Ik zoek altijd de dichtsbijzijnde bekende datum waar ik de dag bij weet, zoals de verjaardag van m'n vader ofzo (16 juli, volgende week woensdag ) en dan reken ik terug. Maar er moet een betere manier zijn... Want soms is er een tijd niemand jarig, en ga ik niet naar iets speciaals toe. En dan moet ik de krant pakken, maar dat is zo'n gedoe.
En ja ik weet dat je ook op het forum kan kijken, maar zo verslaafd ben ik nou ook weer niet...
als ik het niet meer weet kijk even snel op m'n horloge, maar normaal gesproken moet ik elke dag tientallen keren de datum noteren dus als ik elke ochtend één keertje kijk weet ik het wel.
Stel het is 12 juli,
dan onthoud ik dat het tussen ergens 9 en 15 juli is,
en eens in de 3 dagen schuif ik dat 3 dagen op,
meestal in de goede richting
Charlie1704 schreef op 12-07-2003 @ 14:22: wij hebben een scheurkalender
Ja wij ook... (in de wc uiteraard) maar dan onthoud ik het meestal niet.. ik kijk meestal in mijn agenda.. maar in de vakanties en vooral in de zomervakantie heb ik weinig behoefte aan data..
Dat weet ik gewoon. Vroeger ooit wist ik welke datum het was, en aangezien ik elke dag wel een keertje bedenk wat de datum is, weet ik het altijd meteen.
Als ik het niet weet dan zoek ik het op, dan weet ik de dag erna dat ik het de dag ervoor niet wist en dus welke datum het dan was, dus dan weet ik weer welke datum het dus wel is..
ja? ik weet het eigenlijk ook niet hoe ik het weet
overal in huis en op m'n werk hangen er kalenders, daar ontkom ik gewoon niet aan
als ik het ergens op straat moet weten wat de dag/datum is, kijk ik wel op m'n mobieltje
nare man schreef op 12-07-2003 @ 17:41: Dat weet ik gewoon. Vroeger ooit wist ik welke datum het was, en aangezien ik elke dag wel een keertje bedenk wat de datum is, weet ik het altijd meteen.
yay! het enge plaatje is terug!
Verder weet ik het meestal wel gewoon en anders vraag ik het
Ketjing schreef op 12-07-2003 @ 18:26: Ik kijk ook op me horloge voor de datum, datums die verder op liggen weet ik nooit.
13-07-2003, 21:02
Verwijderd
Kalender op de wc... en als ik niet weet wat het vandaag is, dan wel wat het gister is, en dan reken ik verder... (en dus vond ik laatst een oud proefwerk terug dat ik had gemaakt op 32 mei 2001)
Meestal denk ik er iedere dag wel een keertje aan welke datum het is, en aangezien ik dat dus die dag ervoor ook deed, hoef ik daar alleen maar een dag bij op te tellen