Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 21:20
Verwijderd
bij Nieuw-Vennep heeft vanavond een ongeluk plaatsgevonden met een tractor waarin 10 kinderen zaten (achterin laadbak). De tractor reed met te hoge snelheid op een rotonde af en is hierdoor gekanteld. Zeker 1 kind is hierbij komen te overlijden en er liggen 3 kinderen in een levensbedreigende situatie in het ziekenhuis. Ter plaatse is een crisiscentrum opgebouwd. Ik kan er nog geen bron van geven, omdat het pas een uur geleden is gebeurd en er nog niks op internet of teletekst staat. T was bij ons net op radio noord-holland.....maar nu is mijn vraag een beetje, moeten dit soort dingen kunnen, ruim 10 kinderen in een laadbak van een tractor stoppen en dan gewoon gaan rijden! gaat btw om kinderen van 6 jaar oud.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2003, 21:21
Verwijderd
Nee, natuurlijk moeten dat soort dingen niet kunnen en daarom zijn ze ook verboden. Dacht je dat het niet verboden was met mensen in de bak van een tractor te gaan rijden? Je kunt alleen niets doen aan maffe boeren die denken dat het toch veilig is. Dat is in zekere mate ook hun eigen verantwoordelijkheid. Ik denk niet dat hij het nog een keer doet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-06-2003 @ 22:21:
Nee, natuurlijk moeten dat soort dingen niet kunnen en daarom zijn ze ook verboden. Dacht je dat het niet verboden was met mensen in de bak van een tractor te gaan rijden? Je kunt alleen niets doen aan maffe boeren die denken dat het toch veilig is. Dat is in zekere mate ook hun eigen verantwoordelijkheid. Ik denk niet dat hij het nog een keer doet.
nee daar heb je gelijk in...maar jah ik ondertussen officieel stukje gevonden bron Radio Noord-Holland NIEUW-VENNEP Een kind is zondagavond in Nieuw-Vennep door een ongeval met een aanhangwagen om het leven gekomen. Het slachtoffer zat samen met zeven andere kinderen op een open aanhangwagen achter een tractor. Het voertuig ging te snel om een rotonde waardoor de wagen omsloeg. Een ander kind is zwaargewond overgebracht naar een ziekenhuis. De politie heeft de bestuurder van de tractor aangehouden. De man wordt op het politiebureau verhoord. De kinderen, van ongeveer zes jaar oud, werden na een partijtje naar huis gebracht in de aanhangwagen.
15-06-2003
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 21:45
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ze hebben een heel crisiscentrum ingericht? Dat doen ze tegenwoordig ook overal voor...(niet dat het niet erg is ofzo hoor)
Oud 15-06-2003, 21:55
Atje85
Atje85 is offline
Weekeindeverkeer eist elf levens

Uitgegeven: 15 juni 2003 22:33

(...)

Open aanhanger

Door een ongeval met een aanhangwagen kwam zondagavond in Nieuw-Vennep een kind om het leven. Zes anderen raakten gewond, waarvan er een in kritieke toestand verkeert. De kinderen zaten op een open aanhangwagen achter een tractor. Op een rotonde op de Componistenweg sloeg de wagen door nog onbekende oorzaak om. De politie heeft de bestuurder van de tractor aangehouden. De man is op het politiebureau verhoord.

nu.nl
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 23:15
Martian
Martian is offline
Wat een eikel. Dood door schuld....
Oud 15-06-2003, 23:53
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik hoorde dat er 2 kindjes dood waren
Oud 15-06-2003, 23:55
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
http://teletekst.nos.nl/gif/images/106-01.gif
Oud 15-06-2003, 23:58
Atje85
Atje85 is offline
106 Teletekst ma 16 jun
Kinderen omgekomen na omslaan wagen

NIEUW-VENNEP In Nieuw-Vennep zijn twee
kinderen omgekomen door een ongeval met
een aanhangwagen.Acht andere kinderen
liggen gewond in een ziekenhuis.

De twee omgekomen slachtoffers zaten
met 16 andere kinderen en volwassenen
op een open aanhangwagen achter een
tractor.Ze werden naar huis gebracht na
een verjaardagsfeestje.De aanhangwagen
sloeg door nog onbekende oorzaak om op
een rotonde.

