Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 18:41
somebody17
somebody17 is offline
hey

ik heb een vriendin die nu al een poosje heel erg met eten bezig is. ze sport minstens een uur per dag, en kots veel van wat ze eet weer uit. ik zelf heb ooit een eetstoornis gehad, en herken dus veel van wat ze zegt. maar ik wil niet dat ze zo eindigt als ik ooit deed. hoe kan ik haar helpen. ik heb tegen haar gezegd dat ze binnen drie weken moest proberen normaal te gaan eten, als ze dat niet zou proberen ik dan iets zou gaan doen. maar wat kan ik er aan doen??
ze luistert nauwelijks naar me, en ik krijg nou allemaal smsjes dat ik het niet begrijp(heb het zelf ook gehad!!!! maar das ze denk ff vergeten ofzo). wat moet ik nu doen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 18:44
Anne
Anne is offline
Met haar praten, naar haar luisteren. Het is dat je het zelf ook hebt gehad, anders zou ik zeggen dat je er eens wat over moet gaan lezen. Mijn vriendinnen hebben mij (ja, ik ook al) vooral erg geholpen door te zeggen dat ze er voor me waren en door me niet te dwingen te eten. En vooral toen het echt slecht met me ging... toen heeft een goede vriendin me brieven geschreven. Misschien dat jij dat ook kan doen, want op papier zeg je toch sneller hoe je je voelt dan in het echt.
Sterkte!
Oud 12-04-2002, 18:47
NaSgIrL
NaSgIrL is offline
mijn zus heeft het ook al een paar jaar ik zag het bij haar ook gebeuren maar ik kon er gewoon niets aan doen nu heb ik dar dus wel schuldgevoel over beetje maar ik zou dus niet weten wat je er aan moet doen, misschien gewoon eerst naar de oorzaak gaan zoeken waarom ze het doet het hoeft niet alleen te zij n omdat ze zich dik voelt maar t kan ook om iets psychisch gaan en dat dit een uitweg is ofzo, maar ja jij weet er meer vanaf als mij want je hebt zelf meegemaakt, k ben wel blij dat jij er van af bent k hoop dat je vriendin er ook snel mee kapt. xje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten