Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Sterker nog: het kan. Maar ik dacht dat alleen de senaat kan besluiten tot zo'n proces.
Nog een probleem: volgens mij dient deze zaak dat bij het High Court, hetzelfde court dat de verkiezingsuitslag heeft bepaald: dat zijn voornamelijk Republiekeinen, dus het zou zo corrupt als de pest zijn... Maar de stelling gaat puur om de gedachte of hij afgezet moet worden of niet...niet of het in de praktijk zou lukken. Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 07:59. |
![]() |
||
Citaat:
De Amerikanen staan achter hem... Wij hebben helaas niks te zeggen over of hij afgezet moet worden of niet. Bovendien komt zo'n procedure nooit meer (lang) voor de volgende verkiezingen klaar, en is het dus ook nog eens zinloos. Dus nee, hij moet niet afgezet worden, hij moet gewoon de verkiezingen verliezen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Als je de 'zaak-Clinton' vergelijkt met de 'zaak-Bush' vind ik van wel. Maar je moet die twee zaken los van elkaar zien en dan vind ik niet dat Bush een dusdanig groot vergrijp heeft gedaan voor zo'n draconische maatregel. Dat vond ik overigens ook bij Clinton.
||
Citaat:
||
Citaat:
Omdat hij weliswaar een wrede dictator heeft verwijderd, maar daarna een land heeft bezet en dat blijft doen terwijl het volk zijn soldaten het liefst nu ziet vertrekken, en ook nog eens het gore lef heeft gehad geen toestemming te vragen aan de enige organisatie die over dit soort dingen mag beslissen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() [edit]Gevolgd door bans[/edit]
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bush is in Amerika immens populair na zijn oorlogszuchtige retoriek en de daden die hij bij die woorden heeft gevoegd. Hij wordt natuurlijk herkozen voor de volgende ambtsperiode, daar kun je vergif op innemen. Een impeachment-procedure ligt dus totaal niet voor de hand omdat daar geen draagvlak voor is. Verder is het zo dat Clinton iets deed waar alle Amerikanen, ook democraten, van gruwelden. Overspel plegen, er als president een onzedelijk privéleven op nahouden, is het ergste (en domste) wat je in Amerika kunt doen. BARON heeft wel gelijk. Bush is een brave huisvader en reeds daarom kan hij bij veel Amerikanen wel een potje breken. Het feit dat hij misschien onder niet helemaal zuivere voorwendselen een oorlog is begonnen is van een totaal andere orde dan overspel plegen. Het lijkt de omgekeerde wereld, maar toch is het zo: het eerste wordt door Amerikanen veel zwaarder gewogen dan het laatste. Een impeachment-procedure is sowieso alleen geschikt voor situaties waarin de president niet meer in staat moet worden geacht zijn taak behoorlijk te kunnen vervullen. In Amerika geldt een ranzig privéleven nu eenmaal wél als onbehoorlijke taakvervulling, en het triggerhappy beginnen van een oorlog zonder duidelijke oorzaak níet. Face it. |
![]() |
||
Citaat:
zet dan ook gelijk die geestelijk leiders van landen als iran af waar mensenrechten worden geschonden,zet chirac af omdat in franse gevangenissen mensenrechten worden geschonden,zet gelijk afrikaanse leiders af omdat we daar zoveel oorlogen hebben en die tegen niemand verklaring afleggen,zet de Noord-Koreanse president af wegens mensenrechtenschending,moord enz. enz.,zet Poetin af vanwege de oorlog in tsjetjenie,zet alle communisten af vanwege vrijheidsberoving! wees eens rechtlijnig en denk niet alleen van uit je anti-amerikaans ideaal.Bush kan minder onschuldige mensen worden aangerekend als de bovenstaande
|
![]() |
Voor voorlopig zit dat er niet in. Bush is te populair onder zijn volk, en hjeeft een te goed imago in eigen land. Hij wordt daar, misschien niet geheel onterecht, beschouwd als iemand die miljoenen Irakezen bevrijd heeft van een wrede en bloeddorstige dictator. Verder is hij een godvrezend man, wat de gemiddelde Amerikaan ook wel kan waarderen. Kortom, hij heeft goede papieren en zoals het er nu naar uitziet, wint hij zonder al te veel tegenstand de verkiezingen van 2004.
Overigens zou ik het wel waarderen als de stemverwarring in Florida eens zeer grondig onderzocht zou worden. In die tijd, eind 2000, heeft het democratisch systeem van de V.S. een zware klap toegediend gekregen. Ik heb het vermoeden dat de historici over een eeuw deze verwarring gelijk zullen stellen met het Rijksdag-incident van 1933... De tijd zal het leren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben absoluut niet pro-amerikaans (eerder het tegenovergestelde) maar ik kreeg kippenvel toen ik die irakezen dat standbeeld van sadam houssein zag omver trekken. ik was eerst ook tegen die oorlog, maar die gebeurtenis liet mij inzien dat het een goede keus is geweest van de VS. als ze op de VN hadden moeten wachten zat saddam nu nog daar in bagdad. en de halve wereld was tegen die aanval BEHALVE DE IRAKEZEN ![]() Helaas heeft door dit alles de VN zijn geloofwaardigheid en status verloren, en dat zal nog wel eventjes geregeld moeten worden. en er moet natuurlijk wel een verklaring worden gegeven waarom er nog geen chemische en biologische wapens zijn gevonden (ja dat snap ik, die waren er niet). maar dan nog was het geen slechte zet die oorlog |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als dat de politiek van vandaag de dag wordt, hoeft t van mij niet meer ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En of er massavernietigingswapens waren in Irak maakt niet uit. Dat land was een bedreiging voor de beide in mijn avatar vertegenwoordigde soevereine landen. En dat was nog niet eens de hoofdreden voor mij. Mijn belangrijkste reden om de strijd tegen Saddam Hussein te steunen waren de voortdurende schendingen van de mensenrechten daar. Daarnaast, die oorlog is vrijwel vlekkeloos verlopen, met nauwelijks burgerslachtoffers. En kom nou niet zeiken met een paar burgerslachtoffers, want, vergelijk dat maar eens met hoeveel moorden Saddam Hussein's regime de afgelopen tientallen jaren heeft gepleegd! Heb je bv. het verhaal van Jawad Amir gehoord? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De mensenrechtensituatie in Amerika verschilt niet wezenlijk van die onder dictatoriale, fascistische of totalitaire regimes. Dus wauwel alsjeblieft niet over het steunen van links Nederland van dat soort regimes, want jij doet er zelf net zo hard aan mee. |
![]() |
||
Citaat:
hoe verklaar je die duizenden burgerslachtoffers dan, in de oorlog tegen Irak? de enige vijand voor israel is israel zelf, zo kan je elk land wel als potentiele bedrijging zien! Hetzelfde geldt voor de VS, Bush is degene die een achterbaks spelletje speelt, en liegt! wat zeg je over al die duizenden geestelijk gehandicapten in death row? IN DE VS!!!! trouwens onder Bush, en die hele G8 vallen dagelijks meer doden dan Sadam Hoessein bij elkaar in 23 jaar op zijn geweten heeft! vegrijp me niet verkeerd, ik praat de daden van Sadam niet goed. imho: Bush = Sadam!
||
![]() |
Citaat:
En Baron: wat heb je aan een brave huisvader als president? Een president heeft meer kwaliteiten nodig - leiding geven, een land besturen - dan een huisvader. Had Bush het maar bij die taak gehouden...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Fleet Admiral schreef op 10-06-2003 @ 22:41:
Er is niemand vermoord zonder reden. Burgerslachtoffers? En wat dacht je van de slachtoffers die de VS wereldwijd gemaakt hebben in hun strijd tegen het communisme? Remember Korea, Vietnam, Chili, Argentinië, San Salvador, Guatemala, Congo, Angola? En of er massavernietigingswapens waren in Irak maakt niet uit. Dat land was een bedreiging voor de beide in mijn avatar vertegenwoordigde soevereine landen. Nee, de Vs was een bedreiging voor de soevereiniteit van Irak en is een bedreiging voor de soevereiniteit van elk land dat niet netjes de lijn van de VS volgt. Zie wat er met Frankrijk en Duitsland gebeurt. Zij worden niet militair, maar wel economisch 'gestraft' door de VS. En dat was nog niet eens de hoofdreden voor mij. Mijn belangrijkste reden om de strijd tegen Saddam Hussein te steunen waren de voortdurende schendingen van de mensenrechten daar. Hiep hoi, in Congo worden vrouwen en kinderen met kapmessen afgeslacht, is dat geen mensenrechtenschending? Bovendien, zoals nare man al aangaf, handelen de VS zelf vaak genoeg in strijd met mensenrechtenverdragen. Daarnaast, die oorlog is vrijwel vlekkeloos verlopen, met nauwelijks burgerslachtoffers. En kom nou niet zeiken met een paar burgerslachtoffers, want, vergelijk dat maar eens met hoeveel moorden Saddam Hussein's regime de afgelopen tientallen jaren heeft gepleegd! Het had met nog minder burgerslachtoffers gekund. Heb je bv. het verhaal van Jawad Amir gehoord? Heb je bijv. het verhaal van de vele gevangen op Death Row gehoord? Of op Guantamo Bay? |
![]() |
||
[QUOTE]Che Guevara schreef op 10-06-2003 @ 22:57:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb meer dan voldoende perspectief. Natuurlijk weet ik ook wel dat in Amerika mensen niet tegen hun wil dichtgenaaid worden zoals in Somalië of Ethiopië en dat mensen niet door het laten horen van een tegenstem aan een boom worden opgeknoopt, maar dat is retoriek, get it? Sigh. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||