Een van de kinderen stierf ter plaatse,
de ander bezweek in het ziekenhuis.De
politie verhoort de bestuurder van de
tractor.Over de leeftijd en identiteit
van de slachtoffers is niets bekend.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 07:56
geen punt.
geen punt. is offline
Tuurlijk moet dit niet kunnen, het mag ook niet. Opsluiten die boer. Ik vraag me af hoe het gegaan is, of die ouders wisten dat die man van die gevaarlijke spelletjes ging doen en dat ze het dus hebben toegelaten... of dat ze het niet wisten. Als ouders geef je je kinderen toch niet zomaar mee in een aanhanger??
Oud 16-06-2003, 08:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meelman schreef op 16-06-2003 @ 08:56:
Als ouders geef je je kinderen toch niet zomaar mee in een aanhanger??
Je moest eens weten wat vooor ouders er tegenwoordig in NL zijn...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 08:31
Martian
Martian is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 16-06-2003 @ 09:21:
Je moest eens weten wat vooor ouders er tegenwoordig in NL zijn...
Ik heb vroeger ook wel eens in een aanhanger gezeten, zonder dat mijn ouders ervan wisten of ook maar in de buurt waren om er iets aan te doen.
Oud 16-06-2003, 08:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef op 16-06-2003 @ 09:31:
Ik heb vroeger ook wel eens in een aanhanger gezeten, zonder dat mijn ouders ervan wisten of ook maar in de buurt waren om er iets aan te doen.
Ik zei ook niet dat dat nu niet t geval kon zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 08:49
Martian
Martian is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 16-06-2003 @ 09:35:
Ik zei ook niet dat dat nu niet t geval kon zijn.
Ik zei niet dat jij dat zei
Oud 16-06-2003, 08:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef op 16-06-2003 @ 09:49:
Ik zei niet dat jij dat zei
quote me dan niet om vervolgens t tegenovergestelde te typen

maar goed, er zal vanmiddag wel meer bekend worden..,
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 08:54
bloemkool
bloemkool is offline
tering hee me ex woont daar
Oud 16-06-2003, 10:10
Martian
Martian is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 16-06-2003 @ 09:54:
tering hee me ex woont daar
Kijk, en dat is nou boeiende en relevante informatie.
Oud 16-06-2003, 10:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Martian schreef op 16-06-2003 @ 11:10:
Kijk, en dat is nou boeiende en relevante informatie.
Vind je?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 10:24
Gatara
Gatara is offline
Ik heb vroeger ook achterop zo'n ding gezeten met een feestje. De bestuurder heeft waarschijnlijk onverantwoord gereden.

Ik weet eigenlijk niet of je wettelijk mensen daarop mag vervoeren. Volgens mij niet.

Maar ach. Ikzelf vond het erg leuk om daarop te zitten.
Oud 16-06-2003, 11:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-06-2003 @ 11:24:

Maar ach. Ikzelf vond het erg leuk om daarop te zitten.
Jou is een verschrikkelijke dood bespaard gebleven. Gefeliciteerd
Oud 16-06-2003, 14:00
Martian
Martian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 16-06-2003 @ 12:04:
Jou is een verschrikkelijke dood bespaard gebleven. Gefeliciteerd

Ik had mn eerste vriendinnetje waarschijnlijk nooit gehad als we niet samen in zo'n ding hadden gezeten
Oud 16-06-2003, 14:05
Verwijderd
Mmm hij reed te hard lees ik, dat wordt iig de schade van de kinderen cq. hun ouders vergoeden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 14:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-06-2003 @ 15:05:
Mmm hij reed te hard lees ik, dat wordt iig de schade van de kinderen cq. hun ouders vergoeden.
Die is dus voor de rest van zn leven de lul.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 14:47
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 16-06-2003 @ 15:35:
Die is dus voor de rest van zn leven de lul.
best wel

en das net goed als je t mij vraagt.....
Oud 16-06-2003, 14:49
Martian
Martian is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 16-06-2003 @ 15:47:
best wel

