Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2003, 23:07
Miss. Tandenborstel
Miss. Tandenborstel is offline
Heeyyyy Ik hoor altijd van iedereen dat veel water drinken goed voor je is.... Nu ben ik samen met een vriendin al een week bezig ofzo met veel water drinken... We drinken nu sinds 1 week ofzo elke dag 5 liter water.. Opeens krijg ik allemaal reacties van mensen dat zo veel water nou ook weer niet goed voor je is..
Dat is tog nie zo.. Veel water kan tog geen kwaad? En hoeveel water moest je nou ook alweer gemiddeld per dag drinken?
alvast bedankt!! groetjes Mij
Oud 12-06-2003, 23:10
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Ach ja, op een gegeven moment krijg je een waterhoofd. En dan moet je stoppen lijkt mij, maar ik kan het verkeerd hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 23:24
Brown eye
Brown eye is offline
vijf liter...??? woow meid, hoe krijg je et weg! normaal moet je zo'n 1,5 tot 2 liter water per dag drinken...ik zou niet weten of het slecht voor je is!
Oud 12-06-2003, 23:26
Big Brother
Big Brother is offline
nee 5 liter water is goed te doen
je gaat er pas last van krijgen als je 15 liter achterover tikt denk ik (gokje)
5 liter drink ik zo vaak, water is goed voor je
Oud 12-06-2003, 23:27
Miss. Tandenborstel
Haha eerder altijd 3 en nu 5!! Ik heb er helemaal geen problemem meej volgens mij zou ik zo nog een paar liter weg kunnen drinken.. 1 nadeel wel dat je vaak naar de wc moet..
Oud 13-06-2003, 05:01
Qimm
Qimm is offline
Vanaf een litertje of 11 wort het ongezond... Dacht ik.
Oud 13-06-2003, 08:07
Marshall
Marshall is offline
water zuivert lichaam en huid dus nix slechts aan ...

is ook een faN
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 09:32
kastdeur
kastdeur is offline
mijn ervaring: deze heb ik beschreven in 1 van de lijntopicsen.

http://forum.scholieren.com/showthre...c&pagenumber=3

veel wat er drinken is wel goed, maar overdrijf het niet.

teveel water drinken, dus rond de tien liter per dag is slecht omdat:
- je alle goede voedingsstoffen wegspoelt. je geeft je lichaam niet de kans die op te nemen.
-je nieren of lever(ik weet nooit het verschil ...) maken teveel overuren

ik heb een tijdje op de 7 liter gezeten en dat is dus niet goed. ik werd er niet dunner van, als ik minder ging drinken kreeg ik last van mijn nieren (of lever) en van mijn blaas.
ik moest ontzettend vaak plassen en kon dus nooit ergens heen omdat er in de bus bijvoorbeeld geen wc is.
en dus al de goede stoffen die mijn lichaam nodig heeft, werden weggespoelt.
op een gegeven moment werd het echt een obsessie.
ik ben toen beetje bij beetje gaan minderen en nu zit ik op de 3 liter ongeveer. maar ik merk nog steeds dat als ik maar 2 liter drink ofzo, ik weer last krijg van mijn nieren(of lever): stekende pijn en dat ik ook weer last krijg van mijn blaas, ook een soort van stekende pijn.

dus met andere woorden, teveel is nooit goed hou het bij de 2, 3 liter.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 10:50
Verwijderd
Ter illustratie: vroeger was het laten drinken van enorme hoeveelheden water door vermeende heksen één van de ergste doodvonnissen die je kon krijgen. Het slachtoffer werd gedwongen zo'n vijftien liter water naar binnen te werken. Op een gegeven moment wordt de zoutbalans in je cellen verstoord (dit komt door osmose: water heeft de neiging altijd te stromen naar het punt waar de laagste concentratie zout zich bevindt). Dat zou leiden tot de dood, maar is louter theoretisch. Het is nog nooit wérkelijk vastgesteld dat iemand door de gevolgen daarvan is overleden (inwendige bloedingen, namelijk).

