaar geholpen, dus je ziet dat dat soort dingen niet voor niets zijn! Ga er gewoon voor te veranderen wat niet goed is. Dat kan je en dat mag je.

Succes.
Nona
Reageren

Regels voor berichten