Advertentie | |
|
![]() |
|
Crosspost op algemene vakken?
Nee, ik denk niet dat bejaarden bij hun pensioen verplicht internet met bijbehorende cursus moeten krijgen om niet geïsoleerd van de buitenwereld te raken. Hoezo, bij hun pensioen? Wat heeft dat ermee te maken? Ik vind het sowieso nogal vreemd om gepensioneerden direct bejaarden te noemen, maar zo moet ik het waarschijnlijk niet opvatten. Ten eerste, je kunt niemand dwingen tot het gebruik van iets en wanneer je dat wel probeert zal het alleen maar averechts werken. Stimulatie kan, maar dwang? Nee. Verder heeft Yeah_right een goed punt met het ook geïsoleerd kunnen raken juist door de computer, wanneer het project al te goed aanslaat. Ten derde is er een financieringsprobleem, wie draait voor de kosten van computergebruik en bijbehorende cursus op? Wordt het van de pensioenpremie afgetrokken, wat niet eerlijk is in verband met geen eigen keuze, of moet het uit eigen zak betaald worden, wat ook een lastige kwestie is? Als laatste de combinatie van leeftijd en het leren van nieuwe zaken. Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om iets nieuws te leren. Een computer is een ingewikkeld modern ding waarvan het gebruik zichzelf niet altijd even duidelijk uitwijst, vooral als je er helemaal geen ervaring mee hebt is dat lastig. Zijn bejaarden mentaal in staat om nog veel bij te leren (de cursus)? Succes.
|
![]() |
"U gaat nu met pensioen. Aangezien u nu natuurlijk zeeën van tijd overhebt, willen wij u graag cursus internet aanbieden. Wat zegt u? U heeft nog nooit achter een computer gezeten? Dan doen we d'r een computercursus bij! Wat? U heeft daar helemaal geen zin in en wilt van uw pensioen genieten door lekker met andere bejaarden in de kroeg te zitten? Nou ja zeg, doen wij ons best om u niet geïsoleerd te laten raken, krijgen we dit! "
Ik denk dat het zo als hierboven staat zal gaan. Zoveel bejaarden zullen er niet op zitten te wachten. En geïsoleerd van de samenleving raak je sneller als je juist veel achter je computer zit.
|
niet verplicht maar je zal ze wel de mogelijkheid moeten gunnen.
Er bestaan speciale cursussen voor ouderen en speciale computerboeken. Als ouderen het zelf willen dan mag je dat van harte stimuleren, maar dwingen? En ze zullen heus niet geisoleerd zijn zonder internet ![]()
|
verplicht niet.... mijn opa en oma hebben internet pas helemaal uitgevonden. Als ze hier zijn willen ze internetten.... best lollig wel. Maar verplicht nee.... die ouwtjes zijn wel met andere dingu bezig en zien mensen wel bij de suppermarkt en je hebt ook van die hang bejaarden in parken ensow
|
![]() |
|
Nee.
Verplichten is nergens voor nodig. Net als alles anderen, moeten mensen die gepensioneerd zijn, zelf besluiten wat ze doen en niet doen. Alsof je met internet opeens niet meer geïsoleerd bent... Je hebt ook van die mensen... ![]() Toch begrijp ik wel hoe je voor deze stelling kunt zijn. Internet is een behoorlijk nieuw medium en ouderen kunnen flink achterop raken, omdat zij niet weten hoe internet werkt. Tja...wat ik hier stel is eerder integratie van ouderen... ![]() Zoals anderen al zeiden: je hoeft het niet te verplichten, maar je kunt het wel aanbieden
|
Niet verplichten.
Ik vind het echt onzin, de mensen moeten zelf weten hoe ze ermee omgaan. De overheid zou het kunnen stimuleren door bepaalde diensten aan te bieden om het gemakkelijker voor ze te maken, maar dat is dan ook wel weer genoeg. Veel oudere mensen willen niks nieuws meer leren, hebben genoeg gedaad en vinden het wel goed zo.
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het pas zal aan slaan als meerdere bejaarden internet zullen hebben. Als ze het 'moeten' zullen ze denken van: wat moet ik ermee?
Verder moet je deze cursussen (gratis) aanbieden en de bejaarden niet dwingen. Maar het zou dus best een succes kunnen zijn wanneer een groot aantal bejaarden dit zal doen. Dan hebben zij ook leeftijdgenoten die op het net zitten en dan is het internet natuurlijk veel aantrekkelijker. |
![]() |
|
grumpf, verplichten?!
volgens mij mogen mensen zelf wel even lekker uitmaken wat ze wel of niet willen doen zolang ze daarmee anderen mensen niet lastig vallen en ook geen gevaar voor zichzelf vormen. En volgens mij ben je zonder internet niet in gevaar en hebben andere mensen daar geen last als je geen internet hebt. EN misschien hebben die oudjes wel hele andere interesses en geven ze hun pensioen liever uit aan een schildercursus dan internetten. ik vind van niet dus....
|
Niet verplichten, wel stimuleren. Vind het trouwens wel een goed idee. Sommige zeggen hier dat ze dan geilsoleerd raken, maar ik denk juist dat er meer contact tussen iedereen zal zijn. Zeker als er veel ouderen online zijn. Kijg je apart ouderen chats overal
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #94 Spelleider | 500 | 06-11-2013 19:37 | |
De Kantine |
O saai #1376 Mc Kauw | 500 | 11-05-2011 23:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Tussentijdse peiling Verwijderd | 435 | 31-03-2009 17:28 | |