Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 18:41
Smin
Smin is offline
Ik wil graag in London, of in de buurt, gaan werken. Ik weet wel enkele organisaties die daar iets mee doen, maar die zijn erg duur. Ik wil bovendien maar een paar weken werken.

Heeft iemand ervaring met werken in Engeland. Kan iemand me hiermee helpen?
Oud 23-05-2003, 20:14
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik zou gewoon een krant uit londen kopen (volgens mij kan je dat wel in nederland) en daarin opzoeken.

maarja ik heb er geen ervaring mee. of op internet kijken
Oud 24-05-2003, 16:45
Balance
Balance is offline
bedenk je wel dat 't echt superduur wonen is in londen, of heb je daar al voor geregeld?
Oud 24-05-2003, 17:24
Smin
Smin is offline
Ik heb nog geen woonruimte nee, ik hoopte iets te vinden zoals een hotel of hostel waar ik ook kan slapen.
Oud 24-05-2003, 17:36
alwaysgood
alwaysgood is offline
maar een hotel is heeel duur voor een paar weken, ik denk niet dat je er winst op maakt door overdag te gaan werken en in een hotel wonen.
Oud 25-05-2003, 10:23
Smin
Smin is offline
Personeel mag gratis ergens slapen denk ik. Ik weet van een organisatie die werk regelt met slaapplaats en taallessen of hoteltraining. Maar dan moet je minstens 6 maanden gaan en natuurlijk betalen.
Oud 26-05-2003, 00:22
Verwijderd
Gewoon even kijken op vacaturesites. Die hebben vaak ook een internationale versie (bv monsterboard) dan kan je zoeken op trefwoorden. Ik zou zeker ook op 'dutch' zoeken omdat het spreken van Nederlands in Engeland een bijzondere vaardigheid is (weinig mensen kunnen dat daar ) en als er al werk voor is kunnen ze moeilijk iemand krijgen....

Ga je in Londen studeren oid?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 07:40
Smin
Smin is offline
Ik weet nog niet of ik in London ga studeren. Ik weet nog niet eens wat ik wil studeren. Ik ben pas op werkweek naar Londen geweest en ik vond het daar zo leuk dat ik terug wil.
En ik wil juist Engels praten, Nederlands kan ik al goed genoeg. Ik heb al op verschillende vacaturessites gekeken, maar die zoeken mensen voor een langere periode. Heb jij ervaring met werken in het buitenland?
Oud 29-05-2003, 00:37
Verwijderd
Hmmm je kan ook denken aan andere landen. Misschien is het handiger om in je 2e jaar weg te gaan, ivm een beurs (socrates/erasmus) . Als je je eerste jaar begint in Londen dan heb je een hoop nadelen.

-moet je gewoon normaal collegeld betalen (en dat is vele malen hoger dan in Nederland).. anders kan je misschien meedoen met een uitwisselingsproject.
-woonruimte is daar verschrikkelijk duur
-reiskosten zijn ook vrij duur (red je niet met je ov vergoeding)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 10:07
Smin
Smin is offline
Ik weet het Alex, via je universiteit is het makkelijker om in het buitenland te studeren. Dat wil ik misschien ook gaan doen. Maar voor het zover is (1,5 jaar) wil ik in Londen werken. Dat gaat waarschijnlijk niet lukken omdat ik pas 17 ben. Ik zoek dus nu wat voor na m'n examen.
Oud 07-06-2003, 18:55
Breg
Breg is offline
Citaat:
Alex schreef op 29-05-2003 @ 01:37:

-moet je gewoon normaal collegeld betalen (en dat is vele malen hoger dan in Nederland).. anders kan je misschien meedoen met een uitwisselingsproject.
Dat is dus niet zo, voor Europese studenten is het collegeld +/- 1600 euro en het kan zelfs minder zijn. Die andere 2 dingen kloppen trouwens wel . MAar Smin mocht je toch in Engeland willen gaan studeren, Nuffic geeft elk jaar beurzen weg als je een hele studie daar wil gaan volgen, en je krijgt volgens mij dan 300 euro per maand, daar red je het niet mee, maar het is toch redelijk wat.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 07-06-2003 @ 19:55:
Dat is dus niet zo, voor Europese studenten is het collegeld +/- 1600 euro en het kan zelfs minder zijn. Die andere 2 dingen kloppen trouwens wel . MAar Smin mocht je toch in Engeland willen gaan studeren, Nuffic geeft elk jaar beurzen weg als je een hele studie daar wil gaan volgen, en je krijgt volgens mij dan 300 euro per maand, daar red je het niet mee, maar het is toch redelijk wat.
Hmm dat is wel weinig op zich (die 1600 euro) 300 euro per maand is toch best goed? zo ontzettend veel hoef je er niet bij te werken dan (als je ouders ook een beetje bijspringen)

Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 18:31
Smin
Smin is offline
Bedankt voor de info Breg en Alex, ik ga er nog eens over nadenken. Eerst maar eens bedenken wat ik wil gaan studeren. Na m'n examen wil ik een tussenjaar gaan houden. Werken in Londen en ergens anders, waar ik kan leren golfsurfen.
Reageren

Regels voor berichten