Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2003, 18:40
one-monkee
one-monkee is offline
Denken jullie ook wel eens als je 1 beslissing anders had gemaakt dat je hele leven anders was geweest.

Stel je was 1 dag later geboren... zag misschien je hele leven er anders uit, of als je naar een andere basisschool was gegaan, had je misschien niet voor die ene vervolgopleiding gekozen en had je bepaalde indrukwekkende dingen misschien niet eens meegemaakt.

Ik was van de week namelijk in Berlijn (excursie van school) en ik stond voor een super groot kasteel, echt ontzettend mooi en groot.. kan niet uitleggen was echt prachtig.
De zon scheen erop blauwe hemel gigantische tuin voor het kasteel, en ik bedacht me ineens hoe het zou zijn als ik dit niet gezien had.. als ik niet naar deze school was geweest had ik dit niet allemaal mee gemaakt..... en zo denk je alleen maar meer en meer terug in de tijd.

Deed me een beetje denken aan die film.. Family man, als je de kans krijgt om achteraf 1 beslissing nog over te doen en voor iets anders te kiezen.

Stel dat jullie zo'n kans zouden krijgen, wat voor beslissing zou je nu over willen doen?
Oud 14-06-2003, 19:03
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
K-Master-K schreef op 14-06-2003 @ 19:50:
dat ik vorige week ben vreemd gegaan en dat me meisje dat bij mij thuis heb gezien en dat ze me nu niet meer wil asl ik het over kon doen dan zou ik haar bellen of ze me wilde ontmoeten in een café zodat ze er niet zou achterkomen!!
En wáár had je het dan willen doen? In de openbare toiletten aldaar? Lekker romantisch!
Oud 14-06-2003, 21:17
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
K-Master-K schreef op 14-06-2003 @ 20:05:
nee ik had bij me thuis een andere chickie uitgenodigt en daar lag ik mee op bed enzo naja ik lag op bed en zij zat op haar knieen maar goed me vaste meisie heeft een sleutel van het huis en toen was ze binnengekomen en had ze het gezien
kijk als ik het dus geweten had had ik haar opgebelt of ze me in het cafe wilde ontmoeten en dan was ze er dus nooit achter gekomen!

Volg het advies van Shaggy op: deny everything. It wasn't me!
Oud 14-06-2003, 21:37
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
K-Master-K schreef op 14-06-2003 @ 22:19:
ey shaggy was een loser man hij was en is echt niet down maar goed zijn advies was wel flex en lauw enzo maar ja ze zag wel dat ik het was wnat ik heb nogal een grote penis he en daaraan ben ik te herkenne!!
Ja sorry dat ik er op stond met mijn naaldhak. Gaat het weer een beetje? Of heb je nog steeds plaats voor een hele interessante piercing?
Oud 15-06-2003, 10:56
Verwijderd
ik zou VWO hebben gedaan
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 11:43
mleen
mleen is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 15-06-2003 @ 11:56:
ik zou VWO hebben gedaan
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 12:25
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 15-06-2003 @ 11:56:
ik zou VWO hebben gedaan

Dan doe je staatsexamen, ga je naar het volwassenenonderwijs.
Oud 15-06-2003, 14:02
BlackMystery
BlackMystery is offline
mmz
mag misschien raar klinken
maar wou dat ik een tijd geleden er al een einde aan had gemaakt
dan had ik dingen niet meer gezien waar ik nu met moet leven
had ik maar geweten dat ze in aankomst waren
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 14:55
beuk
beuk is offline
Dat zou alleen zin hebben als je ook het resultaat van die beslissing van tevoren zou kunnen overzien, en dat is onmogelijk. Een beslissing lijkt naderhand wellicht fout, maar hoe weet je dat de andere keuze niet nóg rampzaliger zou zijn geweest?
Oud 15-06-2003, 15:11
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik heb toen ik 16 was een heel leuk meisje afgewezen wat verliefd op me was. Daar baal ik echt vereselijk van nu.
Oud 15-06-2003, 19:21
Verwijderd
geen 1, ik ben blij dat die periode achter me ligt, ik ben er wijzer door geworden, ik zou er niet vrijwillig voor kiezen om t over te doen, maar ik zou het zeker niet veranderd willen zien.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 17:16
one-monkee
one-monkee is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 15-06-2003 @ 20:21:
geen 1, ik ben blij dat die periode achter me ligt, ik ben er wijzer door geworden, ik zou er niet vrijwillig voor kiezen om t over te doen, maar ik zou het zeker niet veranderd willen zien.
ja.. zo denk ik er ook wel een beetje over.
bepaalde dingen die ik heb meegemaakt ben ik alleen maar slimmer en sterker van geworden ook al ben ik heel hard op mijn bek gegaan maar ik zou het ook niet anders hebben gedaan..
op deze manier heb ik er alleen maar van geleerd en als dat alles niet was gebeurd was ik nu niet zo geweest als ik nu ben...

denk ik....
Oud 18-06-2003, 20:29
Kazanka
Kazanka is offline
ik zou wel andermans beslissingen willen veranderen, die van me eigen zijn nou niet bepaald boeiend ofzow
Oud 18-06-2003, 21:12
Lyra
Lyra is offline
Ik ben van mening dat je nooit spijt mag hebben van je daden. Je moet proberen je zogoed mogelijke te realtiveren en als dat mislukt tja..
Maar er is wel 1 ding wat ik niet zo doen. Ik zou niet met iemand omgegaan zijn die me achteraf zo hard in mijn rug gestoken heeft dat het niet normaal is. En hoewel ik wel leuke herringeringen heb is het het niet waard om nog te herrineren.
Oud 19-06-2003, 16:30
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Één beslissing zou eigenlijk te weinig zijn. Het liefst zou ik mijn leven nog een keer over willen doen, en alle beslissingen perfect maken.

Dat wil overignes niet zeggen dat mijn leven slecht is ofzo.

Als ik maar een beslissing over mocht doen, zou ik het gelijk weten. Ik zou in HAVO 4 harder gewerken hebben, zodat ik niet een jaar extra HAVO zou hoeven doen.
Reageren

Regels voor berichten