Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik wou zeggen toneelschool (officiele opleiding dus) maar dat kan niet met 12 jaar. Je moet 17 of 18 zijn (verschilt per school) en een havo, vwo, mbo4 of soortgelijke opleiding hebben.
Ik wou zeggen Landelijke oriëntatiecursus theaterscholen Nederland maar daarvoor moet je 16 zijn. Wel een tip voor mensen vanaf 16 jaar! De landelijke oriëntatiecursus theaterscholen Nederland is speciaal bedoeld voor jongeren die een theateropleiding willen gaan volgen en echt willen weten welke opleiding het best aansluit bij de eigen ideeën en mogelijkheden. Ik denk dat het erg moeilijk is om, aangezien je nog maar 12 bent, 'echt iets te doen met toneel'. Je bent al erg op pad doordat je op een theaterschool zit en dus les krijgt van ervaren docenten. Je kunt natuurlijk ook gewoon auditie doen voor musical, theater, tv. Schrijf je hiervoor in bij een castingbureau. Ga hiervoor naar http://acteren.pagina.nl/ hier vind je een lijst met casting Nederland. Een tip is idd Harry Klooster Casting omdat deze erg bekend is en grote projecten heeft. Hier is echter wel de voorwaarde bij inschrijving als acteur dat je een professionele acteeropleiding hebt gevolgd en dat is bij jou dus niet het geval. Je kunt je wel inschrijven als figurant, je moet hier inschrijfgeld betalen van €25,- Let wel op dat er veel castingsbureaus zijn die niet echt zijn! Deze laten je inschrijfgeld betalen en hebben vervolgens geen werk. Het gaat hun dus alleen om het geld. Pas dus op en ga samen met bijvoorbeeld je moeder heen als je je inschrijft.
|
je hebt ook scholen als bijvoorbeeld de Fafa academy. Dat is voortgezet onderwijs waarbij bepaalde lessen vervangen worden door show, dans en dat soort lessen. ik geloof wel dat het behoorlijk zwaar is, je bent elke dag tot een uur of 5 op school.
bij FaFa hebben ze alleen geen toneel volgens mij, het gaat voornamelijk om dans en show. http://www.fafa.nl/html/academyframes.html
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ja, saai op je ogen dadelijk! #934 Verwijderd | 500 | 30-03-2010 16:21 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Boekbespreking "La vie à reculons" designerfox | 5 | 18-04-2007 13:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ER IS ZOVEEL MEER - Googlen met Robbert van den Broeke Char Margolis | 8 | 29-12-2005 22:18 | |
Psychologie |
Het Puberteit en dip/depressie/levensmoeheid topic justanothern00b | 51 | 10-02-2005 15:15 | |
Psychologie |
Help! Mijn leven staat stil herby | 50 | 26-11-2004 20:36 | |
Verhalen & Gedichten |
_-=* moest dit posten *=-_ Verwijderd | 5 | 01-05-2002 22:02 |