![]() |
|
![]() |
mijn ervaring: deze heb ik beschreven in 1 van de lijntopicsen.
http://forum.scholieren.com/showthre...c&pagenumber=3 veel wat er drinken is wel goed, maar overdrijf het niet. teveel water drinken, dus rond de tien liter per dag is slecht omdat: - je alle goede voedingsstoffen wegspoelt. je geeft je lichaam niet de kans die op te nemen. -je nieren of lever(ik weet nooit het verschil ...) maken teveel overuren ik heb een tijdje op de 7 liter gezeten en dat is dus niet goed. ik werd er niet dunner van, als ik minder ging drinken kreeg ik last van mijn nieren (of lever) en van mijn blaas. ik moest ontzettend vaak plassen en kon dus nooit ergens heen omdat er in de bus bijvoorbeeld geen wc is. en dus al de goede stoffen die mijn lichaam nodig heeft, werden weggespoelt. op een gegeven moment werd het echt een obsessie. ik ben toen beetje bij beetje gaan minderen en nu zit ik op de 3 liter ongeveer. maar ik merk nog steeds dat als ik maar 2 liter drink ofzo, ik weer last krijg van mijn nieren(of lever): stekende pijn en dat ik ook weer last krijg van mijn blaas, ook een soort van stekende pijn. dus met andere woorden, teveel is nooit goed hou het bij de 2, 3 liter. |
![]() |
|
5 liter is inderdaad te veel. Wat Cat al vertelde, is dat water naar de hoogste concentratie 'stroomt'. Als je te veel water drinkt, is die hoogste concentratie in je cellen. Je cellen gaan dan veel water opnemen en kunnen barsten. Dat is niet echt gezond.
Ik zou echt gaan minderen, 5 liter is gewoon echt te veel. Je 'eet' ook al water (vocht), dus ik zou gewoon lekker op max 2 gaan zitten, dat is namelijk al gezond genoeg. Het lijkt me ook niet erg handig dat je lichaam al zijn/haar aandacht moet besteden aan het afvoeren van water (daar alle energie in moet steken). Beetje zonde denk ik.
||
Citaat:
Ik heb inderdaad laatste tijd vaak last van steken in me lever (niet echt gigantisch, maar toch gezond lijkt het me niet) misschien komt het inderdaad wel hierdoor.. Ik ga wel gewoon minderen!! thnxx
||
Citaat:
![]() Daarom ik d8 dat 2 litr veelste weinig was Magoed kheb me vergist ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-06-2003 om 11:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zag dit topic, en ik wilde even reageren. Ik drink altijd al heeel veel (ook alcohol ![]() Wil je weten waarom, ik heb een of andere ziekte, er is niets ergs aan, maar ik heb altijd dorst. Die dorst is niet te stoppen, en de laatste tijd kan ik hem wel wat beter negeren.... Maar over dit topic, ik drink per dag ongeveer..... 15 liter water, plus nog 5 liter ander vocht, zoals melk of cola. Dus per dag ongeveer 20 liter, als je me niet wilt geloven, ik drink per les van 45 minuten zo'n een pak van 2l van Barleduc leeg... En door veel overleg met de dokter weet ik dat het niet slecht is voor je, om zo veel te drinken...., er zit geen max. grens. Groetjes,
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Teveel water in 20 min? Records070 | 22 | 26-03-2012 15:46 | |
Werk, Geld & Recht |