Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mijn vriend heeft ook niet veel geld (nogal wat kosten aan zn moto gehad, nu is het wel aan het beteren) en zijn ouders willen ook niet veel voor hem betalen, maarja, .. (tis wel niet zoals bij jou dat ze enkel de aanbiedingen doen ofzo, ze hebben het niet slecht, hun principe is gewoon dat ze niet alles zomaar moeten géven)
maar binnenkort heeft ie weer vakantiejob, weer veel geld binnen, binnen 2 jaar een job, dat komt toch allemaal goed? en ik krijg ook niet veel kadootjes van hem ofzo (niet enkel omdatie weinig geld heeft) maar dat stoort me niet meer, kheb liever dat ie me laat voelen wat hij voelt dan dat hij me "omkoopt" eigenlijk... ik vind, als je begrip hebt voor hun situatie, dat je dan idd niet moet blijven hopen op een kadootje...en al zeker niet laten merken dat je er 1 wil, want waarsch voelt zij haar daar ook niet super bij? dat verandert echt wel (hoe oud is je vriendin?) groetjes meike xx |
![]() |
||
Citaat:
Daarbuiten weet ik dat ze van me houd en doet genoeg... Het gaat om het idee, niet om het geld of om iets terug te krijgen hoor |
![]() |
||
Citaat:
iets minder kerst films kieke en goed eten
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
kvind echt dat hij egoïstisch doet. tuurlijk is het leuk om iets te krijgen, maar hij ziet toch zelf dat het niet gaat?! heeft toch geen zin om erover te zagen.. |
![]() |
|
Sommige mensen hebben het gewoon niet zo breed als anderen.
Zit zij er zelf mee trouwens? Dat gevoel heb ik niet als ik dit zo lees. Als je van iemand houdt, betekent dat niet dat je diegene steeds een cadeautje moet geven (ook al is t nog zo klein). Natuurlijk is het leuk als je een keer iets (terug) krijgt maar het lijkt mij dat je het ziet als een verplichting.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm, denk dat ik het niet zo erg vind als mijn vriendin me niets zou geven (behalve dan haar liefde, de hartstocht, de kusjes en nog meer van die fijne gratis dingetjes)
Hmmm, bedoel... het is ook niet alles als je opeens pakken van haar vader aangeboden krijgt om mee te nemen, opmdat haar vader die toch nooit meer draagt... en weigeren kan natuurlijk niet ![]() ![]() ![]() okee, mijn situatie is hier totaal niet mee te vergelijken, laat maar ![]()
|
Als jij alleen maar dingen aan haar geeft in de verwachting dat zij jou iets teruggeeft buiten haar dank, liefde, kusjes e.d, terwijl dat nou eenmaal niet in haar vermogen ligt, vind ik dat fout.
Jij weet dat zij voor vader- en moederdag niet eens iets kan kopen, en dan ga jij je druk lopen maken om het feit dat ze geen geld heeft om jou iets te geven? ![]() Ze voelt zich er waarschijnlijk al naar genoeg onder, en dan krijgt ze ook nog zo'n materialistisch vriendje op haar dak. Wees liever blij met haar kusjes, knuffels, liefde en de tijd dat jullie samen zijn dan dat je alleen maar denkt aan de kadootjes die ze jou nog verschuldigd is. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als mijn vriendin nauwelijks of geen geld zou hebben zou ik wel meer geneigd zijn dingen voor haar te betalen, ja. Dat moet echter niet zo ver gaan dat ze in haar dagelijkse uitgaven compleet van mij afhankelijk is. Ik ben ook maar een arm studentje.
Wat ik nogal raar vind is dat ze van haar ouders sigaretten krijgt in plaats van geld? Die ouders roken zeker zelf ook? Typisch geval van mensen die hun schamele (uitkerings)inkomen uitgeven aan peperdure sigaretten. Stop dan godverdomme eerst een met roken en stel dan je maandelijkse begroting eens opnieuw op. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
(Waarom denken mensen zo vaak dat anderen net al zij zijn...?) |
![]() |
|
mensen lees ook eens mij reacties weer en niet alleen de vraag...
Ik vind totaal niet erg dat ze geen geld heeft en me niet iets terug kan geven. Dat hoeft ook niet. Kan zij en ik niks aan doen. Maar het gaat om het idee dat ze soms iets betaald dat is ook wel leuk. Ik bedoel ze heeft soms geld en versnoept ze het weer, ze kan er namelijk niet mee omgaan en dat vind ik ook jammer. Verder zijn dr ouders best gierig geloof ik... |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Dat ze er niet mee om kan gaan heb nergens duidelijk zien staan (misschien er over heen gelezen, maar goed). En is het dat ze er niet goed mee om kan gaan of dat jij vindt dat ze er niet goed mee om kan gaan? Misschien wil zij liever lekkere dingen van haar geld kopen. En het is tenslotte haar geld, dus het lijkt me dat ze dat zelf mag beslissen. En waar baseer je op dat haar ouders best gierig zijn? Als iets je niet zint, zeg dat dan tegen de persoon waar het omgaat. Hier los je nl niks mee op, je kunt alleen je verhaal kwijt ed, maar je vriendin weet nog steeds niet hoe jij er over denkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Heeft ze geen baantje dan ofzo..? Ik heb ook geen berg geld maar cadeautjes kan ik toch altijd kopen en ik heb toch nog geld om leuke dingen te doen..