en das net goed als je t mij vraagt.....
Mja; het is iets wat vele boeren met een aanhanger wel eens gedaan zullen hebben denk ik. Ik kan me ook nog wel herinneren (ik was een jaar of 12) dat wij ook best wel hard gingen. Toen dacht ik er natuurlijk niet bij na; maar het is idd nogal gevaarlijk. Maar deze man heeft op een bepaalde manier ook gewoon heel veel pech gehad....
Oud 16-06-2003, 15:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef op 16-06-2003 @ 15:49:
Mja; het is iets wat vele boeren met een aanhanger wel eens gedaan zullen hebben denk ik. Ik kan me ook nog wel herinneren (ik was een jaar of 12) dat wij ook best wel hard gingen. Toen dacht ik er natuurlijk niet bij na; maar het is idd nogal gevaarlijk. Maar deze man heeft op een bepaalde manier ook gewoon heel veel pech gehad....
t leven is hard.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 15:14
Verwijderd
Ik kom zelf uit Nieuw-Vennep en weet ook waar het is gebeurd. M'n broertje is er gisteravond zelfs even geweest.
Lees net op de site van m'n school dat één meisje dat is omgekomen (het meisje van 14) bij mij op school zat en dat het meisje dat een dwarsleasie heeft opgelopen ook bij mij op school zat.
De bestuurder moet idd onverantwoord hebben gereden. Zelf kom ik ook van een boerderij en rijdt ook weleens met een trekker met dezelfde soort aanhanger (een kieper) als waarmee het is gebeurd. Zoiets krijg je niet zomaar om. Hij moet waarschijnlijk met een te hoge snelheid over het schuine/hoge gedeelte van de rotonde hebben gereden.

Het is gewoon verschrikkelijk wat er is gebeurd, zowel voor de kinderen en familie, maar toch ook voor de bestuurder, want die houdt er z'n leven lang last van.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 16-06-2003 @ 15:49:
Ongelukkige samenloop van omstandigheden/risico-aansprakelijkheid. Bovendien reed deze man te hard.
In de rechtspraak zijn er trouwens genoeg voorbeelden van zaken te bedenken waarvan je denkt: dat doe ik ook, heb ik ook gedaan, of gebeurt zo vaak... Maar als het mis gaat kan dat nare gevolgen hebben voor anderen en voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 17:56
Verwijderd
er stond hier idd in de krant dat boeren die mensen vervoeren in aanhangwagens worden aangehouden. Tis dus niet toegestaan. best logisch....
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 18:15
Deconstructor
Deconstructor is offline
Ik woon vlak bij Nieuw-Vennep (Hoofddorp) en de zus van het eerste meisje die dood is gegaan (6 jaar) zit bij mij in de klas met frans.

Best een rare gedachte. Die boer of wat het ook was moet flink boeten want hij doet/deed dingen die onverantwoord zijn.

Maar er zal zoals altijd wel weer meer aandacht voor de dader zijn dan voor de slachtoffers. Het zal waarschijnlijk bij gelukkig maar 2 kinderen. Maar de rest heeft een levenslang trauma opgelopen en sommigen zullen ook lichamelijk nog wel met klachten rond blijven lopen. Schande!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 16-06-2003 @ 15:05:
Tja, een trekker mag maar 25 km/h officieel. En da's niet hard, er zijn niet veel trekkers die zich aan de maxium snelheid houden, ik zit er in ieder geval ruim overheen meestal.
Hoewel ik met een kar vol kinderen me toch wel aan zo'n snelheid zou houden. Ik zou trouwens ook geen kinderen mee durven nemen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Jensk schreef op 16-06-2003 @ 19:56:
Tja, een trekker mag maar 25 km/h officieel. En da's niet hard, er zijn niet veel trekkers die zich aan de maxium snelheid houden, ik zit er in ieder geval ruim overheen meestal.
Hoewel ik met een kar vol kinderen me toch wel aan zo'n snelheid zou houden. Ik zou trouwens ook geen kinderen mee durven nemen.
Als het heel vaak gebeurt, kan ik me wel voorstellen dat die boer gedacht heeft dat hij het risico ook wel kon nemen. Maar dat feest ging dus niet door.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:34
mleen
mleen is offline
Volgens mij heb ik gister(eergister?) op het journaal gehoord dat ze nog bezig waren met een wet op mensen vervoeren op zulke aanhangers.. Dus ik dacht dat het nog wel mocht.

Een van die kindjes die erop gezeten hadden vertelde ook dat ze met z'n allen tegen de chauffeur zeiden dat hij rondjes moest gaan rijden, ja dan rij je makkelijk te hard over het hoge deel..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten