Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2003, 20:54
Pan Am
Pan Am is offline
Denken jullie dat drugsgebruik (met name onder jongeren) stijgt, en dat het langzamerhand wordt geaccepteerd? Ik denk van wel. Deels doordat drugs langzamerhand uit de taboesfeer verdwijnt. 10 jaar terug was je meteen een junk als je in het weekend een pil slikte, nu zijn er zo'n half miljoen mensen per weekend die los gaan op XTC. De Yuppen die snel even een lijntje nemen als ze thuis komen zijn ook niet zeldzaam meer. Blowen is al wat langer geaccepteerd.
Ik denk dat over nog eens 10 jaar drugs op bijna dezelfde lijn zal zitten als alcohol. Eens of oneens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2003, 21:16
mind
mind is offline
weet niet hoe geaccepteerd drugsgebruik 10 jaar geleden was, maar onder bepaalde groepen mensen is bijvoorbeeld coke en xtc gebruik best geaccepteerd...
maar mischien moeten alle mensen maar eens een keer verplicht een pil slikken of een lijntje nemen zodat ze zelf kunnen zien dat het niet zo schadelijk is en je niet meteen de rest van de leven in de goot ligt te bedelen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 21:39
Verwijderd
Misschien wel, misschien niet. De jongeren van nu zijn de ouders van de toekomst. Op een gegeven moment zullen de meeste jongeren die drugs gebruiken er langzamerhand mee stoppen. Als ze dan kinderen krijgen kunnen ze of hun kind vertellen wat zij vroeger gedaan hebben en zeggen dat een blowtje ( of meer ) op ze tijd best kan. Of de ouders beschermen hun kinderen er tegen en hopen dat de kinderen niet dezelfde "fouten" als hun zullen begaan.
Het hangt er maar ent een beetje vanaf denk ik welke van deze twee factoren zwaarder weegt, of er meer mensen zullen zijn die het juist tegenspreken tegen hun kinderen of juist niet. Spreekt 80% van de ex-gebruikers het tegen, dan zal eht nog wel een tijdje duren voordat het echt geaccepteerd word, zegt 80% dat drugs gebruik met mate best kan dan natuurlijk veel sneller.
En natuurlijk zijn de jongeren van nu niet alleen de ouders van de toekomst, ook de leraren, politieagenten en de andere mensen die buiten het huis van de kinderen de sociale functie als ouder als het ware overneemt.
Conclusie: hangt er volgens mij een beetje vanaf hoe wij tegen drugs kijken in de toekomst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten