Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn ouders vertellen me gelukkig nooit zo veel van wat ik wel en wat ik niet moet doen. En als mn moeder vindt dat ik iets nog moet doen, dan geeft ze dat meestal wel zo subtiel aan. Ze weet denk ik wel dat het toch wel goed komt
![]() Het enige wat ze me nog wel opdraagt is dat ik mn kamer op moet ruimen enzo.. en dat moet ze eerst heel vaak vragen, maar dan doe ik het ook wel.. En als ik vakantie heb, vraagt ze wel vaker of ik was wil opvouwen ofzo. Maar dat vraagt ze altijd, dus dat doe ik dan ook wel ![]() |
![]() |
|
Ik heb dat gevoel eigenlijk nooit. Mijn moeder vraagt wel eens of ik iets wil doen en dan doe ik dat wel. Als ik het ergens niet mee eens ben, dan zeg ik dat en dan hebben we het er even over. Maar eigenlijk zijn we het bijna nooit oneens .. mijn ouders beginnen me het laatste jaar echt een beetje los te laten. Ik kan bijna alles doen wat ik wil, zolang ik het maar van tevoren even vertel. We staan wel op een redelijk gelijk niveau.
|
![]() |
Mijn ouders zijn 9 van de 10 keer heel redelijk. Dan luister ik ook gewoon naar wat ze zeggen, ook al heb ik er niet echt zin in. De 10e keer ga ik in discussie en meestal komen we wel tot een compromis. Ik heb zelden een echt conflict met ze. Ik denk dat dat komt doordat we elkaar respecteren en naar elkaar luisteren.
Hmm klinkt wel weer erg braaf allemaal. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb altijd een hele losse opvoeding gehad tot 1,5 jaar terug ofzo. toen kwamen er ineens allemaal zinloze regels.
het enige waar ik ongeveer wel een beetje naar luister is hoe laat ik thuis moet zijn. maar soms negeer ik dat ook en als ik er wat over hoor geef ik een rede (of iets wat daar voor door moet gaan) en dan gaat ze er verder niet op in. en als ze weer eens streng probeert te doen lach ik dr uit of zeg ik dat ze zich niet als een idioot moet gedragen en dan maakt het ook niet meer zoveel uit. ik ben best wel een puber ja. ik heb ook ongeveer elke dag wel ruzie |
![]() |
|
Mijn ouders laten me vrijwel helemaal los qua regels en al die onzin... Ik heb mijn vader of moeder mij nog nooit iets horen verbieden. Als mijn moeder me vraagt om iets te doen, dan doe ik dat gewoon en ik respecteer me moeder genoeg zo dat zij weet dat ze niet nutteloze regels of straffen hoeft te verzinnen.
||
Verwijderd
|
M'n ouders zijn niet zo van de onredelijke, loze regeltjes. Het is vooral: afwassen, achter mn kont opruimen, dat soort dingen.
Wat betrefd school, als iets te laat is of zo, is mn eigen verantwoordelijkheid, bemoeien ze zich ook niet mee. Maar aangezien ik nogal slordig en lui kan zijn, ben ik niet altijd gehoorzaam qua opruimen en zo. Citaat:
|
![]() |
|
Ligt eraan of het redelijk is wat ze zeggen. Als ik vind dat ik gelijk heb en niet zij, kunnen ze het ook vergeten en doe ik wat ik zelf wil. Ik trek het echt heel erg slecht als mensen mij continu vertellen wat ik moet doen en hoe ik dat moet doen, dat hebben mijn ouders inmiddels gelukkig ook wel door, daarom laten ze me meestal wel vrij. Ze weten nu dat ik toch niet luister als ik eenmaal iets op een bepaalde manier in mn hoofd heb. Alleen mn moeder kan soms erg doordrammen. Maar het is niet zo dat ik nooit iets van mn ouders aanneem of zo, vaak genoeg weet ik gewoon wel dat ze ergens gelijk in hebben en dan luister ik daar ook wel naar.
Vroeger was dat heel anders, toen bemoeide met name mn moeder zich echt overal mee terwijl ze de helft van de tijd toch niet eens thuis was, dan had ik zoiets van hallo je weet helemaal niet waar je het over hebt! En dan hadden we best vaak ruzie en ging ik dingen gewoon stiekem doen, dan kwam er tenminste geen gezeur. Maar goed we zijn allemaal volwassener geworden ![]()
|
ruzie hebben wij wel vaker. ik ga daar vierkant tegen in. als het logisch was. het is voor mij makkelijker om naar school te fietsen dan een briefje lenen en kopieren.
ik ga zover totdat ze kwaad zijn maar niet zover tot ik straf krijg
|
met 6 jaar puberteit achter de rug kan ik zeggen: gehoorzamen is altijd beter
Hoe raar het ook klinkt, zo heb je minder gezeik dan wanneer je het niet doet, en de energie die je erin steekt is ook minder na je 18de leer je dat je je ouders nog wel steeds 'gelijk'geeft, maar er niet naar handelt ![]()
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn ouders zijn altijd enorm streng geweest en eigenlijk zijn ze dat nog. Alleen kunnen ze me nu niet meer verbieden uit te gaan enzo, dat beseffen ze ook wel dat ze dat niet meer kunnen tegenhouden nu
![]() Ik ben het onderhand echt wel kotsbeu en ik ben blij dat ze 3 dagen van de week er niet zijn, maar tja, veel geld om op mezelf te gaan wonen heb ik ook niet. En ik sap ze ook gewoon niet: dan zeiken ze over mijn telefoonrekening, die ik notabene zelf betaal, dan mauwen ze dat ik meer moet uitgaan en minder achter de computer moet zitten, en dan ga ik een keertje weg tot 4 uur en dan klagen ze dat dat wel erg laat is voor een vrijdagavond. SIGH....... Het grootste deel van mijn puberteit heb ik gelukkig op internaat doorgebracht, in de weekends was het thuis altijd rel, dus ik was blij als ik weer een weekje weg was, maar soms heb ik zin om me weer te gedragen als toen, gewoon keihard schreeuwen en met deuren slaan ![]() En als ik toch mijn beklag ben aan t doen: ik moet me volwassen gaan gedragen: volwassen kleden (dat bedoelen ze op de felle kleuren die ik draag, maar ik heb me jaren in het zwart gehuld en nu kruip ik uit de duisternis tevoorschijn, is het weer niet goed), geen computerspellen meer spelen, niet meer chatten en/of internetten, uit mezelf het huis poetsen,... Ik ga toch echt maar dringend es op zoek naar een eigen plekje ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar nu zeg ik gewoon: mam/pap, ik regel het zelf wel, ik kan het heus allemaal wel zelf doen. Nou dan gaat m'n moeder zich er alsnog mee bemoeien, maar uiteindelijk volg ik m'n eigen plan en dan heb ik weer eens bewezen dat ik bést zelfstandig ben ![]()
|
ik hoef eigenlijk niets. maar qua opruimen en dingen regelen kan ik best ongehoorzaam zijn.
soms als ik niet mocht alleen terug met de nachbus, dan loog ik erover. en nu mag het wel. of van een vriendin terugfietsen ofzo. dan ik ik best mn zin doordrijven. of dus gewoon liegen tot het wel mag.
|
Ik heb de nare eigenschap laaiend te kunnen reageren op mensen die me autoriseren in wiens voordeel dan ook, of compleet ontnuchterend te reageren, het komt erop neer dat ik graag controle houd en alles op mijn eigen manier wil doen zonder gezeik van anderen.
Dus ben ik op mezelf gaan wonen, holadiee. |
![]() |
|
![]() |
Ligt eraan of het redelijk is eigelijk..meestal doe ik wel wat ze vragen, maar dat hangt er ook weer vanaf wat et is
![]() Vroeger was dat wel anders, vooral bij mn vader dan..ik moest letterlijk gehoorzamen, zijn regels anders kon ik vetrekken..(mn ouders zijn gescheiden) daar kan ik echt niet tegen, wil best meehelpen etc maar dat kan je ook normaal vragen naar mijn idee. Dus daar ging ik fel tegen in, kon dat niet hebben. Gezellige boel ahum. Later kon het me niks meer schelen, gewoon ja zeggen en verder gaan. Daar kon hij weer niet tegen ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het verschilt.
Soms heb ik echt zin om er tegen in te gaan,andere keren knik ik gewoon braaf ja. Als ze echt onredelijk zijn, wil ik echt wel mijn gelijk halen,wat meestal niet echt fantastisch lukt. Och ja,volgende keer beter. Over het algemene ben ik een braaf kindje. ![]()
|
Ik ben niet gehoorzaam, behalve als die persoon gelijk heeft. En dan nog heb ik het er moeilijk mee om me in een onderdanige positie te laten wringen. Ik word daar nogal opstandig van.
Vroeger was ik erger: ik zou tegen echt àlles ingegaan zijn. En ergens is dat een normale evolutie waar je even doormoet, denk ik. Het is goed dat je je in je puberteit afvraagt waarom je dingen doet, en dingen in vraag stelt. Het moét dan een paar keer keihard botsen, daar word je vaak wijzer van. Een gezonde dosis rebellie is wel gezond. Nu ben ik op dat vlak wel veel rustiger geworden, maar no way dat ik zomaar iets doe, waarmee ik niet akkoord ben, of waarover niet eerst grondig overleg is gepleegd. Dingen zoals helpen in het huishouden zijn normaal, dat even buiten beschouwing. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nee k ben niet echt gehoorzaam aan m'n ouders ofzo. Als m'n moeder wil dat ik iets doe en ik vind dat (meestal) belachelijk dan doe ik hetgewoon niet. Ze bemoeit zich veels te veel met me en daarom doe ik het juist niet
![]() Als m'n vader iets redelijks zegt dan ga ik er niet tegenin, luister ook wel sneller naar hem dan naar m'n moeder. En anders doe ik dingen gewoon stiekem ![]() |
![]() |
|
Als ik het nut er van in zie luister ik wel naar ze. Sowieso heb ik wel een redelijk hoge pet op van mijn ouders, en ze zullen ook heus wel het beste met je voor hebben en niet zomaar dingen gaan roepen.
Ik ben dus nooit echt dwars geweest, maar dat komt ook wel omdat ze me altijd redelijk vrij gelaten hebben. Het enige waar ik me aan ergerde was eigenlijk het gezeik over school. Wat dat betreft was ik altijd van mening dat ik zelf echt wel in kon schatten of ik over ging. Mijn ouders waren er na elk rapport echter van overtuigd dat ik zou blijven zitten en dreigden dan met allerlei maatregelen (in de hoop dat ik dan huiswerk ging maken enzo), die in de praktijk toch altijd verslapten en na 2 weken weer vergeten waren. Maar nu woon ik op kamers en heb ik nauwelijks last van ze.
|
hmm ik ben gewoon gigantisch lui, dus als ze zegt van ruim je dat of dat even op dan doe ik het vaak niet, niet uit protest of dat ik het onredelijk vind maar gewoon omdat ik een lui kreng ben
![]()
|
![]() |
ik woon niet meer bij mijn ouders godzijdank.
maar tja daarvoor was het weleens ellende, eigenlijk altijd wel, ik ben vrij zelfstandig en trek het slecht als mensen mij zeggen wat ik moet doen dus tja met mijn moeder altijd immense bonje. De laatste jaren waren ze aan bepaalde dingen gewend en had zelfs mijn ma bepaalde dingen opgegeven, dus eerste 2 uur vrij van school vond ze eindelijk mijn eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk had ik ook een grans ik wist ook wat echt niet moest flikken maar goed dat deed ik dan ook niet verder trok ik me niet zo veel van mijn ouders aan, ik vertelde ze gewoon niets dus wisten ze ook niet wat ik deed enzo, ik had het liefst zo weinig mogelijk met ze te maken ![]() Met mijn vader had ik het iets makkelijker mbt school, daar interreseerde het m niet wat ik deed zolang ik maar overging en mijn boetes zelf betaalde.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ik geloof! Lekker-chickie | 220 | 24-09-2010 16:04 | |
Waarom geloof jij niet? Magican2 | 500 | 24-07-2009 12:39 | |
het evangelie matthi | 5 | 21-10-2007 13:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hirsi Ali komt met een vervolg op Submission THC1 | 500 | 02-12-2004 21:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief? Mujahideen | 200 | 21-09-2004 09:04 | |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 |