Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2003, 05:21
MrOizo
MrOizo is offline
Ik heb nu al 2 keer op wille keurige momenten gehad dat ik binnen 10 minuten opeens heel erg misselijk wordt, het eerst koud krijg, daarna heel heet, dan zweet ik me opeens kapot, mijn lichaam en voorral mijn armen en handen beginnen dan vreselijk hard te tintelen en is zelfs moeilijk te bewegen, en ik wordt lijk wit, en raak bijna bewusteloos.

Wat o wat zou het kunnen zijn? misschien iemand die het weleens mee heb gemaakt en een idee heeft?
Oud 08-06-2003, 08:37
Verwijderd
'k heb het wel eens meegemaakt, 't kan er aan liggen dat je te weinig gegeten hebt (of teveel doet en in verhouding dan te weinig gegeten hebt ofzo), een te lage bloedsuiker, te weinig zuurstof/bloed in je hersenen (dat iig, volgens mij, dat is nl flauwvallen) enz. al dat soort dingen. Iets anders zou ik ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 08:39
Qimm
Qimm is offline
Ik vind het typisch klinken als hyperventilatie. Ik mis alleen steken in de borstkas eigenlijk. Verder klopt het wel. Wat was je aan het doen, of wat had je net gedaan toen je die aanvallen kreeg?
Oud 08-06-2003, 09:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Qimm schreef op 08-06-2003 @ 09:39:
Ik vind het typisch klinken als hyperventilatie. Ik mis alleen steken in de borstkas eigenlijk. Verder klopt het wel. Wat was je aan het doen, of wat had je net gedaan toen je die aanvallen kreeg?
Hyperventilatie, dacht ik ook meteen al aan...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 09:51
Qamra
Qamra is offline
Dat heb ik als ik de pil 6 uur te laat inneem.. Maar denk niet dat dat bij jou de oorzaak is
Oud 08-06-2003, 09:57
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-06-2003 @ 09:37:
'k heb het wel eens meegemaakt, 't kan er aan liggen dat je te weinig gegeten hebt (of teveel doet en in verhouding dan te weinig gegeten hebt ofzo), een te lage bloedsuiker, te weinig zuurstof/bloed in je hersenen (dat iig, volgens mij, dat is nl flauwvallen) enz. al dat soort dingen. Iets anders zou ik ook niet weten.
Daar dacht ik ook aan.. Kan volgens mij ook een hypo
of een hyper zijn (bij suikerziekte),
had een meisje iig wel als ze te weinig/veel had
gegeten, of fout had gespoten oid.
Oud 08-06-2003, 10:06
hajo
hajo is offline
Ik heb dat altijd als ik in de winter heel hard naar school fiets en dan ga zitten in een warme klas. IK heb het ook als ik sinnasapelsap drink op een nuchtere maag. Je moet gewoon even uitvinden waar je het van krijgd, en dat dan proberen te vermijden.
Oud 08-06-2003, 10:19
confabulatie
confabulatie is offline
heb dat ook wel eens.. als ik dan even ga eten ben ik ervan af......
ik begin dan ook altijd heel erg te trillen..
beetje het gevoel van flauwvallen..
Oud 08-06-2003, 11:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook wel eens, en volgens mij kan het idd komen doordat je suikerspiegel te laag is (ik ga dan ook altijd trillen en heb geen controle meer over mn bewegingen, je bent dan ook wit en soms duizelig). Ik heb dan ook het gevoel dat ik ga flauwvallen, dan draait de wereld om me heen en krijg ik ineens vlagen van misselijkheid, heel raar. Je kan als je dat hebt, of je hoofd tussen je knieen doen, of je handen vouwen en die in je nek leggen en dan je hoofd en nek naar achter duwen terwijl je je handen naar voor duwt, dan stroomt er meer bloed naar je hersenen.
Oud 08-06-2003, 14:27
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
Qimm schreef op 08-06-2003 @ 09:39:
Nou de 1e keer lag ik gewoon in bed! en opeens kwam het, de 2e keer zat ik in de auto
Oud 08-06-2003, 14:30
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
hajo schreef op 08-06-2003 @ 11:06:
Ik heb dat altijd als ik in de winter heel hard naar school fiets en dan ga zitten in een warme klas. IK heb het ook als ik sinnasapelsap drink op een nuchtere maag. Je moet gewoon even uitvinden waar je het van krijgd, en dat dan proberen te vermijden.
Hee, toevallig toen ik het de laatste keer kreeg had ik appelsap gedronken op me nuchtere maag dus dat zou ook kunnen misschien, het lijkt ook samen te kunnen vallen met het drinken van dubbel friss? kan toevallig zijn natuurlijk
Oud 08-06-2003, 14:31
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
confabulatie schreef op 08-06-2003 @ 11:19:
heb dat ook wel eens.. als ik dan even ga eten ben ik ervan af......
ik begin dan ook altijd heel erg te trillen..
beetje het gevoel van flauwvallen..
hmja dat ook
Oud 08-06-2003, 14:31
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2003 @ 12:09:
Ik heb dat ook wel eens, en volgens mij kan het idd komen doordat je suikerspiegel te laag is (ik ga dan ook altijd trillen en heb geen controle meer over mn bewegingen, je bent dan ook wit en soms duizelig). Ik heb dan ook het gevoel dat ik ga flauwvallen, dan draait de wereld om me heen en krijg ik ineens vlagen van misselijkheid, heel raar. Je kan als je dat hebt, of je hoofd tussen je knieen doen, of je handen vouwen en die in je nek leggen en dan je hoofd en nek naar achter duwen terwijl je je handen naar voor duwt, dan stroomt er meer bloed naar je hersenen.
bedankt voor de tip!
Oud 08-06-2003, 14:57
Verwijderd
Citaat:
MrOizo schreef op 08-06-2003 @ 15:31:
bedankt voor de tip!
Het is dan wel ook handig om iets te eten (liefst met traagwerkende suikers - een boterham ofzo bv).
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 00:31
p-chez
p-chez is offline
Ik ken 't. Heb dat meerdere keren gehad.
Heb toen 'n periode gehad dat ik telkens zat te hyperventileren.
Misselijk, duizelig, weinig gevoel in handen e.d., koud/warm, etc.
Heel nasty.

Lijkt dus op wat jij beschrijft.

Het hoeft natuurlijk geen hyperventilatie te zijn bij jou, het kan ook al zo zijn dat je gewoon verkeerd ademhaalt. Dus dat er teveel zuurstof in je bloed terecht komt.
Oud 13-06-2003, 01:05
MrOizo
MrOizo is offline
Ok, ik heb besloten voorloopig te proberen om aanvallen tegen te gaan, of te stoppen met adem haal oefeningen, als het dan niet minder wordt of stopt, kijk ik wel weer verder.

Regels voor berichten