Teveel water drinken is hoe dan ook niet gezond, zoals voor álles geldt. Teveel van álles is ongezond.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 11:10
Cat
Cat is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2003 @ 11:50:
Ter illustratie: vroeger was het laten drinken van enorme hoeveelheden water door vermeende heksen één van de ergste doodvonnissen die je kon krijgen. Het slachtoffer werd gedwongen zo'n vijftien liter water naar binnen te werken. Op een gegeven moment wordt de zoutbalans in je cellen verstoord (dit komt door osmose: water heeft de neiging altijd te stromen naar het punt waar de laagste concentratie zout zich bevindt). Dat zou leiden tot de dood, maar is louter theoretisch. Het is nog nooit wérkelijk vastgesteld dat iemand door de gevolgen daarvan is overleden (inwendige bloedingen, namelijk).

Teveel water drinken is hoe dan ook niet gezond, zoals voor álles geldt. Teveel van álles is ongezond.
Water heeft de neiging te stromen naar waar de hoogste concentratie zout zich bevindt.

Verder weet ik niet of die theorie in de praktijk mogelijk is. Maar, Bij diaree waarbij je veel zout verliest en weinig water en je gaat nadien snel veel vloeistof met weinig zout opnemen (gedronken of via infuus glucose ofzo), dan heb je kans op hersenoedeem en de daarmee gepaard gaande bloedingen.

Dit komt omdat de zoutconcentratie in je cellen langzaam terug in evenwicht is gekomen met de zoutconcentratie buiten je cellen (o.a. de bloedbaan). Wanneer je dan plots veel zoutarme dranken gaat opnemen daalt de concentratie buiten de cellen, en water stroomt van lage concentratie naar hoge, dus naar de cellen want deze kunnen het evenwicht niet zo snel hestellen. Zo zwellen de cellen op waarvan ook de hersencellen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 11:12
@Moon
@Moon is offline
5 liter! Ik drink zelf maar 1 - 1.5liter. Btw je moet gemiddeld zo'n 1.5-2 liter drinken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 13:13
ekki
ekki is offline
5 liter is inderdaad te veel. Wat Cat al vertelde, is dat water naar de hoogste concentratie 'stroomt'. Als je te veel water drinkt, is die hoogste concentratie in je cellen. Je cellen gaan dan veel water opnemen en kunnen barsten. Dat is niet echt gezond.

Ik zou echt gaan minderen, 5 liter is gewoon echt te veel. Je 'eet' ook al water (vocht), dus ik zou gewoon lekker op max 2 gaan zitten, dat is namelijk al gezond genoeg. Het lijkt me ook niet erg handig dat je lichaam al zijn/haar aandacht moet besteden aan het afvoeren van water (daar alle energie in moet steken). Beetje zonde denk ik.
Oud 13-06-2003, 13:20
thugz-angel
thugz-angel is offline
3 liter ofzo toch? dat was toch goed??

5 liter is toch best wel veel
maar als je water drinkt krijg je een snellere stofwisseling, daarom is t goed voor je.......
(toch?)
Oud 13-06-2003, 13:36
Brown eye
Brown eye is offline
val je dan niet als een gek af als je 5 liter water drinkt??
Oud 13-06-2003, 15:33
Miss. Tandenborstel
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 13-06-2003 @ 10:32:
mijn ervaring: deze heb ik beschreven in 1 van de lijntopicsen.

http://forum.scholieren.com/showthre...c&pagenumber=3

veel wat er drinken is wel goed, maar overdrijf het niet.

teveel water drinken, dus rond de tien liter per dag is slecht omdat:
- je alle goede voedingsstoffen wegspoelt. je geeft je lichaam niet de kans die op te nemen.
-je nieren of lever(ik weet nooit het verschil ...) maken teveel overuren

ik heb een tijdje op de 7 liter gezeten en dat is dus niet goed. ik werd er niet dunner van, als ik minder ging drinken kreeg ik last van mijn nieren (of lever) en van mijn blaas.
ik moest ontzettend vaak plassen en kon dus nooit ergens heen omdat er in de bus bijvoorbeeld geen wc is.
en dus al de goede stoffen die mijn lichaam nodig heeft, werden weggespoelt.
op een gegeven moment werd het echt een obsessie.
ik ben toen beetje bij beetje gaan minderen en nu zit ik op de 3 liter ongeveer. maar ik merk nog steeds dat als ik maar 2 liter drink ofzo, ik weer last krijg van mijn nieren(of lever): stekende pijn en dat ik ook weer last krijg van mijn blaas, ook een soort van stekende pijn.