Ik denk dat ze vast wel iets zal weten te verzinnen met je verjaardag, al is het maar een kleinigheidje, het gaat ook voornamelijk om het gebaar natuurlijk. Misschien dat ze daarvoor ergens wat geld heeft liggen, of misschien krijgt ze altijd geld van dr ouders voor cadeautjes? En zij heeft nu eenmaal geen geld van zichzelf, dus ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk wordt voor haar om een keer te betalen, daarentegen lijkt het me voor jou inderdaad ook niet leuk om altijd te moeten betalen... Maar het is dan toch iets wat zij zelf moet zien te regelen met haar ouders of door middel van een bijbaantje (als ze dat zelf al wil) Tja zeker als ze al haar geld uitgeeft aan sigaretten, alcohol of snoep kan ik me jouw frustratie ook wel een beetje voor stellen. Maarja, op die leeftijd is het ook nog best moeilijk om goed met geld om te gaan..
Laatst gewijzigd op 15-06-2003 om 11:29. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En gezien het feit dat het haar geld is...tja. Citaat:
|
![]() |
|
Als je ermee zit moet je dat tegen haar zeggen. Het is haar geld en ze heeft al zo weinig vind het dan op zich best logisch dat ze dat dan aan haarzelf uit wil geven. Of dat nou iets materalistisch is of snoep dat is haar keuze.
En wat heb je liever dat ze wat voor je betaald omdat je dat wil of dat ze wat voor je betaald uit vrije wil zonder dat jij erom vraagt? |
![]() |
||
Citaat:
Ja hoef niet perse iets voor me verjaardag ofzo. Ook al maakt ze een leuke foto in een lijstje ben ik al heel blij mee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verders is dit niet vaak voorgekomen ofzo hoor dat we echt ergens zijn wezen drinken/eten. Maar zo gaat denk wel als ze geen geld heeft ![]() Maarja zit er niet echt mee vroeg alleen of iemand dit ken enz. Bedoel krijg ze geld om te roken... Dat is ook nog zoiets wat ze zei. Als ik stop met roken krijg ik minder geld in verhouding dan wat ik voor roken krijg van me ouders. Dat is ook achtelijk van dr ouders. Als ze stopt is het juist goed en kan je beter iets meer geven dan minder JUIST omdat ze niet meer rookt (voor dr gezondheid) Maarja dat zal wel aan mij liggen omdat ik tegen roken ben.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Krijgt ze dan geld van dr ouders om daar sigaretten van te kopen..? dan kan ze daar toch ook andere dingen mee doen in plaats van het op te roken? Denk ik dan.. Maar blijven roken omdat je dan meer geld krijgt vind ik een beetje een zielige reden.. (maar goed, ik weet niet hoe het er verder aan toe gaat ofzo) Overigens lijkt het me vanuit haar positie gezien ook niet leuk om nooit geld te hebben en jou elke keer te laten betalen.. Ik zou me erg schuldig voelen daardoor.. Maar goed, daarom betaal ik ook weleens voor mn vriend... Ik zou dan eerlijk gezegd toch een manier zoeken om aan geld te komen.. (baantje) Maar het is moeilijk om er iets over te zeggen, ik weet natuurlijk niet hoe zij er zelf over denkt, hoe haar ouders erover denken (dat geld voor die sigaretten bijvoorbeeld) enzovoorts..
|
Nee ze krijgt regelmatig geloof ik sigaretten van dr ouders en daardoor geen zakgeld. Ze krijg geen geld om sigaretten te kopen ze krijgt de sigaretten gelijk al. Ze is 15, rookt al 2 jaar .... dus moeilijk om te stoppen.
Een bijbaantje lijkt me het beste voor haar ja als ze dat wil dat weet ik verder niet. |
![]() |
|
Overigens heeft ze ook een keer gezegd: ja ik krijg van jou veel en kan je nooit iets terug geven. Dus ze voelt haar wel schuldig wat je zegt. Ik heb gezegd dat ik dat niet erg vind. Misschien denken jullie dat ik nu niet eerlijk ben omdat ik het leuk vind om iets terug te krijgen maar dat is niet zo. Ik vind het wel leuk om iets terug te krijgen, of beter gezegd; dat ze spontaan iets doet ofzo een keer. Maar als ze dat niet doet vind ik het niet erg.
BTW: Dr ma zei wel een keer moet je minder roken dan heb je geld om iets te kopen ofzo.... die snap ik dan ook niet als ze altijd alleen de sigaretten krijgt |
![]() |
||
Citaat:
![]() tja, ze geeft zelf al aan dat ze zich al een beetje schuldig voelt tegenover jou, ze zou jou graag ook een keer iets geven.. Dat betekent toch ook al wat? Haal het uit de kleine dingetjes, bijvoorbeeld als zij voorstelt om iets te gaan doen, ongeacht of dat geld kost.. Ze wil bij je zijn, en daar gaat het om! Daaruit kan je ook opmaken dat ze nog gek op je is.. Die ouders snap ik dan niet helemaal. Ik zou mn dochter echt niet een slof sigaretten geven.. zo meisje stort je longen maar weer vol ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nogmaals: praat er eens met haar over. En dan echt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() Als ze echt zo arm is neemt ze maar een baantje. er is zat te vinden... Krantenwijk (kan 's morgens voor school of smiddags na school) Folderwijk, bij de Mac Donalds, of gewoon Zwart bij 1 of andere Chinees. Ik ken zat 15 jarigen die dat doen.
||
Citaat:
Dan over je eerste post: gierig okay. Maar dat je aanbiedingen koopt, dat hoeft toch niet meteen gierig te zijn? Dat doen wij ook, waarom iets kopen als je het ook goedkoper kan krijgen? Is toch onzin? Dan maak ik uit je verhaal op dat jij dus meer een 'kak'jongen bent? (sorry voor de bewoording) Want je zegt dat je in de duurste kleding loopt enzo. Nou, dat is heel fijn voor jou maar dat zegt wel weer iets over de kijk die jij hebt. Jij vind het normaal dat iedereen geld heeft enzo. Terwijl dat toch best wel meevalt. Ik ken genoeg mensen die aan het eind van de maand telkens weer blut zijn.. Goed, natuurlijk is het niet leuk dat je vriendin, als ze geld heeft, er snoep voor gaat kopen. Dan voel je je lullig. Dat snap ik echt wel. Maar toch herhaal je het feit dat je eigenlijk toch wel eens iets terug wilt ZO vaak, dat het overkomt dat je hier echt heel erg veel waarde aan hecht. En sigaretten... Tja, wat moet ik daar nou over zeggen... triest vind ik. Dat je sigaretten boven je eigen geld verkiest. Dan nog een ding: als je er zo mee zit dat jij het wel breed hebt en zij niet, dan denk ik niet dat het verstandig is om nog met deze relatie door te gaan.
||
![]() |
Citaat:
Ik kan die frustraties best voorstellen, als ik een vriendin zou hebben die kettingrookt met sigaretten van dr ouders en zelf niet wenst te werken zou ze niet in achting stijgen...
|
Verwijderd
|
Ze kan gaan werken als ze geld wil hebben...
Mijn vriend boeit het helemaal niets dat hij veel betaald en ik vrij weinig, niet dat hij veel geld heeft oid, maar wanneer we bijvoorbeeld samen naar de dierentuin gaan en hij betaalt, heeft hij een fijne dag en ik ook... Dat geld maakt hem dan niets meer uit. Zo heeft hij me een super mooie nieuwe renfiets gegeven, echt een mooi ding. Ik ben er zo trots op en blij mee, dat ik er zo zuinig mee doe... ik fiets er dus niet echt veel op. Maar daar gaat het hem helemaal niet om, hij is super tevreden omdat ik zo tevreden ben met die fiets ![]() En tja, soms wil ik hem ook iets groots terug geven... dat wil hij natuurlijk wel, maar voor mij betekend iets groots dat ik veel kleine dingen op moet offeren... Dan heeft hij liever dat ik een keer uitgebreid voor hem kook of hem verwen, dan dat ik aankom met een ontzettend duur cadeau.... Mja, geld weegt bij hem gewoon niet zo veel. Dat is fijn ![]() Misschien moet jij je daar ook niet zo druk om maken en blij zijn met wat je hebt en krijgt, ook al zijn het geen dure cadeaus maar is het een keer een gezellige avond samen zijn en een filmpje kijken. (overigens krijg ik wel geld van m'n ouders, en koop ik ook zo nu en dan iets voor m'n vriend... Werken doe ik nu nog niet, aangezien ik druk bezig ben met school etc, komt me allemaal erg slecht uit dus. Maar ik gun hem de wereld... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Erg jammer en dat vuile snob had je best mogen weglaten want dat vind ik niet erg gepast als iemand met een probleem zit... ![]() En er zit trouwens een groot verschil tussen weinig hebben en weinig verdienen...als je weinig verdient en je er toch keihard voor werkt dan heb ik respect... Niet als je zelf niks wil doen en wel op iemand anders geld teert...
Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 12:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je iets geeft om iets terug te krijgen, geef je eigenlijk niets, alleen een hint van;'geef mij nu ook eens iets, ik wil iets!'. Zo werkt dat niet, je geeft iets omdat je het leuk vindt om iets te geven. Niet omdat je daarna lekker iets krijgt... Maar ja, schelden hoeft natuurlijk niet meteen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Spoiler: zeer lang verhaal Scarlet Spider | 21 | 21-09-2012 11:27 | |
Muziek |
Lowlands 2007 Noddy | 500 | 05-07-2007 15:02 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel. Ieke | 0 | 03-08-2005 20:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Liefde & Relatie |
leuke dingen doen zonder geld Sjoukie | 20 | 01-07-2003 21:04 |