Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2009, 08:37
Verwijderd
..kan je daar dan ook vanaf komen?

Blowde 2.5 jaar, 2 daarvan op een goed junkie niveau en op een avond had ik slechts een paar trekjes gehad en het ging totaal mis, sindsdien was het raak bij elke kleine hijs.

Nu zo'n 2 jaar later zonder te blowen dacht ik zo: "Zou het weer fout gaan?"

Niet dat ik weer ga beginnen, maar ik vroeg het me gewoon af ;x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2009, 08:59
Verwijderd
Dude, je wil gewoon blowen
proberen kan toch geen kwaad?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 09:12
Verwijderd
Lieve schat, als ik zeg dat ik niet weer ga beginnen dan betekend dat ik niet weer begin, ook niet 1 jointje.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 12:53
HTID
HTID is offline
Ik denk het wel.

Ik heb dit met koffie. Dronk vroeger 6-8 koppen koffie per dag. Ben er een keer heel naar van geworden en als ik nu 1 kopje drink krijg ik last van allemaal rare effecten. Een maat van mij heeft dit ook. Ik drink nu nog steeds sporadisch koffie, maar nooit meer dan 1 kop per dag. Die ene kop is meestal al genoeg om naar van te worden, maar ik vind dat ik gewoon koffie moet kunnen drinken.

Het is puur geestelijk wat je hebt meegemaakt, maar dat kan een dusdanig sterke indruk maken dat je er nooit meer tegen kan. In mijn omgeving heb ik bijvoorbeeld mensen die geen goldstrike meer kunnen drinken omdat ze er hard van over hun nek zijn gegaan. Ook een maat van mij die geen wiet meer kan roken vermoedelijk omdat het een keer slecht gevallen is. De keren nadien zijn allemaal op kotsen uitgelopen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 00:55
Verwijderd
Ik vind het altijd zo vreemd hoe wiet slecht kan vallen. Tenzij je echt kilo's spacecake tot je neemt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 15:32
Wammus
Wammus is offline
De enige manier om erachter te komen of het weer fout gaat is het gewoon proberen. Aangezien je dit niet wilt zul je er dus niet achter komen.

Ik heb zelf ook wel eens slechte ervaringen met het roken van wiet gehad. Ik ben er een paar keer van over m'n nek gegaan en het is ook wel eens verkeerd gevallen. Echter ik doe het nog steeds en het is bij die paar keer gebleven. Ik denk dus dat het per persoon verschilt of het verkeerd blijft vallen of niet maar waar dit van afhankelijk is weet ik simpelweg niet.
Oud 21-12-2009, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het altijd zo vreemd hoe wiet slecht kan vallen. Tenzij je echt kilo's spacecake tot je neemt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 06:23
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Dat vond ik ook altijd, tot het mezelf overkwam. Maar dat had misschien ook te maken kunnen hebben dat ik verkouden was, buiten in de koud ging blowen en opeens een in warme ruimte (woonkamer) kwam. Buiten tijdens het blowen had ik nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 13:19
Uice
Uice is offline
Als je eerst regelmatig blowt en daarna heel lang niet, komt het vrij hard aan als je weer begint. Dat is bij de meeste mensen zo.
Oud 22-12-2009, 13:47
Verwijderd
Citaat:
idd
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 07:26
b00mbap
b00mbap is offline
Citaat:
Inderdaad, als ik bad ga van wiet is dat of door veel te veel cake (met een vreetkick aan de cake beginnen ), of van blowen na een avondje zuipen.
Oud 23-12-2009, 12:15
Volk
Volk is offline
Citaat:
Inderdaad, als ik bad ga van wiet is dat of door veel te veel cake (met een vreetkick aan de cake beginnen ), of van blowen na een avondje zuipen.
ik snap sowieso dat hele bad gaan van wiet niet.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2009, 12:48
*oma*
*oma* is offline
Ik heb wel dat ik er paranoia van kan worden, maar ik heb laatst ontdekt dat ik dat bij een andere drug ook had. Dus misschien zit dat wel in mijn aard, ik heb verder ook geen psychische problemen of zo. Dus ik kan mij wel voorstellen dat je er raar van wordt, maar niet dat het zo erg is dat je echt fout gaat oid. Dat niet.
Oud 23-12-2009, 18:21
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hoezo is dat vreemd, THC heeft de neiging te versterken, in beide richtingen.
Oud 25-12-2009, 13:40
Verwijderd
Que?