dus met andere woorden, teveel is nooit goed hou het bij de 2, 3 liter.
Dankjewel!!
Ik heb inderdaad laatste tijd vaak last van steken in me lever (niet echt gigantisch, maar toch gezond lijkt het me niet) misschien komt het inderdaad wel hierdoor..
Ik ga wel gewoon minderen!!
thnxx
Oud 13-06-2003, 15:35
Miss. Tandenborstel
Citaat:
Brown eye schreef op 13-06-2003 @ 14:36:
val je dan niet als een gek af als je 5 liter water drinkt??
was dat maar zo in princinpe ben ik daarvoor zoveel water gaan drinken omdat men zei als je veel water drinkt en de tussendoortjes laat staan val je snel en gezond af ofzo..
Daarom ik d8 dat 2 litr veelste weinig was Magoed kheb me vergist
Oud 13-06-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Miss. Tandenborstel schreef op 13-06-2003 @ 00:07:
Heeyyyy Ik hoor altijd van iedereen dat veel water drinken goed voor je is.... Nu ben ik samen met een vriendin al een week bezig ofzo met veel water drinken... We drinken nu sinds 1 week ofzo elke dag 5 liter water.. Opeens krijg ik allemaal reacties van mensen dat zo veel water nou ook weer niet goed voor je is..
Dat is tog nie zo.. Veel water kan tog geen kwaad? En hoeveel water moest je nou ook alweer gemiddeld per dag drinken?
alvast bedankt!! groetjes Mij
je moet 1,5/2 liter vocht op een dag minimaal. ik heb een keer op 1 dag 7 liter gedronken. dat doe ik dus niet meer.. maar t kan
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Cat schreef op 13-06-2003 @ 12:10:
Water heeft de neiging te stromen naar waar de hoogste concentratie zout zich bevindt.
My bad. Maar het ongezonde effect is hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 19:05
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Miss. Tandenborstel schreef op 13-06-2003 @ 16:35:
was dat maar zo in princinpe ben ik daarvoor zoveel water gaan drinken omdat men zei als je veel water drinkt en de tussendoortjes laat staan val je snel en gezond af ofzo..
Daarom ik d8 dat 2 litr veelste weinig was Magoed kheb me vergist
een meisje die ik ken heeft een tijdje twee liter water per dag gedronken en is ontzettend veel afgevallen!! en ik merk ook da als ik 2 liter water drink, na anderhalve week ook al ben afgevallen...nie dat da de bedoeling is want dat wil ik niet....dan maar weer wat meer eten!

Laatst gewijzigd op 14-06-2003 om 11:13.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 21:28
Boshuisje
Boshuisje is offline
Citaat:
Qimm schreef op 13-06-2003 @ 06:01:
Vanaf een litertje of 11 wort het ongezond... Dacht ik.
Hoi Jongens,

ik zag dit topic, en ik wilde even reageren.
Ik drink altijd al heeel veel (ook alcohol ), maar ik drink veel water.
Wil je weten waarom, ik heb een of andere ziekte, er is niets ergs aan, maar ik heb altijd dorst. Die dorst is niet te stoppen, en de laatste tijd kan ik hem wel wat beter negeren....

Maar over dit topic, ik drink per dag ongeveer..... 15 liter water, plus nog 5 liter ander vocht, zoals melk of cola.

Dus per dag ongeveer 20 liter, als je me niet wilt geloven, ik drink per les van 45 minuten zo'n een pak van 2l van Barleduc leeg...

En door veel overleg met de dokter weet ik dat het niet slecht is voor je, om zo veel te drinken...., er zit geen max. grens.

Groetjes,
Oud 13-06-2003, 22:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-06-2003 @ 11:50:

ik betwijfel of dat verhaal waar is, aangezien je maag zo vol raakt dat je eerder begint te kotsen, dan dat je lichaam al het water opneemt. Maargoed dat is ook puur een gedachtengangetje van mij zijn en eveneens hardstikke fout
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 22:40
PV
PV is offline
wat mij betreft zijn jullie allemaal geschift.. water is niet eens lekker hoe kan je daar zoveel van drinken :/
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 23:01
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Water drinken om af te vallen... ga jezelf gewoon zwaar lichamelijk inspannen. Helpt ook.

Regels voor berichten