Ik beweer overigens niet dat het niet slecht kán vallen. Ik vind het gewoon vreemd, mede omdat ik zeker toen ik wat jonger was dagelijks grote hoeveelheden rookte. Zelfs toen ik hele dagen lang een joint brandende hield heb ik me er nooit slecht door gevoeld. Kan me gewoon lastig voorstellen hoe dat dan opeens zou gebeuren
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 13:27
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Zelfde ervaring mee.. Eerste blowtje gerookt toen ik een jaar of 11, 12 was en vanaf m'n 14e tot m'n 19e/20e elke dag geblowd. Toen na nieuwjaar bij een vriend een waterpijp gerookt, met zo'n verlengstukje waar je dan whiskey in kan doen (o.i.d.). Daar ging ik me echt zwaar klote van voelen, dus even rustig op het balkon gaan staan om wat te bedaren, maar heb er uiteindelijk een uur staan hyperventileren omdat ik verwachtte elk moment neer te kunnen vallen.

Dus geen waterpijp meer voor mij dacht ik in eerste instantie

Relaxt verder met jointjes roken, zoals altijd, nergens last van. Toen ging ik met m'n broer naar een theatervoorstelling van Jörgen Raymann, van te voren even een blunt roken; lekker toch? Totdat ik in de zaal zat en weer zo'n beklemmend, angstig gevoel naar boven kwam. Weer hyperventileren, adem tekort, net alsof er constant iets op m'n borst stond te springen.

Dus geen blunt meer dacht ik?! Aangezien we de blunt op de 'originele' manier roken, gewoon puur, het blad is al 5 gram tabak, dus hoef je niet nog meer te gebruiken

Maar sindsdien was het bij elk wiet blowtje weer precies hetzelfde, wel wat minder hevig, maar herkenbaar. Dus gingen we alleen maar hasj roken! Dat ging ook een aantal weken goed, totdat ik (tegen beter weten in) een cocktail had gerookt met een maat die een kleine 20km verderop woonde, en er na die 'aanval' 2,5 uur over gedaan heb voor ik thuis was aangezien alles zo heftig op me af kwam. Zelfde verschijnselen als ik daarstraks genoemd heb, maar nu sloegen ook alle gewrichten op slot, dus autorijden ging amper, spierkrampen door heel m'n lichaam, noem het maar op..

Sindsdien ben ik van het blowen af gestapt, van de een op de andere dag, en heb niets meer gerookt vanaf dat moment.. Vraag me vaak toch wel af of ik er nog steeds last van zou hebben, want ja, blowen is nou eenmaal relaxt zoals deze mede-stoners ook weten Heb ook af en toe wel eens last van een short-fuse, dus om dat een beetje in toom te houden door een blowtje te roken, who cares?

Maar ja, liever over de zeik dan weer zo'n kutverhaal zoals hierboven

Weet trouwens niet of dit meer thuis hoort in een trip-report, maar oké, om toch maar even duidelijk te maken dat THC wel degelijk een soort uitwerking op een ervaren iemand kan hebben !
Oud 27-12-2009, 14:14
Verwijderd
Citaat:
een short-fuse
Wat is dat?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 17:32
b00mbap
b00mbap is offline
Citaat:
Wat is dat?
Een kort lontje hebben.
Oud 28-12-2009, 18:42
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
Een kort lontje hebben.
Exact, redelijk snel op m'n teentjes getrapt..
Reageren

Regels voor berichten